heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Piątek 26 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Stolen


81.168.228.* napisał:
Az dziw,ze nikt nie zalozyl tematu o tej grze,tylk ktos tam wspomnial w temacie o CT.Oto screeny: http://gry.wp.pl/core.html?filtr=1,0&x=slideshow,19,10062,0 Gra dostala wysokie noty.Zobaczymy co z tego wyniknie.Ale teraz wyszlo gier.Szkoda tylko,ze w takim momencie bo naprawde jest w co grac icon_sad2.gif

83.29.255.* napisał:
http://gry.wp.pl/g/galerie/_scr/_s/10062/10062_1009_3.jpg - zrzynka z SC
http://gry.wp.pl/g/galerie/_scr/_s/10062/10062_999_3.jpg - kolejna zrzynka z SC
http://gry.wp.pl/g/galerie/_scr/_s/10062/10062_1001_3.jpg - zrzynka z bloodrayne icon_wink3.gif

wygląda nieźle, ale splintera na pewno nie przebije icon_razz3.gif


83.25.188.* napisał:
Na moje to jakas porazka, pogralem na sile z 1h i mi starczy juz. Na 2000 Mhz XP z 1 GB i radkiem 9500 Pro podkreconym sie tnie.

Uninstall

213.134.173.* napisał:

To jest jasne, Splintera nic nie przebije, ale każda skradanka jest na wagę złota dla miłośników tego typu gier (a widzę że jest nas tu nawet sporo).

Uważam że każdej grze trzeba dać szansę, Stolen już do mnie leci więc jutro sobie zagram i napiszę coś od siebie. Pierwsze opinie jakie znalazłem w sieci, są powiedziałbym - średnio pozytywne. Wszyscy narzekają na spore wymagania i zacinki, ale też twierdzą że da się pograć i gra jest oki. Podobno jest ciemno jak w Doom3 i trzeba się nagimnastykować. I podobno nasza postać jest niezłą pupencją icon_smile3.gif

I jeszcze linki dla ciekawskich:
http://gamershell.com/search/index.html?q=stolen&x=0&y=0
http://www.gamespot.com/pc/adventure/stolen/screenindex.html

http://img105.exs.cx/img105/9379/packpc2gz.jpg
http://www.stolen-game.com/imgs/packs/packuspc.jpg

83.26.62.* napisał:
jakos ukratkiem ta gra wyszła, że nie skumałem.. kocham skradanki wiec trzeba jakies demko tej dorwac i testnąć

81.168.228.* napisał:
Slyszalem,ze to gra typu Tomb Raider.Jesli tak - wysuwa sie na 1 miejsce icon_smile3.gif

81.168.228.* napisał:
Pogralem chwilke i powiem,ze gra jest niezla,ale do Tomb Raidera jej daleko.Jej najwiekszymi minusami sa:interface (menu,poruszania sie, zapisu stanu gry itp) wysokie wymagania sprzetowe (u mnie w 1024 na high bez aa sa czasem spadki do ok 18 fpsow) oraz liczne bledy w grze (np.ostre artefakty na cieniach [napewno wsyzscy posiadacze ATi tak maja] <uzywam sterownikow 5.3 czyli najnowszych wiec to napewno nie przez sterowniki a karta jest odkrecona>).Poza tym jest dobra,ale powiem szczerze,ze liczylem na cos wiecej bo za bardzo przypomina Cat Woman a to byl naprawde slaby tytul.Niestety:jako fan tego typu rozgrywek jak narazie moge dac tylko 6+/10.Moze jak pogram dluzej to moja ocena ulegnie zmianie,a narazie jest jak jest.Pozdro

80.53.163.* napisał:
zastanawiam sie nad ta gra - poczekam na gamespot lub cda icon_smile3.gif

212.122.214.* napisał:
Gra jest strasznie niedopracowana, a w dodatku żeby spokojnie w nią pograć trzeba miećsprzęt z kosmosu. Engine jest totalnie zwalony!
a forach można przeczytać że zamula nawet na A64+1GB+GF6800. Kolejny spartaczony tytuł!

213.134.173.* napisał:
No niestety...
Mój komputer jest za słaby na tą gierkę (sic!). W menu gry mam 3 klatki a podczas samej gry od 1 do 5 fps !!!
Filmiki chodzą jeszcze gorzej i praktycznie nie da się ich oglądać.
Nie mogę powiedzieć że gra jest do niczego bo w końcu jej niepoznałem, ale z tego co było na początku misji, zapowiada się ciekawie. Pierwsze zadanie to włamać się po cichu do muzeum, sfotografować jakieś coś itp. Być może gierka jest nawet bardzo dobra. Ale ja tego nie sprawdzę. Niecierpliwie czekam na opinie dotyczące samej fabuły i zadań w grze, bo w sprawach technicznych wszystko jest jasne - totalnie zwalony i niedorobiony silnik, prezentujący grafikę na poziomie Driv3ra czy Enter The Matrix. Technologiczna porażka na całej linii. Wielka szkoda, no ale na szczęście "the king is coming" (mowa oczywiście o Chaos Theory).

81.168.228.* napisał:
Nadmundo,z tymi klatkami to zarty sobie robisz czy mowisz o sprzecie nie z Twojego podpisu ?? A moze to jakas przenosnia icon_neutral3.gif

83.22.28.* napisał:
To chyba tylko demo ci tak skacze. Najprowdopodobniej kod jest spartaczony albo nieprzystosowany do kompa. Mozliwe ze zrrezygnowali z betatestow (ale to by raczej byl samoboj). Mozliwe ze w pelnej wszystko bedzie poprawione. A nawet jesli nie to pod presja szybko zmobilizuja sie do wydania patcha.A tak apropos to skad mozna wziasc demo??

213.134.173.* napisał:
hydro2 >> Chciałbym żeby tak było... Sprzęt mam taki sam jak w podpisie, inne gierki chodzą idealnie a Stolen tak jak opisałem. Być może to jakaś kwestia konfliktu sprzętowego i trzeba czekać na patcha, o ile taki wyjdzie oczywiście. Szlag mnie trafia bo miałem ochotę zaliczyć tą babeczkę icon_biggrin3.gif

80.53.163.* napisał:
Na bank konflikt sprzętowy!!! ta gra chodzi dobrze u mojego kumpla na P4 2,4Ghz i radku 9600.

edit.

Mam jakies takie wrazenie ze przewaznie narzekaja ludzie z nvidią. Trzeba zaczekac na patche

81.168.228.* napisał:
No to lipa.Bo za jakis czas chcialem sprzedac Radka 9700 pro i wciagnac ta Twoja bo bede mial okazje za 850 zl (cena chyba niczego sobie),ale jesli mowisz,ze gra Ci chodzi gorzej niz u mnie (tak jak napisalem,plynnosc ok 24 klatek a w porywach spada do 20/18 (a moze nawet mniej,ale nie 1-5) to chyba sobie podaruje,chociaz rzeczywiscie.Jak na takim sprzecie jak ma Nadmundo skacze to juz sa przelewki.Przecierz na tym mial chodzic w 20 fpsach engin U3.Nadmundo,na bank musisz miec cos z ta gra,bo to troszq nienormalne,chociaz mi sie wydaje,ze jak przeintalujesz system bedziesz mial ok 40 klatek,a tam gdzie mi spada do 18 to Ci gdzies do 24.50% stawiam na zwalony rewjestr przy gałązkach odpopwiedzialnych od tej gry a drugie 50% na konflikt,a ten obstawiam w sterowniku od NForce'a,ale z 2 strony czemu tak masz tylko w tej grze ?? Nie wiem,pokombinuj,albo poprostu nie mecz sie z ta gra.Ja uwielbiam takie gry,ale ta jest naprawde slaba.Angel of Darkness to przy niej engine U3

80.48.127.* napisał:
nie wiem czemu tak narzekacie na wymagania tej gry umnie na radeonie 9100 ładnie goli i wymagania co do ramu też ma małe do normalnej gry wystarczy 256mb

62.233.181.* napisał:
Jak patrzę na screeny z tej gry to mi się troszkę niedobrze robi....Chyba sobie daruję ten tytuł.

83.26.8.* napisał:
faktycznie.. screeny są beznadziejnie brzydkie.. fakt, nie gralem w ta gre - wiem, że najwazniejsza jest miodnosc. Jezeli bedzie na poziomie to sobie ukoncze.. z niecierpliwoscia czekam na SC Chaos Theory!

80.53.163.* napisał:
Tez mnie screeny odrzucaja, wala pikseloza i schodami ze az oczy bolą. Hehe moze jesli gra sie tak tnie to autorzy screenów grali w jakis smiesznych rozdziałkach i po prostu je powiększyli icon_biggrin3.gif:D

81.168.228.* napisał:
NIe chodzi o grafe bo ta w grze jest o wiele ladniejsza niz na screenach,ale i tak gra jest slaba i sobie daruje ten tytul zwazywszy na fakt ile teraz sie tego pojawilo,a pozatym juz w lipcu Tomb Raider The Legend.Krol roku 2005 icon_smile3.gif

80.53.163.* napisał:
ja tez sobie daruje

83.22.25.* napisał:
Poda ktos jakiegos linka gdzie mozna demo sciagnac??

A co do tego ze gra chodzi dobrze na radeonach to ATI powinna zrobic cos w stylu "ATI its mean to be played" icon_lol.gif

62.233.181.* napisał:


Jaja se robisz czy to prawda bo ja bardzo lubię TRka icon_wink2.gif ?

83.16.178.* napisał:
Jako Fan przespałeś nasz topic o TR7??? huh.gif

213.173.209.* napisał:
nie grałem w to jeszcze ale czytając wypowiedzi i oglądając screeny sie mnie odechciewa normalnie... ;-/

213.227.72.* napisał:
o moj boze byłem idiota instalujac ta gre:
-na rozdzilace 1024 512 ram A-XP 2200+ 95509600XT gra tnie ise ze sie nie da grac, dodatkowo trudny interface, i cien postaci jest caly czas zjebczony

81.168.228.* napisał:

Chyba w 800x600 na low icon_razz.gif

62.233.181.* napisał:


EEE tam zaraz fan icon_wink2.gif. Byłem tam(w topicu o TR7) nawet ale looknołem że nie ma nawet screenów to pomyśłałem że ta gra za pare lat dopiero wyjdzie icon_smile3.gif i sobie darowałem. Teraz wiem. Dzięki!

81.168.228.* napisał:
TrueVandal - tam zapomnialem dopisac - "dla mnie".Wiec jak juz mowilem - "dla mnie" to pozycja nr.1 wsrod gier roku 2005.Oczekiwanie przebija nawet STALKERA.Jak dostaje jakas fajna gre,to poprostu sie ciesze,przechodze,kasuje,next please.A jak dostaje Tomb Raidera to ciesze sie,ciesze jeszcze,instaluje,przechodze,zwalniam miejsce na dysq (na stale),przechodze drugi raz,szukam wszystkich mozliwych sekretow,koncze,ciesze sie i czekam na TR8 - The Final Adventure Lara's Story (Angel of Darkness zapoczatkowal trylogie.The Final Adventure :Lara's Story ma byc statnim i najbardziej kultowym Tomb Raiderem,ktorego premiera ma byc albo pod koniec 2006 albo w polowie 2007 (czego dokladnie nie wiadomo).Graficznie ma rozwalac U3 na glowe)

213.134.173.* napisał:

Bez przesady. Przekreślać taką fajną kartę z powodu jednej, niskobudżetowej i zjechanej na maxa gry ??? icon_smile3.gif A wogóle to zaczekaj jeszcze z tymi kartami, twoja napewno ci wystarczy na razie a już lada chwila wyjdą najnowsze 32 potokowe cudeńka. I wtedy se łykniesz pełnego GT albo nawet Ultra, za niecałego tysiaka.

A wracając do STOLE[C]N to wyczytałem gdzieś że gra wymaga starszych sterów bo na nowych są problemy. Używam najnowszych oficjalnych nVidia (z marca) więc to jest pewno przyczyna żenującej wydajności tej gry na moim killerze icon_smile3.gif

83.24.18.* napisał:

Dokładnie. Przed reinstalacją OS`a gra mi się zacinała podczas ładowania planszy i się wichał komp. Wczoraj zrobiłem system z nowiuśkimi wszystkimi sterami i ... pomyślałem że zarzuce STOLCA icon_lol.gif i... P.U.P.A. :!: Zarzuciłem max detale to się rwie jak nie wiem co. Pomyślałem: dobra zjade z rozdziała i efektami i będzie GIT, ale ku memu zaskoczeniu tak nie jest i płynność identyczna jak wcześniej czyli (może nie mam FPSowmierza w oku icon_biggrin3.gif )koło 5/10 klatek unsure.gif
Ta gra to KASZANKA PO MAXIE :/

83.26.12.* napisał:
na konsolach to samo.. gra rwie.. i to wina kodu i koniec..

83.16.178.* napisał:
Większego gniotu nie widziałem. icon_biggrin3.gif nawet się uparłem i doszedłem do Level 3 no i nerwowo nie wytrzymałem. Uninstall icon_razz3.gif

83.25.176.* napisał:
Ludzie!!! Ta gra to jakas pomylka! Miesiac temu wlaczam 1024x768 HIGH i wszystkie efekty na 512 MB ramu i ok.25-30 klatek!!! mur.gif "Zdenerwowalem" sie wiec poszedlem do sklepu i kupilem druga 512MB zapuscilem w DUAL'a, wlaczam gre na tych samych ustawieniach i UWAGA...15-20 klatek mur.gif mur.gif mur.gif

80.51.253.* napisał:
ale co Wy narzekacie? w koncu jesli te 30 klatek jest zachowane to i plynnosc tez jest.

81.168.228.* napisał:
Ale na 9700 pro przycina czasem do 18 a to nie do pomyslenia nie mowiac juz o tym,ze niektorym na 6800 tnie a to juz calkiem paranoja

80.51.253.* napisał:
Co prawda to prawda, nie chodzi to najszybciej, ale powiem, ze gra jest warta zagrania, nawet przy tych 30 klatkach czy mniej ...

213.134.173.* napisał:

Narzekamy, bo żadna gra nie ma prawa chodzić poniżej 60 klatek na kartach graficznych z serii GF6 !

83.24.21.* napisał:

Błehehehe icon_biggrin3.gif
A tak serio to jest tak jak mówisz, czyli im lepszy CFG ym gra jeszcze gorzej chodzi icon_sad2.gif

OT: Nadmundo nie masz zbyt małych wyników w Marku 05 ?? unsure.gif

80.51.253.* napisał:
Jak juz pewnie wiecie pojawil sie patch rozwiazujacy Wasze bolaczki z kartami graficznymi (;
http://www.3dgamers.com/games/stolen/downloads/



81.190.49.* napisał:
No ja dziś pograłem troszkę - na 6600GT różnica między grą bez patcha (kilka klatek) a z patchem jest ogromna.

W 1024x768 all full +16AF czasem zwalnia ale da się w to grać, AA nie działa a troche kańciasta ta gra ale sama rozgrywka może się podobać ...

83.27.115.* napisał:
MAM PYTANIE!!!CO ZROBIC ZEBY STRAZNIK WYSZEDL Z ZAMKNIETEGO POKOJU W MUZEUM??TO MIEJSCE GDZIE TRZEBA WGRAC WIRUSA DO SYSTEMU!!!WALCZE JUZ TROCHE Z TYM I NIE MOGE SOBIE PORADZIC!!!

213.134.173.* napisał:

Dzięki za info ! Mimo że zniechęciłem się do tej gry, to coś mnie ciągnie żeby ją ukończyć. Nie lubię niekończyć gier icon_smile3.gif Jak będę miał czas to sobie znowu zainstaluję i sprawdzę tego patcha.

80.51.253.* napisał:
CASH3, musisz isc do nastepnego pomieszczenia(po prawej od zamknietego straznika), gdzie lazi jeden straznik na dole, a drugi przysypia kolo obrazu, po schodkach na gorze. Tam hackujesz komputer i to zwabia straznika z zamknietego pomieszczenia. woila!

83.24.13.* napisał:

A więc podziel się co i jak i czy jest sens wrócenia do tej gry icon_smile3.gif

PS. Nadmundo grasz w MGS`a 2 na PC czy PS2 ?? :>

83.27.115.* napisał:
dzieki za podpowiedz!!!!Poradzilem sobie ale z tym kompem bym nie wpadl!!!!Gra jest fajna moze nie rewelacyjna ale fajna!!!

80.51.253.* napisał:
Mnie sie wydawala bardzo fajna, przeszedlem drugi raz po wyjsciu patcha [; Jest taam pare elelmentow, ktorych np nie ma splinter a moglyby miec

213.134.173.* napisał:

Więc tak. Kiedyś robiłem testy na mocno podkręconym kompie i miałem coś koło 4500 w 3dmark05. Teraz znowu się zabrałem za testy ale wyszło mi tylko 4200. Podejrzewam że te cholerne sterowniki coś zaniżają, a nie pamiętam na jakich robiłem kiedyś. Zresztą jeszcze będę robił testy na świeżym systemie to zobaczę co i jak. Ale i tak powyżej 4500 nie będę miał bo moja karta ma tylko 128DDR, no i większość ludzi ma już A64 które mają niezłego kopa.

A w MGS2: Substance gram na kompie. Gierka jest full wypas i chodzi idealnie, a grafa miażdży. Nie mam jeszcze PS2 ale wkrótcę chyba kupię, oczywiście dla MGS3 icon_smile3.gif



213.227.66.* napisał:
Moze mi ktos powiedziec co trzeba zrobic jak zjedzie sie winda. Sa tam cztery kamerki a w nastepnym pokoju jakies lasery na ziemi.WIec pytanie co tam trzeba zrobic
Dzieki

80.53.115.* napisał:
Pograłem troche i musze niestety powiedziec ze lipa straszna icon_confused2.gif silnik WOGOLE niezoptymalizowany. Tnie sie cholersko, gameplay jest tragiczny, fabuła nie wciągająca icon_confused2.gif Skaszanili tytuł ktory moglbyc pogromcą srednio udanego Thiefa 3 icon_confused2.gif

213.134.173.* napisał:
INTRO
Przed chwilką ukończyłem tą grę i jestem mile zaskoczony. Nie lubię niekończyć gier i zawsze staram się przejść grę do końca żeby mieć pełny pogląd. Nieuczciwe jest moim zdaniem ocenianie gry po 5 minutach grania, ale nic nie mówię bo sam czasem tak robię icon_biggrin3.gif Podzielę się teraz moimi wrażeniami o tej grze, może ktoś jeszcze się mile rozczaruje. Ostatnio bowiem można zaobserwować bardzo negatywne zjawisko wśród graczy. Chodzi o to że jak gra jest niedopracowana technicznie (zacinki, niski fps, wywalanie do pulpitu) to gracze od razu przyczepiają do gry znaczek "mega kicha" i gra automatycznie jest omijana przez innych. Tutaj właśnie widać wyższość konsol, wkładasz grę i grasz. Oceniasz tylko samą grę a nie techniczne niedoróbki które uniemożliwiają rozgrywkę. Co prawda Stolen na konsole uznany został przez Gamespot za gorsze wersje niż PC, ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę.

No dobra, przechodzę do swojej małej, prywatnej i subiektywnej recenzji. Gdy gra ukazała się w marcu to okazało się że jest to jakby wersja beta (firma zbankrutowała) i nie wszystko działa tu jak należy. Okazało się że gra ma problemy na najmocniejszych obecnie kartach GF6800, u mnie było w okolicach 5 klatek na sekundę co uniemożliwiało mi granie. Grę odinstalowałem i wróciłem do niej po wyjściu patcha, który trzeba przyznać naprawia błąd z niskim fps na nowych kartach. Okazało się jednak że patch wprowadza... nowe błędy icon_biggrin3.gif W pierwszej misji w muzem, jest takie miejsce gdzie na podłodze jest dużo laserów które trzeba odpowiednio przeskoczyć. Po zainstalowaniu patcha, lasery znikają co troszkę utrudnia grę. Wkurzyło mnie to i odinstalowałem grę zostawiając jednak sejwy. Jak już ochłonąłem to po raz kolejny zainstalowałem Stolena, tym razem olewając patcha. Coś mi podpowiedziało że może by spróbować dać stare sterowniki do grafy. Zainstalowałem chyba pierwsze stery nVidia do mojej karty (61.77) i okazało się że gra chodzi płynnie ! Co prawda przedział 20 do 30 klatek nie robi na mnie żadnego wrażenia, ale jest to tak zwana "granica grywalności" więc mogłem wreszcie grać. Co ciekawe tak samo było z grą "Gorky02", chodziła tylko na tych starych sterownikach. Ciekawe co panowie z nVidia spaprali w tej kwestii icon_biggrin3.gif Wracając jednak do Stolen... niestety sejwy z gry na patchu nie chciały działać, więc zacząłem grę Stolen po raz trzeci od początku icon_biggrin3.gif Pewnie większość cisnęła by Stolena w kąt, ale mnie coś do tej gry ciągnęło, poprostu uwielbiam skradanki, a skradanki z kobitką jeszcze chyba nie było.

VIDEO oraz ENGINE
Grafika to moim zdaniem najsłabszy element tej gry, silnik jaki tu zastosowano generuje bardzo duże przestrzenie ale działa bardzo słabo i wyświetla kiepskiej jakości grafikę. Gra wymaga DirectX9c (sic!) ale chyba tylko dwa razy widziałem efekty DX9, mało tego, w toaletach nie ma odbić na lustrach a to potrafił nawet pocziwy DX8. Oczywiście można czerpać dużą przyjemność z grania ale oprawa powinna być na miarę dzisiejszych gier, a taka niestety nie jest. Do tego dochodzi straszny alliesing czyli postrzępione krawędzie których wygładzenie nie jest proste ze względu na skopany silnik. Można włączyć AA ale gra będzie raczej niegrywalna. Można też wyłączyć efekty graficzne i wtedy AA działa troszkę lepiej. Jednak do w miarę płynnej gry wygładzanie jest nie możliwe. Prócz tych wszystkich minusów, jest jeszcze jeden. Chodzi o samo wykonanie grafiki, textury są kiepskie, mało ostre i najnormalniej w świecie brzydkie. Można to troszkę usprawiedliwić faktem że gra była równocześnie tworzona na konsole, ale przecież programiści mogli się bardziej postarać. Podsumowując, silnik jest skopany, grafika słaba ale grać jak najbardziej można. No chyba że ktoś wychodzi z założenia że gra musi wyglądać jak Far Cry czy Half-Life 2. Wtedy lepiej sobie tą grę odpuścić.

AUDIO
Tutaj jest bardzo dobrze. Main Theme który wita nas w intrze jest świetny, bondopodobny i melodyjny. Muzyka podczas gry też jest bardzo dobra i uprzyjemnia grę. Gdy narozrabiamy to muzyczka zmienia się na bardziej dynamiczną. Po prostu standard. Dźwięki broni, alarmów i innych urządzeń są również bez zarzutu.

INTERFEJS, STEROWANIE, oraz GAMEPLAY
Pierwszy wielki minus - gra nie pamięta ustawień klawiszy odpowiedzialnych za poruszanie się postacią (przód, tył, lewo, prawo). Dlatego musiałem za każdym odpaleniem gry, wchodzić do menu i w zakładce "redefine controls" zmieniać ustawienia poruszania. Niby nic a jednak wkurza. Prócz tego żeby mieć normalny widok FPP w trybie celowania, musimy zaznaczyć odwrócony widok FPP, ale to w sumie mały buraczek w porównaniu z silnikiem i grafą icon_biggrin3.gif Trzecim minusem jest coś co mnie szczególnie drażniło przy poruszaniu się w menu. Zwykle w grach możemy w menu używać albo myszki albo strzałek. Tutaj musimy korzystać z obu naraz ! Naprzykład gdy chcę obejrzeć bonusowe art worki, muszę używać ESC oraz myszki. Widać zabrakło kasy i czasu nawet na tak prostą rzecz jak interfejs. Kolejna rzecz na minus obecna jest niestety w innych grach rodem z konsol. Chodzi mi o sterowanie myszką i nie możność ustawienia sobie za jej pomocą kamery. Kamera zawsze wraca do swojej standardowej pozycji, czyli do widoku zza pleców. A są momenty gdzie wygodniej jest ustawić sobie widok z góry. Pamiętam że to samo wkurzało mnie w grze Second Sight. To tyle jak chodzi o minusy. Sterowanie naszą sexowną bohaterką jest przyjemne. Anya może nie tylko chodzić/kucać/biegać/skakać i przyklejać się do ścian. Może też odbijać się od ścian i robić salto w tył. Wtedy zdobywamy niedostępne dla nas obszary, niezbędne do ominięcia przeszkody. Anya może też używać rur i innych elemenów ściennych, które może użyć jako "odbijacz" do dalszego, dalekiego skoku. Mam nadzieję że wyraziłem się w miarę jasno icon_biggrin3.gif Anya potrafi też nieźle walić po ryju icon_biggrin3.gif Ponieważ nasza kobitka nie używa broni palnej, to często będziemy korzystać z jej rąk i nóg (tylko bez skojarzeń icon_biggrin3.gif ). No chyba że ktoś gra tak ostrożnie że przemknie przez etap niezauważony, ale szczerze w to wątpie icon_biggrin3.gif Ja starałem się jak mogłem, ale często niewychodziło i trzeba było się bić. Generalnie mamy tu nie tylko elementy skradanki, ale także gier arcade takich jak Tomb Raider czy Catwomen. I to zostało wykonane idealnie ! Proporcje pomiędzy skradaniem a skakaniem dobrano doskonale. Urzekła mnie zwłaszcza misja rozgrywająca się w ogromnym wieżowcu (na najwyższych piętrach). Kiedy jakieś drzwi są przed nami zamknięte, wyskakujemy po prostu przez okno i korzystamy z gzymsów, masztów i parapetów. Te fragmenty misji są świetne i emocjonujące bo łatwo zlecieć w dół, a nie zawsze możemy zrobić coś tak jak chcemy. Często trzeba powtarzać dany fragment (nie ma sejwów, są tylko checkpointy) aż znajdziemy rozwiązanie jakie stworzyli twórcy gry. Jest jeszcza jedna umiejętność jaką posiada Anya. Jest to (przepraszam za wyrażenie) "spuszczanie się" na linie w dół pomieszczenia, szybu windy etc. Już w pierwszej misji w ogromnym i pilnie strzeżonym muzeum, mamy możliwość zwędzenia pewnego diamentu, właśnie spuszczając się na linie z sufitu. Wykonano to obłędnie i jest to niewątpliwie najciekawsza umiejętność bohaterki. Wszyscy pewnie pamiętając niesamowite wyczyny bohatera filmów z serii "Mission: Impossible". Tutaj jest tak samo. Nigdy nie zapomnę fragmentu gry, kiedy Anya jest przyczepiona do spodu windy, która jedzie w dół szybu, poprzecinanego czerwoną siatką fotokomórek. Coś pięknego... W grze zdażają się też etapy na czas, naprzykład Anya dostaje się do pomieszcznia i nagle włącza się alarm oraz licznik który odlicza 30 sekund do aktywacji trującego gazu. Musimy wtedy w trybie pilnym szukać innego niż drzwi wyjścia z pułapki. Jak już wspomniałem w Stolenie nie ma sejwów ani quicksejwów, są tylko checkpointy do których chyba już wszyscy gracze przywykli. Punkty te są w tej grze rozmieszczone sensownie, ani za blisko, ani za daleko. W sumie uatrakcyjnia to grę, bo musimy bardziej się starać. Teraz słówko o przeciwnikach (strażnikach). Jest ich nawet dużo więc mamy sporo do roboty (ale niekoniecznie). Strażników nie można zabić, można jedynie uśpić ale tylko na chwilkę ! Niesamowicie utrudnia to grę ale jednocześnie zawyża poziom trudności. Z początku byłem zły że nie mogę tak jak w Splinter Cell czy MGS załatwić raz na zawsze strażnika, tutaj trzeba się dobrze zastanowić, bowiem strażnik który wstanie z podłogi po przebudzeniu, natychmiast włącza alarm i zwołuje przez radio kompanów ! Nieopłaca się ogłuszać przeciwników, ale gdy już musimy to zrobić to mamy kilka możliwości. Możemy podejść ostrożnie od tyłu i wciśnąć odpowiedni klawisz. Wtedy Anya przydusza delikwenta, następnie wciskamy przycisk ponownie (choke - tak jak w The Punisher) i delikwent leży już ogłuszony na podłodze. Wtedy mamy tylko pół minuty (coś koło tego) na załatwienie swoich spraw. Oczywiście zamiast własnych rąk (a w zasadzie rąk bohaterki) możemy posłużyć się jednym z kilku gadżetów które Anya ma przy sobie. Anya potrafi też włamywać się do komputerów, hakować sejfy i drzwi. Podsumowując, Stolen jest grywalny na maxa ! Gdy przymkniemy oczy na niedoróbki i błędy, otrzymamy kawał porządnej skradanko-skakanki.

GADŻETY czyli ZABAWECZKI NASZEJ LASECZKI... icon_biggrin3.gif
Anya nie używa broni palnej. Używa za to kilku niezwykle przydatnych gadżetów, wystrzeliwanych z czegoś co przypomina pistolet. Sterowanie tym urządzeniem nie jest proste bo musimy się naklikać w klawiaturę (pozostałość po wersjach konsolowych). Zamiast własnych rąk, możemy posłużyć się naprzykład paralizatorem, który na chwilkę sparaliżuje strażnika (w pozycji stojącej), wtedy bezpiecznie podchodzimy do niego od tyłu (ale trzeba uważać) i podduszamy go. Tym samym paralizatorem możemy likwidować kamery przemysłowe których jest dosyć dużo. Jeden strzał - kamera na chwilkę głupieje, dwa strzały - kamera znika na zawsze. Strażników możemy też załatwiać automatycznie, przyczepiając do ściany małą pierdółkę, która wytwarza wiązkę lasera, gdy strażnik wejdzie w jej promień, automatycznie zostaje porażony (zabawnie to wygląda) i ogłuszony. Mamy wtedy spokój. W sumie jest to najciekawsza zabawka w grze. Dosyć często jej używałem mając przy tym niezły ubaw icon_biggrin3.gif Naprzykład kiedy mamy okraść sejf który jest na środku pomieszczenia. Strażnika łapiemy i chowamy między szafki. Do szafek przyczepiamy 3 sztuki naszej zabaweczki. Potem możemy śmiało i otwarcie buszować po pokoju i otworzyć sejf. Strażnik w tym czasie wstanie, i zostanie z miejsca porażony prądem, potem znowu wstanie i tak w kółko icon_biggrin3.gif Kiedy już strażnik zużyje nasze zabeweczki i włączy alarm, my będziemy już daleko i w bezpiecznym miejscu. Z gadżetów mamy jeszcze wytwarzacz hałasów który wystrzeliwujemy daleko i opalamy. Anya nosi też przy sobie palnik acetylenowy którym rozcina niektóre przeszkody i cele. Szkoda że nie można przypalić strażnika, ale w końcu Anya to nie Punisher icon_biggrin3.gif Jest jeszcze dosyć istotny gadżet, oznaczacz strażników, czyli coś co w MGS jest automatyczne i na ekraniku widzimy dokładnie gdzie jest strażnik i w którą stronę patrzy. Tutaj nie wiemy nic i musimy sami przyczepić strażnikowi nadajnik. Potem oczywiście widzimy go na naszym radarku. Jest też duża mapa na której widzimy gdzie jesteśmy. Minusy ? To samo co w MGS, w trybie FPP z bronią w ręku, nie możemy się niestety poruszać.

FABUŁA i BOHATEROWIE
Fabuła jest oszczędna i prosta jak budowa cepa icon_biggrin3.gif Ale osobiście nie wymagam od gierek jakiś wyszukanych scenariuszy i udziwnień. Naszą przygodę zaczynamy od rutynowego zadania, Anya Romanov ma okraść muzeum. Zarówno ona jak i jej przyjaciel-zleceniodawca Louie Palmer (a także głos w słuchawce podczas misji), to przestępcy. Tutaj najbliżej naszej postaci do Thiefa, który jest złodziejem, ale go uwielbiamy. Podczas naszych kradzieży, napotykamy na tajemniczą Chinkę-czikulinkę icon_biggrin3.gif Pani Chinka (Breeze) jest zła do szpiku kości, używa śmiercionośnej broni, oraz nie lubi sprzętów elektronicznych w które oodaje całe serie z automatu. Breeze jest głównym czarnym charakterem i jak to w grach bywa, będzie nam cały czas przeszkadzać, aż nadejdzie finał i okazja do (naprzykład) wyrzucenia Chinki za okno z wysokości 2000 metrów nad poziomem morza icon_biggrin3.gif Jest jeszcze kandydat na prezydenta, niejaki Richard Killian, który wszem i wobec głosi że poprawi bezpieczeństwo w mieście i zrobi wszystko żeby przywrócić praworządność. Ale czy przyszły prezydent sam jest czysty jak łza ? Jest także tajemniczy młodzieniec w tanim czerwonym dresie z kapturem (pan Night). Losy naszej Anyi pokrzyżują się w pewnym momencie z pozostałymi bohaterami gry, nastąpi pewien nieoczekiwany zwrot akcji i Anya będzie musiała walczyć o życie i przekazać światu prawdę nagraną na jej minikomputerek. Fabuła prosta ale ciekawa i dobrze opowiedziana. Miejscem akcji jest generalnie ogromne miasto o nazwie Forge City. Podoba mi się klimat w grze, jest mrocznie, ciemno i pada deszcz. Tutaj mamy pewne podobieństwo do innej świetnej skradanki, czyli do gry Thief: Deadly Shadows. Zresztą nie tylko miejsce akcji jest podobne w tych grach... Ale o tym na końcu.

MISJE, LOKACJE i DŁUGOŚĆ ROZGRYWKI
Gra jest krótka. Mamy tu tylko cztery duże misje, co może wydać się troszkę szokujące. Na szczęście każda misja to minimum 2 godziny grania, co daje w sumie 8 godzin gry na maxymalnych obrotach. Pod koniec każdej misji mamy statystyki (w skradankach rzecz pożądana) gdzie widzimy ile ukradliśmy, co wykonaliśmy i ile czasu nam to wszystko zajęło. Za to wszystko dostajemy oczywiście oceny. Jedną z misji (wieżowiec) przechodziłem aż 3 godziny ! Tak więc w zależności od umiejętności gra zabiera graczowi jakieś 8 do 12 godzin. Nie jest źle, ale mogło być troszkę dłużej. Jak już mówiłem, misje są cztery. Są to:
icon_arrow.gif Museum
icon_arrow.gif Prison
icon_arrow.gif APEK HQ (moja ulubiona misja w wieżowcu, prawie 3 godziny grania)
icon_arrow.gif Satellite array
Fakt że w grze są statystyki, może zachęcić do ponownego przejścia gry w celu dostania najlepszej oceny i odblokowania wszystkich art worków (bardzo fajne są te obrazki ale trochę ich mało).

OUTRO czyli PODSUMOWANIE
Gra kończy się identycznie jak Thief: Deadly Shadows ! Ci co grali pamiętają doskonałej jakości filmik, na którym mroczne do tej pory miasto, zamienia się w przyjazną i oświetloną blaskiem słońca metropolię, a bohater zadowolony odchodzi w siną dal. Tak samo jest w Stolen. Happy end na całego. Ale ja chcę jeszcze ! Marzy mi się kolejna część przygód sexownej Anyi (chociaż więcej sexu ma w sobie Lara Croft). Niestety studio które stworzyło tą grę (Blue52) już nie istnieje, dobrze chociaż że zdążyli wydać na świat swoje dziecko. Dziecko które ma wiele wad, ale potrafi też cieszyć icon_biggrin3.gif Stolen to gra która ma pecha, zabrakło na nią kasy i czasu. Mógł wyjść z tego wielki hit i konkurent królów skradanek (Splinter Cell, MGS i Thief). A co wyszło ? O tym najlepiej samemu się przekonać. Moim zdaniem wyszła bardzo fajna gierka, która ma dużo wad, ale przynosi też dużo radochy. Polecam !

PLUSY:
- Klimat i grywalność
- Główna postać
- Muzyka i dźwięki
- Możliwości postaci
- Ogromne lokacje

MINUSY:
- Grafika i silnik
- Niska ilość klatek
- Trochę krótka
- Liczne drobne błędy

OCENA:
Grę oceniam na 7/10 Wachałem się między 6,5 a 6.9 ale trochę na wyrost dałem 7, bo czuję sympatię do tej gierki. Stolen mocno mnie wciągnęł i często łapałem się na tym, że zamiast kliknąć "exit" i zająć się czymś pożytecznym, grałem dalej ciekaw co jest za rogiem, i jaka jest następna misja.
Na Gamespocie gra dostała ocenę 5.3 (wersja PC), w majowym Neo+ Stolen otrzymał 6.9 Recenzent mądrze napisał - "Można się w nią spokojnie zabawić. Nie stawiajcie jej jednak wymagań takich jak mistrzom gatunku, wtedy na pewno się nie zawiedziecie". Najciekawsze jest jednak to, że dla konsolowców grafika w Stolen nie jest brzydka, a wręcz przeciwnie, jest ciekawa i czasem zachwyca icon_biggrin3.gif W takim razie ciekawe co sądzą konsolowcy o grafice w Far Cry.

PS: Ciekawe czy ktoś to przeczytał do końca icon_biggrin3.gif

83.26.154.* napisał:
gralem w to,
SYF


80.51.253.* napisał:
nadmundo pogielo Cie? wymieklem w polowie gejmpleya icon_biggrin3.gif ja gierce przeszedlem po wyjsciu( i o dziwo na swoim konfigu mialem powyzej 20klatkow, wiec nie wiem skad problem gf6800owcow) no i nie omieszkalem sie pobawic po raz drugi po wyjsciu pacza. Rowniez jestem fanem skradanek, a brak splintera(ktorego na chwile obecna mam juz za soba i jestem troche rozczarowany) spowodowal, ze nie potrafilem tej gry odrzucic. Nie zaluje, bylo wiele takich rzeczy, ruchow, gadgetow, ktorych brakowalo mi w poprzednich czesciach splintera.ja daje 8/10 (jeden punkcik wiecej za to, ze chodzilo lepiej na ati niz na nv icon_razz2.gif )

213.134.173.* napisał:

he he icon_biggrin3.gif Może mnie rzeczywiście pogięło, ale nie lubię pisać krótkich postów. Nie umiem też streścić w dwóch zdaniach wszystkiego co chcę przekazać.
A co do gierki to cieszę się że tobie też się podobała. Na GF6800 chodzi cieńko bo poprostu jej niedostosowali do tych kart. Zabrakło czasu i kasy. Widać że Stolen wyszedł o conajmniej pół roku za wcześnie, beta testów też oczywiście nie było. Ale dało się bez problemów grać.

83.22.35.* napisał:
Moze mi ktos pomoc co zrobic w muzeum w pokoju z laserami??? Tzn nie umiem wskoczyc na ta rurke ktora jest pod sufitem ....Cholera mecze sie juz 2 dzien z tym.Podobno trzeba jakis klawisz puscic w momencie skoku ale robie po kolei i nic...cały czas mi skacze na ziemie...

Co do samej gry to nawet jest ciekawa tylko sterowanie jest do d....y...Tak jak Cold Fear.

83.28.225.* napisał:
ehh naprawde mnei ta gra strasznie rozczarowala. nie ludzilem sie, ze bedzie jak splinter cell, za to mialem nadzieje, ze chociaz bedzie tak dobra jak ONI, swietna gra z przed kilku lat.

niestety, rozczarowanie icon_sad2.gif

ONI wswoim czasie mialo extra grafike, stolen niestety zawiodl. jednak pomijam grafe i wszystko inne. dla mnie ta gre przekreslila jedna rzecz. sposob w jaki bohaterka zadaje ciosy, jest bardzo smieszny, wrecz komiczny. zupelnie nierealny i w dodatku ona bije w miejscu wogule sie nie poruszajac.

83.70.181.* napisał:
gralem w to to na PS2
kaszanka
chociaz jak ktos napisal - kaszanka moze sie obrazic na to porownanie
i nie mowcie, ze na PC jest inaczej - gameplayu nie zmienili raczej

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.10 | SQL: 1 | Uptime: 106 days, 14:43 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl