heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 2 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Wtorek, 18 maja 2010, 09:44

1,1 bln wyświetlonych reklam

Rynek reklamy online szybko otrząsnął się ze spowolnienia lat 2008-2009. Firmy coraz chętniej reklamują się w sieci, dostrzegając rosnącą aktywność internautów.

W ciągu roku nastąpił 15-procentowy wzrost liczby wyświetlonych reklam. Badanie przeprowadzone przez comScore dotyczy pierwszego kwartału 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. Rok temu amerykańscy internauci zobaczyli 944 mld przekazów marketingowych (nie wliczono tutaj reklam wideo oraz najmniejszych banerów).

comScore zauważa także, że wzrósł średni koszt tysiąca wyświetleń - obecnie wynosi on 2,48 dolarów. Może to świadczyć o tym, że agencje reklamowe nie muszą już cenami zabiegać o klientów - mogą sobie pozwolić na podwyżki, rekompensując sobie kilka kolejnych kwartałów nieurodzaju. Z kolei cały rynek reklamy internetowej miał być wart w pierwszych kwartale 2,7 mld dolarów.

Liderem rynku pod względem liczby wyświetleń jest serwis społecznościowy Facebook - 176,3 mld, dalej Yahoo! (131,6 mld) oraz Microsoft (60,2 mld). Google uplasowała się dopiero na szóstym miejscu (25,9 mld). Najczęściej reklamującymi się firmami byli operatorzy telekomunikacyjni - AT&T (26,3 mld reklam) oraz Verizon Communications (21,9 mld).

Na 5,9 mld dolarów wartość amerykańskiego rynku w pierwszych trzech miesiącach roku szacują IAB oraz PricewaterhouseCoopers. Ich zdaniem w ciągu roku nastąpił wzrost o 7,5 proc. Według badania obu firm jest to najlepszy pierwszy kwartał roku w historii reklamy online.

Zdaniem przedstawicieli PwC silny pierwszy kwartał daje nadzieję na bardzo dobry wynik po zakończeniu bieżącego roku. Podkreślają oni, że rok 2009 pełen był wyzwań, a i obecny nie będzie od nich wolny. Trwałość ożywienia gospodarczego jest nadal niepewna.

Swoje szacunki na rok 2010 zrewidował także eMarketer. Jeszcze w grudniu firma spodziewała się, że tegoroczny wzrost wartości rynku reklamy wyniesie 5,5 proc., obecne szacunki mówią już o 11 procentach. W całym roku amerykański rynek reklamy internetowej ma osiągnąć wartość 25,1 mld dolarów. W roku 2014 ma on wynieść 36,3 mld dolarów.

Głównym powodem zmiany prognozy były wyniki Google - firma w pierwszym kwartale zanotowała wzrost przychodów o 21 procent. eMarketer uważa, że jest to jasny znak, iż rynek powraca na ścieżkę silnego wzrostu.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

17.05.2010 r.

DuPont Displays oferuje tanią produkcję OLED, 19:11

Patenty Nortel na sprzedaż, 19:09


Nowsze

18.05.2010 r.

RIM i Apple wyprzedziły Motorolę, 15:56

19.05.2010 r.

Szwecja: Ustawa utrudnia walkę z piratami, 9:29


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.48 | SQL: 8 | Uptime: 41 days, 19:09 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl