Data: Piątek, 5 października 2007, 18:20
Rekordowo za reklamy w amerykańskiej sieci
Amerykański rynek reklamy w sieci mógł kosztować w pierwszej połowie roku około 10 mld dolarów. Największy internetowy rynek świata pokazał tym samym wzrost w porównaniu do podobnego okresu sprzed roku o około 27 proc.
Zdaniem organizacji IAB (Interactive Advertising Bureau) oraz firmy PricewaterhouseCoopers, w drugim kwartale roku wyniki poprawiły się o około 25,4 proc. w porównaniu z minionym rokiem, a osiągnięte przychody w tym okresie wywindowały się na rekordowy poziom 5,1 mld dolarów (pierwszy raz powyżej 5 mld dolarów w kwartale).
Badania pokazały jak bardzo skoncentrowanym strumieniem wpływają do internetu pieniądze na reklamę. Okazało się, że strony internetowe z pierwszej pięćdziesiątki odpowiadały za ponad 90 proc. przychodów z wydatków reklamowych w pierwszej połowie roku. Zgodnie z wyliczeniami, pierwsza dziesiątka stron odpowiadała za 70 proc. przychodów.
Najpopularniejszym sposobem reklamowania się były reklamy w wyszukiwarkach, gdzie przewodziła firma Google. Ten segment odpowiadał za 4,1 mld dolarów z wydanych w pierwszym półroczu. Reklamy graficzne kontrolowały 32 proc. rynku.
Piotr Bulski
|
Drukuj |
Zamknij |