heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Superpower 2


83.16.104.* napisał:
Witam, czy ktoś gra w tą mega Globalną Symulację !!


Nie chce rozpisywac sie o zaletach tej gry która jest tylko na 2 CD.


Mam problem, szybko wychodze z deficytu grając Polską, jestem w pierwszej dzesiątce największych mocarstw w Europie, stawiam po 10 latkach na wojsko i nagle atakują mnie Chiny w liczbie piechoty 32 k i czołgów 2000 (ma przynajmniej 10 takich armii ??) Jakbym nie grał to nie mam szans z nimi.


Jak podpisywać pakty, lub jakieś sojusze. Za każdym razem odpowiadają mi z zachodu "refused". Moge liczyć na jakąś pomoc ze stron jakiś państw, przynajmniej militarną, aby odeprzeć ten atak ??

Dzieki

83.27.213.* napisał:


Podpisz pakt z Chinami icon_lol.gif , może nie odmówią a problem agresji będziesz miał z głowy ...

83.16.104.* napisał:
Ok za którymś loadem ktoś inny atakuje i wszystko jest ok.


Jeśli ktoś w to gra, może mi pomóc. Jak podpisywac pakty, wiem o THREAT. Chce naprzykład stworzyć nowy pakt "alliance". Jestem silny, sprawdzam wskaźniki "Political coś tam". Mam dużo krajów na zielono, czyli jestem przez nich akceptowany, ale gdy chce jakiś patk podpisać, od razu pisze, że rząd danego kraju go odrzucił. Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby podpisał pakt "Alliance", nawet grając USA !

I w jaki sposób atakujecie oscienne państwa ! Bo opada wtedy wskaźnik naszych sojuszników i po którymś ataku na jakieś marne państwo zrywają sojusz i atakują !

81.168.228.* napisał:
Widzialem ta gre u kolesia.Jesli lubisz bawic sie w polityka,ocenisz ta gre na 10/10.Pod tym wzgledem jest fenomenalna,jednak gra nie dla mnie icon_smile3.gif

80.51.229.* napisał:
Ja sobie właśnie próbuje grać w to. Pod względem sfery militarnej jest ok - atakowanie itp to akurat mi pasuje icon_smile3.gif Gorzej jak przychodzi do polityki i ekonomii icon_biggrin3.gif
Dałem sobie najproszte zadanie z dziedziny polityki - wprowadzić Turcję do Unii Europejskiej. Niestety - podpisałem kilka traktatów z kilkoma państwami i na tym się skończyło :]
Aha, a chwilę potem postanowiłem wprowadzić poważne cięcia budżetowe przez co zredukowałem debet o połowę a potem nie zagłosowali na mnie i gra się skończyła icon_wink2.gif

Jakiś poszerzony tutorial by się przydał...

83.16.104.* napisał:
Właśnie opanowałem gre do perfekcji. Zwiększyłem sobie Ai Agressivnes na 65 % (to jest z patachem 1.4) i gram japonią, wcześniej polską.


Ustaw sobie mape globalną, na "diplomatic relations". Jeśli chcesz podpisać traktat, np wejście w sfere handlową to nie podpisuj z każdym osobno bo się zajedziesz. Kliknij na państwie które wiesz, że ma ten traktat, i kliknij potem na "Threat", poszukaj odpowiedniego traktatu i wejdz na niego potem bedzie opcja JOIN.



Jesli chodzi o rowijanie gospodarki. To są dwa sposoby. Przed podbijanie lub podatki i rozbudowa rzeczy w państwie.


Jeślli się podbija, to należy patrzeć kogo i z kim ten kraj ma traktat "alliance", wystarczy kliknac na państwo i zobaczyć czy coś się na mapie sie zmienia, np czołgi na niebiesko, można jeszcze kliknać na dane państwo i zobaczyć ich Diplomatic Relations. Ja grając polską nie podbijałem na początku Europy, tylko poszedłem do afryki, i podbijałem jeden kraj co dwa lata. Dlaczego, bo atakując obniża ci sie Diplomtaic Relations. I jest duża szansa, że zaraz cie zaatakują inne państwa (oczywiście po takich zabiegach, czasem nie trafisz, więc load, save tutaj jest przydatny).

Możesz podpisywać pakty różne. Np. "Alliance" możesz podpisać z krajem który ma Diplomatic Relations na Plus 70 .



Gospodarka.

Od razu daje podatki na full czyli 100% i patrze na Approval bo to jest potrzebne przy wyborach. Są co 4 lata, więc jak zbliżają się wybory, to zmniejszam podatki i daje w "Budżecie" więcej na edukacje, infrastrukture, heatcare.
Propaganda też się przyda bo pomaga wygrać naszej parti (więc to zawsze daje na full w Budżecie". Dalej jeśli już wyjde na plus, to daje "Research" na full i ustawiam tylko Air i Ground. Musisz też wytępić korupcje do 0, to zrobisz wskaźnikiem "Goverment" on tez podnosi Diplomatic Realations", więc warto to mieć na plus.

Edukacja, Healtcare, daje jak wychodze z budżetu na poziom środkowy lub nawet minusowy, bo spada wtedy Approval, ale zyski coraz większe, przed wyborami jest podnoszę.

Tourism zwiększa Approval i niby zyski, więc można to mieć na maxa.
Foregin Aid (jakoś tak) - to jest część kasy która dajesz na potrzeby 3 świata i to zwiększa twój Diplomatic Relations..


Ludzie i stopa procentowa (interest level)

Musisz patrzec ile ludzie mają Per Capita (to jest ile zarabiają na łebka). Ja doszedłem do 55 tysięcy.
Poniżej tam są podatki ustaw je od razu na 100% (approval zapewne spadnie do 15%, to nic)
Teraz jest poniżej bezrobocie i Powerdy line (czyli linia biedy lub ubostwa)
To nie istotne, istotne jest poziom inflancji. Tak jak w życiu musisz ją trzymać od 2 - 4%. Jeśli jest wyższa i to dużo, to musisz zmienić stopę procentową czyli ten
INTEREST LEVEL na 50% i poczekać z rok, aż spadnie, potem zmień ją na 2 %.

Tak jak w życiu, żeby ekonomia szła musi być inflacja na odpowiednim poziomie, wtedy Economy Health ci się zwiększy. Teraz można jeszcze bawić się w dokupowanie w zakładce z "$" dolarami Resources (ale tam jak wejdziesz to jak chcesz wyjść z deficytu to daj "Global Tax modifator" na 10,0 %. Jak już wyjdziesz, to daj na 0%, szybciej ci się będzie rozwijać.


Warto też w Infre i Telecom zainwestować jakieś duże pieniądza, to jak klikniesz na info teritory to tam pisze jak procentowo jest rozwinięty dany kraj. Trzymaj też jednostki Park, bo potem naprawdę przy olbrzymich armiach robi się cięzko. Aha i trzymaj jedną skoncentrowaną armię. Nie ustawiaj ich jedno koło drugiej, tylko w jakimś miejscu jedna porządna armia.

Przy zdobywaniu jak już wyrżniesz armie wroga, zapewne wystarczy najechać na terytorium, a komputer i tak sam nas zaatakuje, dać potem occupacy territory, i po chwili annexion, i po 6 miesiach te tereny są już twoje !!


Jeśli chcesz wygrywać co 5 lat i nie zajmować się tym, to wybierz single party ( i rządzisz sam), ale wtedy korupcja wzrasta, mimo to ja tak gram !
Jak czegoś nie wiesz to pisz !

80.51.229.* napisał:
Spoko opis. W sumie to takich pierdółek nie wiedziałem jak chociażby ten Interest Level.
Co do finansów to jeszcze się zastanawiam jak poustawiać w oknie [resources], żeby dana rzecz przynosiła nam zyski. Chociażby te narkotyki (sic!) - grając Turcją ustawiłem sobie aby zwiększyć ich produkcję no i wraz z cięciami budżetowymi (dałem na min. wszystko - education, health, itd..) dało to bdb rezultat w postaci wychodzenia z dziury budżetowej.
Ten Global Tax Modificator to właśnie co on ustawia? Bo poniżej jest też jakby opodatkowanie, które możemy ustawić i nie wiem zbytnio co jest to pierwsze a co to drugie.

Aha no i wiesz - tą Turcją podpisywałem traktaty z innymi (oczywiście starałem się nie pojedyńczo bo rzeczywiście zajechać się idzie) - no, ale poza Economic Partnership nie chcieli nic więcej podpisać (próbowałem na początek wymianę kulturową, wspólny rynek). Może wiesz jak ich podejść, co zrobić żeby podpisali? Pewnie trzeba czekać aż stosunki między państwami wzrosną czy coś takiego...
Pozdrawiam icon_smile3.gif

83.17.132.* napisał:
Global Tax Modyfiactor (maksymalna opłacalność to 25%, to jest podatek od Resources, mniej wtedy rosną zasoby, ale podatek idzie do naszego skarbca, można też poustawiać, że wszystko nalezy do nas (goverment), i 100% zysków dostajemy. Opłaca bardzo się podpisywać umowy handlowe (economy partnership) im więcej państw jest tym lepiej.

Mi grając Japonią (podbite chiny, mongolia i tajwan). Zapakowałem dokładnie 13 bilionów ( 13 i dwanaście zer) w Resources, tak aby przynosiły dochód, nic to w sumie nie zmieniło. Oczywiście deficyt rzędu 11,456,125,000,000. Klikłem na Anglię i potem na Threat, zobaczyłem, że mają Economy Parthnership chyba, ze wszystkimi krajami, miałem tam opcję JOIN, tylko to zrobiłem i dostałem 2 bilony kasy dodatkowo.
Najgorsze jest wychodzenie z deficytu. Ja to robię w ten sposób, że właczam SIngle Party democration (są wybory, a my zawsze wygrywamy), wojska mam ground i air na pierwszym miejscu. Wskazniki oprocz infrastrutkury i telecomu, goverment, zmniejszam do zera. I wychodze z gry alt-tabem. Przewaznie po 10-20 minut, wracam i patrze co się stało. Potem inwestuje w infrastrukture i telecom, szkoda tylko, że jak zdobywamy państwo, to te wskażniki nam strasznie spadają i trzeba tak wkółko.

Nie grałem Turcją, skończyłem tylko miliatrną kampanie (zresztą 3 kampanie i to wsio). Gram na necie lub custom game.



Teraz właśnie chce, zobaczyć jak to jest jak się ma Diplomatic Relations na poziomie 80-100 ( i co można zrobić jakie traktaty podpisać, chodzi mi o Weapon Trade. No i obczaić jak to jest jeśli podpisze "Alliance" ze wszystkimi krajami europy. Kto będzie przeciwko mnie, potem to tylko 2 latka do zbudowania armii i koniec gry. Czegoś mi tu brakuje, nie wiem czemu, załatwo się gra, może spróbuje tą mini kampanie przejść.
Można też wychodzić z długów, poprzez "Economy AID", ale stosunki muszą być wysokie. Jeszcze jestem ciekaw Covers i Misji tajnej agentury Cell.

83.31.209.* napisał:
siema!!!!jest moze spolszczenie do tej fajnej gierki!!mam ja!!!ale nie za bardzo lapie sie w tych wszystkich nazwach!!łatwiej by byo polsku!!!prosze o pomoc!!!

193.110.228.* napisał:
Witam icon_razz2.gif

Na wstępie chciałbym podziękować za te opisy wyżej,
bardzo mi na początku pomogły.

A teraz to, do czego ja doszedłem - tak sam, jak i przy pomocy Poradnika dołączonego do gry - w głównym katalogu SuperPower 2 - SP2Manual.pdf - zachęcam do przeczytania.

Jak sam Bill Clinton miał napisane na biurku:


Najważniejszy jest budżet. Trza być na plusie, i nie ma tu nad czym się zastanawiać. Nie koniecznie sposobem jest dawać podatki na 100% (sic!). Jak to zrobić?

W oknie do zarządzania Budżetem mamy takie oto pozycje:

Infrastrukturę
Jeśli mamy dobrą infrastrukturę w państwie to:
*Zwiększa się nam produkcja wszystkich zasobów
*Skraca czas mobilizacji wojska i ich prędkość poruszania się po naszym terytorium
*Zwiększa nasz Approval

Propaganda
Zwiększenie wydatków na propagandę zwiększa poparcie dla naszej partii, lecz jest to kosztem naszej opinii w świecie. Innymi słowy - duże wydatki na propagandę zwiększają nasz approval, lecz zmniejszają nasze diplomatic relations z innymi państwami.

Environment
jeśli mamy ustawione wydatki na ten cel na max, to:
*Zmniejszy nam to skutki wszelkich katastrof w przemyśle i środowisku naturalnym.
*Zwiększa produkcję z 1 sektora w okienku Resurses - Food and Agriculture.
*Zwiększa nasz Approval
*Grając państwem w którym duży udział w przemyśle ma 1 sektor - np. Polska, warto inwestować w tą dziedzinę.

Health care
Zwiększa Human Development level - czyli poziom życia w kraju, zmniejsza śmiertelność, i oczywiście zwiększa nasz Approval.

Education
Zwiększa Human Development level, produkcje w sektorze Services (sektor Usług), no i nasz Approval.

Telecom
Również zwiększa Human Development level, oraz powoduje, że oglądając cudze wojsko będziemy mieli więcej danych. Moim zdaniem zwiększa też produkcje całych Resources, szczególnie z dwóch ostatnich sektorów.

Government
Faktycznie pozwala obniżyć korupcję, lecz również pomaga wygrać naszej partii w wyborach.

Research
Oczywiście - im więcej na to dasz, tym szybciej będziesz miał zaawansowaną technicznie armie.

Tourism
To jest inwestycja długo falowa - zwiększa infrastrukturę turystyczną. Trza w to ładować trochę czasu aby zaczęło przynosić zyski, ale się opłaca. Mi raz udział zysków z Tourism doszedł do 25% ogólnego zysku w budżecie.

Co do zakładki Resources:

Mamy tam 6 sektorów a w nich 27 zasobów.


Nasz kraj może mieć za dużo lub za mało jakichś zasobów. Należy spojrzeć na produkcję, konsumpcję, handel i na końcu ile jest availble. Są one ze sobą powiązane, czyli np trza mieć stal i ropę aby produkować auta itd.
Jeśli mamy mniejszą produkcje niż konsumpcję, to brakującą ilość trzeba będzie zaimportować. Import zawsze zmniejsza nasze PKB - czyli produkcję krajową brutto - w grze z angielska - GDP. Jeśli natomiast mamy zasoby, których jest więcej niż konsumujemy- to przy zasobie będącym w rękach prywatnych, są one automatycznie eksportowane, i przy okazji zwiększają nasze GDP.

Jeśli opodatkujemy zasób np 10% podatkiem, to przy imporcie 1000$ dostaniemy do budżetu 100$. Przy eksporcie podobnie, lecz te 1000$ które wpłynie jako zapłata za resource który sprzedaliśmy, dostaną mieszkańcy naszego kraju, i część tej sumy skapnie do nas w postaci podatku od dochodów osobistych(personal income tax).

Global Tax Mod - Ustawia podatek "dodatkowy" na wszystkie resource. Czyli jeśli mamy cerels opodatkowany na 8%, a Global Tax Mod na 0% to dostaniemy 8% od wartości imporu/exportu cerels. Jeśli zmienimy Global Tax z 0 do 10%, to cerels będą opodatkowane na 18%. Podatek od cerels - 8% + Global Tax 10% = razem daje 18%.

Im mniejszy podatek na danym resources, tym większa będzie jego produkcja. jeśli zwiększymy podatek to produkcja się stopniowo zmniejszy.

Kraje importujące resources chętniej importują od państw z większym Economic health. Osiągnąć to można przez jak najmniejsze oprocentowanie Interest level, inflację i podatki na resources. Pozatym nasz krajowy bilans zasobów też musi być nie zachwiany.

Jeśli jakiś zasób zapragniemy przejąć pod opiekę państwa, wtedy cały dochód z eksportu trafi do budżetu. Tzn jeśli wyeksportujemy 1000$ - to 1000$ trafi do budżetu. Niestety - działa to w obydwie strony. Jeżeli okaże się że już nie eksportujemy tego zasobu, bo nasz konsumpcja się zwiększyła, to za import koszt poniesie również nasz budżet. Czyli przy imporcie 1000$, nasz budżet uszczupli się o 1000$.
Ja osobiście raz jeden tylko wprowadziłem sterowanie państwem, gdy udało mi się na samym początku grania zdobyć Kuwejt - jak zwykle grałem Polską.
Przestawiłem wtedy fossil fuels na goverment i zbijałem kokosy. Ale na dłuższą mete się to nie opłaca. Polecam wolny rynek.

Oczywiście - cały swiat ma graniczone możliwości konsumpcyjne. Oznacza to że nie możemy ciągle zwiększać produkcji jednego resource, bo nikt tego w koncu nie kupi, jeśli przegniemy pałę. W świecie bedzie już wystarcająca ilość tego resource, naszą nadwyżke będzie można co najwyżej w nos se wsadzić.
Innymi słowy.

Jeśli produkujemy cerels np 1000$. Sami konsumujemy 500$, reszte eksportujemy.
Niemcy i Francja chce zaimportować. Potrzebują łącznie 1000$. 500$ biorą od nas, a 500$ od Brazyli. Jeśli my zwiększymy produkcję do 1500$ i będziemy eksportować 1000$, to wcale nie jest pewne że niemcy i francuzi to od nas kupią, bo np Brazylia może mieć większy Economic Health. A my zostaniemy z nadwyżką 500$. Jeśli sektor jest w rękach prywatnych, sam się będzie regulował z odpowiednią produkcją.

Ja robiłem w ten sposób:
Używałem Tajnej Agentury do Sabotowania produkcji w innych krajach. W ten sposób, ja zajmowałem lukę która pozostawała do wypełnienia.

Na przykładzie powyższym, można wysłać do Brazyli siatkę szpiegoską, i zsabotować produkcję cerels. Jeśli export Brazyli dzięki temu spadnie do 250$, to pozostanie luka na własnie tyle, którą możemy my zająć, i z 500$ eksportu zwiekszymy go do 750$.

No jak narazie na tyle. Jeśli się przydało to piszcie, to może znowu siąde i opisze inne dziedziny tej gry icon_razz2.gif

83.25.222.* napisał:
Witam wszystkich. Dzieki za opisy-bardzo pomocne. Mam problem w tej grze: gram Polska i sie rozwine troche i zatakuje jakieś państwo ( male bez sojuszników ) i zdobede je i zrobie occupacy territory i po chwili annexion to po pewnym czsie (paru miesiącach) wyvhodzi mi do glownego menu i musze od nowa grac. Czemu tak sie dzieje? Prosze o pomoc. Z góry dzieki. Pozdrawiam

193.110.228.* napisał:


Też tak miałem dopuki nie zainstalowałem sobie pacha. Dostępny np. w eMule.

83.30.14.* napisał:
Sorki, że wyciągam temat, ale gra mi niechodzi??
Uruchamia, sie wchodzi do menu, potem wybieram np. custum game, widze napis "starting..." i po chwil wraca do menu.


83.16.104.* napisał:
Szukac patchy, nie pamietam jaki jest ostatni, ale musza byc 1,6 lub dalej.

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.84 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 20:43 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl