heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Środa 24 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Sobota, 15 czerwca 2019, 23:52

Zainteresowanie sklepami internetowymi wśród dzieci rośnie trzykrotnie wraz ze zmianą sposobu wyszukiwania towarów

Jak wynika z raportu, dzieci, podobnie jak dorośli, doceniają zalety zakupów online i oglądają towary (a czasem je kupują) w sposób, który w przyszłości stanie się prawdopodobnie jedynym sposobem robienia zakupów. Dlatego też potrzebują odpowiednich wskazówek i wsparcia od rodziców, aby ich aktywność online była bezpieczna – bez ryzyka, że przekażą informacje osobowe oraz płatnicze oszustom, padną ofiarą socjotechniki lub stracą pieniądze. Niezwykle istotne jest to, aby rodzice oraz inni dorośli w rodzinie śledzili na bieżąco kluczowe zmiany w aktywności online dzieci.

Według danych statystycznych rosnące zainteresowanie stronami internetowymi wśród młodych osób stanowi globalny trend, którego zakres różni się w zależności od lokalizacji. Z danych zawartych w raporcie wynika, że największy udział (a także największy wzrost) w wyszukiwaniach dotyczących zakupów online został odnotowany w Rosji oraz Wspólnocie Niepodległych Państw (23%). W Ameryce Północnej wynosił 15%, w Europie i na Bliskim Wschodzie 11%, natomiast w Azji i w Ameryce Łacińskiej 9%.

Pomijając pewne różnice regionalne, AliExpress, Amazon oraz eBay to sklepy, które dzieci przeglądają najczęściej. Z roku na rok stale rośnie korzystanie przez dzieci z chińskich gigantów internetowych. Najczęściej wyszukiwane strony przez młodych konsumentów dotyczą marek związanych z odzieżą sportową (Nike, Adidas), elektroniką (Apple, Samsung) oraz modą (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka).

Trzeba zaznaczyć, że wyszukiwanie towarów online, jak również odwiedzanie stron określonych sprzedawców internetowych niekoniecznie oznacza wydawanie pieniędzy. Dzieci mogą po prostu oglądać produkty, które chciałyby mieć, lub tworzyć „listy życzeń”, aby udostępnić je znajomym oraz rodzinie. Zwiększone zainteresowanie zakupami internetowymi wśród dzieci nie musi oznaczać konieczności zakazania im takich aktywności – jest to raczej sygnał, że rodzice powinni przyjrzeć się nawykom online swoich dzieci i porozmawiać z nimi o potencjalnych zagrożeniach oraz środkach ostrożności, ustanawiając przy tym jasne zasady.

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

20.05.2019 r.

Jedna trzecia pracowników nadal posiada dostęp do plików swojej byłej firmy, 23:03

15.05.2019 r.

Mercedes zapowiada koniec silników spalinowych, 22:38


Nowsze

15.06.2019 r.

Ponad 900 000 użytkowników zostało zaatakowanych w ciągu roku przy użyciu fałszywych gier wideo rozprzestrzeniających szkodliwe oprogramowanie, 23:53

NSA i Microsoft ostrzegają przed dziurą w Windows, 23:55


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.20 | SQL: 12 | Uptime: 512 days, 1:12 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl