heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 27 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Problemy Z Wydajnoscia Grafy W Grach


83.242.69.* napisał:
Witam, mam taki problem - zmienilem Radeona 9100 na GeForca 6600 (TurboForce) z Gigabyte
O ile w 3dmarku widac znaczna roznice (z 1100 do 4900(non oc) 5800(oc)). w AquaMarku3 z 15000 na 30000) to w grach jest juz prawie niezauwazalnie.

Demo HL2 800x600 wiekszosc na srednie - 13do20 paru klatek na obydwoch kartach
Thief Deadly Shadows - niewielkie roznice (do 5-10 klatek) na default)
Stolen - pare klatek roznicy na tych samych ustawieniach

mam najnowsze sterowniki z grudnia,

komp Athlon 2000, pamiec 512. 2HDD po 80GB kazdy

prosze o ewentualne pomysly co z tym zrobic

83.7.43.* napisał:
A Driver Cleanerem pojechałeś?


83.23.93.* napisał:
driver cleaner moze nie wystarczyc ;] najlepiej bachnąć formata ;]
co do gier, to moze sterowniki jakies inne. komp tez juz leciwy, ale jakis tam przyrost powinien byc...

83.31.56.* napisał:
A czy możliwe jest, że wąskie gardło w tym wypadku stanowi procek? Czy raczej wina driverów?

83.242.69.* napisał:
Tak sie zastanawiam, jezeli to procesor albo stery to dlaczego benchmarki wykazuja tak duza roznice pomiedzy radkiem 9100 a GF6600 (obie karty na agp).
W 3dmarku03 widac roznice w testach np

Battle of Proxycon Rad9100 (7.93fps) GF6600 (41.53fps)
Trol Lair Rad9100 (7.90) GF6600 (35.28)

w aquamarku03 to srednia 15klatek Radek i 30 GeForce - a to test oparty na rzeczywistym silniku gry

i w tym samym czasie na tych samych sterach w wymienionych wczesniej grach roznica jest minimalna

Dodam jeszcze ze jak pokrece karte (GeForca) z 400/500 na 450/650 to w 3dmarku03 skacze mi wynik z 4900 na 5800 a w grach efektu tez zadnego nie widac.
Sam juz nie wiem.
Takie male domniemanie mam ze moze to jest kwestia tegi iz wszystkie te gry (+Doom takze) mają dynamiczne cienie za ktore odpowiada procek. No ale w takim wypadku na Radku powinna byc zupelna kicha a nie jest

Moze ktos ma jakies logiczne wytlumaczenie tej sytuacji?
Ostatecznie zrobie reinstalke wina, choc na razie wole uniknac - bo moze sie okazac ze nic nie da

a i jeszcze jedno - procek mam athlona 2000, a w stolen recommended jest 1.5ghz wiec powinno byc ok a nie jest

83.31.131.* napisał:
Na 99% jest to wina procka. Bo benchmarki są robione w ten sposób aby zminimalizować użycie procka, a zmaksymalizować wykorzystanie karty graficznej. A gry to są robione różnie icon_smile3.gif Ale w większości w znacznie większym stosunku kładą nacisk na procesor niż na grafikę. I dokładnie to da się u Ciebie zaobserwować...
I dlatego niewielkie różnice w grach odczuwasz po zmianie procka. Czas pomyśleć o przesiadce.

213.134.178.* napisał:
Pamietaj tez o tym ze 9100 oblsuguje tylko dx8.1 a twoj gf 9.0, przez to wyswietla wiecej zaawansowanych efektow (niestety tez kosztem wydajnosci).
Po przesiadce z konkurenci reinstal to podstawa

80.54.156.* napisał:
No i dochodzi jeszcze kwestia rozdzielczości na jakiej grasz. Jeżeli grasz na 800x600 to tam główne znaczenie (w większości przypadków) ma procesor.

83.242.69.* napisał:
Jednak chodzilo o procesor (no i pamiec). przerzucilem GeForca do kompa mojej przyjaciółki (AMD 64 3000 1GBramu) i teraz chodzi jak należy. Na razie testowalem w Doomie ale widac kolosalną poprawe. Jedynie dawanie jakosci ultra nie ma za bardzo sensu bo tekstury biora za duzo pamieci i zdarza sie przycinac. Za to na Hi gra lata tak jak powinna.

Natomiast w Stolen dalej bez zmian - ale to prawdopodobnie wina wersji gry

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.10 | SQL: 1 | Uptime: 8 days, 14:47 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl