Data: Środa, 21 maja 2008, 20:12

SDJ 05/2008 - Programowanie urządzeń mobilnych


Majowy Software Developer's Journal już w sprzedaży, a w nim...

SDJ 05/2008 - Programowanie urządzeń mobilnych
Location Acquisition API – obsługa GPS
Piotr Szmyt
Piotr przedstawia metody odczytywania aktualnej pozycji z urządzenia GPS w aplikacjach pisanych w języku C++ dla systemu Symbian OS. Ponadto pokazane są metody sprawdzania dostępności modułów pozycjonujących oraz pobierania alternatywnych informacji z poziomu urządzenia GPS(np. prędkość czy czas). Zawarty w artykule opis Location Acquisition API przedstawia najważniejsze klasy wspierające obsługę urządzeń GPS za pośrednictwem Symbian OS. Analiza załączonej, przykładowej aplikacji ułatwia zrozumienie tematu i pokazuje jak w praktyce wykorzystać opisywane mechanizmy.

Android
Artur Zielazny
Artur przedstawia że Android to nowa platforma dla telefonów komórkowych zaprezentowana 5 listopada 2007 roku przez Google i inne firmy zrzeszone w "Open Handset Alliance". W artykule poruszone są kwestie związane z potencjalnym wpływem jaki nowa platforma może mieć na rynek tzw. "smartphonów", pewne aspekty związane z jej licencjonowaniem, ale przede wszystkim techniczne aspekty nowego rozwiązania. W artykule opisany jest sposób w jaki zacząć tworzenie aplikacji dla Androida wykorzystując dostarczany SDK i środowisko Eclipse.

Programowanie Windows Mobile 6
Maciej Paczewski
Maciej napisał o tym że Windows Mobile coraz częściej gości w urządzeniach typu Smartphone czy Pocket PC. System ten, powstały na bazie Windows CE, ma już za sobą kilka lat ewolucji i rosnącą popularność na rynku. W swoim artykule Maciek przedstawia narzędzia, środowisko oraz sposoby tworzenia aplikacji dla systemu Windows Mobile w wersji 6. Artykuł prezentuje również odmienne podejścia tworzenia aplikacji w rożnych językach, m.in. w C++ czy C# oraz prezentuje możliwości API systemu Windows, który z łatwością mieści się w kieszeni.

Programowanie gier 3D na platformie mobilnej
Krystian Kostecki
Czytając artykuł Krystiana czytelnik może odkryć tajniki programistów gier 3D, oraz przekonać się w jaki sposób kieszonkowe cuda potrafią przetwarzać w pełni trójwymiarowe obrazy. Autor wyjaśnia również jak zaimplementować drzewo logiczne sceny oraz jak wykorzystać podział przestrzenny, aby wydajnie wykrywać kolizje i usuwać niewidoczne powierzchnie z potoku renderującego.

Brew – Java, C i C++ w sieciach GSM/GPRS, UMTS i CDMA
Wojciech Gasek
Wojciech opisuje BREW - popularny system goszczący na urządzeniach mobilnych. Platforma ta powstała początkowo na urządzeniach pracujących w sieciach CDMA – stąd jest rozpowszechniona w Stanach Zjednoczonych. Obecnie można ją również znaleźć w urządzeniach pracujących w systemach GSM/UMTS. Artykuł prezentuje, w jaki sposób skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć pracę nad aplikacjami BREW.

Oracle Coherence część 2
Michał Kuratczyk
Michał w poprzednim artykule omówił podstawową funkcjonalnością Coherence, jaką jest przechowywanie obiektów w pamięci operacyjnej klastra. Teraz, gdy wiemy już w jaki sposób wstawiać, pobierać i wyszukiwać dane, możemy zająć się bardziej zaawansowaną funkcjonalnością – rozproszonym przetwarzaniem danych przechowywanych w Gridzie.

Materiały na CD
Multimedialny kurs .NET 3.0 część czwarta; All My Movies; Trend Micro Internet Security 2008

| Drukuj | Zamknij |