Temat
Komputer dla dziadka!!
80.53.158.* napisał:
Dzis odwiedzl mnie dziadek i dal mi 2500zl i poprosil zebym poskladal mu komputer do internetu (bo zakladaja mu na osiedlu neta)! Od razu mowie ze bedzie ten kompyter uzywany glownie do internetu , szachow, office i takie tam! ma to byc kompletny komp z monitorem! Ja jako kochany wnuczek spytalem dziadziusia czy moge ewentualnie sobie cos podmienic w tym koputerze z moimi podzespolami (w opisie)i jak to dziadzek: oczywiscie byle komputer chodzil mu dobrze! Wiem ze moglbym kupic mu jakis uzywany komp za smieszne pieniadze i tez by wystarczyl ,ale on chce z nowych podzespolow!! a jak podmienie jakis podzespol to sie nic nie stanie A wstepie juz wiem na 100% ze zwine monitor kupie sobie samsunga 755 DFX a jemu zostawie mojego samsunga 700p+!! Wiec zostaje 1850zl na poskladanie kompa! Jakie sa wasze propozycje co proponujecie?? Mi sie wydaje taka konfiguracja dla dziadka:proc: duron 1600MHZ - 189zl
mobo: ASROCK k7s8x - 135zl
went proc: Arctic Cooling Copper Silent TC -49zl
obudowa ATX 300W: - 145zl
pamiec no name 512 400MHz - 289zl (zamiana z moimi)
hdd seagate 80GB 7200 - 339zl (zamiana z moim)
karta graficzna: WinFast A340-TDH128 GF FX5200 128MB - 385zl (zamiana z moim)
DVD: Pioneer 16X Slot-In 120S 165zl (dziadek sie uparl )
(mysz klawiatura glosniki juz jest ze starego kompa od dziadka)
RAZEM: 1760ZL
wiec zostaje jeszcze 90zl jakie macie propozycje do czego dolozyc te 90 zl i wymienic z moim srzetem jakie macie propozycje?? Po spreta jade za kilka dni! Wszelkie propozycje mile widziane
[/b]
80.133.154.* napisał:
ja bym dla mojego dziadka nie wciaskal slabego sprzetu80.50.241.* napisał:
jezeli dobrze zrozumialem, to chcialbys zamienic dziadkowego GF FX 5200 na swojego GF 3Ti 200. IMHO to blad. nie rob tego. FX 5200 to shit.pozdr
80.53.158.* napisał:
z ta karta graficzna to kupie ta sama ale wersje ultra za 425zl! i zostaje 50 zl na piwo212.160.145.* napisał:
zamienil stryjek (dziadek?) siekierke na kijek . FX 5200 to generalnie wielki lol jest - do windy itd spoko, jakies prostsze gierki nawet tez, ale twoj gf3ti200 pociagnie tak samo jak nie lepiej. Tylko nie pisz ze 5200 ma 128mb pamieci, bo to tez jest w sumie lol - przy takim GPU to 64mb w zupelnosci wystarcza.A co do dziadka - wez mu plytke ze zintegrowana grafa, karta sieciowa i dzwiekowa (jest taki asus na via km400, ostatnio widzialem ponizej 300 zeta), 512mb ramu, tego durnia 1600 -do netu, filmow, ew. pracy i moze prostszych gierek wystarczy - a reszta to juz jak tam chcesz i na ile siana starczy. I nie probuj przewalac na kase wlasnej rodziny!
212.182.122.* napisał:
a ja proponuję nie robić dziadka w chu.. tylko kupić normalne firmowe pamięci 333, płyta i proc ok, ale cooler to jest beznadziejny - aluminum + krzywa nieprzylegająca blacha miedziana. kup choćby spire falcon rock 2 z miedzianym rdzeniem a będzie dużo lepszy.a jużgrafa FX5200 to wielki lol, jeszcze za 380 zeta toż za taką kasę można kupić kartę graficzną kup dziadkowi radeona 9200 bo ma lepszy obraz, a sam siedźna GF3 bo jest dużo lepszy.
myszkę kup nową z rolką, bez tego komfort znacząco spada.
213.76.160.* napisał:
Pamiętaj, że to DZIADEK. Dla takich ludzi liczy się komfort i stabilność. Czyli pamięci firmowe,a nie badziew, który nie wiadomo jak będzie stabilny - jakieś Kingstonki Value lub TwinMosy, wystarczy. Dobry monitor, bo szkoda oczu, czyli nie wciskaj mu tego co masz - proponuję jakiś Flatron LG, Iiyama lub NEC. Mniejszy dysk - chyba, że dziadzio będzie trzymał DivX-y Grafa, to jak proponuje AMD Rulezz - Radeon 9200 i broń boże nie GFX 5200 CICHY cooler - może być Spire Falcon Rock IV. No i solidna klawiatura i mysz - najlepiej bezprzewodowe, bo jak coś się odłączy to dziadzio raczej nie dojdzie co się stało tylko zawoła wnuczka ,że nie działa.A w kwestii robienia dziadka w balona to powiem tak - szkoda mi Ciebie
80.50.99.* napisał:
To zależy... ja myślę że jak spoko dziadek to go w ch.. nie rób. ja bym mu walnął duronka, do tego faktycznie jakieś lepsze ramki, wiatraczek też, przede wszystkim dobry monitor, żeby dziadek widział dobrze co jest na ekranie no i grafa - radek 7500/9000/9200 nic lepszego nie trzeba a obraz ładny. Broń boże nie bierz nigdy FX5200 (ja bym tego nawet dla psa nie wziął). Bezprzewodowej myszki i klawiatury to może lepiej ne bo jak sie bateria rozładuje to dziadek nie będzie wiedział co zrobić i co wtedy. Postaraj sie złożyć przede wszystkim stabilnego i wygodnego w użytkowaniu kompa, oczywiście instalnij XPka żeby się nie wieszał... i tyle... a jak coś zostanie to sobie zostaw i coś dokup do kompa.212.182.122.* napisał:
w testach akurat FX5200 wypada lepiej niż radki 9200 bo radek 9200 = stary radek 9000 bez pro tylko z agp x8. fx5200 250/500 jest sporo lepszy ale pisałem że radek 9200 ze względu na lepszy obraz a dziadek nie będzie raczej w need for speedy i doomy naginałchamówa jak ktoś zapłąci za nowe i wymienić mu na stare. no comment. to jeszcze dziadkowi dokup białą laskę do tego starego monitora.
80.53.158.* napisał:
hej ludzie ja nie chce dziadka w ch....ja robic!! O tych zmianach on jest w 100% swiadomy,ze chce pare podzespolow zamienic! Tylko o to chodzi ze moj dziadek bedzie tego kompa uzywal tak jak pisalem na poczatku! Okreslil mi na poczatku do czego bedzie potrzebny mu sprzet, ten i tak jest na wyrost i to duuuuuuuuuuzo na wyrrost do takich zastosowan!! A z tego ze jego wnuk na tym skorzysta on sie nawet cieszy!! wiecie jacy sa dziadkowie! A tu kazdy po mnie jezdzi jakbym byl zdolny za 20tys zl cala rodzine sprzedac A co do dyskusji na temat wyzszosci kart graficznych nie dyskutujmy bylo poruszane milion razy!! a co do monitora to przejzyj sobie jakie on ma parametry a potem gadaj!! W 1024 przy 100Hz to chyba nie kazdy dzisiejszy nawet nowy monitor potrafi!! Ja aktualnie pracuje w 1152 przy 100Hz co tez nie jest slabym wynikiem!! Plamka 0,23!! Wiec nie pisz ze dziadkowi syf wciskam!!217.98.146.* napisał:
do tego to wystarczy jakas cichutka i malutka Via62.87.141.* napisał:
naprzyklad Epia....A co do grafy, to AMD Rulezz, nie bluznij tak na 5200, bo w testach wypada lepiej od gf3ti i radka 9200(na benchmarku.pl byl test tych kart). IMHO ja bym zostawil sobie tego gf3ti ale go mocno wykrecil
Co do plyty to kup via kt600, jest stabilniejsza raczej od nforcow i nie bedize z nia zadnych niespodzianek.
W pamietaki nie warto pakowac wiecej kasy, bo przeciez dziadzius nei bedzie pakowal w FSB 250
Kup jakis cichy wentylatorek, zeby dziadziusiowi w nocy nie halasowal jak sie beda pornolki zasysaly (nie bierz tego na serio )
hmm, a co o procka to duronik spokojnie wystarczy, nawet 1400.
Pozdro!!
80.53.158.* napisał:
to jaki cichy cooler na proca mi polecacie na durona z napieciem 1,5V w sumie wszystko bedzie wystarczasjaco wydajne ale co bedie najcichsze??62.233.169.* napisał:
Ech, wstydu nie masz...na starość wzrok słaby, a ty dziadkowi monitora skąpisz... Do głowy by mi nie przyszło, żeby akurat stary monitor dziadkowi wciskać. Bue.
80.53.158.* napisał:
nastepny z tym monitorem....ehhhhnastepny z tym monitorem....ehhhh juz chyba pisalem cos na temat tego monitora!!!!!!!!62.111.213.* napisał:
Ej no co wy przeciez to wersja 700P wiec o co chodzi. 100Hz przy 1024/768 to juz spox jesli chodzi o oczy. Jesli nie bedziesz przycinal na dziadku i wkladal wg ciebie dobre podzespoly to w czym problem. Kup dziadkowi Durnia 1400 z dobrej serii to z czasem podciagniesz osiagi, przy dobrej jego cenie. Zostaw sobie tego 3Ti, a kup R9200 bedzie mial dobry obraz. Za reszte kup cicha firmowa zasilke ktora nie spali mu sprzetu. Acha dodatki typu mysz czy klawiatura daj mu nowe nie rob siary.62.111.213.* napisał:
Aaa coolerek mozesz wsadzic GREEN COOLER model S462-19B825-TC. Jest niedrogi, sam ustawia obroty, ma miedziany rdzen i jest cichy. Na moim sprzecie trzyma 2300-2500rpm przy 45-50 C. Przy standardowym 1400 bedzie wolniej i chlodniej80.50.128.* napisał:
To jest tak jak byś wzioł dziadkowi 740zł (wiem że on o tym wie) ale by szczęką zarył w ziemię jak by zobaczył na ile chcesz go naciągnąćTo jest nie uczciwe twój dziadek myśli że zamienisz coś za 50zł a ty
dziadka oszukujesz za 2500zł można taki dobry sprzęd złożyć a ty dziadkowi złoma wciskasz i udajesz że wszystko jest w pożądku.
Normalnie tak jak nie któży powiedzieli robisz dziadka w ch.....
A mój monitor to LG flatron 795FT i przy rozdzielczości 1024na768 też wyciąga 100Hz chociaż ma trzy lata a ty mi powiesz że nowe monitory tyle nie osiągają
62.111.213.* napisał:
Chyba monitora nie policzyles jako nowego tylko z odpowiednia bonifikata? Ej no tak to sie nierobi . Stare=taniej. Pamiatki daj mu tez firmowe, sobie zmienisz kiedy indziej w koncu nie dostajesz na modernizacje swojego tylko zakup dziadkowego80.50.128.* napisał:
Popieram a tak włogule jak dziadek chciałby mieć kipskiego kompa to dał by ci 1700zł .
To ma być komp dla dziadka który chce sobie popykać w internecia a nie doczekać się prędzej śmierci niż komp mu się włączy
Zastanów sę jajo co robisz bo to nie jest w porządku złuż dobrego kompa dziadkowi za 2500zł i niech mu dobrze służy i do tego wygodną klawiaturę i optyczną myszkę
80.53.158.* napisał:
Misiu czytaj dokladniej co pisze napisalem "niekazdy" wyciska 100MHz!! dzieki wszystkim za podpowiedzi jak tylko poskladam tego kompa a bedzie to w najblizszym czasie to napisze co udalo mi sie zlozyc!!Pozdrowionka dla wszystkich!!80.50.128.* napisał:
No faktycznie złożyć kompa to taka filozofia
Chyba dziadek nie wie że wpakowując 2500zł dostanie złoma bo wnuczek sobie nowsze części przywłaszczył
62.233.189.* napisał:
eh takie skrupuly sztuczne nie chodzi o jechanie dziadka w oko, dziadek chce miec kompa, nie widze problemu zeby czesc zeczy mu podmienic jesli nie bedzie to dla niego ze szkoda i bedzie mial przy kompie okej komforcik itd a z dziadkiem spoko da sie dogadac i zalatwic wszystko jawnieustaw to tak zeby byl szczesliwy i juz
na pewno duron 1400
na pewno firmowa plyta np asus a7v8x-x
512/400 ale nie oszczedzaj 10zł do twinmosow etc...
80giga/7200/8mb samsung
chlodzenie - frII
grafika - najtanszy radek np 9200se z tvoutem, ze wzgl na jakosc grafiki
buda - np. modecom slim ex-2, ma cichy zasilacz i dobrze ciagnie u mojego wujka bartka 2500 i gfx5600 i kupe napedow etc etc etc...
no i wez mu nowa klawirke i myszke dla ludzi nie kumatych to nie raz wiecej znaczy ...
Pozdro
80.50.128.* napisał:
Ja bym dał dla dziadka taki zestaw:monitor 19 cali LG FLATRON chyba jakieś 900zł cudo
procesor http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=3646
mobo http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=8040
RAM 512 http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=7133
obudowa http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=3781
grafa http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9502
mysz optyczna http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=3451
klawiatura http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=4009
I to jest dobry komp dla dziadka będzie bardzo zadowolony z zakupu dostaniesz jeszcze 50zł za złożenie
Jest to dobry sprzęt który jest dobry dla twojego dziadka i na pewno był by zadowolony z takiego zakupu. W końcu dziadek chciał sobie kupić kompa a nie kupować części do twojego. Polecam tego kompa będzie nie tylko szybki i wydajny ale również przyjazny w urzydkowaniu a twój dziadek będzie chodził tak mając oczywiści taki sprzęd w domu jak powyżej. Razem wychodzi 2496zł (ale się zmieściłem )
62.111.213.* napisał:
Tylko po co dziadkowi taki drogi proc ?80.50.128.* napisał:
Skoro dziadek dał 2500zł na kompa to trzega za tyle mu złożyć
217.98.146.* napisał:
ja i tak bym mu dal edena np Imo do netu i szachow to idealne bedzie80.53.158.* napisał:
Misiu zapomniales o hdd czyli plus 300zl! kupi sie monitor 17 za okolo 600zl i bedzie gucio! Jeszcze kupie w "moim" sklepie a tam sa nizsze ceny i powinno byc oki!! Forest Kila Zbilla dzieki za zrozumienie chyba tylko Ty mnie tu skumales! Z moim dziadkiem da sie dogadac62.87.141.* napisał:
Misiu przestan sie juz tak klucic.Czy ty wiesz co to to jest komp do szachow i netu??????
jak dziadek chce zrobic prezent wnukowi to niech robi
IMO duronek 1600 spokojnie wystarczy.
A karte to radek 9200 64mb 128bit, innego nie kupuj bo sie nie oplaca.
80.53.158.* napisał:
A wiec skompletowalem po jutrze jade kupic Wyglada to tak:AMD 2000+ Thorton 279zl
Arctic Cooling Copper Silent TC 49zl
Asrock K7S8X v.3 SiS746FX Socket A 129zl
Techmaster MIDI ATX RJA 110 300W 129zl
DDRAM 512MB 3200 PC400 KingMax 304zl
Seagate 80GB UDMA100 7200 obr. 299zl
Ati Radeon 9200 128MB DDR TV DVI 128bit 339zl
Teac 3.5" 1.44MB 45zl
Media Tech MT138 Genie-Ketboard Office X 39zl
Media Tech MT1000 Optix PS/2 Optyczna 45zl
Pioneer DVD 16X Slot-In 120S 165zl
Lg 17' F700B flatron 659zl
razem: 2481zł
moze zamienie sie z nim prockiem na jakis czas i zobacze co z niego wykrece Nie powiecie ze dziadkowi nie bedzie sie podobalo jesli bedzie mial proca 2400
80.50.128.* napisał:
Ten komp będzie dobry dla dziadka213.76.160.* napisał:
No i widzisz drogi kolego, tyle szumu a w rzeczywistości "wziałeś" to co MY zaproponowaliśmy. BTW - to co wybrałeś dziadkowi doda parę lat212.182.122.* napisał:
[color=#444444][/color]80.54.163.* napisał:
Ale różnica i tak bym wzioł dla dziadka 128bit bo to jest różnica 35złhttp://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9585
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9502
R.óżnica w wydajności jest duża i szczędzić do tego 35zł
217.30.135.* napisał:
ale po co 128mb?????ludzie!! przeciez ta karta w zyciu tego nei wykorzysta, to jest tylko zeby lamerow naciagnac.....a pozatym jak bedziesz mial 128mb to beda mialy one wiekszy czas dostepu......
kup 64mb 128bit!
80.54.163.* napisał:
popieram dziadkowi nie potrzebnie 128mb ale 128bit zawsze się przyda
217.30.135.* napisał:
to nie chodzi o to czy sie przyda czy nie!!!boshe, nie rozumeicie.....ta karta nei jets w stanie obsluzyc tekstur ktore maja powyzej 64mb!! bo to poprostu by byl pokaz slajdow....
a roznica miedzy 128bitowcem a 64 jest ogromna! karty 64bitowe to wogole jakas pomylka.
212.160.145.* napisał:
kolega TyBiAs sie strasznie podnieca ale ma racje z ta karta - w tym wypadku 128mb to pic na wode, 128 bit to mozna powiedziec dziejowa koniecznosc i wiele lepszy efekt niz te 128mb zamiast 64.80.53.158.* napisał:
co do tego radka to jest problem bo ten sklep nie prowadzi radkow 9200 128bit z 64ram! sa tylko radki 64mb ale 64bitowe! A wole kupic wszytki czesci w jednym sklepie nie chce mi sie kupowac jednej czesci w innym sklepie!(cos sie zwali i bede pozniej cale miasto zwiedzal) A co do zasilacza to bede probowal sie diogadac zeby dali mi jakas obudowe bez zasilacza i wlozyli tam 300W Huntkey'a ale nie wiem co z tego wyjdzie213.227.91.* napisał:
Ja bym cos koło tysiaca używanego kupił jakiś Athlon 1.0 dotego monitorek w miare spoko 17. Razem powinno być za 150080.53.158.* napisał:
pisalem na poczatku Dziadek chce nowy komputer!!!! Ewentualnie moge sobie cos podmienic217.97.6.* napisał:
ja bym proponował takprocek duron 1400
płytka asrock na kt 333CF (stabilna w cholere)
ramki twin mosy 333 512DDR
DVD tego co dziadzia chcee
CDRW (lite on 52x32x52xdziadzia ma czas zeby wnuczkowi gierki sciagac i nagrywac;-)
radeon sapphire 9000 64mb za 250zł
zasilacz forton 245GP od haszyda (nie słychac go)
dysk Seagate 80GB UDMA100 7200 obr
obudowa jaka tam sie dziadkowi podoba(z grubej blachy)
coler Arctic Cooling Copper Silent TC
gosniczki crative p580 2.1
mysz optyk!!! wygodny z rolka
klawa wygodna
217.30.135.* napisał:
wlasnie....klawy i myszki od mediatech nie sa szczytem komfortuKup lepiej jkaiegos taniego Logitecha(ja mojego optycznego kupilem za 84zl).
217.97.6.* napisał:
gdzie ja napisałem ze media tech??217.30.135.* napisał:
niee, to bylo do jajo, a ja wlasnie popieram ciebie(napisales, ze dobra mycha i klawa).A jajo w swoim konfigu napial mysz i klawa od mediatecha, czy tam a4tech'a. A ja mowie ze te firmy produkuja badziewei, i lepie dzadkowi jakiegos logitecha sprawic, to mu sie batrdziej przyda
217.97.6.* napisał:
racja tylko wygodny optyk dobrej firmy!! bo potem zasi sie dziadkowi kulkowa zapcha i bedzie kląc ze nie moze w ikonke trafic;-) tybias<-- tez masz na imie tobiasz?62.87.140.* napisał:
hehe, nie nie mam Tobiasz ;pTo sie wzielo troche z nazwiska, ale nei ujawnie go
80.50.233.* napisał:
kup dziadkowi jakąs pozadna klawiature i myszke, po co inwestowac kase w athlona i 128 bitowa grafe skoro nie bedzie w nic gral ??80.53.158.* napisał:
sam pracuje na takiej myszce i jest super!! poza tym sprzet kupiony! dzieki wszystkim za porady temat uwazam za zamknietyPodobne tematy
Komputer sie wiesza.
Problem z wydajnością komputera
Gdy komputer zakłuca telewizor
PSone do komputerka..? poszę o pomoc
komputer do obrobki grafiki 2d
Nowy komputer - do obrobki Video...
Długi start komputera
Słaba wydajność komputera
komputery szkolne
samoistne wyłączanie się komputera
wybór podzespołow komputer idealny
Problem z moim komputerem. Celeron 1800MHZ + Geforce 3 ti Ga
Czy komputer po złożeniu trzeba konfigurować?help!
składam najtańszy/wmiarę szybki komputer
Problem z wydajnością komputera
Gdy komputer zakłuca telewizor
PSone do komputerka..? poszę o pomoc
komputer do obrobki grafiki 2d
Nowy komputer - do obrobki Video...
Długi start komputera
Słaba wydajność komputera
komputery szkolne
samoistne wyłączanie się komputera
wybór podzespołow komputer idealny
Problem z moim komputerem. Celeron 1800MHZ + Geforce 3 ti Ga
Czy komputer po złożeniu trzeba konfigurować?help!
składam najtańszy/wmiarę szybki komputer
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.21 | SQL: 1 | Uptime: 8 days, 12:58 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl