Data: Sobota, 15 marca 2008, 12:26

PKO Inteligo znika z rynku, uwaga na oszustów!


Za kilka dni użytkownicy kont PKO Inteligo zalogują się do systemu o nowej nazwie - iPKO. Zmiana samej nazwy usług bankowości elektronicznej to nie wszystko - zapewniają przedstawiciele PKO BP. Przy okazji przestrzegamy przed oszustami, którzy zapewne nie omieszkają wykorzystać sytuacji i będą próbować przechwycić poufne dane klientów tego banku.

Zmiana marki PKO Inteligo na iPKO, PKO Inteligo Optimum na iPKO biznes oraz adresu internetowego usługi z https://www.pkointeligo.pl/ na https://www.ipko.pl dokonana zostanie 21 marca 2008 r. Nowy serwis będzie prezentował się w nowych barwach i w nowej szacie graficznej.

REALIZACJA STRATEGII


Jest to jeden z elementów wprowadzania nowej strategii rozwoju bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim - informuje bank. Strategia ta nie tylko zakłada zmianę marki bankowości elektronicznej - przy jednoczesnym utrzymaniu odrębnej marki i kont Inteligo - ale również uruchomienie usług internetowych dla klientów korporacyjnych czy nowy serwis internetowy banku.

Na razie internetowe konta klientów PKO Inteligo zostały wzbogacone o dostęp do rachunku kart kredytowych w tym banku oraz możliwość spłaty zadłużenia bezpośrednio z rachunku.

Wkrótce klienci iPKO będą mogli składać elektroniczne wnioski o wybrane produkty, obsługiwane bez potrzeby składania wizyty w oddziale. Bank uruchomi także nowe kanały komunikacji, m.in. SMS oraz Chat.

NUMERY KONT, HASłA, TELEFONY BEZ ZMIAN


Za kilka dni jednak nastąpi pierwsza dosyć wyraźna zmiana wizerunkowa. Jak zapewniają przedstawiciele banku iPKO będzie cały czas tą samą usługą, co PKO Inteligo, w związku z tym zmiana marki nie spowoduje konieczności podpisywania nowych umów, ani aneksów.

Nie zmienią się także numery klienta, ani nie trzeba będzie z tego powodu zmieniać haseł dostępowych czy - będących w posiadaniu klientów - kart z kodami jednorazowymi. Nowe karty z kodami, z nową nazwą oraz w nowej szacie graficznej, będą wysyłane sukcesywnie, na obowiązujących dotychczas zasadach, czyli kiedy na starych kartach klient wykorzysta odpowiednią liczbę kodów.

Takie same pozostaną również numery telefonów serwisu transakcyjnego oraz komunikaty w serwisie telefonicznym.

Bank poinformował również, że nadal dostępna będzie usługa szybkich przelewów za internetowe zakupy, zmieni się tylko jej nazwa z "Płacę z PKO Inteligo" na "Płacę z iPKO" oraz znak graficzny usługi.

INTELIGO PO STAREMU


Powyższe zmiany nie dotyczą natomiast kont Inteligo. Będą one funkcjonowały tak jak dotychczas, pod tą samą nazwą oraz adresem.

UWAGA!


Warto pamiętać, że tego typu zmiany to idealna sytuacja dla cyberprzestępców do przeprowadzenia ataków typu phishing, czyli podszywania się pod bank w celu przechwycenia poufnych danych użytkowników bankowości internetowej.

Możemy się zatem spodziewać rozsyłania przez przestępców e-maili informujących o zmianach oraz różnych nieprawdziwych konsekwencjach z nimi związanych, jak utrata dostępu do konta, konieczności zmiany haseł, potwierdzania danych konta, itd.

W takich listach nadawcy podszywający się pod bank będą podstawiali adresatom link do kliknięcia, który np. rzekomo poprowadzi ich na odpowiednią stronę banku (sfałszowaną), gdzie będą mogli wykonać opisane w e-mailu operacje.

Przestępcy mogą również zachęcać do odpowiedzi na e-mail, zadzwonienia na podany w e-mailu numer telefoniczny i przekazania tą drogą swoich poufnych danych, bądź przesłania tych danych faksem.


W przypadku otrzymania tego fałszywych wiadomości oraz propozycji od rzekomego banku zalecamy NIE ODPOWIADAć NA NIE tylko natychmiast powiadomić o tym bank (najlepiej korzystając z infolinii - numer znajduje się na wyciągach oraz umowach, które podpisaliście z bankiem), pod który przestępcy się podszywają oraz media, które nagłośnią próby oszustwa, dzięki czemu można będzie ostrzec więcej osób.

Krzysztof Gontarek
Więcej informacji w Dzienniku Internautów
| Drukuj | Zamknij |