Czwartek, 4 października 2007, 14:48
32 procent Polaków chce głosować online
Blisko 1/3 (32%) Polaków oddałaby swój głos w najbliższych wyborach parlamentarnych za pośrednictwem Internetu, gdyby była taka technicznai prawna możliwość – wynika z badań D-Link Technology Trend (DTT), przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC.
Wśród osób deklarujących udział w wyborach online i zdecydowanych oddać głos na konkretną partię, wygrałaby Platforma Obywatelska uzyskując 39% głosów, niemal dwa razy więcej niż Prawo i Sprawiedliwość (21%). Na kolejnych miejscach w głosowaniu Internautów znaleźliby się: blok Lewicy i Demokratów (8%) oraz Polskie Stronnictwo Ludowe (6%). Pozostałe partie nie przekroczyłyby progu wyborczego.
Wśród osób, które 21 października nie zamierzają wybrać się do urn, 15% zdecydowałoby się wziąć udział w wyborach, jeśli miałoby możliwość głosowania przez Internet. Podobnie jak co czwarta osoba, która jeszcze nie wie, czy pójdzie na wybory. Zgodnie z wynikami badań umożliwienie oddawania głosów w wyborach przez internet mogłoby zwiększyć frekwencję wyborczą o ponad 8 procent.
Struktura społeczna osób chcących wziąć udział w wyborach za pośrednictwem Internetu nie różni się zasadniczo od struktury całego społeczeństwa. Wbrew obiegowym opiniom, osoby takie nie rekrutują się z grup znacząco lepiej wykształconych, uposażonych lub z większych miast.
Równocześnie Polacy, którzy mają dostęp do internetu, nie zauważają obecności polityków w Sieci. Jedynie 8% z nich deklaruje, że odwiedza strony internetowe ugrupowań politycznych. Jeszcze mniej, bo jedynie 4% Internautów, zagląda na blogi polityków.
***
O badaniu D-Link Technology Trend
D-Link Technology Trend (DTT) to cykliczne, kwartalne badanie nastawienia Polaków do nowych technologii. Realizowane jest na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie przeprowadzane było w oparciu o bezpośrednie wywiady ankieterskie wspomagane komputerowo, prowadzone w domach respondentów na ogólnopolskiej próbie ok. 1000 osób, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku 18+, mogących brać udział w głosowaniu.
Wersja do druku
Podobne tematy
SMS-y nadal atrakcyjne dla Polaków. 70% osób wysyła je codziennie
, 20.08.2016 r.
30% Polaków nie zabezpiecza swojego smartfona hasłem
, 26.08.2014 r.
Czas realizacji przelewów ważny dla Polaków - raport Kiedykasa.pl
, 29.07.2010 r.
CBOS: Połowa Polaków korzysta z Sieci
, 02.03.2009 r.
Połowa Polaków w Sieci
, 14.04.2008 r.Starsze
Kampania negatywna w liczbach - raport NewsPoint, 13:47
Kryminogenny iPod?, 13:12
Nowsze
Intel potwierdza zmianę nazw produktów, 16:50
AMD szykuje obniżkę, 16:51
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.90 | SQL: 13 | Uptime: 194 days, 22:22 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl