heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 28 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Mam prawo żądać zwrotu kasy ?


62.233.233.* napisał:
Witam,
Znajoma kupiła zestaw komputerowy. Po jakimś czasie płyta główna i zasilacz się wysypała. Wymienili na nowe (INNE, ponieważ nie mogą wstawić tej samej płyty, z prostej przyczyny: nikt jej już nie produkuje icon_biggrin3.gif). Jako, że nie mogą mi wstawić tej samej płyty, czy mogę im powiedzieć że płyta mi "nie odpowiada" i zażądać zwrotu kasy za cały zestaw komputerowy?

83.31.233.* napisał:
Jeśli to sprzęt z tego lub ubiegłego roku to możesz żądać zwrotu kasy na zasadzie niezgodności towaru z umową (do tego potrzebny jest paragon lub faktura, a nie gwarancja). Sytuacja jest trochę skomplikowana, bo pewnie skorzystałeś z gwarancji. Nie wyklucza to uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Jednak biorąc inną płytę główną sprawiłeś, że teraz nie masz tej, która była wadliwa, czyli przedmiotu umowy. Musiałbyś dokładnie przeczytać rozporządzenie rady ministrów, chyba że znajdzie się na forum jakiś ekspert w tej dziedzinie. icon_smile3.gif Może da się załatwić sprawę polubownie?

62.233.233.* napisał:
Heh, jak bym chciał załatwiać sprawe polubownie to bym wziął tą plyte co mi dali, bo jest lepsza niz ta co byla icon_biggrin3.gif ale wkurzylem sie na nich bo czekalem na kompa 3 tygodnie "bo mieli sprowadzic ta sama plyte" z niewiadomo kąd i cały czas gadali: już jutro bedzie ... a skończylo się na tym, że i tak wstawili nowią INNĄ płyte. Wiec chce im poprostu teraz sadystycznie się odwdzieczyć za zbywanie mnie. Oczywiście dowód zakupu mam i wszystkie papiery od kompa, wiec sprawa dowodu zakupu to nie problem. Zestaw był kupiony we wrześniu 2002 ma gwarancje na 2 lata

83.31.233.* napisał:
W takim razie niestety - przepisy, o których pisałem zaczęły obowiązywać od 2003 roku, więc nie możesz z nich skorzystać.
Ps. Nie trzeba być wrednym, zwłaszcza jeżeli dali lepszą płytę. icon_biggrin3.gif

62.141.207.* napisał:
Dali ci lepsza płytę to się ciesz. Chyba nie trzeba być aż tak mściwym icon_biggrin3.gif
I gwarancja na płytę leci od początku icon_biggrin3.gif

217.98.146.* napisał:
no nie bardzo mozesz kasy zadac rekojmia ci wygasla icon_sad2.gif

62.233.233.* napisał:
Dobra, pominmy moja msciwość icon_lol.gif itd, ale wymieniają plyte na inna dali mi plytge bez sieciowy i dodali jakies qpe na PCI (teraz na transfer na dc sieciowym mam 1MB przez 1dnego switcha 1GB, kiedys z palcem w nosie bylo 7MB, ale nie o to chodzi). A w sumie jezeli chodzi o to czy lepsza czy gorsza to w sumie i jedna i 2ga jest do luftu icon_biggrin3.gif (mozna praktycznie powiedziec ze to noname'y). Jezeli mi wymieniaja plyte na jakakolwiek inna to preciez chyba nie musze sie zgodzic na taką, bo nie taką kupiłem, nie ? nie musze brac wszystkiego co mi dali.

83.16.150.* napisał:
wydaje mi się że jak już ją wziąłeś i używasz -to tak jak byś ją zaakceptował,chyba że ci w serwisie powiedzieli że to ta sama co była

83.31.234.* napisał:

O tym decydują warunki gwarancji, o ile taką dostałeś (gwarancję). Niektóre firmy nie dodają oddzielnej gwarancji do sprzedawanych produktów, traktując dowód zakupu jako "gwarancję". W takich przypadkach obowiązują ogólne przepisy ustawowe dotyczące gwarancji. Z tego co pamiętam to, niestety, obowiązują one jedynie rok od daty zakupu, więc chyba nie da się z tym nic zrobić.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.91 | SQL: 1 | Uptime: 6 days, 11:20 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl