Temat
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
80.51.47.* napisał:
Nie znalazłem tematu o tym (jest tylko topic o "pierwszym" FSW) więc zakładam ten.Być może uszło to waszej uwadze ale od wczoraj można zassać demko tej gierki ze stronki:
http://www.3dgamers.com/games/fullspecwarrior2/downloads/ Waga nieco ponad 400MB.
Screeny:
http://www.3dgamers.com/screenshots/games/fullspecwarrior2/
Zapwiedź na www.gry-online.pl :
http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=2905
Jest to kolejna część "symulatora" działań oddziałów Marines w terenach zurbanizowanych. Zresztą kto grał w pierwszego FSW pewnie wie o co chodzi .
Ja już obadałem demko i podzielę się wrażniami . Gra praktycznie opiera się na identycznych założeniach co część poprzednia (co zresztą nie dziwi) jednak nowe "usprawnienia" dają jej nieco więcej możliowści przez co gra się ciekawiej ale również (w moim przekonaniu) trudniej. Sterowanie przeszło pewne zmiany i modyfikacje i niestety nawet dla mnie (osoby która FSW przeszła bez większych problemów) obeznanie się z tym to lekki hardcore . Wiele nowych możliwości powoduje że sterowanie stało się trudniejsze jednak mimo to wynikające z tego zalety są dosyć znaczące. Można teraz np. rozdzielić oddział na dwa mniejsze i sterować nimi oddzielnie co zwiększa nasza paletę zagrań taktycznych. Do tego teraz można sterować "drugim" oddziałem bez konieczności przełączania się do niego. Można teraz również wchodzić do niektórych budynków by np. z wyższego piętra z okien ostrzelać wrogów. Możemy również wysyłać pojedyńczego żołnieża na zwiady. Ba, możemy tu nawet sterowć pojazdami! (w demku jest Bradley). Mamy równeż nieco większe pole do popisu jeżeli chodzi o strzelanie. Poprzednio poza ustaleniem promienia ostrzału nie mieliśmy wpływu na ich celność...no teraz też nie mamy ale nic teraz na stoi na przeszkodzie aby wycelować "chłopkiem" dokładniej co pozwala strącić nawet kolesia, który jest dobrze zasłonięty (ale spoko, nie jest to takie proste jak się wydaje ) . Teraz ogień zaporowy może być wyznaczony "Automatic Riflemenowi" gdy inni dalej mogą się przemieszczać. Jak widać zmian i "usprawnień" jest sporo. Piszę słowo "usprawnienia" w cudzysłowie bo pomimo oczywistych zalet nowych patentów najpierw trzeba się przyzwyczaić do sterowania .
Graficznie wygląda to niemal identycznie jak część pierwsza co ma swoje dobre i gorsze strony. Ta dobra to ta że nie ma to wymagań ogromnych ale też nie ma się co spodziewać graficznych wodotrysków. I jednak trochę dziwne, że na starej grafie i ogólnie starym kompie (gf FX5600 Ath xp 1700+) FSW chodził niewiele gorzej niż teraz ta gra na nowym sprzęcie .
Może po prostu wtedy do przycinek nie przywiązywałem takiej wagi . Teraz niby jest płynnie ale jednak mam wrażenie jakby nie wyciągało to 30 FPSów (ale żadnym frapsem nie sprawdzałem). 1024x768 i detale na maximum z możliwych (bez AA i AF).
Jeżli nie macie nic innego do roboty to obadajcie demko bo warto. Pierwszy FSW był naprawdę niezły i był na dobrą sprawę czymś nowym, Ten Hammers rozwija patenty ale konwencja jest ta sama. Zresztą obadaj sam.
Wycinek z Readme z dema co do wymagań:
CYTAT(readme.txt)
(...)Please note that Full Spectrum Warrior:Ten Hammers does not support MicrosoftŽ WindowsŽ
95/98/ME/NT.
Minimum System Requirements:
Windows 2000/XP (only)
AMD Athlon XP 1.5 GHz or Pentium III 1.5 GHz;
256 MB RAM
DirectX 9.0c-compatible graphics card from NVIDIA or ATI:
GeForce 3 and higher or ATI Radeon 8500 and higher.
DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX 9.0c (included on disc)
24X CD-ROM
450 MB Free Hard Drive Space
MS Compatible mouse
Keyboard
NOTE: Internet play requires broadband connection and latest drivers.
Recommended System Requirements:
Windows XP
AMD Athlon XP 2000+ and above OR Pentium 4 2GHz and above
512 MB RAM or greater.
GeForce 4 Ti and higher, OR ATI Radeon 9500 and higher.
DirectX 9.0c-compatible sound card (SoundBlaster Audigy preferred).
Supported Video Cards:
(PLEASE NOTE: All video cards must support DirectX Pixel Shaders 1.1, at minimum)
NVIDIA ATI
Geforce4 Ti 4400 series RADEON X800
Geforce4 Ti 4600 series RADEON X600
Geforce4 Ti 4800 series RADEON X300
RADEON 9800
RADEON 9800 XT
GeForce3 Series RADEON 9800 Pro
GeForce3 Ti 200 Series RADEON 9600
Geforce3 Ti 500 Series RADEON 9600 XT
RADEON 9600 Pro
Geforce FX 5200 Series RADEON 9200
Geforce FX 5600 Series RADEON 9200 SE
Geforce FX 5700 Series RADEON 9250
Geforce FX 5900 Series RADEON 9700
Geforce FX 5950 Series RADEON 9700 Pro
All-in-wonder 9700
GeForce 6800 Series All-in-wonder 9700 Pro
Geforce 7800 Series Radeon X1x00 Series
(...)
95/98/ME/NT.
Minimum System Requirements:
Windows 2000/XP (only)
AMD Athlon XP 1.5 GHz or Pentium III 1.5 GHz;
256 MB RAM
DirectX 9.0c-compatible graphics card from NVIDIA or ATI:
GeForce 3 and higher or ATI Radeon 8500 and higher.
DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX 9.0c (included on disc)
24X CD-ROM
450 MB Free Hard Drive Space
MS Compatible mouse
Keyboard
NOTE: Internet play requires broadband connection and latest drivers.
Recommended System Requirements:
Windows XP
AMD Athlon XP 2000+ and above OR Pentium 4 2GHz and above
512 MB RAM or greater.
GeForce 4 Ti and higher, OR ATI Radeon 9500 and higher.
DirectX 9.0c-compatible sound card (SoundBlaster Audigy preferred).
Supported Video Cards:
(PLEASE NOTE: All video cards must support DirectX Pixel Shaders 1.1, at minimum)
NVIDIA ATI
Geforce4 Ti 4400 series RADEON X800
Geforce4 Ti 4600 series RADEON X600
Geforce4 Ti 4800 series RADEON X300
RADEON 9800
RADEON 9800 XT
GeForce3 Series RADEON 9800 Pro
GeForce3 Ti 200 Series RADEON 9600
Geforce3 Ti 500 Series RADEON 9600 XT
RADEON 9600 Pro
Geforce FX 5200 Series RADEON 9200
Geforce FX 5600 Series RADEON 9200 SE
Geforce FX 5700 Series RADEON 9250
Geforce FX 5900 Series RADEON 9700
Geforce FX 5950 Series RADEON 9700 Pro
All-in-wonder 9700
GeForce 6800 Series All-in-wonder 9700 Pro
Geforce 7800 Series Radeon X1x00 Series
(...)
Wyglada na to że posiadacze kart bez PS przynajmniej 1.1 sobie nie zagrają jednak przy pierwszym FSW też wszystko wskazywało że karty takie jak np. GF4 MX nie podołają a okazało się że nawet na GF2 to szło . Jak jest nie wiem . Nara.
PS: gra wychodzi na PC, XBOXA i PS2.
82.160.29.* napisał:
szkoda ze jednak nie podniesli troche jakosci grafiki, troche jestem zawiedziony...80.51.47.* napisał:
szkoda ze jednak nie podniesli troche jakosci grafiki, troche jestem zawiedziony...
Ta gierka teoretycznie pochodzi z Xboxa więc mozna się było spodziewać że większych usprawnień w grafie w stosunku do pierwowzoru nie będzie, ale masz rację, szkoda. Mamy np. Blooming ale myślę że HDR podniósłby jej "walory". Zresztą narazie widziałem tylko demko, może w Full nas zaskoczą, choć sam w to wątpię. Mimo to gra nie wyglada źle, wręcz przeciwnie jest ładna ale powoli zalewaja nas gry z coraz lepszą grafą i ten tytuł po prostu sobie może z nimi nie "zawalczyć" w tej materii (np. niedługo pojawi się Ghost Recon: Advanced Warfighter...czy jakoś tak i grafa tam będzie bardzo mocnym punktem). Ale i tak uważam że warto Demko obczaić. Gra się fajnie. Pozdro.
EDIT:
Jeszcze pewna uwaga do demka. Jest ono czasowe co powoduje że tylko od naszej szybkości działań zależy jak daleko zajdziemy. Wprawdzie nigdzie nie ma o tym informacji podczas grania ale po pewnym czasie po prostu otrzymujemy komunikat że "koniec grania, kup full wersję" . Dlatego też nie wiem gdzie kończy się misja w tym demku. Na razie zdążyłem się spotkać z drużyną Delta, po chwili ostrzał z RPG i....nie wiem co dalej . Wcześniej szło mi wolniej i skończyłem nieco wcześniej. Trochę szkoda że nie można spokojnie całej misji przejść ale cush....
I jeżeli ktoś lubi grać na padzie to no problem at all! Gierka obsługuje pady z odpowiednią ilością przycisków i gałek analogowych (imitacje DualShocka działają bez problemu), a nawet więcej, w pliku readme jest napisane że obsługuje....pada od Xboxa360 . To tyle. Narka.
82.146.227.* napisał:
Mam nadz., że będzie ciut mniej bugów niż w pierwszej części. Troszkę denerwujące było wybieganie kolesi z pustych uliczek gdzie nie było nawet drzwi itp.80.51.47.* napisał:
Przyznam się że nawet nie zwróciłem na to uwagi grając w FSW 1 . W demku są za to "hideouty" (w pewnych miejscach) i goście pojawiać się będą dopóki takiego hideouta nie zniszczymy (M203 granade launcher...zwykły granat chyba też styknie). Tak przynajmnie wywnioskowałem. W jednym momencie próbowałem zabijać kolesi ale zaraz pojawiali się nowi. Okazło sie, że muszę obejść ich i zniszczyć kryjówkę.83.30.114.* napisał:
Kurna wnerwia mnie ta gierka wprowadzili tyle utrudniaczy że sie gubie w tym wszystkim. Beznadziejna jest sytuacja w oknie gdzie praktycznie tylko jeden koleś może prowadzić ogień a reszta stoi z boku. Nijak nie idzie powiedzieć innym żeby też prowadzili ostrzał bo stoją przy ścianie. Może jest na to jakiś sposób ?? Pozatym jest gorsza praca kamery niż w 1 części. W 1 jakoś to wszystko mi wychodziło ogień zaporowy, ostrzał itd a tu wogóle prawie. Siedzą za tą zasłoną jak kołki, a jak sie wychyle żby poprowadził ostrzał to dostaje kulke.EDIT: Jeśli ktoś może zapodać krótką instrukcje do tej gierki to był bym wdzięczny.
80.51.47.* napisał:
Instrukcji jako takiej nie mam więc nie dam ale w zasadzie wszystko masz tłumaczone w czasie demka . Te wady które wymieniłeś są pewnym bólem ale też popatrz, jeżeli się wychylasz żeby strzelać to chyba sam się na ten ostrzał narażasz no nie? Gdyby tak nie było to byłby z tej gry badziewny "symulator" . A to strzelanie z okien to rzeczywiście trochę słabe, ale może ograniczenie jest bo i tak masz z góry niezłą przewagę. Równie dobrze mogę powiedzieć że "gra jest badziewna bo nie mam miniguna"...nie można mieć wszystkiego. Poza tym to i tak w okienku zmieściłoby się max dwóch kolesi więc....chyba że robimy "Jackassa" .Co do kamery to jest ona taka sama co w jedynce tyle że tutaj jest sporo uliczek i wszystko jest jakby "ciaśniej" i może odnosisz takie wrażenie że jest gorsza. Ale faktem jest że mogłoby być lepiej (tyle że to się tyczy chyba każdej gry ). Pozdro.
83.30.101.* napisał:
Może musze więcej czasu nad nią spędzić po prostu. Ale taki jeden przykład z 1 części i TH: w 1 żeby zrobić ostrzał w ruchu wystarczyło wskazać prawym miejsce przemieszczenia, przytrzymać lewy, wybrać miejsce ostrzału i już drużyna szła i prowadziła ogień. Tutaj tak sie nie da, i nie wiem jaki jest na to sposób. Środkowy przycisk/E to chyba ostrzał punktowy przez jednego żołnierza (aktualnie kierowanego). Ostrzał całej drużyny to po prostu chyba lewy przycisk myszy. Albo inna sytuacja: gościu z najcięższym karabinem siedzi za przeszkodą skulony, chce żeby łaskawie ruszył assa i zaczął strzelać, wciskam "E" i se moge w murek jedynie wycelować bo on sie nawet nie ruszy. Może na początek sobie zmniejsze poziom trudności bo gram na średnim.EDIT: Słaba grafika ma zawsze (przeważnie) jedną zalete: niskie wymagania TH właściwie chodzi tak samo jak zwykły FSW
80.51.47.* napisał:
Sam jeszcze muszę troche to demko obadać bliżej bo kilka rzeczy jest dla mnie zagadką . Np. to o czym napisałeś. Wiem że można im wydać polecenie "HOT" przy przemieszczeniu co "niby" ma oznaczać że idą w "gorący" teren...tak to rozumien ale nie wiem czy tak jest naprawdę .Podobne tematy
Spiderman 2 Demo/Full
Full Spectrum Warrior
Football Manager 2005 [demo/full]
Uruchamianie Gier W Oknie (nie W Full Screen)
Full Auto
Full Spectrum Warrior
Football Manager 2005 [demo/full]
Uruchamianie Gier W Oknie (nie W Full Screen)
Full Auto
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.80 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 9:49 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl