heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 19 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Sobota, 29 grudnia 2007, 13:44

Microsoft nie przekonał w sprawie Google

Opracowana przez Microsoft czarna wizja rynku reklamy Internetowej po przejęcie przez Google DoubleClick nie przekonała FTC.

Korporacja z Redmond próbowała przekonać regulatora rynku, że duet Google + DoubleClick stanie się niebezpiecznym monopolem, władnym nie tylko przejmować zlecenia od konkurentów, ale wręcz decydować o tym, jak duże reklam otrzymają inni gracze.

W serii dokumentów dostarczonych do FTC Microsoft charakteryzuje sytuację rynkową przed i po włączeniu DoubleClick w struktury Google. Korporacja uciekła się do porównaniu konkurenta do monopoli paliwowych; Google, dzięki uzyskanej dominującej pozycji sprzedawcy reklam online, mógłby decydować o liczbie i rodzaju reklam emitowanych na poszczególnych witrynach.

Doprowadzić do tego miałby fakt, że główne serwisy – wliczając w to Yahoo! Oraz MSN – korzystają z do tej pory neutralnych usług analizy ruchu dostarczanych przez DoubleClick. Dzięki przejęciu, Google będzie miał dokładne informacje o ruchu na witrynach konkurencji.

Michał Tomaszkiewicz


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

28.12.2007 r.

USA: Machina wojenna na śmieciach, 17:16

Zbyt droga nowoczesność, 17:15


Nowsze

29.12.2007 r.

Nokia częściowo wygrywa spór o patenty, 13:44

Operatorzy eksperymentują ze światłowodami, 13:47


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 7.83 | SQL: 18 | Uptime: 89 days, 19:06 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl