heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Najbardziej wymagająca gra w historii


195.205.213.* napisał:
Jak oceniacie która gra oczywiscie w odpowiadajacej dla niej ramie czasowej byla najbardziej wymagająca sprzetowo?Ja osobiście uważam że dla mnie najbardziej wymagajacą jest Trainz Simulator wymagania okolo 1GHZ,256ramu i tnie jak cholera na moim 1500+ i geforce ti tnie równiez w rozdzielczosci 800x600 przy najnizszych detalach.Skubana niezle ciagnie!!!

213.76.22.* napisał:
to chyba masz cos nie tak, bo o ile dobrze pamietam to na moim starym Morganie 1000 i dwojce Ti, ta giera nie ciela

213.241.9.* napisał:
StrikeCommander icon_smile3.gif Jak ktos ma dobra pamiec..

80.50.68.* napisał:
nie no alpha test dooma 3 raczej!!! icon_lol.gif

212.126.24.* napisał:
fakt strike commander powalal jak na tamte czasy grafa na kolana skakal po glowie i wogole... niestety nie bylo mnie wtedy stac na to zeby miec sprzet odpowiadajacy wymaganiom tej gry icon_sad2.gif

ps: to bylo z Origin'a jak dobrze pamietam..?

212.76.60.* napisał:
Czy ja wiem - w sumie to doom3 działa na większości nowych komputerów ( a do grudnia - premiery na pewno tak będzie ), Wg. mnie na liste powinny trafić takie gry które wymagają sprzętu wyprzedzająceo epokę , Z tego co pamiętam to do takich zaliczyć możnaby większość gier wykorzystujących akcelerację 3D z czasów kiedy Voodoo kosztowało 800 zeta, seryjny komp wyposarzony był w S3.

217.96.126.* napisał:
Raczej strike commander
ale przychyle się do wypowiedzi mailo
trzebaby rozpaczyć zamierzchłe czasy
Voodoo

62.233.233.* napisał:
a wedlug nie Mortal kombat 2. Musialem do mojego koleszki chodzic, bo u mnie nie chodzil, a moj komp mial 2 m-ce !!!

195.205.222.* napisał:

Ty chyba pomyliłeś gry Trainz nie MS Trains Symulator.
Ten cholerny Trainz na GF4 4600 przy 768MB Ram i P4 2,5 GHz potrafił w 1024x768 skakać (co prawda miałem ogromne miasto 13 peronów i pełno duperel. Tę gre programiści spieprzyli na maxa icon_twisted.gif takie wymagania to nawet Doom3 i Unreal Turnament 2003 nie mają. a pozaty, te cholerne tory ciągle się łączyły nie tak (przeskakiwały jakoś dziwnie w edytorze icon_evil.gif ) Ale giera spoko

217.99.83.* napisał:

rzeczywiscie, pospieszylem sie, sorry icon_redface.gif

62.179.0.* napisał:
Miała się kiedyś pojawić(albo się pojawiła, niewiem) taka gierka z dinozaurami : Treespasser czy jakoś tak. Komputery nie mogły tego pociągnąć icon_razz.gif

212.244.132.* napisał:
nie byl bym tego taki pewien, gralem w to na moim p 200MMX i grafie 4mb z akcelatorkiem icon_razz.gif i chodzilo spoko, agralem w to jakies 1,5 czy 2 lata temu, kompa mam 4 lata tak wiec zanim w to gralem to komp nie byl jusz za nowy.

62.21.9.* napisał:
racja z Tresspasserem tak było, ale dobrym przykładem był Unreal 1, jak się pojawił to rzedko który komp potrafił to pociągnąć, wymagał dużo Ramu, od Unreala zaczął się prawdziwy boom na VooDoo. Giera dobrze chodziła na PII 266, Voodoo2, 64-128Mb RAM a stardardem było wtedy P133, 32Ram szczęśliwcy mieli jeszcze VooDoo1.

217.99.88.* napisał:
Unreal 1[nie mówiąc o symulatorkach lotu które zawsze miały wymagania przegięte na maxa]

PS. Swoją drogą powiem,że na AMD K6 233+64 ramq+voodoo2 12 MB [taaak taki sprzet mam obok siebie icon_wink2.gif] UT chodzi lepiej niż zwykły Unreal!!! icon_biggrin3.gif.... może dlatego,że nie mam patcha? A może dlatego,że tam musi "obrabiać" wiekszy teren? Nie wiem icon_wink2.gif,ale w Unreala 1 też sie da tam spox pograć icon_wink2.gif jakieś 20 FPS jak potworki wyskoczą icon_wink2.gif,A ut z 4 botkami też 20 FPS jak jest zawierucha porządna icon_wink2.gif

195.205.222.* napisał:
Swego czasu była taka giera co się zwała Falcon 3D. wymagania no coment. Nikt nie grał w to płynnie dop[iero po pół roku jak się pojawiły nowe Hardware. icon_confused2.gif

212.244.57.* napisał:
Hmmm....w moim przypadku Mafia- ale to ektremalny przypadek- po prostu nie spodobał się jej komp.Cieło strasznie przy każdej rozdzielczości i poziomie detali- ot....nie dało sie tego pod XP w żaden sposób zmienić icon_sad2.gif.....a u kumpla na Geforce2MX400 działa jak dziki wieprzak na zajechanym 98 SE icon_smile3.gif

213.241.9.* napisał:


Dziwne u mnie idealnie chodzila na XP1600+ 512DDR GF2Ti. Rowniez w 1024x

195.205.222.* napisał:

U mnie też normalnie chodzi ale gdy włącze edytor, wybuduje ogromny dworzec, pociągne sieć trakcyjną dodam kilkanaście drzewek i budynki (pow 50) tooooooooooooooo skacze. icon_confused2.gif

62.178.124.* napisał:
mi demko icon_sad2.gif trainz`a smiga ladnie w 1024 na k2 ....
PS macie moze gdzies linka do plenego "backup`u" ? icon_wink2.gif

217.96.208.* napisał:
Treespaser do dzis chodzi dziwnie. Jak na tamte czasy to byla masakra z tymi wymaganiami. Unreal 1 tez pamietam jak mi smigal ale mialem najlepszego kompa na osiedlu. Wtedy zamontowalem swierzo voodoo 2 do mojego celka 266. Kumple przychodzili do mnie i zostawiali szczeki na podlogach. Ile ja czasu stracilem na lazeniu po domach z tymi szczekami oddajac je icon_biggrin3.gif

217.98.38.* napisał:
Kaerers, podobnie sie czulem jak swojego czasu najszybszym prockiem byl PII 266 a ja mialem PMMX 233 333-350 - koledzy takze zostawali u mnie szczeki icon_mrgreen.gif

81.15.194.* napisał:
Hmmm... pamięta ktoś jeszcze Gunship 2000 i Monkey Island 1?? Te mnie kiedyś wessały jak cholera... a ostatnio chyba Mafia.

O! I byłbym zapomniał... DEUS EX i... SYSTEM SHOCK 2 oczywiście - w te 2 ostatnie grałem z taką miną: icon_eek2.gif Mistrzostwo w każdym calu!!

217.99.236.* napisał:


To na pewno wina dysku!
Mialem tak samo. Nie bylo roznicy miedzy rozdzialkami i detalami nawet na Gainwardzie GF 3 Ti 450 icon_eek2.gif

217.96.208.* napisał:


Fajna opowiesc. Nie to zebym sie czepial ale jaki to ma zwiazek z tym watkiem ?

81.15.194.* napisał:
Damn! źle przeczytałem tytuł icon_biggrin3.gif ZONK Oj to pifko nie służy... przepraszam wszystkich.

212.160.161.* napisał:
heh miło powspominac, jak kupowalem kompa k6-2 333 najleprzy byl wtedy pII 350 chcialem 64 mb ramu to facet w sklepie "chlopcze poco ci az tyle pamieci!?" laugh.gif mialem s3 i voodoo Diamonda ;] w autoexe dopisywalo sie 2 linijki i tym sposobem chodzil naa wyzszych czestotliwosciach , podkrecilem pamiec o 8 mhz icon_eek2.gif i w w 640x480 mialem 39 fps ;] potem ustawilem procka na 375 mhz siezu 44 fps w q2, kumpel mial cyrixa233 voodoo i sie wpienial ze mial 25-29 fps, hehe potem gierzylem w Unreala 1 to to zmienilo moje zycie ( sredia w szkole z 5,2 na 3,1 ), i tak juz mi zostalo hehhehehe

80.144.153.* napisał:
q2 tez mial niezle wymagania, jak ktos chcial w '98 roku pograc na opegl (na przyklad 1600x1200) po lanie icon_smile3.gif

213.77.214.* napisał:
dobrze wiecie starzy wyjadacze,że jak giera jest zajebiście zoptymalizowana to powinna działac w miare dobrze na większości dzisiejszych kompów, a jak ją programiści wczesniej spier...., to jej nawet żaden r9700, ani p4 3.06 ghz nie pomoże. (predzej patche he,he). pamiętacie turoka? wyciskał z vudulca co sie dało, albo qwak1? przejście z s3 na voodoo? dla mnie to był niesamowity kop. robią gry byle szybciej i mamy wyniki. mam nadzieje,że doom3 będzie dopracowany bo jak nie to chyba wyrzuce kompa przez okno i kupie ps2 albo xboksa.....
ps. w zyciu nie wyrzuce mojego kompa przez okno!!!!

62.87.214.* napisał:
[quote="adi_k"]dobrze wiecie starzy wyjadacze,że jak giera jest zajebiście zoptymalizowana to powinna działac w miare dobrze na większości dzisiejszych kompów, a ........

AvP2

szlag mnie trafial kiedy po zmianie procka nadal sie cielo !!!!!!!!!

217.96.213.* napisał:
Co do najbardziej wumagajacych gier to napisze moje 2 slowa icon_smile3.gif

1.Avp2 : Primal Hunt zgroza !
2.GTA3 to juz przegiecie icon_razz.gif

62.233.151.* napisał:

Dokładnie!!!Ja bylem takim szczesliwcem,ale jak na giełdzie usłyszałem ile ramu jest zalecane to szczeka mnie sie na butach zatrzymala:)Choć i tak ciupałem jak złoto na jakis 15 klatkach i dobrze było a tera to sie ludziom w tyłkach poprzewracało -150 fps i mało jeszcze???
UNREAL-to moja opinia
Szacuneczek

212.244.103.* napisał:


Popieram....UNREAL 1....a gorzej ci moze chodzic własnie z braku pacza......chyba 229 był ostatnim.....UNREAL na GLIDE powienien tak śmigać ze ch cho icon_smile3.gif

213.76.197.* napisał:
NFS 6 minimum GeForce 3 albo 4 i ok 1 ghz do sredniego dzilania icon_wink2.gif

80.85.224.* napisał:
Unreal- zabił mój sprzęt p166 voodoo1 32mb

213.77.248.* napisał:


Dokladnie tak.
Na D9501100 (FSB133) 192 MB RAM, Gainward GF3 Ti 450 GS cielo icon_mad3.gif
okolo 22 fps

217.97.36.* napisał:
a dla mnei sof 2 na ta grafike takie wymagania starszne ..no i avp 2 tez po<span style="color:red;">[ciach!]</span>e wymagania a gra cienka..

62.87.214.* napisał:



mam inne zdanie na temat AvP2 ..... klimat jest powalajacy ..... niestety coz z tego skoro w trakcie walki wszystko sie zacina i robi sie slideshow .... bue

217.97.36.* napisał:
klimat moze i jest ale własnei walka ...pewnei i jest tez swietna ale nie na slaidach icon_razz.gif

62.21.4.* napisał:
America`s Army Operations -- http://gry.wp.pl/core.html?filtr=0,0&x=gra,29,5343 -- duże wymogi, a najlepsze że za free icon_biggrin3.gif (300 MB do ściagnięcia).

195.205.222.* napisał:
U mnie tetris skacze (tzn. spadające klocki FPS=2-3 )

193.91.30.* napisał:
hehe battlefield u mnie jak nie pokombinuje z dźwiękiem spada do 5-10 klatek icon_wink2.gif

213.76.124.* napisał:

CHORY czy co??
To co w podpisie 1024x768 Max detale i antialiasingx4 i mam 35 fps. icon_smile3.gif
Nawet jak jest duzo furakow na ekranie icon_smile3.gif
Oj, oj... gierka wymiata.

80.144.176.* napisał:
u mnie sie grac nie da...
moze wersja iso jest schrzaniona?

195.205.213.* napisał:
Swojego czasu moim marzeniem było odpalić płynnie Duken Nukem 3d miałem wtedy 486dx2 80Mhz , 8Mb ram , i super karte graficzna miala az 26 mhz cacko ale w rozdzielczosci 320x240 dukn troche ciol. icon_lol.gif

212.244.209.* napisał:
Ja sie zgadzam z przedmowcami co mwili ze unreal1 byl najbardziej wymagajacy bylo tak w rzeczywistosci pamietama jak mialem p200mmx 32 m ram i virge 4 mb jak uruchomilem to od razu pomyslalem musze miec v2 i tak sie stalo (to bylo w czerwcu) brat jechal w lipcu ze stanow do polski i wzial mi monstera II to byly czasy aha czy pamietacie to readme jak Epic opisywal pamiec w komputerze i to 128 mb - oh yea !!!
jak na tamte czassy to robilo wrazenie jak cholera

213.199.225.* napisał:
z tym readme to bylo tak:

- Less than 16 megabytes: Unplayable.

- 16 megabytes: Playable, but very frequent swapping to the hard disk. We highly recommend turning on "Low Detail Textures" and "Low Quality Sound" to reduce memory usage.

- 32 megabytes: Some swapping.

- 64 megabytes: Great, with perhaps a teeny bit of swapping.

- 128 megabytes: Oh Yes!

217.113.225.* napisał:

pamietam dobrze. u mnie cielo przy 128 i tak. pamietam jak q1 nie chcial pojsc na 486, bo wymagal pentium... ale u1 to bylo przegiecie, na moimcel600 i gf2pro nie bylo idealnie jeszcze, fakt, ze mialem dziwna mb i gf chodzil na niej jak riva, ale bez przesady...

213.199.225.* napisał:
teraz bedzie to samo ale z d3 i u2 icon_smile3.gif
nie chodzi mi o ram, ale ogolnie o calego kompa icon_confused2.gif
znow trzeba bedzie poczekac jakis rok az wyjda takie
kompy ktore to uciagna w max detalach/rozdzielczosci
i przy fps nie spadajacych ponizej 100 icon_razz.gif

217.113.225.* napisał:

i wtedy zaczne grac w te gry, bo narazie, to nie chce sobie psuc wrazen. nie wiem, tylko czy je teraz kupic, czy za rok beda po 29.90 oryginalki w media markt icon_lol.gif

80.48.243.* napisał:
a mi avp2 na 800x600x32 i wszystko na maxa super chodził z 26 fps miałem zawsze .ale chyba na dzisiaj to Doom III Alpha ma największe wymagania

169.254.12.* napisał:
chyba mafia... ale po doomie 3 i QIV to będzie najwyżej klasa średnia.....

62.179.32.* napisał:
1. Gta3
2. Mafia
3. Doom 3

wiecej nie pamietam icon_smile3.gif

212.76.54.* napisał:
A mi sie wydaje, że najbardziej wymagający był Screamer 2. Wprawdzie na minimalnych ustawieniach było ok, ale były jeszcze trzy możliwe. Miałem wtedy P120MHz, a najmocniejszym procem był chyba 133. Natomiast żeby gierka chodziła w full detalach potrzebny był ok P200, albo i więcej.

Mam jednak jakieś wrażenie, że była jeszcze jakaś gierka, która była jeszcze bardziej wymagająca, ale nie pamiętam.

213.77.230.* napisał:
Kurde wiem żę mówimy pewnie o grach a nie o modach ale dorwałem ostatnio moda do Q1 który tak go przerabia że wykorzystuje w pełni Gforce 4 i jego wszystkie bajerki i nie jestem pewien czy nie elementy Dx 9!!!!! U mnie na kompie chaczy się chwilami a na P4 2.0GHZ+512ram+Gf4 Ti 4200 nie da się grać!!!
Ale żebyście zobaczyli DM6 albo DM4 - normalnie orgazm
Cienie jak w doomie 3 a teleporty jak w Unrealu 5 icon_smile3.gificon_smile3.gificon_smile3.gificon_smile3.gif
Jak znajde linka to wam zapodam..........

213.199.225.* napisał:
http://tenebrae.sourceforge.net/

62.179.32.* napisał:
pamietam te czasy kiedy mialem 386....... 66 mhz icon_lol.gif i jak z 10 min mi sie odpalal doom2 icon_biggrin3.gif

213.77.250.* napisał:


Dokładnie to!
Dzieki za helpa bo nie pamiętałem zkąd to miałem!
Polecam do spróbowania!
Ale nie weim czy to wszystko co miałem...
Pozdro!

213.77.172.* napisał:
Ja popieram autora tego postu. TRAINZ w 1024x768 na XP1700, 256MB, MSI Ti4200 64DDR czasami szarpie. Co prawda service pack'i polepszają troche obsługe D3D ale i tak tnie. Dla tej gry zmieniłem prawie prawie całego kompa. Był jeszcze, jak ktoś wcześniej zauważył, FALCON 4.0. Dla tamtej gry też musiałem wymieniać większość części żeby można było płynnie grać. A teraz to mi sie nawet nie uruchamia bo nie obsługuje nowych chyba nowych dx. icon_cry.gif

213.76.208.* napisał:
dlamie gta 3

195.205.222.* napisał:

No Doom 2 miał takie wymagania jak ja <span style="color:red;">[ciach!]</span>le. Większość luda miała wówczas C64 lub co ci bogatsi Amige o 1200 nie wspomne. A ci wybrani czyli PC-towcy (pow 386DX40Mhz) szaleli na Doom'ie2 Wtedy to chyba jakieś 0,001 % społeczeństwa miało taki sprzęt.
Ale Unreal 1 przebił wszystko. Ludzie grali (pow 250FPS) w tą gre dopiero po roku czasu po upgradu hardwaru.

212.122.223.* napisał:
[quote="irnlng"][quote]pamietam jak q1 nie chcial pojsc na 486, bo wymagal pentium... ale u1 to bylo przegiecie, na moimcel600 i gf2pro nie bylo idealnie jeszcze, fakt, ze mialem dziwna mb i gf chodzil na niej jak riva, ale bez przesady...[/quote]
buaaaaaaaaaaaaaahhahaha
a ja gralem w q1 na 486 i co ty na to
q1 spoko chodzil na 486 od dx4100mhz plynnie w 320x200 daje za to twoja glowe:)

217.113.225.* napisał:

320/200. to super, jak doom. ja probowalem na 486dx2/66 i mialem 2klatki/sekunde.
i gralem w vga icon_twisted.gif

217.97.10.* napisał:
no panowie z innej beczki
age of empire2 (teraz conquerors)
najpierw miałem celka 333a/~~416 voodoo1 64 ramu i zacinka przy 2 przeciwnikach
nast. duron 650 riva tnt2 32 ,128ram i to samo icon_evil.gif
nast duron 1200 gf2mx200 32, 256ram no i q.... tnie przy 3 botach !!!!
teraz jak niżej i dalej franca tnie tyle że przy 5 botach a możesz mieć tylko po max 200 ludzi no znajdźcie mi gre z bodaj 99 roku która tak marnie biega na nowym sprzęcie no tu microsyf się popisał na maxa
pozdro

212.191.171.* napisał:
swojego czasu chyba Unreal 1 a teraz to raczej alpha Dooma 3

217.97.218.* napisał:
GTA3 na moim configu płynnie chodzi w 800600 .zgroza.

217.96.143.* napisał:
gta3 u mnie nie chodzi icon_biggrin3.gif hehe nieda sie grac :/
i mafia ona to sie nie chciala zainstalowac buahhaahh

217.96.155.* napisał:
GTA3? Hm..... a u mnie działa naprawdę płynnie w 800x600 medium detail i 640X480 high detail, tak więc na XP2000+ i Gf2Ti
powinno być miodzio na 1024X768 HighDetail.

213.173.204.* napisał:
A ja pamiętam demo takiej gry: Spirit of speed (czy jakoś tak). Takie wyścigi jak dzisiaj Formuła 1 ale w 20-tych latach. W CD Action po recenzji napisali w minusach 2 fps przy max. detalach. Gra była chyba z 99r i jak ją z ciekawości włączyłem niedawno to dalej strasznie zwalniała, podsumowując współczesny przeciętny komputer nie poradzi sobie z grą sprzed ponad 3 lat. To znaczy grać się będzie dało, ale ale tak stara gra powinna dzisiaj śmigać po 80 fps a nie kilkanaście.

217.97.6.* napisał:
kurde a na moim konfigu to leci tak im niższa rozdzałka i detale tym bardzej tnie ale i tak w żadnej rozdziałce nie jest płynnie:( szczegolnie gdy jade samochodem jest 15fs a w nocy około 7!!!! i kurde nie wiem co jet bo u kumpla na gf 2 mx 200 lepeij chodzi icon_sad2.gif

150.254.41.* napisał:
Heh, to ja wspomnę Dooma II na 386 icon_biggrin3.gif
Trzeba była grać na mikroskopijnym ekranie.
A jak go potem zobaczyłem na 486DX2, to mi szczena opadła...

Pozdr.

217.30.134.* napisał:
zdecydowanie chodzi tutaj o MORTYRA!!! icon_twisted.gif

62.233.189.* napisał:
Fakt U1 nieźle dawał sprzęciorom w kość - ale z drugiej strony patrząc to graficznie gra wygląda lepiej niż nie jedna obecna produkcja.

212.191.171.* napisał:
ano wlasnie az milo nawet teraz pograc

213.186.78.* napisał:
gta3 icon_twisted.gif cholernie sie tnie na moim kompie
tresspasser
AvP2

217.99.128.* napisał:
Więc tak:

alpha DOOMA III ( rzecz oczywista icon_smile3.gif )
kiedyś TRINES 2
A jeszcze dawniej taka gierka FPP: chofziłeś po świecie prehistorycznym tzw. dinozaurów icon_smile3.gif babką z dużym biustem i tatuazem na tym biuscie. Cieła się jak cholera! Niestety nazwy nie pamiętam...

212.160.46.* napisał:
Tony hawk 2 na karcie 4mb - musialem wylaczac wszystkie detale i jak najmniejsza rozdzielczosc brac haha icon_razz.gif

217.153.13.* napisał:
Taaak, zdecydowanie Unreal icon_smile3.gif. Ja nalezalem do tych szczesliwcow ktorym nie przycinalo - P II 233, 64 MB i Voodoo1 - ale kumpel ze swoim 32 megowym P166 i Tseng ET6000 pochlipkiwal... icon_wink2.gif
A z jeszcze starszych gier to pamietam ze Incoming: Lux et Robur - taka strzelanka - jak na swoje czasy (1997/98) miala calkiem spore wymaganka...
A na dzien dzisiejszy - Morrowind (ble!), NFS6 (totalne przegiecie!) i prawdopodobnie Doom3... icon_confused2.gif

Pozdr...

217.99.236.* napisał:
Umnie gta3 na hight detal przy 1024/768 dziala bardzo dobrze bez zadnych problemow nawet gdy zarzuce se antyaliansowanie 4xS icon_biggrin3.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.69 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 21:07 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl