heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Środa 1 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Gwarancja Międzynarodowa Toshiby!


81.219.151.* napisał:
Przeczytałem na tym forum o jajach z gwarancją i serwisem Acer'a i zdecydowem że jednak nie będe się kopał w tą markę.. mam w związku z tym pytanie.. Jak to jest w przypadku Toshiby? czy jej gwarancja międzynarodowa (laptop pochodzi z USA) jest w Polsce respektowana? jak wygląda sprawa z serwisem Toshiby w Polsce? Jak ma się sprawa z osławioną już na tym forum "niezawodnością" Toshiby? z góry dzięki na radę

83.26.30.* napisał:
Co do gwarancji to mogę powiedzieć jedynie jak było to z moim lapkiem

Mianowcie: zamówiłem już upatrzony model, po prezentacji u sprzedwcy zapłaciłem dostaję fakturę i widzę, że nie ma żadnego "cydelka" z gwarancją. I wedy sprzedawca zaczyna mi tłumaczyć jak to działa u Toshiby. Nie wystawiają oni żadnej pisemnej gwarancji na swoje produkty!

Warunkiem otrzymania gwarancji jest zalogowanie się na międzynarodowym serwisie Toshiby oraz dodanie do bazy danych swojego laptopa (trzeba podać numer fabyczny, datę zakupu i jeszcze jeden numer z opakowania). Jedyny feler w tej procedurze to taki, że należy to zrobić w ciągu 30 dni od zakupu. Aha i jeszcze jedno, podczas rejestracji trzeba podać swoje dane i adres. Po kilkunastu minutach wertowania netu jesteśmy już zadowoleni bo po wpisaniu tych numerków system wykrył mój model, podał wszystkie parametry i po zalgowaniu było wszystko widoczne. Według nich to wystaczy, żeby gwarancja była uwzgędniona. Teraz w razie awarii sprzęt trzeba odesłać do autoryzowanego serwisu i podać chyba id użytkownika z tej strony logowania, oraz dokument potwierdzający zakup, na którym jest czytelna data .

Trochęto zawiłe ale w praktyce nie jest tak źle, skoro wiec w Polsce trzeba się rejestrować w necie dla uzyskania gwarancji, dlatego myślę, że nie ma różnicy gdzie zostanie on zakupiony a gdzie ewentualnie serwisowany. Ale nie jestem pewien swojej tezy, więc wrazie czego za telefon i do Toshiby Poland icon_smile3.gif

A co do bezawaryjności to narazie (puk puk) jest dobrze - 4 mies i zadnych problemów

84.40.203.* napisał:
Hmm, ja mam TOshibe z USA (kupiona - maj 2005) i prawde mowiac tez jeszcze nie sprawdzilem jak to jest z honorowaniem jej gwarancji u nas. NIe mialem ku temu jeszcze okazji i wcale nie zaluje icon_smile3.gif

Swoja droga bylem na stronie Toshiby i faktycznie po wpisaniu nr ident. mozna sprawdzic dokladne info: gdzie sprzedany, ile czasu temu itp ... tylko ze ja sie jeszcze nie rejestrowalem bo jaks mi sie nie chialo...
a czytajac wypowiedz roodin;a "Jedyny feler w tej procedurze to taki, że należy to zrobić w ciągu 30 dni od zakupu" niestety dochodze do wniosku ze chyba nie dane bedzie mi sprawdzic jak to jest z ta gwarancja...icon_biggrin3.gif

ps
co masz na mysli piszac "Jak ma się sprawa z osławioną już na tym forum "niezawodnością" Toshiby? ?

81.219.151.* napisał:
Chodziło mi o wiele wypowiedzi na tym forum o wyższości Toshiby nad innymi modelami.. nie wątpię że Toshiba jest rzeczywiście sprzętem wysokiej jakości, tylko że cena niestety też jest wysoka...

Ps. Tequila a ty nie przejmujesz się tymi 30 dniami i prawdopodobną utratą gwarancji? ja też mam zamiar kupić toshibę z USA ale niestety te "30 dni" mogą spowodować ze nie będę miał gwarancji na sprzęt za ponad 5000 złotych.. trochę mnie to odstrasza..?!

83.26.0.* napisał:
Z tymi 30 dniami to ja radziłbym jak coś to dokładniej dowiedzieć. Tak mi powiedzieli tylko w sklepie że taki jest czas, a w dokumentacji producenta nie widziałęm zapisku o terminie ''ważności" tej procedury

84.40.203.* napisał:
No własnie, tez nie widzialem zeby gdzies byl warunek 30dni od dnia zakupu (to chyba niezgodne z prawem wogole, nie ?) ale nie czytalem dokładnie wiec nie moge powiedziec na 100% ze nie ma. Czy sie martwie ? Nie icon_smile3.gif jakos do tej pory nie dzieje sie absolutnie nic co nie powinno sie dziac i chyba troche naiwnie wierze, ze nic takiego dziac sie nie bedzie, zreszta do konca gwary zostalo juz tylko pol roku, wiec...

Imho jesli sciagasz sprzet za 5k ze Stanow to lepiej postaraj sie juz o ta gwarancje miedzynarodowa, wiesz, ja mam tam bliska rodzine, ciagle jakies paczki sobie wysyłamy itp wiec w razie czego mogłbym tanio załatwic ta gwarancje gdybym nawet musial wysylac spowrotem, ale jesli nie masz takiej mozliwosci to lepiej dopłac troche $ i wykupic gwarancje wazna w PL (albo chociaz na terenie starej UE) i spac spokojnie, nie? icon_smile3.gif
WIem ze kiedys Toshiba miala gware miedzynarodowa ale teraz nie wiem czy nie zrobili tak, ze obejmuje tylko te modle ktore sa sprzedawane na terenie panstwa gdzie chcesz serwisowac. Przeczytaj lepiej dokladnie warunki gwarancji.

Co warto kupic a co nie to juz osobisty wybor kazdego podyktowany jakimis tam wymaganiami, ale imho nie ma co mowic ze firma A jest zła, a firma B dobra, bo mozna sie bardzo niemiło zaskoczyc. Wydaje mi sie ze raczej powinno oceniac sie konkretne modele laptopow a nie odrazu całego producenta. Zalozmy ze Toshiba ma troche mniejsze prawdopodobienstwo wpadki, no ale za to sie płaci. Ja wzialem Toshibe bo wydaje mi sie ze te modele ze stanow moga byc jednak troche solidniejsze niz sprzedawane gdzie indziej (nie ma co ukrywac ze wiekszosc producentow stara sie tam bardziej, bo rynek bardziej wymagajacy i wazny) w koncu jako jeden z kilku producentow maja specjalne serie sprzedawane tylko w US, ale tak jak mowie, to jest tylko urzadzenie ktore jak kazde inne moze sie zepsuc. Lepiej postaraj sie o ta gwaracje niz polegaj na marce producenta, bo troszke lepsza grafa czy procek za te kilkanascie miesiecy i tak straci na znaczeniu, a gware bedziesz miał icon_smile3.gif

80.53.76.* napisał:
Może moja odpowiedź będzie trochę odbiegała od tamatu wątka ale się wypowiem bo wielu może się przydać.
Poprosiłem siostrę mieszkającą na stałe w USA żeby zadzwoniiła na infolinie firmy Dell i zapytała się jak jest z gwarancją w Polsce. Co się okazało, żadna gwarancja (nawet ta najdroższa za 299 $) nie obowiązuje w Polsce. Tak więc laptopy tej firmy trzeba brać po prostu na własną odpowiedzialność.
PS. Próbuje się czegoś dowiedzieć u przedstawiciela w Wa-wie. Jak coś będę wiedział na pewno Wam powiem.
Pozdrawiam

80.53.76.* napisał:
Wreszcie jakieś konkrety. Udało mi się skontaktować z przedstawicielem Della w Wa-wie.
Dostałem taką odpowiedź:
Witam,
Gwarancja bedzie w Polsce wazna, ale pod kilkoma warunkami:
- notebook musi byc zakupiony z gwarancja NBD International
- informacja o przeniesieniu gwarancji do Polski musi byc zapisana przez kupujacego w bazie
http://www1.us.dell.com/content/topics/reftopic.aspx/pub/ccare/transfer_intl?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

- w przypadku modeli nie oferowanych na rynku polskim (np. Inspiron) czas naprawy moze byc inny niz wynikajacy z warunkow gwarancji (standardowo nie sa dla tych maszyn utrzymywane w Polsce zapasy czesci serwisowych)

Czemu w USA powiedzieli, że gwarancja nie obowiązuje, nie mam pojęcia ważne że można bez strachu sprowadzić. Mam nadzieję że komuś się to przyda.
Pozdrawiam

83.31.166.* napisał:
Ja również się dowiadywałem i u Della i u Toshiby.-> Dell faktycznie tak jak piotras natomiast z Toshiby z Kanady dostałem informację, że gwarancja jest honorowana równiez w Polsce czy ktos wie jak jest w praktyce??
ps za gwarancje o której piszą z della trzeba dopłacić przynajmniej w Kanadzie 499$ [kanadyjskich ] ;-(((
to co mi napisali z Toshiby

Your Toshiba notebook does come with a Canadian and international warranty.

If any work needs to be done on your computer while your in Poland, you can find an Toshiba service centre that will service the notebook.


84.40.203.* napisał:
Słuchaj, zamiast kontaktowac sie z US&Can Toshiba zadzwon przede wszystkim do polskiego przedstawiciela serwisu Toshiby i powiedz ze masz taka a taka stuacje i chcesz oddc notebooka do serwisu (sciemniaj ze juz go masz) - czy ci przyjma i na jakich warunkach etc ?

85.89.163.* napisał:
kupilem toshiba we francji, oddalem do serwisu w polsce, nie bylo zadnych problemow, warunkiem jest posiadanie dowodu zakupu oraz zarejestrowanie gwarancji

212.76.46.* napisał:
Mam toshibe jak w podpiscie kupiona w grudniu 2004. Rejestracja na stronie jak koledzy pisali. Padla mi po trzech miesiacach w sposob dziwny tj gniazdo zasilania wpadlo do srodka blink.gif Balem sie ze mi nie uznaja jako moja wine chociaz nic z nim nie robilem. Zadzwonilem, oddalem do CSS na Jegiellonskiej w Wawie bo szybciej bylo niz kurierem wysylac. Problemow nie robili zadnych, odebralem z wymieniona plyta glowna chociaz na bateriach dzialal normalnie wiec wlasciwie nie wiem czemu ja wymieniali, moze zintegrowana z gniazdkiem icon_biggrin3.gif Zadnych problemow z serwisem.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 11.94 | SQL: 1 | Uptime: 510 days, 5:19 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl