heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 19 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Wtorek, 24 lipca 2007, 18:51

UOKiK: Za "spoofing" grozi kara pieniężna

Portal Money.pl błędnie oznaczając przesyłane przez siebie wiadomości złamał prawo – uznał Prezes UOKiK i nakazał zaprzestanie praktyki.

Spółka prowadzi portal finansowy oraz świadczy usługi subskrypcji e-gazety Money.pl. Podstawą wszczęcia postępowania w marcu br. były informacje przesłane Urzędowi przez konsumenta, który zarzucał spółce wprowadzenie w błąd.

Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wiedzieć od kogo otrzymuje przesyłkę, również dzięki poczcie elektronicznej. Prowadzone postępowanie wykazało, że spółka Money.pl złamała prawo oznaczając przesyłane komunikaty handlowe w sposób wprowadzający konsumentów w błąd, co do ich pochodzenia. Portal umieszczał w nagłówkach e-maili – polach przeznaczonych zwyczajowo dla nadawcy, dane reklamodawcy. Zgodnie z przepisami powinien umieścić swoje. W praktyce odbiorcy rozsyłanych przez portal listów mogli odnieść przekonanie, że otrzymują je od innych podmiotów niż Money.pl, a odbierana korespondencja jest niezamówioną informacją handlową (tzw. spamem).

W opinii Prezesa UOKiK sposób prowadzenia przez spółkę mailingu reklamowego był uciążliwy dla konsumentów i mógł wprowadzać w błąd. W wydanej decyzji Prezes UOKiK zobowiązał portal do zamieszczenia w ciągu 14 dni od uprawomocnienia się decyzji, jej treści na stronie internetowej oraz opublikowania płatnej informacji na ten temat w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Z informacji napływających do UOKiK wynika, że zakwestionowana praktyka jest coraz częściej stosowana przez inne portale. Zgodnie z obowiązującym od 21 kwietnia „nowym” prawem antymonopolowym, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, w tym stosowanie klauzul niedozwolonych, Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową do 10 proc ubiegłorocznego przychodu.

Decyzja nie jest ostateczna. Przysługuje odwołanie od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK

Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

24.07.2007 r.

iPhone: Miesięczne opłaty dla Apple?, 18:32

Interaktywny Awatar, czyli reklama do rozmowy, 18:31


Nowsze

24.07.2007 r.

USA: Rośnie sprzedaż gier wideo, 18:52

Intel: 50-procentowa obniżka cen czterordzeniowców, 18:54


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.52 | SQL: 13 | Uptime: 279 days, 1:23 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl