Data: Czwartek, 17 listopada 2016, 19:06

Zapłacimy BLIKIEM na Allegro


Od dziś na Allegro można płacić za zakupy przy pomocy systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.

Integracja płatności BLIK to naturalny krok w rozwoju Allegro, które nieustannie wprowadza kolejne udogodnienia dla swoich klientów. Dzięki płatnościom mobilnym BLIK zyskują oni kolejny szybki komfortowy i bezpieczny sposób płatności. Cały proces płatności za pomocą BLIK odbywa się bez konieczności opuszczania Allegro i bez dodatkowego logowania na stronie banku. Cała transakcja potwierdzana jest w aplikacji mobilnej bankowości w telefonie.

Allegro posiada w tej chwili 20 milionów zarejestrowanych użytkowników, z których blisko 14 milionów odwiedza serwis każdego miesiąca. Ponad 85 procent transakcji to produkty nowe, sprzedawane po ustalonej cenie. Allegro współpracuje z kilkuset markami a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy małych i średnich polskich firm handlowych i dystrybutorów.

Polski rynek e-commerce, wart dziś około 36 miliardów złotych nieustannie rośnie. Według firmy doradczej PMR w 2016 r. jego wartość wzrośnie o niemal 4 miliardy złotych w porównaniu do 2015 r. Eksperci oceniają, że w pierwszej połowie tego roku udział transakcji mobilnych w handlu
e-commerce w Polsce wyniósł 17 procent.

BLIK - powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP. W tej chwili z BLIKA korzystają klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse), PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo) i Getin Noble Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Ponad 2 miliony osób aktywowało BLIKA w swoich aplikacjach bankowych. Od momentu gdy system został uruchomiony dokonano nim ponad 6 milionów transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 162 tysiącach terminali płatniczych, w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych obsługiwanych przez eService, First Data i PayTel oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem działających w Polsce agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayU, czy First Data. BLIK to także wygodna i bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków - uczestników systemu) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili jest to możliwe w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

Uruchomienie BLIKA w Polsce stanowiło przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom.
| Drukuj | Zamknij |