Piątek, 18 lipca 2008, 11:25
Mniejsze zainteresowanie laptopami?
Analitycy są zmuszeni zrewidować swoje prognozy – wygląda na to, że na polskim rynku sprzeda się jednak więcej komputerów stacjonarnych, niż notebooków.Pod koniec 2007 roku specjaliści byli przekonani, że w 2008 roku polski rynek pójdzie śladem dojrzałych gospodarek i wchłonie więcej komputerów przenośnych, niż stacjonarnych. Jako główny powód upatrywany był postępujący spadek cen notebooków.
Okazało się jednak, że wbrew oczekiwaniom, sprzedawane w Polsce notebooki podrożały – ich średnia cena sprzedaży wynosi 1130 dolarów, czego częściowa zasługa leży w umacniającym się kursie złotego.
Umacniający się złoty dał drugie życie komputerom stacjonarnym – za kompletną maszynę z monitorem LCD i dobrymi komponentami trzeba zapłacić 1,5-1,7 tys. zł.
„Na rynku nie brakuje klientów szukających sprzętu o wysokich parametrach technicznych za przystępną cenę. W przypadku tanich laptopów ta relacja nie jest już taka oczywista” – komentuje Marcin Bogusz, dyrektor działu produktów własnych NTT System.
Michał Tomaszkiewicz
Wersja do druku
Podobne tematy
Parlament Europejski chce podzielić Google na mniejsze firmy
, 28.11.2014 r.
Znaleziono nowe najzimniejsze miejsca na Ziemi
, 10.12.2013 r.
Najmniejsze połączenie elektryczne
, 10.01.2012 r.
Nowy materiał, pojemniejsze pamięci
, 21.10.2009 r.
Panasonic Viera SV-MC55 1Seg TV - panorama w pomniejszeniu
, 24.07.2009 r.Starsze
AMD na minusie i z nowym CEO, 9:52
Kwantowy postęp, 16:10
Nowsze
Google pozwane za AdWords, 11:37
Psystar wrócił do gry, 14:40
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 1.46 | SQL: 13 | Uptime: 152 days, 13:49 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl