heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 25 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Środa, 21 maja 2008, 20:12

SDJ 05/2008 - Programowanie urządzeń mobilnych

Majowy Software Developer's Journal już w sprzedaży, a w nim...

SDJ 05/2008 - Programowanie urządzeń mobilnych
Location Acquisition API – obsługa GPS
Piotr Szmyt
Piotr przedstawia metody odczytywania aktualnej pozycji z urządzenia GPS w aplikacjach pisanych w języku C++ dla systemu Symbian OS. Ponadto pokazane są metody sprawdzania dostępności modułów pozycjonujących oraz pobierania alternatywnych informacji z poziomu urządzenia GPS(np. prędkość czy czas). Zawarty w artykule opis Location Acquisition API przedstawia najważniejsze klasy wspierające obsługę urządzeń GPS za pośrednictwem Symbian OS. Analiza załączonej, przykładowej aplikacji ułatwia zrozumienie tematu i pokazuje jak w praktyce wykorzystać opisywane mechanizmy.

Android
Artur Zielazny
Artur przedstawia że Android to nowa platforma dla telefonów komórkowych zaprezentowana 5 listopada 2007 roku przez Google i inne firmy zrzeszone w "Open Handset Alliance". W artykule poruszone są kwestie związane z potencjalnym wpływem jaki nowa platforma może mieć na rynek tzw. "smartphonów", pewne aspekty związane z jej licencjonowaniem, ale przede wszystkim techniczne aspekty nowego rozwiązania. W artykule opisany jest sposób w jaki zacząć tworzenie aplikacji dla Androida wykorzystując dostarczany SDK i środowisko Eclipse.

Programowanie Windows Mobile 6
Maciej Paczewski
Maciej napisał o tym że Windows Mobile coraz częściej gości w urządzeniach typu Smartphone czy Pocket PC. System ten, powstały na bazie Windows CE, ma już za sobą kilka lat ewolucji i rosnącą popularność na rynku. W swoim artykule Maciek przedstawia narzędzia, środowisko oraz sposoby tworzenia aplikacji dla systemu Windows Mobile w wersji 6. Artykuł prezentuje również odmienne podejścia tworzenia aplikacji w rożnych językach, m.in. w C++ czy C# oraz prezentuje możliwości API systemu Windows, który z łatwością mieści się w kieszeni.

Programowanie gier 3D na platformie mobilnej
Krystian Kostecki
Czytając artykuł Krystiana czytelnik może odkryć tajniki programistów gier 3D, oraz przekonać się w jaki sposób kieszonkowe cuda potrafią przetwarzać w pełni trójwymiarowe obrazy. Autor wyjaśnia również jak zaimplementować drzewo logiczne sceny oraz jak wykorzystać podział przestrzenny, aby wydajnie wykrywać kolizje i usuwać niewidoczne powierzchnie z potoku renderującego.

Brew – Java, C i C++ w sieciach GSM/GPRS, UMTS i CDMA
Wojciech Gasek
Wojciech opisuje BREW - popularny system goszczący na urządzeniach mobilnych. Platforma ta powstała początkowo na urządzeniach pracujących w sieciach CDMA – stąd jest rozpowszechniona w Stanach Zjednoczonych. Obecnie można ją również znaleźć w urządzeniach pracujących w systemach GSM/UMTS. Artykuł prezentuje, w jaki sposób skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć pracę nad aplikacjami BREW.

Oracle Coherence część 2
Michał Kuratczyk
Michał w poprzednim artykule omówił podstawową funkcjonalnością Coherence, jaką jest przechowywanie obiektów w pamięci operacyjnej klastra. Teraz, gdy wiemy już w jaki sposób wstawiać, pobierać i wyszukiwać dane, możemy zająć się bardziej zaawansowaną funkcjonalnością – rozproszonym przetwarzaniem danych przechowywanych w Gridzie.

Materiały na CD
Multimedialny kurs .NET 3.0 część czwarta; All My Movies; Trend Micro Internet Security 2008



Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

21.05.2008 r.

e-Bay kończy z negatywami, 20:06

Nadchodzą kłopoty z dyskami 2,5 cala, 20:06


Nowsze

21.05.2008 r.

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty, 20:25

22.05.2008 r.

Natura pomoże stworzyć optyczny komputer, 11:06


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.38 | SQL: 18 | Uptime: 512 days, 7:35 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl