heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 26 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Czwartek, 4 października 2007, 13:47

Kampania negatywna w liczbach - raport NewsPoint

NewsPoint wraz z firmą Newton PL przygotował kolejny raport na temat polityków i partii politycznych, które w trzecim tygodniu kampanii wyborczej (22 – 28 września) najczęściej pojawiały się w polskich mediach papierowych oraz online. Analiza potwierdza negatywny charakter kampanii – najwięcej publikacji o kandydatach i partiach, niezależnie od opcji politycznej, dotyczy wydarzeń o charakterze niezdrowej sensacji, afer, wyzwisk i zarzutów.

Politycy


Niezmienna od kilku tygodni pierwsza pozycja Jarosława Kaczyńskiego (2033 publikacji – niemal 2 razy więcej niż w ubiegłym tygodniu) świadczy o dobrej strategii komunikacyjnej premiera. Za nim uplasował się Aleksander Kwaśniewski. Awans byłego prezydenta w rankingu nie jest bynajmniej skorelowany z rosnącymi słupkami popularności. Wynika przede wszystkim z licznych publikacjami na temat debaty Kaczyński-Kwaśniewski. Wiele publikacji dotyczy również ‘niezdrowej sensacji’ wywołanej przez byłego prezydenta w Kijowie. W pierwszej dziesiątce najczęściej wymienianych w internecie polityków pojawiła się również Nelly Rokita. Co ciekawe, pod względem ilości publikacji wyprzedziła swojego męża (358 do 338). Gwałtowny wzrost ilości publikacji na jej temat jest efektem decyzji o kandydowaniu z listy PiS oraz prób wytłumaczenia się z niefortunnych wypowiedzi na temat aborcji nagranych podczas jej wykładu wygłoszonego w ubiegłym roku na Uniwersytecie Warszawskim. Wiele publikacji ma krytyczny charakter wobec Nelly Rokity – z uwagi na reprezentowanie innej partii politycznej niż jej mąż oraz niestabilne poglądy dotyczące przerywania ciąży.

Partie polityczne


W rankingu partii nastąpiły dość znaczące przetasowania – poza niezmienną pozycją lidera. Po raz pierwszy LiD zanotował więcej publikacji, niż SLD i znalazł się na 3 miejscu rankingu, co może świadczyć o intensyfikacji działań komunikacyjnych. Zgodnie z raportami wyborczymi NewsPoint z ubiegłych tygodni, nazwa SLD była znacznie lepiej rozpoznawana i częściej obecna w prasie niż LiD. Kolejną niespodzianką jest fakt, że Liga Polskich Rodzin po raz pierwszy była wymieniana – zarówno w prasie, jak i w internecie – częściej niż Samoobrona. Ta zmiana wynika z publikacji o zakwestionowaniu autentyczności podpisów na listach poparcia dla kandydatów LPR w Częstochowie przez Państwową Komisję Wyborczą. Na „popularność” LPR wpływ miał również wyrok sądu, nakazujący Romanowi Giertychowi przeproszenie Adama Michnika za nazwanie go „byłym partyjnym aparatczykiem”.

Wykresy:


Politycy
Prasa

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

04.10.2007 r.

Kryminogenny iPod?, 13:12

Vixta - konkurencja dla Visty?, 12:32


Nowsze

04.10.2007 r.

32 procent Polaków chce głosować online, 14:48

Intel potwierdza zmianę nazw produktów, 16:50


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.74 | SQL: 16 | Uptime: 185 days, 4:29 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl