heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 19 września 2020 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Środa, 15 kwietnia 2009, 08:45

Facebook = słabsze wyniki w nauce?

Jeśli masz konto np. na Facebooku i korzystasz z niego w pracy, możliwe, że osiągasz lepsze wyniki. Jeśli jesteś jednak studentem i zależy Ci na dobrych stopniach, efekt korzystania z serwisu społecznościowego może być dokładnie odwrotny - wynika z badania naukowców z Uniwersytetu Stanowego Ohio (USA).

Serwisy społecznościowe są już pewnego rodzaju zjawiskiem społecznym, podlegającym badaniom i ocenom. Ogromna liczba korzystających z ich usług osób sprawia, że nie można przejść obok nich obojętnie. Na początku kwietnia informowaliśmy, że użytkownicy, którzy spędzają w serwisach społecznościowych przerwy w pracy, są bardziej wydajni od tych pracowników, którzy tego nie robią. Okazuje się, że to, co dobre dla pracowników, niekoniecznie ma też pozytywny wpływ na studentów.

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Ohio przebadali studentów pod kątem zależności między czasem spędzanym w serwisach społecznościowych a ich ocenami. Aryn Karpinski, jedna z autorów badania, stwierdziła, że nie można jednoznacznie powiedzieć, że korzystanie np. z serwisu Facebook prowadzi do niższych ocen, jednak pewna zależność istnieje.

Badaniu poddano 219 studentów - 102 jeszcze studiowało, 117 zakończyło naukę. W pierwszej grupie 85 procent osób przyznało się do posiadania konta w serwisie Facebook, w drugiej 52 procent. Częściej jego posiadaczami byli studenci nauk ścisłych niż humanistycznych. Użytkownicy Facebooka spędzali średnio tygodniowo na nauce od 1 do 5 godzin, podczas, gdy pozostali od 11 do 15 godzin.

Różnica jest więc zasadnicza, choć jak wiadomo, nie musi to oznaczać, że kto mniej czasu poświęca studiowaniu ten osiąga gorsze wyniki. Mimo to, w badanej grupie osoby posiadające konto na Facebooku uzyskiwały oceny średnio o pół stopnia niższe od tych, które go nie miały. Jak jednak podkreśla Karpinski na wynik ten mogą mieć wpływ także inne czynniki - cechy charakteru czy sytuacja rodzinna. Nie można więc jednoznacznie stwierdzić, że winnym gorszych ocen jest taki czy inny serwis społecznościowy.

W odczuciu większości badanych studentów (79 procent) korzystanie z Facebooka nie wywiera negatywnego wpływu na ich naukę i osiągnięcia. Podkreślili oni, że poświęcają serwisowi zbyt mało czasu, by mogło się to odbić na wynikach w nauce.

Michał Chudziński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

14.04.2009 r.

Windows 7 nie przekonuje firm?, 18:20

Spragnione biopaliwa, 18:19


Nowsze

15.04.2009 r.

KE: Wielka Brytania łamie prawo do prywatności, 8:46

Barco Nio 3MP - większa jasność obrazów medycznych, 12:07


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2020 | Prywatność | Load: 0.57 | SQL: 13 | Uptime: 71 days, 21:54 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl