Data: Czwartek, 3 kwietnia 2014, 13:58

Bezpłatny mobilny Windows


Darmowe licencje Windows Phone i Windows trafią do producentów urządzeń przenośnych z wyświetlaczami o przekątnej mniejszej niż 9 cali.

Microsoft przyznał, że nie jest w stanie wygrać z narzuconym przez Google modelem, w którym system operacyjny jest bezpłatny. Na rynku mobilnym koncern musi zmienić strategię, która gdzie indziej sprawdza się od kilkudziesięciu lat, a która polega na sprzedawaniu licencji producentom OEM. Musi też znaleźć nowe źródła finansowania, którymi mogą stać się sprzedaż urządzeń i usług oraz niezwykle popularnego MS Office.

Pani Milanesi przyznaje, że koncern nie ponosi zbytniego ryzyka udostępniając bezpłatnie swój OS na rynek mobilny. „Microsoft nie generuje na tym rynku przychodów. Są one minimalne, a większość z nich pochodziło od Nokii. Jako, że Nokia staje się częścią Microsoftu, to i te wpływy znikną” - mówi. Podobnie wygląda sytuacja na rynku tabletów.

Rezygnacja z opłat za Windows powinna spowodować, że smartfony i tablety z systemem Microsoftu staną się bardziej atrakcyjne dla producentów i konsumentów. Ci ostatni, wprowadzeni w ekosystem Microsoftu, mogą kupować inne programy, usługi oraz oglądać reklamy, zapewniając przychody firmie z Redmond.

Mariusz Błoński
| Drukuj | Zamknij |