heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 20 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Poniedziałek, 18 sierpnia 2008, 13:27

Wydawcy literatury dziecięcej w Internecie - raport NewsPoint

Kolejny raport, opracowany przez NewsPoint wspólnie z serwisem Mediadzieci.pl i dwumiesięcznikiem Branża Dziecięca dotyczy komunikacji wybranych wydawców literatury dziecięcej w mediach internetowych.

W raporcie „Wydawcy literatury dziecięcej w Internecie” uwzględniono materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści z NewsPoint przeprowadzili analizę jakościową i ilościową publikacji dotyczących wybranych 27 firm działających na polskim rynku: Aksjomat, Arkady, Bellona, Bis, Debit, Dwie Siostry, Edycja Św. Pawła, Egmont, FHU Format, Hokus Pokus, Jedność, Mamika, Media Rodzina, Media Service Zawada, Muchomor, Nasza Księgarnia, Omedia, OW Impuls, Puzzlomatic, Siedmioróg, Skrzat, Warmia, Wilga, Wydawnictwo Edukacyjne, Wytwórnia, Zakamarki, Zielona Sowa.

Polska nie ustępuje zagranicy


W okresie ostatnich 12 miesięcy najczęściej opisywaną firmą było międzynarodowe wydawnictwo Egmont Polska (443 publikacje). Kolejne miejsca przypadły jednak firmom o krajowym rodowodzie – poznańskiemu wydawnictwu Media Rodzina (263 publikacje) oraz istniejącej od wielu lat na polskim rynku Naszej Księgarni (209 publikacji). Czwartą pozycję, z 162 publikacjami, zajęła Bellona – wydawnictwo kojarzone raczej z tematyką historyczną i militarną, które w swojej ofercie ma też literaturę dla dzieci i młodzieży. Piąte i szóste miejsce, z niewiele różniącym się wynikiem, przypadło wydawnictwom Dwie Siostry (103 publikacje) i Zielona Sowa (100 publikacji).

FIRMA

LICZBA PUBLIKACJI

Egmont Polska

443

Media Rodzina

263

Nasza Księgarnia

209

Bellona

162

Dwie Siostry

103

Zielona Sowa

100

Arkady

55

Zakamarki

47

Wilga

43

Aksjomat

32

Hokus Pokus

30

Jedność

28

OW Impuls

26

Siedmioróg

26

Edycja św. Pawła

21

Bis

19

Debit

18

Muchomor

17

Skrzat

16

Wytwórnia

15

Mamika

11

Media Service Zawada

8

FHU Format

3

Omedia

3

Warmia

2

Puzzlomatic

1

Wydawnictwo Edukacyjne

1



Medialni następcy Harry’ego Pottera


Analiza jakościowa objęła ostatnie trzy miesiące (maj - lipiec 2008 r.). Specjaliści z NewsPoint przyjrzeli się uważnie tematyce informacji pojawiających się w Internecie.

Podobnie jak w przypadku innych firm, najwięcej miejsca w komunikacji wydawnictw książkowych zajmuje prezentacja oferty: informacja na temat planów, zapowiedzi oraz nowości w ofercie wydawniczej. W ciągu ostatnich trzech miesięcy największym zainteresowaniem ze strony mediów cieszyła się książka „Tunele” (Wydawnictwo Wilga), kreowana przez media na następcę Harry’ego Pottera. Z kolei doskonałym pretekstem do przypomnienia o książkach obecnych na rynku jest chociażby film nakręcony na ich podstawie (tak było w przypadku „Opowieści z Narnii”, Media Rodzina). Wydawnictwa chętnie organizują także wszelkiego rodzaju konkursy, w których nagrodami są ich produkty, co pozwala dodatkowo zwrócić uwagę na sam produkt.

Kolejnym ważnym działaniem komunikacyjnym jest udział w targach oraz organizowanie imprez. Media rozpisywały się na temat Międzynarodowych Targów Książki oraz Bałtyckiego Festiwalu Komiksu. Ciekawe inicjatywy to nie tylko wielkie wydarzenia ale działania, które wydawnictwa prowadzą na miejscu dla najmilszych odbiorców - dzieci. Na ciekawy pomysł wpadła Nasza Księgarnia, która organizuje wystawy prac najbardziej znanych ilustratorów książek dla dzieci - najmłodsi mają okazję jeszcze raz zobaczyć obrazki z ulubionych książek, a dorośli – powspominać. Kontakt z młodymi czytelnikami umożliwiają także spotkania z autorami książek organizowane przez wydawców w księgarniach i bibliotekach (jak choćby cykl „Czułe Czytanki” w Bambini di Praga) oraz okolicznościowe imprezy, których sporo odbyło się z okazji minionego Dnia Dziecka (m.in. Wydawnictwo Media Rodzina oraz Nasza Księgarnia).

Wydawcy chętnie angażują się także w akcje społeczne (Media Rodzina – akcja solidarności z chorymi na raka „Pola Nadziei”, Nasza Księgarnia – kampania edukacyjna „Sieciaki na wakacjach”). Sporo pisze się o nagrodach dla wydawnictw – Dziecięcym Bestsellerze Roku Dong, do którego nominowanych było kilka wydawnictw, czy też nominacjach do Nagrody Literackiej Gdynia oraz rankingach wydawnictw (przed Dniem Dziecka ranking najlepszych książek dla dzieci przygotował Dziennik Polski, a Dziennik rozpoczął akcję „Najlepsze polskie książki dla dzieci”).

Komunikacja na tematy biznesowe zajmuje zdecydowanie najmniej miejsca, jeśli chodzi o wydawców książek dla dzieci. W tej kategorii znalazły się wyniki rankingu wydawnictwo TOP 20 regularnie publikowanego przez portal Wydawca, artykuły przekrojowe dotyczące rekordowego ostatniego roku na rynku księgarskim i podsumowania roczne dokonywane przez niektórych wydawców (np. Egmont). W tej kategorii informowano też o planowanej prywatyzacji wydawnictwa Bellona czy też o wdrożeniach systemów informatycznych w tym wydawnictwie. W mediach były też obecne informacje na temat zmian personalnych w wydawnictwie Egmont i Zielona Sowa – zarówno nowych osobach na stanowiskach w firmie, jak też dalszych karierach byłych pracowników. Bardzo rzadko współpracą z wydawcami dziecięcymi chwalą się agencje reklamowe i inni podwykonawcy realizujący usługi dla biznesu.

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

18.08.2008 r.

HTC P3700 Diamond GPS, 13:25

Boeing: Niezwykle celny laser, 11:56


Nowsze

18.08.2008 r.

SDJ 09/2008 - Bazy danych, 16:08

IPv4 kończy swój żywot, 16:13


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.92 | SQL: 20 | Uptime: 27 days, 16:03 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl