heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 28 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Wtorek, 25 maja 2010, 11:51

Blogerzy napędzaja ruch mediom

Blogerzy intensywnie korzystają z mainstreamowych mediów i linkują do nich. 80% tych linków trafia do czterech źródeł, wśród których jest m.in. New York Times - wynika z analizy Project for Excellence in Journalism (PEJ). NYT deklaruje wprowadzenie opłat, co może zmniejszyć tę popularność wśród blogerów. Najwyraźniej zmiana modelu biznesowego nie będzie łatwa.

Przeprowadzone przez PEJ badania miały na celu określenie różnic i zależności pomiędzy mediami tradycyjnymi i społecznościowymi. Badacze zgromadzili m.in. dane na temat czołowych informacji z serwisów informacyjnych, Twittera, YouTube i blogów.

Z analizy wynika, że główne tematy w serwisach społecznościowych i blogach różnią się od tych w "zwykłych" serwisach informacyjnych. Istnieją jednak także duże różnice pomiędzy poszczególnymi mediami społecznościowymi.

Na Twitterze dominują wiadomości ze świata technologii, mniej jest informacji politycznych. YouTube jest najlepszym medium do przypadkowych odkryć. W serwisie tym dominuje mentalność określana jako "hej, musisz to zobaczyć". Blogi najczęściej przypominają serwisy informacyjne, ale i tak tylko co czwarty czołowy temat w blogosferze pokrywa się z głównymi tematami w serwisach informacyjnych.

Najciekawszym wnioskiem z badania jest chyba to, że 99% artykułów na blogach linkuje do internetowych wydań tradycyjnej prasy. Z tych linków aż 80% trafia do czterech mediów: BBC, CNN, The New York Times oraz The Washington Post.

To spostrzeżenie ma niemałe znaczenie w kontekście planowanego przez NYT wprowadzenia opłat za dostęp do newsów. Analiza PEJ pokazuje, że ta gazeta zawdzięcza popularność blogerom. Po wprowadzeniu opłat blogerzy raczej przestaną do niej linkować, bo nie będą chcieli kierować swoich czytelników na płatne strony.

Opłaty za newsy wprowadziły już wcześniej takie serwisy jak Wall Street Journal oraz Financial Times. Funkcjonowały one jednak z opłatami na tyle długo, że nie są uzależnione od blogerów w tak dużym stopniu. Trudno więc wróżyć NYT świetlaną przyszłość z opłatami tylko dlatego, że innym się udało.

Co ciekawe, internauci "ćwierkający" na Twitterze w mniejszym stopniu bazują na tradycyjnej prasie, a częściej linkują do typowo internetowych źródeł jak CNET lub Mashable (trafia do nich 40% linków). Nie powinno to dziwić, skoro w tradycyjnej prasie tematy technologiczne stanowią ok. 1% wiadomości, a na Twitterze 43% czołowych informacji dotyczy technologii.

Generalnie badania PEJ pokazują, że wielu ludzi czyta to, co czytają inni. Dlatego właśnie wprowadzanie dzisiaj opłat za dostęp do wiadomości nie musi być tym samym, czym było wczoraj. Te dane można jeszcze zestawić z innymi badaniami PEJ, dotyczącymi reakcji internautów na wprowadzenie opłat. Wynika z nich, że wielu e-czytelników nie ma ulubionego źródła informacji, a ci którzy je mają, porzucą je bez żalu. Obecnie obserwując rynek można dostrzec, że choć wydawcy na poważnie mówią o wprowadzeniu opłat, wcale się do tego nie spieszą.

Marcin Maj


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

25.05.2010 r.

Nokia N8 będzie demonem prędkości?, 11:47

24.05.2010 r.

Wi-Fi świętuje 25-lecie, 14:53


Nowsze

25.05.2010 r.

Sąd Najwyższy o sporze Alcatela z MS, 11:53

5000 DVD na jednej płycie, 15:03


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


banan - 28 maja 2010, 01:08

hm - to jest kwestia wyważenia wyważanych drzwi - ktoś komu będzie in de fjuczer potrzebny rzeczywiście system operacyjny - a korzysta obecnie z "testowego" - na PEWNO kupi właśnie tego, którego mógł potestować - to samo dotyczy muzy - i to samo dotyczy prasy, która nie dość, że zarabia na reklamach to jeszcze obcinać chce w internecie kupony od samych userów - ok - dajcie bez reklam (heh (sory Panie heh)) i walcie opłatami - spadną wam wejścia tak jak każdemu w wc. Poza prasą fachową nie widzę sensu płacić za newsy które w rzeczywistości niczym istotnym (kurw...a) - ziemia nie lubi pustki powstaną darmowe nowe newsownie



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.15 | SQL: 10 | Uptime: 6 days, 8:00 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl