heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Poniedziałek 6 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Problem Z Nowym Dyskiem Seagate


83.5.119.* napisał:
Witam!Wczoraj nabyłem nowy dysk twardy ATA ST3200822A - 200GB,sformatowałem go,zrobiłem sobie partycje,zainstalowałem Win XP + SP2,do tego everesta...nic by nie było dziwnego gdyby everest(samrt) nie pokazywał na nowym dysku 5 badów:
http://img209.imageshack.us/img209/5950/smart1dt.jpg
Więc z tym problemem zadzwoniłem do sklepu w którym kupiłem dysk i koles mi powiedział że ten 5 badów to jest w normie i że kazdy duży twrady dysk cos takiego ma i niema sie czym przejmować i nie podlega to reklamacji...moje pytanie brzmi czy to prawda i czy to normlane?Jesli to co mam zarobić żeby przyjeli reklamacje?

213.238.93.* napisał:
5 badów nie jest wcale normalne nawet w starym dysku ( miałem Seagate 5 lat i nie miał ani jednego ). JAk ja lubię polskie serwisy dry.gif

83.5.119.* napisał:

5 badów nie jest wcale normalne nawet w starym dysku ( miałem Seagate 5 lat i nie miał ani jednego ). JAk ja lubię polskie serwisy dry.gif

Czyli niewiem pójść w poniedziałek i go oddać?Bo niechce po raz drugi stracić wszytskiego z dysku...

Po restarcie smart juz pokazuje 7 badów...

80.51.241.* napisał:
Jeden bad to powod do reklamacji, czyz nie? Zrob kopie danych i go oddaj...

84.10.158.* napisał:
Witam.
Ganiaj do sklepu i wymieniaj 1 bad= wymiana dysku. icon_smile3.gif

83.5.115.* napisał:
Kumpel gada ze mi tego nie wymienią ponieważ programy testujące segate nie znajdują badów...ani inne tez nie tylko odczyt ze smarta sie powieksza juz z 5 do 7...mam nadzieje ze jednak to wymienią.

217.98.190.* napisał:

Kumpel gada ze mi tego nie wymienią ponieważ programy testujące segate nie znajdują badów...

A mój kumpel mówi że znajdują icon_wink2.gif
...sprawdź icon_razz.gif

83.5.115.* napisał:

A mój kumpel mówi że znajdują icon_wink2.gif
...sprawdź icon_razz.gif

Sprawdziłem z pod windowsa i nic nie znalazł jest jakaś rózniaca czy spod win czy z pod dosa?Bo program segate z pod windy nic nie znalazł tak samo partition magic 8.1 i scan disk...

80.53.164.* napisał:
uzywales pelnego scandiska ???
tzn sprawdzal ci sektor po sektorze w poszukiwaniu badow ??

83.20.224.* napisał:
Jesli program segate'a nie pokazuje badów to ich nie ma. Everest, sandra i inne są nie istotne, oddalem niedawno mojego caviara na gwarancję, tylko progs WD pokazywal błąd, everest i sandra nie pokazało żadnego.

213.238.93.* napisał:
Kiedyś pisałem o różnicy między badami a rellocated sector count. Skoro już potocznie mówicie na wszystko bady to niech wam będzie ( nawet to jakoś zaakceptowałem -> 2 post ). Nie zmienia to jednak faktu że dysk jest wadliwy i długo raczej nie trzeba będzie czekać na pojawienie się bad sector.

83.5.109.* napisał:

Kiedyś pisałem o różnicy między badami a rellocated sector count. Skoro już potocznie mówicie na wszystko bady to niech wam będzie ( nawet to jakoś zaakceptowałem -> 2 post ). Nie zmienia to jednak faktu że dysk jest wadliwy i długo raczej nie trzeba będzie czekać na pojawienie się bad sector.

Ok witam a co im powiedziec zeby mi go wzieli na gwarancje?Poniewaz zadne program nie pkazuje badów tylko smart pokazuje rellocated sector count i to juz 7 było 5...co im dokałdnie powiedziec prosze o pomoc!

217.98.190.* napisał:
Jedyną podstawą wymiany gwarancyjnej jest bląd wykrywany przez program Seatools lub fakt że dysk w ogóle nie startuje / nie jest wykrywany. Sektory realokowane nie są podstawą do wymiany dysku w ramach gwarancji.

... a że (znając ten model) niedlugo bedzie kod blędu to inna sprawa icon_wink2.gif
Na razie jest "sprawny". W tym tempie pula realokacji wyczerpie się za jakiś tydzień, musisz poczekać albo pogadać ze sprzedawcą jak z człowiekiem ... o ile to możliwe icon_wink2.gif
Takie dyski się trafiają, i niektóre sklepy nie robią problemów z wymianą (to ja mam wtedy problem z dyskiem, nie klient)

83.5.120.* napisał:
Witam!Koleś w sklepie wzią oddemnie ten dysk po dłuższej rozmowie,praca na studia itp:P:)oddsyła go jutro do hurtowni i do piatku musze czekać aż oddeślą taki sam model...teraz żałuje troszke że zamisat tego dysku nie wybrałem jakieś np 160GB pod SATA tak mam same problemy i musze czekać na dysk jak odeślą nowy...szkoda że kasy nie moge odebrac.

ps:no i mam nadzieje że jak go oddesła tzn że w hurtowni mi wymienią na w pełni sprawny model.

80.51.241.* napisał:
jesli oddałes ten dysk do gwarancji i ja uznaja to mozesz wziac inny model... np dopłacic i wziac cos lepszego.

83.5.122.* napisał:
Po 2 tyg dostałem z gwrancji nowy dysk teraz od 2 tyg na nim pracuje daje odczyt z smarta czy teraz jest ok:
http://img86.imageshack.us/my.php?image=ever1dt.jpg


217.98.190.* napisał:
W normie jak dla tego modelu dysku.

80.51.206.* napisał:

Po 2 tyg dostałem z gwrancji nowy dysk teraz od 2 tyg na nim pracuje daje odczyt z smarta czy teraz jest ok:
http://img86.imageshack.us/my.php?image=ever1dt.jpg

dysk jest w pełni sprawny

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.08 | SQL: 1 | Uptime: 514 days, 10:55 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl