Poniedziałek, 15 czerwca 2009, 08:04
Twitter pozwala zarobić
Dell udowodnił, że za pośrednictwem minibloga możliwa jest sprzedaż produktów. Czy inne firmy pójdą w ślady producenta komputerów?3 miliony dolarów, jakie Dell zarobił dzięki współpracy z serwisem Twitter, może nie jest kwotą oszałamiającą w porównaniu ze skalą przychodów firmy, świadczy ona jednak o tym, że możliwe jest zarabianie pieniędzy za pośrednictwem minibloga. Kontro @DellOutlet śledzi na Twiterze już ponad 600 tysięcy osób (konto zbliża się do Top 50). Sam serwis ma już ponad 20 milionów użytkowników. Potencjał sprzedażowy jest więc spory.
Przez sam serwis Dell zarobił 2 miliony dolarów, kolejny milion klienci wydali bezpośrednio na stronach producenta komputerów, ale przekierowani zostali ze stron Twittera. Firma utrzymuje jeszcze kilka kont na Twitterze, w zależności od lokalizacji oraz typu produktów.
Stephanie Nelson, zarządzający w Dellu projektem Twittera, napisała w swoim blogu, że serwis miniblogowy używany jest przede wszystkim do dystrybuowania kuponów rabatowych, a także informowania o nowych produktach czy promocjach.
Trudno uznać w tym kontekście Twittera za kurę znoszącą złote jajka. Niemniej jednak współpraca z Dellem jest korzystna dla obu stron. Możliwe, że kolejne firmy wezmą przykład z producenta komputerów i zaczną wykorzystywać potencjał marketingowy serwisów społecznościowych.
Michał Chudziński
Więcej informacji w Dzienniku Internautów
Wersja do druku
Podobne tematy
Dłuższe wpisy na Twitterze
, 21.09.2016 r.
Twitter masowo likwiduje konta sympatyków terroryzmu
, 23.08.2016 r.
Biblioteka Kongresu archiwizuje Twittera
, 08.01.2013 r.
Pakistan zablokował Twittera
, 21.05.2012 r.
Twitter pozywa spamerów
, 09.04.2012 r.Starsze
The Pirate Bay: Apelacja nie została odrzucona!, 19:12
IFPI: Ochrona praw autorskich przez 70 lat!, 19:07
Nowsze
Seria projektorów Epson EB-8, 11:21
Szybszy Windows, 16:06
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 9.27 | SQL: 13 | Uptime: 131 days, 54 min h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl