Data: Wtorek, 16 września 2008, 11:43
Adtaily - Polacy rzucają rękawicę Google
Jak podaje Gazeta Prawna, trzech Polaków tworzy projekt, który ma szansę zdobyć tytuł najciekawszego start-up'u w Europie. Cel: sprzedawać reklamy w blogach i innych serwisach skuteczniej niż Google.
- Obecne sposoby, łącznie z reklamą kontekstową oferowaną przez Google, wciąż pozostawiają wiele do życzenia. Nasze narzędzie ma pomóc w jeszcze dokładniejszym dopasowywaniu treści reklam do treści serwisów - tłumaczy Marcin Ekiert, jeden z twórców Adtaily.
Projekt to pomysł jego i Jakuba Krzycha. Ekiert zajmuje dziś stanowisko web development menedżera w Grupie Pracuj, działającej w branży rekrutacji internetowych. Jakub Krzych jest programistą norweskiej firmy Making Waves. Biznesowo doradza im Paweł Leks, szef Marcina Ekiera w grupie Pracuj. Projekt Adtail znalazł się właśnie w gronie 22 najciekawszych start-up'ów tego roku, czyli powstających projektów internetowych, które mają szanse zmienić się w dobrze prosperujący biznes. Konkurs rozstrzygnie się niedługo w Londynie.
Bez wględu na jego wynik twórcy Adtaily chcą ruszyć komercyjnie z projektem na początku przyszłego roku. Oferta skierowana będzie na początku głównie do małych i średnich przedsiębiorstw - koła napędowego branży e-com- merce. Adtail na początku skoncentruje się na sprzedaży reklamy w blogach, ale z czasem będzie rozwijać ofertę o inne serwisy i większe portale. Zdaniem twórców Adtail blogi mają ogromny potencjał reklamowy - według PBI obecnie blogi czyta w Polsce około 3 mln ludzi.
GP|
Drukuj |
Zamknij |