Sobota, 15 czerwca 2019, 23:53
Ponad 900 000 użytkowników zostało zaatakowanych w ciągu roku przy użyciu fałszywych gier wideo rozprzestrzeniających szkodliwe oprogramowanie
Badacze z firmy Kaspersky zaobserwowali, że cyberprzestępcy wykorzystują rosnące zainteresowanie grami wideo, rozprzestrzeniając szkodliwe oprogramowanie za pośrednictwem fałszywych kopii najpopularniejszych gier. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy zaatakowanych w ten sposób zostało ponad 930 000 użytkowników. Ponad jedna trzecia ataków opierała się na popularności zaledwie trzech gier.Gry wideo istnieją już od dawna, jednak internet znacznie przyspieszył wzrost i ewolucję w tej dziedzinie. Obecnie w gry online gra około jedna na dziesięć osób na świecie. Podobnie jak inne rodzaje rozrywki cyfrowej, gry wideo stanowią obszar podatny na nadużycia, takie jak naruszenie praw autorskich czy nielegalne serwisy torrentowe. Obecnie rosnącym zagrożeniem jest wykorzystywanie popularnych marek gier w celu zamaskowania rozprzestrzeniania szkodliwego oprogramowania. Wiele topowych gier wideo jest dostępnych na cyfrowych platformach dystrybucji, a te nie zawsze potrafią rozpoznać, czy przesyłane do nich pliki oprogramowania stanowią legalne pliki gier, czy zamaskowane szkodliwe programy.
Badacze z firmy Kaspersky postanowili przyjrzeć się dokładnie zainfekowanym plikom wykrytym w 2018 r. oraz w pierwszej połowie 2019 r. Na czele listy gier najczęściej wykorzystywanych przez cyberprzestępców znalazł się „Minecraft”. Szkodliwe oprogramowanie podszywające się pod tę grę stanowiło około 30% ataków, których celem było ponad 310 000 użytkowników. Na drugim miejscu uplasowała się gra „GTA V”, która została wykorzystana do zaatakowania ponad 112 000 użytkowników. Trzecia lokata przypadła grze „Sims 4” (niemal 105 000 zaatakowanych użytkowników).
Według badaczy przestępcy próbowali również podstępnie nakłonić użytkowników do pobrania szkodliwych plików podszywających się pod gry, które nie pojawiły się jeszcze w sprzedaży. Wykryto fałszywe wersje co najmniej 10 gier przed ich oficjalną premierą, przy czym w 80% przypadków cyberprzestępcy wykorzystywali takie tytuły jak „FIFA 20”, „Borderlands 3” oraz „Elder Scrolls 6”.
Wersja do druku
Podobne tematy
Intel ogłasza budowę fabryk za ponad 20 miliardów USD
, 03.05.2022 r.
Nieco ponad 1% „szumu informacyjnego” sieci firmowych to zamaskowane ataki ukierunkowane
, 10.10.2019 r.
Liczba szkodliwego oprogramowania atakującego urządzenia Internetu Rzeczy wzrosła ponad dwukrotnie w 2017 r.
, 19.09.2017 r.
W 2016 roku ponad 75% szyfrującego oprogramowania ransomware pochodziło z rosyjskojęzycznego podziemia cyberprzestępczego
, 24.02.2017 r.Starsze
Jedna trzecia pracowników nadal posiada dostęp do plików swojej byłej firmy, 23:03
Nowsze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.50 | SQL: 13 | Uptime: 194 days, 18:37 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl