Data: Poniedziałek, 16 marca 2009, 13:49

Kingston odnotowuje wzrost sprzedaży o 41%


Kingston Technology Corporation ogłosił wyniki finansowe za rok 2008. W porównaniu z rokiem 2007, firma zwiększyła wolumen sprzedaży aż o 41 procent.

Nadmiar produktów na rynku w połączeniu z erozją cen oraz coraz silniej dającym się we znaki globalnym kryzysem ekonomicznym, mocno dotknęły całą branże producentów i dostawców pamięci. Mimo tego Kingston osiągnął bardzo dobre wyniki w sprzedaży pamięci DRAM oraz Flash, kończąc rok finansowy z przychodami na poziomie 4 mld USD, o 500 mln USD niższym w porównaniu z rekordowym rokiem 2007.

- Kingston, podobnie jak i nasi konkurenci, odczuł wyraźnie skutki kryzysu w branży oraz problemów z dostawami układów pamięci w 2008 roku - powiedział John Tu, współzałożyciel i prezes Kingston Technology. - Dzięki wysokim przychodom oraz dużym rezerwom finansowym zachowaliśmy jednak mocną pozycję i mogliśmy szybko reagować na stale zmieniające się warunki rynkowe. Myślę, że jesteśmy obecnie firmą, znajdującą się w bardzo pomyślnej i bezpiecznej pozycji.

Pomimo spadku wysokości przychodów, Kingstonowi udało się w zeszłym roku wyraźnie zwiększyć sprzedaż wszystkich linii produktowych: pamięci Flash, pamięci dedykowanych, pamięci ValueRAM oraz przeznaczonych dla entuzjastów i graczy pamięci HyperX.

Grzegorz Pietrzak
| Drukuj | Zamknij |