Czwartek, 3 września 2009, 18:07
YouTube będzie wypożyczalnią filmów?
YouTube rozmawia z hollywoodzkimi wytwórniami filmowymi na temat usługi wideo, która umożliwi wypożyczanie nowych filmów – podają Wall Street Journall oraz agencja AP powołując się na własne źródła zbliżone do sprawy. Oznacza to, że YouTube może wreszcie znaleźć sposób na zarabianie i to nie związany z reklamami.YouTube prowadzi rozmowy z wytwórniami Lions Gate Entertainment, Sony, Metro-Goldwyn-Mayer oraz Warner Bros. Rozmowy te mogą w każdej chwili zostać przerwane. Nie osiągnięto jeszcze żadnego porozumienia. Jednym z głównych tematów jest podział zysków z wypożyczania filmów – podaje Wall Street Journall.
Z kolei agencja Associated Press podaje, że wypożyczenie filmu na 24 godziny może kosztować od 1,99 do 3,99 USD. Wytwórnie otrzymają prawdopodobnie ok. 60% tej kwoty. W niektórych przypadkach filmy będzie można wypożyczać już w dniu premiery filmu na DVD (taką politykę stosuje Warner, według którego taka polityka zwiększa sprzedaż online nie wpływając negatywnie na sprzedaż DVD).
YouTube już kilkakrotnie sygnalizował zmianę w podejściu do zarabiania. Serwis nie chce opierać się tylko na treściach dostarczanych przez użytkowników i nie chce zarabiać wyłącznie na reklamach. Według optymistycznych analiz firmy RampRate, tegoroczne straty YouTube wyniosą 174 mln USD. Według wcześniejszych analiz banku Credit Suisse, YouTube w czasie tego roku straci ponad 470 mln USD
Google przekonuje, że nie jest tak źle. W lipcu jeden z dyrektorów Google Eric Schmidt zapewniał, że YouTube zmierza w dobrym kierunku. Odpowiedzialny za marketing Jonathan Rosenberg dodał, że liczba klipów wideo z reklamami uległa potrojeniu w ciągu ostatniego roku i dalej dynamicznie rośnie. Podejmowane obecnie kroki mogą jednak świadczyć o tym, że "dobry kierunek" nie wystarczy i Google szuka nowych sposobów monetyzacji.
Należy też zauważyć, że wytwórnie filmowe wydają się coraz bardziej zainteresowane sprzedażą filmów online. W zeszłym miesiącu trzy wielkie wytwórnie powołały do życia kanał Epix, a razem z nim płatny serwis epixHD.com, którego zaletą miała być właśnie bogata oferta filmów. Umowy z wytwórniami filmowymi zawarły też w przeszłości takie serwisy jak iTunes i Amazon.com. YouTube będzie mógł dotrzeć z ofertą do ogromnej rzeszy użytkowników, więc wytwórnie mają powód, aby z nim negocjować.
Marcin Maj
Wersja do druku
Podobne tematy
YouTube pomyłkowo ocenzurował setki filmów
, 25.08.2019 r.
YouTube wyłącza możliwość komentowania filmów wideo z udziałem nieletnich
, 15.03.2019 r.
Viacom kończy spór o YouTube
, 18.03.2014 r.
YouTube pozwoli na oglądanie offline w aplikacji mobilnej
, 20.09.2013 r.
YouTube przekroczyło próg miliarda użytkowników miesięcznie
, 22.03.2013 r.Starsze
Ogniwa mogą być tańsze, 17:23
Powolny koniec DDR2, 17:21
Nowsze
Epson Stylus Pro 3880, 18:42
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.82 | SQL: 13 | Uptime: 141 days, 18:31 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl