heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Glidewrpapper


83.27.69.* napisał:
Mam pytanko.... stare gry takie jak Carmageddon 1 czy druga czesc...dzialaly kiedys na vodoksach ...czyli 3dfx ze sterownikiem glide openGL....niestety na dzisiejszych sprzetach...tzn geforcach te gry niestety dzialaja ale bez wspomagania akceleratorow... Znalazlem ostatnio fajny programik aby na nowych kartach graficznych odpalac gry z opcja 3dfx....otoz i mam problem...moja ukochana gra jest Carmageddon 1....i niestety programik chyba z ta gra nie wspolpracuje.....otoz...w programiku mamy do wyboru w jaka chemy grac gre...lub wybieramy ustawienia globalne.....pozniewaz carmageddona 1 nie ma (2 czesc jest)...wiec ustawiam na globalne i probuje odpalic camragedona pod 3dfxem..i nie chce dzialac....carmageddon 2 dziala bez problemu..moze ktos wie jak to zrobic..o to link do programu

http://www.zeckensack.de/glide/

81.168.228.* napisał:
Moze nie dzialac z 2 powodow.1 jest taki,ze C1 jest gra wylacznie dosowska i jedynie jak ma prawo dzialac na XPekach to z wlaczona zgodnoscia z W95 (tak dziala np MM3 i POD).A drugi powod to taki,ze uzywasz jakichs smiesznych glide wrapperow jak powinienes sciagnac profesjonalny,na ktorym dziala kazda gra pisana kiedys tylko pod voodoo. http://www.freeweb.hu/dege/dgVoodoo1.31_sshots.zip <--- to jest wrapper.Jak juz go sobie skonfigurujesz to pozniej wystarczy ci tylko pliczek glide2x.dll, ktory przenosisz do system32 w katalogu z winda oraz do glownego katalogu,gdzie znajduje sie plik exe z gra,pozdro

83.29.188.* napisał:
Oto lista gier które chodzą z wrapperem dgvoodoo:

Windows:
Unreal, Unreal Tournament, DeusEx demo, Red Baron 3D, MadTrax, Need For Speed 2 SE, Outlaws demo, Pandemonium 1 demo, Croc demo, Test Drive Off Road 2 demo, Adventure Pinball Demo, Half-Life Uplink demo, Carmageddon 2 demo, POD, Ignition (and SDK examples).

DOS:
Tomb Raider 1, Redguard, Grand Theft Auto, Extreme Assault, Blood, Carmageddon, Screamer 2, Screamer Rally

Ja używam dgvoodoo do Tomb Raidera i NFS2SE. Chodzą świetnie. Udało mi się też odpalić Blood z patchem 3dfx, ale raczej słabo wygląda. Testowałem jeszcze kilka demek i też chodzą poprawnie. Pod niektóre gry jest dosyć ciężko go skonfigurować, zwłaszcza pod gry DOS na XP, bo wtedy potrzebny jeszcze jest VDMSound. Ale metodą prób i błędów zwykle osiągam sukces.

Zeckensack to też bardzo dobry wrapper i chodzi z większą ilością gier ale tylko z tymi pod Windowsa.

Jest jeszcze Glidos, który kosztuje niestety 10$, ale też obsługuje niektóre gry DOS, np. właśnie Carmageddona:
www.glidos.net

Część gier niestety w ogóle nie odpali się z wrapperami, bo albo wykorzystują swoje własne biblioteki graficzne dla 3dfx albo sprawdzają, czy karta voodoo jest fizycznie obecna w komputerze.

83.27.59.* napisał:
jak mnie pyta czy wybrac glide 2x czy tego drugiego...to po kliknieciu na obojetnie ktory wyskakuje mi error...cannot load DGVOODOO.VXD czy jakos tak

83.29.218.* napisał:


Najlepiej rozpakować CAŁY plik, który ściągnąłeś do katalogu z grą, to pozwoli używać dgvoodoo w różnych grach z różnymi ustawieniami, co jest w wielu przypadkach niezbędne. Można też rozpakować go do katalogu Windows/system32 (w XP lub Windows 2000), chociaż to pierwsze rozwiązanie wydaje się być lepsze.
Jak cię spyta jaką wersję glide użyć - wybierz Glide 2.43, większość gier pod 3dfx powinna pójść.


80.53.151.* napisał:
Mnie na FX 5200, 3Titanium200 i GF MX200 wszystkie częsci carmageddona bezproblemowo chodziły od 1 do TDR, tobie tez chyba powinny ciorać - wkońcu takie stary C1 nie jest - 1996 bodajże

83.27.74.* napisał:
sciagnalem glidosa 1.28 no logo wersje...wszystko pieknie w carmageddonie chodzi...grafa taka jak ma byc..dzwiek sie nie tnie...ale jest jedno ale...gram jakies 5 minut i gra mi sie zawiesza??....hmmm mial to ktos?.....sciagnalem starsza wersje glidosa 1.24 no logo i to samo...na windowsie 98 jak i na xp jest to samo..nawet lepiej mi sie gra na 98 bo gra chodzi normalnie a na xpku za szybko.....czy zawieszanie sie jest winaa glidosa??....glide2x??..czy moze kopma (athlon 2000 xp + 512 ddr fx 5200 128 bit) am oryginanlnego carmageddona pudelkowego po angielsku ...a moze wina patrza .bo glidos potrzebuje tego z plikeim carmav.exe

83.29.187.* napisał:
REveAL
To jest wina Glidosa, którego ściągnąłeś. Wersje bez logo pochodzące ze strony innej niż oficjalna www.glidos.net (gdzie trzeba zapłacić 10$) są to wersje scrackowane przez Rosjan i mają to do siebie, że sie zawieszają po paru minutach. Może to jakieś nie rozgryzione przez nich zabezpieczenie?
Ja bym ci radził spróbować jeszcze raz z dgvoodoo. Niestety nie mam Carmageddona ale mogę spróbować ci pomóc, bo inne gry udało mi się uruchomić z akceleracją.


83.27.74.* napisał:



hmmm....fakt...myslalem ze glidos jest dobry bo tam w sumie nie trzeba nic ustawiac...wszystko tak jak jest dziala...no ale sie zawiesza..... dgvoodoo uzywalem ale jest kilka ale... otoz...w windowsie millenium zawiesza mi sie caly system jak go odpalam...nieuzywam windy 98 bo ona to juz wogole mi sie sama zawiesza...na windowsie xp dzial mi ten programik ale.... dziwke mam zryty...nie moge go tak ustawic zeby dzialal dobrze....albo gra mi sie lekko zawiesza w menu..ale to doslownie na 3-4 sekundy... gra w Xp wogole mi za szybko chodzi.... kurcze no juz nie wiem co robic....i nie umiec skonfigurowac dobrze tego glidosa 2x... chcialbym aby carma mi chodzi na 3dfxie z normalna predkoscia i z dobrym dzwiekiem.......probowalem VDMSound ale on dzial mi tylko z glidoesemm....pomozcie

81.168.228.* napisał:
i tak jak narazie najlepszym i niedoscignionym emulatorem voodoo jest dg voodoo,zwlaszcza najnowsza wersja,ktora narazie testowalem w NFS 2 SE,TR1 i ostatnio Raymana 2 (wczesniej testowanego na radeon wrapperze).Gry byly emulowane w ok 97%.

83.29.210.* napisał:
REveAL
Mi też dgvoodoo lepiej chodzi pod XP, ale trzeba go używać w połączeniu z VDMSound. Jak masz zainstalowany VDMSound (ostatnia wersja to 2.1.0beta), to klikasz prawym klawiszem myszy na plik setupu dźwięku Carmageddona (nie znam jego nazwy), wybierasz opcję 'Run with VDMSound'. Zaznaczasz 'default configuration', w setupie ustawiasz sobie dźwięk. Następnie to samo robisz z plikiem uruchamiającym grę tyle że zaznaczasz, żeby utworzył skrót na pulpicie.

Żeby gra nie przycinała (powinno zadziałać, bo mi zadziałało z Tomb Raiderem i innymi):
- kliknij prawym klawiszem myszki na dopiero co stworzony skrót do Carmageddona
- wejdź we Właściwości
- w zakładce VDMSound kliknij Advanced
- kliknij zakładkę Performance
- kliknij na 'Try to reduce CPU usage'
- pokombinuj z suwakiem, im dalej w prawo, tym gra będzie chodzić wolniej, popróbuj metodą prób i błędów

Jeszcze o dgvoodoo:
W XP dgvoodoo może pracować w tzw. VDD mode, czyli bez potrzeby uruchamiania pliku dgvoodoo.exe (karty ATI z nowymi wersjami sterów niestety nie mogą pracować w tym trybie). Aby przejść w tryb VDD uruchom dgvoodoosetup.exe, kliknij u góry na DOS, w zakładce Global zaznacz 'working in VDD mode'. Są tam też inne ciekawe ustawienia np. rozdzielczość, głębia kolorów, możesz pokombinować z ustawieniami, tylko pamiętaj o tym, że u góry okienka setupu musisz mieć zaznaczony DOS, bo Carmageddon jest pod DOS. Potwierdzasz zmiany przez OK i już możesz normalnie odpalać grę, czyli ze skrótu stworzonego przez VDMSound.

W Windows 98 i Millenium gry DOS można odpalać tylko z uruchomionym dgvoodoo.exe.
Niestety skomplikowane jest to całe dgvoodoo, ale co zrobić.



hydro2
U mnie TR1 i NFS2SE działają na 100% z dgvoodoo w rozdziałce 1024x768x32, choć można dać i wyżej icon_smile3.gif

81.168.228.* napisał:


Zebius czyzby ?icon_smile3.gif NFS 2 SE zarowno na NVidii jak i na ATI chodzi w 97%,a wiesz dlaczego ?? W orginale jak grasz to nie widzisz co jedzie np za skalami a przez dg voodoo widac.Teraz tak: da sie to wylaczyc,ale wowczas jak grasz na split screenie to żółty prawy pas przerywa icon_smile3.gif To taki malutki detal,ale zawsze detal icon_smile3.gif

83.27.35.* napisał:


Dzieki za podpowiedzi...zaraz bede kombinowal.... jeszcze sie odezwe

Wlasnie zauwazylem ze nie mam zadneej zakladki VDMSound w skrocie..a tym bardziej nie widze suwaka..hmmm... w czym tkwi problem??.a moze jakis progemik do spowalaninia

83.29.188.* napisał:
REveAL
Musisz mieć najnowszą wersję VDMSound 2.1.0beta. Po instalacji trzeba zrobić restart kompa. Wtedy przy kliknięciu prawym przyciskiem na program DOS-owy pojawia się opcja 'Run with VDMSound'. Pozwoli ona stworzyć skrót do gry na pulpicie, we właściwościach którego będziesz miał zakładkę VDMSound, gdzie możesz zmieniać ustawienia o których pisałem.
Jeśli skrót do gry stworzyłeś ręcznie, to ta zakładka się nie pojawi.


hydro2
A-ha, ja nigdy nie grałem na split-screenie i dlatego wszystko chodziło mi normalnie. Mam nadzieję, że wrappery będą rozwijane, tak żeby więcej gier na nich chodziło. Miałem kiedyś Voodoo2 i parę gierek wspominam miło, chętnie by się jeszcze w nie popykało.

83.27.35.* napisał:



a masz moze do niego linka...bo kurcze nigzie nie moge znalezc....ja uzywam VDMSound-2.0.4-WinNT-i386

83.27.35.* napisał:
ok juz go ciagne ze stronki

83.27.35.* napisał:
Kuzwa juz nie moge...teraz po instalacji tej nowszej wersji jak konfiguruje tylko reduce pcu na mniejszy to nie moge odpalic gry bo wyskakuje jakis blad pliku w ustawieniach globlnych w tempie...16bitowy system dosowy..nic z tego nie czaje

83.29.188.* napisał:


Pewnie chodzi o to:
http://support.microsoft.com/kb/324767/pl


83.27.35.* napisał:


same problemy ..teraz nawet nie chce mi sie ta stronka otworzyc...co tam jest napisane??

83.27.35.* napisał:

zrobilem tak jak tam jest napisane i dalej to samo...dokladnie to wyskakuje mi to

http://img231.exs.cx/my.php?loc=img231&image=19ae.jpg

83.29.174.* napisał:


Nie wiem, co jest grane, musiałeś coś źle zrobić, albo trzeba by jeszcze coś pozmieniać w ustawieniach VDMSound.
A co się dzieje jeśli klikniesz "Ignoruj"?
Restartowałeś kompa? Odpaliłeś wcześniej setup gry za pomocą VDMSound? Pomieszaj w ustawieniach VDMSound skrótu do gry.

Nie mam niestety tej gry więc nie wiem jakie dokładnie powinny być te ustawienia, a demo o ile wiem nie wyszło w wersji 3dfx, bo bym sprawdził.


81.168.228.* napisał:
Ja tam nie uzywalem zadnego vmd sounda czy jak mu tam,mi gierki chodzily normalnie (przynajmniej te co wymienilem),jesli ktos chce to na priva do mnie po odpowiednio skonfigurowany pliczek.Pozdro

62.233.214.* napisał:
hmmm
jesli dobrze pamietam to carmaś1 nie wspolpracowal z voodoo
trzeba bylo sciagac oficjalnego patcha
(teraz ofkoz trzeba _tez_ wrapa)


83.27.43.* napisał:



jak daje ignoruj to nic sie nie dzieje....po prostu nic sie nie wlacza...kurcze sam nie wiem...ze starsza wersja dziala mi dzwiek ale gra chodzi za szybko....

83.30.167.* napisał:






przypadkiem dotarłem do tego tematu i całe szczęście : ) bo od dawna poszukiwałem emulatora Voodoo do m.in. NFS2SE... Przeczytałem, ściągłem co trzeba i chodzi bardzo fajnie gierka, najważniesze to że w 3D.

A teraz pytanie do w/w wypowiedzi: JAK SIE WYŁĄCZA TEN DEFEKT ŻE WIDAĆ AUTA JADĄCE ZA SKAŁAMI I INNYMI OBIEKTAMI.... ???????????????
Mam tego dgVoodoo co daliście linka ale nie mam pojęcia jak to wyłączyć (auta za skałami...). Mieszam kombinuje,przełączam w opcjach programu ale nie bardzo....
PLEASE pomóż skoro mówisz że da sie to wyłączyć... (ja gram na Singel,wiec nie przejmuje sie Split Screenem).
Najlepiej na maila: mzymarpoczta.onet.pl

NFS 2 SE jest zarąbiste, miło powrócić....

81.168.228.* napisał:
Ja mam pliczek,ktory to rozwiaze jakbys chcial

83.30.178.* napisał:




chętnie skorzystam : )

dzieki. zapodaj to mailem

pozdro

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.40 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 21:25 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl