heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 19 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Czwartek, 19 grudnia 2013, 09:13

Microsoft traci, Google zyskuje

Blaise Agüera y Arcas, jeden z najważniejszych programistów grafiki w Microsofcie, przechodzi do Google'a. Zważywszy na rolę, jaką odegrał w koncernie z Redmond, można przypuszczać, że Google odniesie wiele korzyści ze współpracy z Augerą y Arcasem.

Agüera y Arcas urodził się w 1975 roku w Meksyku. Już w wieku 6 lat zaczął składać podzespoły elektroniczne, a wkrótce przystąpił do nauki programowania.

Z czasem Agüera y Arcas dostał się na Wydział Fizyki Princeton University, gdzie... nie brał udziału w ani jednych zajęciach z programowania, mimo, że przez większość czasu zajmował się programowaniem. Jeszcze przed ukończeniem studiów zaczął pracę jako programista w firmie Real-Time Geometry. W tym czasie już zajmował się algorytmami, które w przyszłości stały się jego specjalizacją - pracował nad dekompozycją obrazów 2D i 3D w mocno skompresowane pliki z dowolnie wybranym zoomem. W momencie gdy kończył studia był właścicielem kilku patentów dotyczących tego typu zagadnień. Jego talent zauważyła profesor Ingrid Daubechies, która w przeszłości pracowała w Bell Labs i stworzyła metodę wykorzystania falek w kompresji obrazów. Jej nazwiskiem ochrzczono falki Daubechies.

Profesor Daubechies namawiała Agüerę y Arcasa, by został na studiach doktoranckich. Mężczyzna rozpoczął je, ale szybko porzucił na rzecz pracy w sektorze prywatnym. Podobno profesor Daubechies wciąż dzwoni do niego, pytając, kiedy dokończy doktorat.

W 2003 roku Agüera y Arcas założył firmę Sand Codex. Rok później przeniósł ją do Seattle i przemianował na Seadragon. Przez dwa lata pracował nad oprogramowaniem, które pozwalało łatwo powiększać dowolne fragmenty niezwykle dużych grafik. W 2006 roku sprzedał firmę Microsoftowi. Została ona włączona do nowo utworzonych Live Labs, a mężczyzna rozpoczął pracę dla giganta z Redmond. W ciągu kilku kolejnych lat opracowane przez Seadragon technologie trafiły do Silverlight 2 i Bing Maps. W 2007 roku Agüera y Arcas podczas konferencji TED mówił nie tylko o Seadragonie, ale zaprezentował nowe oprogramowanie, które pomógł rozwijać - innowacyjny Photosynth.

Po tej prezentacji stało się o nim głośno. W 2010 roku podczas kolejnej TED przedstawił mechanizm Augmented Reality dla Bing Maps, który łączy technologię Seadragon i Photosynth z informacjami o budynkach, firmach i innych obiektach widocznych w Bing Maps. Agüera y Arcas pracował też nad oprogramowaniem do modelowania i animowania twarzy.

Nie wiadomo, dlaczego mężczyzna postanowił odejść w Microsoftu i czy ma to coś wspólnego z restrukturyzacją firmy, zmianami na stanowiskach menedżerskich i niedługim odejściem Steve'a Ballmera. Na swoim blogu wyraził zadowolenie, że będzie pracował w Google i przyznał, że jest mu bardzo ciężko odchodzić z Microsoftu. Stwierdził, że to najtrudniejsza decyzja w życiu.

W Google dołączy do grupy zajmującej się rozwojem maszyn uczących i będzie pracował nad wyszukiwaniem grafik.

Mariusz Błoński


Wersja do druku
Poleć znajomym: Udostępnij

Podobne tematy


Starsze

19.12.2013 r.

Cena Bitcoin spadła o ponad 50%, 9:08

Chromebase - komputer stacjonarny all-in-one z Chrome OS, 9:05


Nowsze

23.12.2013 r.

DogeCoin: waluta Pieseła, której ludzie naprawdę używają, 14:03

RSA, NSA i algorytm z tylnymi drzwiami, 14:07


Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.


Brak komentarzy. Może warto dodać swój własny?



Autor:  










Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.22 | SQL: 18 | Uptime: 279 days, 15:28 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl