Czwartek, 19 maja 2011, 16:54
Apple - współczesny kościół
BBC wyświetliła film dokumentalny, z którego wynika, że mózg miłośnika Apple reaguje na produkty tej firmy w sposób podobny do mózgów osób religijnych oglądających święte symbole.W filmie widzimy jak neurolodzy poddali badaniu rezonansem magnetycznym Aleksa Brooksa, wydawcę pisma World of Apple. Brooksowi pokazywano produkty Apple i innych firm. Badanie wykazało, że widok przedmiotu wyprodukowanego przez firmę Steve'a Jobsa wywoływał w mózgu znacząco odmienne reakcje od widoku przedmiotów autorstwa innych przedsiębiorstw. Gdy porównano wyniki uzyskane z badania Brooksa z wynikami osób wierzących okazało się, że istnieją duże podobieństwa pomiędzy reakcją jego mózgu, a reakcją osoby wierzącej, która widzi symbol swojej religii.
W filmie widzimy też biskupa Buckingham, który zauważa podobieństwa pomiędzy kościołami a sklepem Apple w londyńskim Covent Garden. Zdaniem duchownego mamy tam podobne elementy - kamienne podłogi, łuki, oraz małe „ołtarzyki", na których prezentowane są produkty. A oglądając materiał telewizyjny z otwarcia sklepu nie można nie zauważyć, że sprzedawcy i klienci zachowują się nieco podobnie jak osoby biorące udział w spotkaniach ewangelicznych.
Film Secrets of Superbrands można oglądać w serwisie iPlayer do 9 czerwca.
Mariusz Błoński
Wersja do druku
Podobne tematy
Apple: Rynek tabletów się kurczy
, 24.07.2015 r.
Apple: 11 miliardów dolarów w trzecim kwartale br.
, 22.07.2015 r.
Apple podbija Chiny
, 29.01.2015 r.
Samsung i Apple - liderzy zakupów
, 23.01.2015 r.
Apple i U2 wspólnie pracują nad nowym formatem multimedialnym
, 22.09.2014 r.Starsze
Intel mylił się co do Windows 8?, 16:52
Era przemienia się na T- Mobile, 16:50
Nowsze
Schowek na dyski SSD, 18:59
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.26 | SQL: 13 | Uptime: 141 days, 23:19 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl