Data: Wtorek, 18 września 2007, 19:53

Blokowanie reklam nielegalne?


Rosnąca popularność narzędzi do blokowania reklam budzi spekulacje o zbliżających się pozwach sądowych przeciwko producentom takiego oprogramowania.

Interactive Advertising Bureau, reprezentujące interesy sieciowych reklamodawców, oficjalnie nie planuje w tej chwili wkroczenia na drogę prawną. Przedstawiciele IAB chcą znaleźć "pokojowy" sposób na porozumienie się z użytkownikami i producentami blokującego reklamy oprogramowania.

Wiele serwisów - między innymi MySpace czy LiveJournal - umieszcza w regulaminie zapisy zabraniające użytkownikom korzystania z narzędzi blokujących reklamy. Złamanie tego zapisu może być teoretycznie wykorzystane do wytoczenia sprawy osobom przeglądającym zasoby witryn i korzystających na przykład z popularnego Adblocka.

Przedstawiciele serwisów utrzymują, że szanują decyzję użytkowników decydujących się na blokowanie reklam - podkreślają jednak, że na razie blokujący stanowią mały odsetek odwiedzających.

Michał Tomaszkiewicz
| Drukuj | Zamknij |