heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Środa, 15 kwietnia 2009, 08:46

KE: Wielka Brytania łamie prawo do prywatności

Osią sporu jest "Phorm" - technologia reklamy behawioralnej. Dzięki niej możliwe jest skuteczne adresowanie reklam do wybranych odbiorców, bazując na odwiedzanych przez nich stronach.

Komisja Europejska wszczęła postępowanie przeciwko Wielkiej Brytanii w sprawie niedostatecznej ochrony prawa do prywatności brytyjskich użytkowników Internetu.

Viviane Reding, unijna komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego, podkreśliła, że technologia ta może być użyteczna tak dla firm, jak i dla samych konsumentów, pod warunkiem jednak, że jest wykorzystywana w zgodnie z unijnym prawem dotyczącym ochrony prywatności obywateli Unii. Komisja otrzymała wiele skarg zarówno od obywateli brytyjskich, jak i członków Parlamentu Europejskiego ze Zjednoczonego Królestwa w sprawie Phorma.

BT, brytyjski operator narodowy, przyznało, że w latach 2006-2007 prowadzone były testy tej usługi bez informowania osób, które brały w nich udział. Od lipca 2008 roku trwała wymiana korespondencji z rządem Wielkiej Brytanii, w wyniku której KE doszła do wniosku, że doszło do uchybień w stosowaniu unijnego prawa.

Wielka Brytania ma teraz dwa miesiące na formalne ustosunkowanie się do zarzutów Komisji Europejskiej. Jeśli tego nie zrobi lub, jeśli KE uzna wyjaśnienia za niewystarczające, Komisja może podjąć decyzję o wystosowaniu uzasadnionej opinii. W ostateczności sprawa może trafić do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

Unijna komisarz dodała także, że Komisja Europejska będzie stała na straży prywatności obywateli Unii Europejskiej i nie zawaha się podjąć odpowiednich kroków wobec państw członkowskich, które nie wywiązują się ze swoich obowiązków. Podkreśliła ona, że wykorzystywanie przez firmy działające na terenie Unii Europejskiej danych obywateli i innych informacji zbieranych o nich, wymaga ich uprzedniej zgody.

Wśród dziedzin, w których może dojść do pewnych nieprawidłowości z tym związanych wymieniła m.in. reklamę behawioralną czy serwisy społecznościowe, zwłaszcza w odniesieniu do ich nieletnich użytowników.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

15.04.2009 r.

Facebook = słabsze wyniki w nauce?, 8:45

14.04.2009 r.

Windows 7 nie przekonuje firm?, 18:20


Nowsze

15.04.2009 r.

Barco Nio 3MP - większa jasność obrazów medycznych, 12:07

MS Office 2010 także w wersji 64-bit, 12:11


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.96 | SQL: 12 | Uptime: 141 days, 21:30 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl