heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Ciekawe Urozmaicenia I Innowacje W Grach


217.99.152.* napisał:
Omówcie te elementy wszelkich gier, które uważacie za krok naprzód lub ciekawą innowację.
Oraz takie które mogłyby być zaimplementowane w grze idealnej

Chrome

Ciekawą opcją w grze jest łamanie haseł w terminalach lub drzwiach. Całe „hackerstwo” polega tu na znanej chyba wszystkim grze memory, gdzie zakryte kwadraciki po kolei odkrywamy i staramy się odkrywać po dwa, a w późniejszych fazach gry po trzy kwadraty z takim samym symbolem.

MOH: Pacific Assault
misje multiplayer – wyglądają jak misja sp, podzielone na etapy

Bet On Soldier
płacenie za "sejwy" , dodatkowo w wyznaczonych momentach
(mogą być uznane wpradzie jako minusy gry ale widać tu kompromis dla tych, którzy nienawidzą gier z 3-ma sejwami na misję (ograniczona ilość) albo wogóle, więc lepiej sejwy bez ograniczeń

zbyt duży nacisk położony na ekonomię
kupno broni ,ekwipunku i amunicji za pieniądze zarobione w poprzednich misjach

Far Cry

świetne AI zaskakujące nawet najlepszych graczy
5 poziomów trudności – już 3-ci jest naprawdę trudny

Call Of Duty 2
konsolowy system informacji o stanie życia i amunicji
w czasie normalnej rozgrywki nie widać żadnych pasków
dopiero przy postrzeleniu gdy zbliża się śmierć ukazuje się pasek
życie dodatkowo odnawia się samoczynnie przy odpoczynku (???niech ktoś to wyjaśni, po ilu minutach odnawia się do 100%?)
jako że nie ma na mapach apteczek

Operation Flashpoint
nieograniczony obszar działania
realizm
(za to zbyt wolna obsługa broni na menu kontekstowym)

Thief
w tej grze znaczenie ma udżwiękowienie

Splinter Cell
w tej grze znaczenie ma ciemność

CT Special Forces: Nemesis Strike
dwoje bohaterów na przemian wykonuje misje
mają odmienne style walki

wychylanie zza rogu
ostrzeliwanie na ślepo zza murka czy rogu

Full Spectrum Warrior
połączenie gry taktycznej z grą akcji.
Sterowanie tylko myszą, widok tpp, dwie drużyny, korzystanie z naturalnych osłon terenu
liczy się palnowanie i zimna krew

animacja ładowania planszy to istny majstersztyk (stopniowe powiększanie widoku z satelity – czaderski patent).

Battlefield 2
commander posiada ostrzał artyleryjski, może spuścić supply (uzdrawiającą skrzynię z amunicją)
ma dostęp do satelity i bezzałogowych samolotów rozpoznawczych

drużyny mają pełno sprzętu i każdy wybiera klasę postaci

Mafia
całe żyjące miasto do zwiedzania (dość realne)

Ogame
najprostszy i zarazem najciekawszy system ekonomiczny, dodatkowo gracz wybiera swoją własną drogę rozwoju
taki "przeglądarkowy system jest dla mnie ciekawszy i dostępniejszy niż strategie w 3D i udziwnione menu

Prince of Persia: Piaski Czasu (Sands of Time)
trochę naiwne – dlatego nie lubię magicznych i fantastycznych gier
ale są warte uwagi
Za każdym razem gdy położymy wroga za pomocą miecza ,wyciąga się (?) z nich piasek i to usuwa przeciwnika doszczętnie. Piasek który w ten sposób zdobędziemy służy nam później do cofania czasu (np. po nieudanej próbie pokonania bossa lub po nieudanym skoku nad przepaścią) i spowalnia czas dla wszystkich oprócz nas. Dzięki czemu łatwiej możemy pokonać przeciwników.
odnawianie życia Księcia przy pomocy magicznego źródła. (Najczęściej znajdują się za popękanymi ścianami). W każdym miejscu gdzie znajduje się woda możemy napić się i książe będzie w pełni sił.
save-pointy.
. Każdy save to jasna struga światła po której przekroczeniu przed oczami mamy przyszłość i małe podpowiedzi mające na celu ułatwić graczowi pokonanie czyhających na niego przeszkód i zagadek.

Crashed
niska cena pozwalająca niemal każdemu kupić tę grę zaraz po premierze

83.22.98.* napisał:
To zalezy czy cza ta gra idealna mial by byc polaczeniem wszystkich gatunkow :>

A tak odemnie to jeszcze dodal bym system magi oraz wielowatkowosc z Final Fantasy 7. Kto gral to wie o co chodzi icon_wink2.gif

81.84.240.* napisał:
Nie za bardzo rozumiem, czemu ten topic ma sluzyc, bo poki co wyglada mi na wymienianie zalet ulubionych gier...

Ale niech tam:

Deus Ex:
- wychylanie sie zza rogu i strzelanie zza wegla
- swietne polaczenie elementow RPG i FPP, np. slabe wyszkolenie w broni snajperskiej powoduje, ze nie mozemy utrzymac celownika w miejscu
- wiele mozliwych sposobow rozwiazania tego samego problemu

Planescape: Torment
- rozbudowana interakcja z czlonkami druzyny: mozna z nimi prowadzic nawet dlugie dysputy, w wyniku ktorych, po odpowiednim przeprowadzeniu rozmowy, mozemy zdobyc nowe czary, expa, podniesc sobie albo komus statsy itp.
- niesmiertelny bohater - bohater po kazdej smierci sie odradza, w dodatku smierc moze byc korzystna, bo przypomnimy sobie jakies umiejetnosci

Posta bede edytowal jak sobie cos przypomne.

81.168.228.* napisał:
Tomb Raider 1 - Pierwsza gra w pelni 3D

80.55.212.* napisał:
XIII - interaktywny komiks :]

81.84.240.* napisał:

Tomb Raider 1 - Pierwsza gra w pelni 3D


A czy Quake czasem nie byl pierwszy?

A propos pierwszych gier 3D:

Descent: poruszanie sie w pelnym 3D, czyli mozliwosc obrotu staku wokol kazdej osi

No i oczywiscie w tym przegladzie innowacji nie moze zabraknac ojca gier FPP czyli Wolfensteina 3D icon_smile3.gif


80.53.80.* napisał:
System Shock 2 - podobnie jak w DeusEx system umiejętności - np konserwacja broni za pomocą odpowiednich narzędzi w stopniu uzależnionym od poziomu umiejętności maintenance, czy dośc "głupie" jak na dzisiaj hackowanie sprzętu...

Unreal Tournament - chyba pierwszy FPP z porządnymi botami, z którymi można było grać bez znużenia

80.48.127.* napisał:
Max Payne

- pierwsza gra z bullet time
- świetny klimat

F.E.A.R.

- bardzo dobre AI przeciwników w tym działanie w grupach


Chronicles of Riddick

- chyba pierwsza tak dobra gra na podstawie filmu



81.168.228.* napisał:
Costi,nie pamietam juz sam,ale zeby sprawiedliwie - pierwsza w pelni gra 3d z widoku z trzeciej osoby icon_smile3.gif

83.168.113.* napisał:
STARCRAFT - to coś dzięki czemu zawsze fajnie się w niego gra
i 3 odmienne rasy

HOMEWORLD- scenariusz kampanii

83.23.64.* napisał:
Splinter Cell - mozliwosc przesluchiwania wrogow.

81.190.153.* napisał:
Mafia
Realizm,policja

Oblivion/HL2
Fizyka,grafika

Enemy Territory
Cena (xD),klasy postaci

Deus Ex
Elementy RPG w strzelance

Operation Flashpoint
Realizm,wielkość świata(światów?)


seria GTA
Pojazdy


Najlepsza gra powinna mieć elementy RPG,strzelanki,samochodówki,symulatora samolotów,a także gry sportowej.
Otóż gra idealna powinna wyglądać tak-na początku tworzymy wlasnego bohatera niczym w Morrowindzie/Oblivionie.Potem mamy już wolną rękę-szukamy sobie pracy np.jako policjant(strzelanka a la SWAT),pilkarz(gra sportowa),i tak dalej.Pomysl na grę dosyć czasochlonny,ale interesujący.

213.241.8.* napisał:
Jak by na to spojrzeć to nie da sie stworzyć gry idealnej ;] Ale żeby nie było ot. Mafia-to samo co melonino, gta-pojazdy, hl2-grafa, cod2-za to że jest ;]

81.190.153.* napisał:

cod2-za to że jest ;]

Co takiego świetnego jest w CoD2?Jedynka z dodatkiem byla lepsza.
I gra idealna kiedyś na pewno wyjdzie icon_wink3.gif

85.128.125.* napisał:
Gra idealna? Condemned jest bliski takiego określenia (wiem, że mnie wzięło, a co icon_wink2.gif)

83.16.88.* napisał:
Q1, od tego sie zaczelo prawdziwe mp w fpp.

81.190.153.* napisał:
E tam multiplayer w Quake to zwykla nawalana we wszystko co się rusza,a tam uważam że lepsze są drużynowe MP-Enemy Territory,Battlefield (ale to oczywiście moje zdanie).

195.205.153.* napisał:
dla mnie taka innowajca na + to byla w ground control 2 a mianowicie tryb multi w ktorym mozna bylo w kazdej chwili dolaczyc sie do serwera ;]


a tak to warcraft 3 - swietna kampania i multi tez niczego sobie ;]

213.241.8.* napisał:
CYTAT
Co takiego świetnego jest w CoD2?

Mi sie podobała ilość broni i dźwięk ;]

81.190.153.* napisał:

Mi sie podobała ilość broni i dźwięk ;]

blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Przecież są tylko 3 nowe bronie w stosunku do jedynki w tym 2 dostępne TYLKO w multiplayerze.
A dźwięk zwlaszcza Thompsona jest najbardziej zbiedzony jaki w życiu slyszalalem-coś jakbyś aluminiową lyżką walil w beton...

81.84.240.* napisał:

Najlepsza gra powinna mieć elementy RPG,strzelanki,samochodówki,symulatora samolotów,a także gry sportowej.
Otóż gra idealna powinna wyglądać tak-na początku tworzymy wlasnego bohatera niczym w Morrowindzie/Oblivionie.Potem mamy już wolną rękę-szukamy sobie pracy np.jako policjant(strzelanka a la SWAT),pilkarz(gra sportowa),i tak dalej.Pomysl na grę dosyć czasochlonny,ale interesujący.


Nie do konca to co chciales, ale blisko: Omikron: The Nomad Soul

Gra, ktorej oddawalismy swoja dusze (doslownie!), polaczenie przygodowki, prostego symulatora jazdy (i chyba lotu), bijatyki i strzelanki. W dodatku ze swietna oprawa muzyczna (David Bowie, ktory nagral do tej gry kilka specjalnych utworow), ciekawa fabula i calkiem sugestywnym swiatem.

83.6.245.* napisał:
W zasadzue gra idealna to byłaby chyba taka, w której każdy może zrobic co chce

Chcesz jeździć samochodem to kupujesz/kradniesz/pożyczasz i jedziesz
chcesz sobie postrzelać i j.w legalnie bądź nie.
W zasadzie prawie symulacja prawdziwego życia z uproszczeniami.

p.s.

Gra wyglądająca jak matrix icon_wink2.gif

83.16.88.* napisał:

W zasadzue gra idealna to byłaby chyba taka, w której każdy może zrobic co chce

Chcesz jeździć samochodem to kupujesz/kradniesz/pożyczasz i jedziesz
chcesz sobie postrzelać i j.w legalnie bądź nie.
W zasadzie prawie symulacja prawdziwego życia z uproszczeniami.

p.s.

Gra wyglądająca jak matrix icon_wink2.gif


jest taka jedna gra odpowiadajaca Twojemu opisowi a nazywa sie...
» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 0.94 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 13:13 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl