Data: Czwartek, 16 sierpnia 2007, 17:47

Panda: 88% wiadomości email to spam


Według danych firmy Panda Software prawie 9 na 10 wiadomości email otrzymanych w lipcu przez firmy to spam. Niechciane emaile obniżają efektywność i zawierają złośliwe programy. Konieczne jest zachowanie ostrożności i korzystanie z filtrów antyspamowych.

Firma Panda Software przeprowadziła badania dotyczące niepożądanych wiadomości email wśród przedsiębiorstw korzystających z jej profesjonalnych rozwiązań antymalware. Audyt wykazał, że aż 87,54% emaili otrzymanych przez firmy w lipcu stanowił spam, czyli niepożądana korespondencja email, zawierająca zazwyczaj reklamy.

Tak wysoki odsetek spamu w firmowej korespondencji może znacząco wpłynąć nie tylko na wydajność systemów IT, wykorzystując przepustowość sieci i zapychając dyski serwerów. Spam obniża również efektywność pracowników, ponieważ często zmuszeni są oni do przeglądania i ręcznego usuwania irytujących wiadomości.

Spam stał się jednym z poważniejszych problemów technologicznych współczesnych firm” – mówi Piotr Walas, dyrektor techniczny firmy Panda Software Polska. „Niepożądana korespondencja nie tylko pochłania zasoby i wpływa na wydajność, ale jest sama w sobie poważnym zagrożeniem, gdyż wiadomości tego typu są bardzo często zainfekowane złośliwym oprogramowaniem” – wyjaśnia Walas. Najpopularniejszym rodzajem złośliwego kodu ukrytego w spamie są robaki internetowe, np. Netsky.P, który był dołączany nawet do co drugiego niechcianego emaila.

Aby uchronić się przed spamem należy:
- korzystać z mechanizmów antyspamowych wbudowanych w programy pocztowe i rozwiązania antywirusowe (np. Panda Internet Security);
- na bieżąco aktualizować system operacyjny i programy antymalware;
- nie otwierać podejrzanej korespondencji i załączonych do niej plików;
- nie odpowiadać na niechciane maile i rozważnie korzystać z automatycznych odpowiedzi (autoresponder), gdyż upewniają one spammera o aktywności naszej skrzynki pocztowej.
| Drukuj | Zamknij |