heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Środa 1 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Ile Bad Pixeli Obejmuje Gwarancja Acera?


83.25.254.* napisał:
Witam,mam takie pytanko: Ile trzeba miec wypalonych pixeli zeby moc oddac lapka do serwisu?

84.231.80.* napisał:


Warunki gwarancji sa http://acer.pl/acereuro/page6.do?dau11.oid=1461&inu19.current=1461&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=13&CountryISOCtxParam=PL&LanguageISOCtxParam=pl&crc=2072129494 na ich stronie. Pisze tam wyraznie ze nie moze byc wiecej jak cztery uszkodzone piksele na milion. Uszkodzony to niekoniecznie calkiem wypalony piksel, wystarczy ze jest cos nie tak przynajmniej z jedna skladowa. Policz ile pikseli ma twoja matryca i latwo wyliczysz ile musisz miec pikseli zeby moc oddac na gwarancje. Jak latwo policzyc dla matryc XGA (mniej niz milion pikseli) wystarczy 4 piksele, dla WXGA (wiecej niz milion) bedzie to juz chyba minimum 5.

83.25.254.* napisał:
Dzieki..i sorki za wygodnictwo..Liczylem ze mi ktos pomoze i sie nie przeliczylem:)

86.111.200.* napisał:
tak, ale jest tez taki szczegol, ze jak podzielisz ekran na 9 rownych prosokatow to w srodkowym nie moze byc wiecej niz jeden uszkodzony piksel. a teraz info nie na 100%, bo juz nie pamietam;) pod pojeciem uszkodzonego piksela acer uznaje takze subpiksele (w tym wlasnie centralnym obszarze).
pozdrawiam.

84.231.80.* napisał:


No jakby nie bylo piksel z walnietym nawet jednym subpikselem jest pikselem uszkodzonym icon_smile3.gif

217.153.80.* napisał:
ja jak kupowalem lapka - Fujitsu Simens to koles w sklepie powiedzial ze teraz robia takie matryce ze zadko wyskakuja jakies badpixele
wczesniej to sie bardzo czesto zdazalo a teraz to juz zadko

wiec sie zapytalem ile musze miec badpixeli zebym mogl dac do reklamacji
a on mowi ze nawet jak wyskoczy 1 subpiksel to mam odrazu przynosic chyba ze mi to nie przeszkadza icon_smile3.gif

84.231.80.* napisał:


Jak sie mówi "talk is cheap" icon_smile3.gif Ten sprzedawca pewni dobrze wie ze wprowadzanie cie w blad nic go nie bedzie kosztowac. Gwarantem jest tutaj producent a nie sprzedawca i sprzedawca wogole nie przejmuje sie sprawami serwisowania laptopow FSC (oczywiscie w rozumieniu gwarancji, bo sprzedawca tez odpowiada za wady towaru ale juz na innej podstawie). Niekiedy niektore sklepy maja gest i wymieniaja sprzet jesli badpiksel pojawi sie zaraz po zakupie. Oni i tak taki egzemplarz sprzedadza nastepnemu klientow, ktory byc moze takim defektem nie bedzie sie wogole przejmowac. Nie spotkalem jednak nigdy takiego sklepu ktory wymienilby ci na takiej podstawie sprzet juz jakis czas uzywany, noszacego sladu uzytkowania, ktorego nie beda mogli sprzedac jako nowego. Uzywalem Fujitsu-Siemensa Amilo przez dwa lata, mialem jednego badpiksela na ekranie(czerwona skladowa nie dzialala) i wiem ze nie biora takiego czegos na gwarancje. Warunki maja podobne jak w Acer, informacja jest dostepna na ich stronie :
Gwarancja nie obejmuje:
...
błędy pikseli w przypadku ekranów notebooków oraz monitorów ciekłokrystalicznych w
granicach klasy błędów II według ISO 13406-2


Ta norma ISO podaje troche bardziej skomplikowane warunki niz poprostu ilestam pikseli na milion, dokladny opis znajduje sie http://www.eizo.pl/support/index.html?contents=/support/serwis/contents.html?page=defekty.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.38 | SQL: 1 | Uptime: 510 days, 4:55 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl