Data: Poniedziałek, 14 listopada 2005, 01:17

Ambitne plany Microsoftu


Producent oprogramowania szacuje potencjał polskiego rynku na pół miliona urządzeń Media Center rocznie. To przyszłość.
Zamierzenia na najbliższe miesiące są znacznie skromniejsze.

Microsoft w ciągu 2 ostatnich miesięcy roku planuje sprzedaż 50 tys. licencji Windows Media Center Edition (MCE). Tyle samo chce sprzedać w pierwszym półroczu 2006. Plany sprzedaży giganta na polskim rynku są na razie bardzo ostrożne. Microsoft wierzy w efekt śnieżnej kuli. Partnerzy też.
Nasi reselerzy szukają rozwiązania
oraz przeszkolenia w zakresie MCE. Nasze plany sprzedażowe wynoszą kilkadziesiąt sztuk do końca roku dla klientów indywidualnych, kilkaset dla klientów instytucjonalnych
– mówi Bartłomiej Chwastowicz z DTK Computer.

Zdaniem Microsoftu długoterminowy potencjał polskiego rynku to 500 tys. licencji MCE rocznie. Sprzedaż stymulowana będzie dzięki rosnącej popularności telewizorów plazmowych i LCD.
Obecnie produkcję ogranicza dostępność komponentów. Światowy wzrost sprzedaży maszyn typu Media Center spowodował braki towarowe u producentów sprzętu – mówi Krzysztof Florczak, szef grupy biznesowej Windows Client w polskim oddziale Microsoft.

Microsoft planuje, że MCE zastąpi Windows XP Home Edition w zastosowaniach domowych. O szybkości rozwoju rynku rozwiązań Media Center w najbliższych latach będą decydować producenci lokalni.
Microsoft jest przekonany, że dostosują się oni szybciej do zmieniających się warunków na rynku i oczekiwań klientów. W Stanach Zjednoczonych, gdzie Windows MCE dostępny jest od ubiegłego roku, na rynku liczą się praktycznie tylko potężni dostawcy jak HP czy Sony.
W Polsce ma być na razie inaczej. Zdaniem lokalnych producentów sytuacja ta w następnych latach nie ulegnie zmianie.
Realia polskiego rynku decydują, że jedynie lokalni producenci są w stanie precyzyjnie dopasować ofertę do oczekiwań odbiorcy – przekonuje Katarzyna Domagała z Vobis Microcomputer.

Microsoft przekonuje, że brak zainteresowania polskim rynkiem urządzeń Media Center ze strony globalnych dostawców to efekt ich lokalnych strategii, koncentrujących działania na obsłudze rynku biznesowego.
| Drukuj | Zamknij |