heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 19 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Poniedziałek, 14 listopada 2005, 01:17

Ambitne plany Microsoftu

Producent oprogramowania szacuje potencjał polskiego rynku na pół miliona urządzeń Media Center rocznie. To przyszłość.
Zamierzenia na najbliższe miesiące są znacznie skromniejsze.

Microsoft w ciągu 2 ostatnich miesięcy roku planuje sprzedaż 50 tys. licencji Windows Media Center Edition (MCE). Tyle samo chce sprzedać w pierwszym półroczu 2006. Plany sprzedaży giganta na polskim rynku są na razie bardzo ostrożne. Microsoft wierzy w efekt śnieżnej kuli. Partnerzy też.
Nasi reselerzy szukają rozwiązania
oraz przeszkolenia w zakresie MCE. Nasze plany sprzedażowe wynoszą kilkadziesiąt sztuk do końca roku dla klientów indywidualnych, kilkaset dla klientów instytucjonalnych
– mówi Bartłomiej Chwastowicz z DTK Computer.

Zdaniem Microsoftu długoterminowy potencjał polskiego rynku to 500 tys. licencji MCE rocznie. Sprzedaż stymulowana będzie dzięki rosnącej popularności telewizorów plazmowych i LCD.
Obecnie produkcję ogranicza dostępność komponentów. Światowy wzrost sprzedaży maszyn typu Media Center spowodował braki towarowe u producentów sprzętu – mówi Krzysztof Florczak, szef grupy biznesowej Windows Client w polskim oddziale Microsoft.

Microsoft planuje, że MCE zastąpi Windows XP Home Edition w zastosowaniach domowych. O szybkości rozwoju rynku rozwiązań Media Center w najbliższych latach będą decydować producenci lokalni.
Microsoft jest przekonany, że dostosują się oni szybciej do zmieniających się warunków na rynku i oczekiwań klientów. W Stanach Zjednoczonych, gdzie Windows MCE dostępny jest od ubiegłego roku, na rynku liczą się praktycznie tylko potężni dostawcy jak HP czy Sony.
W Polsce ma być na razie inaczej. Zdaniem lokalnych producentów sytuacja ta w następnych latach nie ulegnie zmianie.
Realia polskiego rynku decydują, że jedynie lokalni producenci są w stanie precyzyjnie dopasować ofertę do oczekiwań odbiorcy – przekonuje Katarzyna Domagała z Vobis Microcomputer.

Microsoft przekonuje, że brak zainteresowania polskim rynkiem urządzeń Media Center ze strony globalnych dostawców to efekt ich lokalnych strategii, koncentrujących działania na obsłudze rynku biznesowego.

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

12.11.2005 r.

Opublikowano pierwsze zdjęcia gniazda Socket F, 12:19

11.11.2005 r.

Philips zakłada nową firmę, 9:29


Nowsze

14.11.2005 r.

Pirat komputerowy ryzykuje coraz więcej, 1:23

Microsoft usunie zabezpieczenia Sony, 12:20


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.90 | SQL: 16 | Uptime: 279 days, 13:38 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl