heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 2 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Sprzęt Na Intelu Z Karta Graficzna Asus V9999le


62.21.63.* napisał:
Witam
mam dosc nietypowy problem i chce zaczerpnac rady, bo nie wiem czy sprzet który posiadam moze miec na to znaczacy wplyw, wplyw na wydajnosc karty graficznej ASUS V9999LE na chiepsecie GF6800LE zmodowanej na 16 potokow i 6 verteksow, bez zadnych artefaktow.


Moj sprzęto to:
płyta główna <=> Abit TH7 II RIDE na chiepsecie Intel 850 - AGP x4
procesor <=> P4 2.02.6 Ghz napiecie z 1.5 volta na 1.7 volta - procesor ma 512 kb cachu jego nazwa kodowa to Northwood, w kazdym razie jeden z pierwszych P4 z szyna 400FSB bez HT, mam go tak jak i caly sprzet (poza grafa oczywiscie) juz ponad 2 lata;
pamieci <=> 750 rimm rambus Samsung 800 Mhz to sa te pierwsze rimmy z najwyzsza czestotliwoscia wewnetrznego taktowania rownego 800 Mhz - pamieci 2 x 128 MB i 2 x 256 MB. Plyta glowna posiada 4 gniazda rimm, dwie pary po 2 gniazda. Pamieci musza pracowac przynajmniej w jednej parze sloatow w dwa pozostale sloty musze wsadzic "atrapy" badz tez 2 kolejne kosci pamieci (z tego co pamietam jest to podobna zasada jak kiedys w pamieciach simm). Niby jest to praca w dualu, gdyż pamieci pracujace w dwoch slotach daja laczna wartosc 32 bitow (jedna kosc jest 16 bitowa), ale nie jest to tak do konca dualna praca jak w przypadku pamieci DDR i cheapsetu np. nForce2.
dysk twardy <=> WD Caviar SE 80 GB WD800JB 8MB cache
zasilacz <=> Chieftec (HPC-420-302-DF) 420W
karta graficzna <=> ASUS V9999LEGT
karta muzyczna <=> SB Live!



W czym tkwi problem?
W tym, ze gra HL2, CSS ktore ustawiam na max detali nie chodza mi plynnie mimo, iz na niektorych lokacjach mam 70-80 FPS gra wydaje sie lekko przycinac, ale sa to przyciecia regularne (tak jakby male czkawki), napewno nie spowodowane dyskiem twardym, ktory w ogole nic nie doczytuje w trakcie gry (jedynie w czasie zmiany mapy). Podejrzewam, wiec, ze ilosc ramu ktory posiadam powienna wystarczyc do plynniej gry zwlaszcza, ze na serwerach jestem praktycznie zawsze pierwszy (mapy laduja mi sie szybciutko), nawet szybciej od kolegow, ktorzy posiadaja 1 GB ramu DDR 400Mhz pracujacy w dualu.
W testach np. 3Dmark2003 mam okolo 9000m pkt.
Zeby bylo smiesznie na najnizszych ustawieniach gra chodzi identycznie jak na najwyzszych ustawieniach z tym, ze mam wiecej klatek, a plynnosci nic wiecej.
Jestem lekko zmieszany przez to wszystko, bo zalatwilismy sobie z kolegami 4 karty, ktore daja sie zmodowac na 16 potokow i 6 verteksow, chodza one bez zadnych artefaktow na maksymalnym obciazeniu - testy w 3D markach przechodza bez problemu.
Pozostala trojka, dla ktorej zalatwialem identyczne karty, ma podobny do siebie, ale inny od mojego:
plyta glowna - Abit NF7- S (2.0)
pamieci - 512 MB ram DDR 400 Mhz pracujace w dualu
procesory - AMD Athalon 1700+ puszczony na 2.3 Ghz
zasilacz - Chieftec 420 Wat
Koledzy Ci juz nie ma takiego problemu, oczywiscie dwie pierwsze rundy gra im przycina, bo dysk mocno rzezi (mala ilosc ramu - to juz wiadomo), po jakis 2 rundach jest juz ladnie i ma 70-80 klatek i gra chodzi im plynnie, uzywaja obecnie sterowniki 66.97 (sam zmienilem na te sterowniki i roznicy praktycznie zadnej). Dziwi mnie jeszcze to, ze w miejscach gdzie oni maj 70-80 klatek ja mam np. 30-40.
Oczywiscie zdazaja sie miejsca gdzie mam 70-80 klatek i wiecej, ale mimo to gra nie chodzi mi plynnie.
Najbardziej boli mnie fakt, ze przesiadajac sie z GF3 na 'GF6' liczylem na to, iz bedzie lepiej. Niestety jest tylko ladniej, ale plynnosci nic wiecej, a zeby bylo najsmieszniej to grajac np. w CSS na najnizszych delatach i rozdzielczosci 800x600 zarowno na GF3 jaki na 'GF6' gra chodzi mi tak samo, mimo, iz w 3d marku na GF3 mialem tylko 1300 pkt., a na 'GF6' kolo 9000 pkt.
Nic z tego nie rozumiem, albo HL2 ma tak spieprzony kod graficzny, ze na kazdej grafie od GF3 w gore chodzi tak samo, albo ja mam jakiegos dziwnego niefarta.
Testowalem tez Dooma3, ktory u kolegow na rozdzialce 1024x758 high detalach ma 60 FPS u mnie ma od 30-50; 60 FPS mam np. w windzie, ale i tak gra zdaje sie rwać.
Zeby bylo jeszcze smieszniej wymienilem nawet karte graficzna na inny egzemplarz, ale identyczny model, mowie tu o Asusie V9999LE, ktory rowniez daje sie zmodowac na 16 potokow i 6 vertex'ow, niestety 0 roznicy, wiec raczej to grafa nie jest.

Przetestowalem pare moich oraz forumowiczow pomyslow:
- po zalozeniu nowej grafiki zainstalowalem na nowo system od podstaw;
- agp size 256 MB - wiekszego nie moge ustawic;
- wylaczalem i wlaczalem Fast Write AGP, w moim przypadku lepiej jak jest wlaczony;
- odinstalowalem programy do wspolpracy z karta graficzna oraz drivery wspomagajace spolprace tych programow - ASUS Smart Doctor oraz Asus Enhanced Driver - tez nie zauwazylem zadnej zmiany w wydajnosci;
- ustawialem na stale odswiezania w programach takich jak riva tuner czy power strip, nie ustawialem stalego odswiezania w driverach, bo z tego co sie doczytalem wydajnosc kart seri GF 6xxxx moze spasc w przypadku zablokowania odswiezania na roznych rozdzielczosciach nawet o polowe;

Przetestowalem tez duzo driverow (66.81, 66.93, 66.97, 67.02, 67.03, 67.66, 71.24, DNA-Force 1.1.7180) i sytuacja zmienila sie nieznaczaco, jedynie na driverach DNA-Force 1.1.7180 dalo sie odczuc jakas roznice w HL2 i CSS, ale naprawde nie byla to tak znaczaca rozniaca zebym byl zadowolony.
Testujac wszystkie sterowniki testowalem na mapach HL2: dm_overwatch, dm_lockdown (czy jakos tak) CSS: chateau, office, wchodzilem na serwery z liczba zawsze 10 osob, badz 16 osob (im wiecej osob tym mniej FPS). Wszytko po to by byly te same parametry do testowania.
Testowalem tez gre offline (zkladajac serwer i samemu biegajac sobie po mapie) nie bylo juz wtedy tak czesto duzych spadkow FPS jak podczas gry online, ale nadal byly - zazwyczaj gdy strzelalem sobie do przedmiotow, ktore daly sie zniszczyc (krzesla, deski, skrzynki, drewniane beczki itp) - na 100% nie bylo to spowodowane mieleniem dysku, gdyz zwracalem na to szczegolna uwage.
Grajac offline gra nadal nie byla plynna. Mimo, iz mialem kolo 70-80 FPS w pomieszczeniach to nadal dalo sie odczuc przeskakiwanie w plynnosci grafiki, powtarzam nie byly to przyciecia spowodowane mieleniem dysku twardego. Zauwazylem jedno, ze gdy szedlem postacia do przadu, badz tez do tylu nie rozgladajac sie na boki to wszystko chodzi plynnie, jak tylko zaczynam sie rozgladac na boki gra dostaje jakby czkawki, mimo, iz FPS waha sie miedzy 70-80 FPS (w pomiesceniach). Gdy wychodze na zewnatrz FPS nagle spada do 30-40 i gra zaczyna jeszcze bardziej klatkowac, dysk nadal nic nie doczytuje. Wszystkie testy offline przeprowadzilem na mapach CSS: chateau, dust, office; HL2: dm_overwatch, dm_lockdown.


Zglosilem sie tutaj, bo zasugerowano mi, iz problem moze lezec w reszcie sprzetu.
Sprzet ten testowalem tylko i wylacznie w pracach biurowaych oraz wszelkiego rodzaju oprogramowaniu (corel, photoshop, ms office itp.) i sprawdza sie naprawde dobrze.
Niestety moja konfiguracja sprzetowa nie miala wczesniej stycznosci w przypadku zabawy w nowe gry (wczesniej mialem karte graficzna Gainward GF3 Ti450 - pogrywalem w UT, Q3, TacticalOps, HL&CS chodzily dobrze - ale to gry malo wymagajace) i tak jak juz pisalem sprzet ten wykonywal inna prace, teraz kolej na to by sprawdzil sie w nowych grach przy dobrej karcie graficznej, bom niewatpliwie taka jest ASUS V9999LEGT

Pytanie, czy moj sprzet ktory posiadam moze ograniczac wydajnosc mojej karty graficznej, moze inaczej, czy sprzet moj moze powodowac rwanie plynnosci grafiki oraz spadek FPS?
Z gory dziekuje za poswiecona mi uwage oraz czas i za udzielone mi rady.
Pozdrawiam i czekam na jakas pomoc oraz drobne wskazowki.

213.199.230.* napisał:
Zedytowalem mojego poprzedniego posta, bo zauwazylem, ze jednak nie bylo zadnego zainteresowania i tym samym checi pomocy.
Musze też troszke odswiezyc temat, bo problem nadal pozostal, a ja sam juz nie potrafie znalesc odpowiedniego rozwiazania, dlatego bede meczyl fachowcow na forum Intela, bo z tego co sie dowiedzialem grafika powinna wydolic i byc moze problem lezy w moim procesorze, a moze w plycie glownej, a moze tez ramie.
Prosze o jakies sugestie i pomoc.

Jeszcze taka ciekawa informacja:
procesor P4 2.02.6 Ghz mnoznik 20x - aby podkrecic proca musze zwiekszyc magistrale (logiczne, choc czasem jak wiadomo zdazaja sie partie procsorow z niezablokowanym procesorem) zwiekszajac magistrale procesora zmieniam tez FSB dla pamieci, niestety nie mam mozliwosci osobnej regulacji ilosci mhz dla pamieci, jedynie moge ustawiac dla nich mnoznik, 3x albo 4x.
Obecna magistrala to 130 Mhz x 20 daje to 2.6 Ghz. Dla pamieci musialem dac mnoznik x3 co dalo mi 390 Mhz, bo na 4x nie chcialy pojsc tj. na 520 Mhz, komp wstal bios sie zaladowal, ale Windows juz nie chcial wstac, pojawial sie czarny ekran. Pamieci standartowo powinny byc ustawione na 4 x 100 Mhz co daje 400 Mhz. Slyszalem, ze im wyzsza magistrala tym lepiej, wiec mimo, iz pamieci maja o 10 mhz mniej to chyba nie robi im takiej roznicy i lepiej ustawic 3 x 130 niz 4 x 100 dzieki temu moglem procka podkrecic do 2.6 Ghz.
Maksymalnie pamieci moglem ustawic na 466 Mhz tj. 4 x 116,5 Mhz, ale procek wtedy mialem 2,33 Ghz. Testowalem ta zmiane w grach przy nowej karcie graficznej i nie zauwazylem wiekszej roznicy, ale jesli wina mialaby lezec w pamieciach to zastanawiam sie czy lepiej miec pamieci 466 Mhz i procek 2.33 Ghz na magistrali 116,5 czy jednak lepiej jak magistrala jest 130, pamieci 3x i procek 2.6 Ghz. Jesli chodzi o 3D marki to troche wiecej pkt mialem na ustawieniu pamieci 3 x 130 = 390 Mhz i procek 2.6 Ghz, niz na ustawieniach pamieci 4 x 116,5 = 466 Mhz i procek 2.33 Ghz, ale roznica byla naprawde minimalna. Natomiast w Aidzie32 obecnie EVERESTcie odczyt pamieci gdy maja 466 Mhz wychiodzi kolo 2800 pkt. a zapis 1000-1200 pkt, sam zapis czasem potrafi spasc do 700 pkt. i za cholere nie wiem od czego to zalezy, ze raz po restarcie kompa jest wiecej pkt, a raz mniej. Czas dostepu to okolo 152 ms. Dla pamieci ustawionych na 3 x 130 odczyt to 2500 pkt, a zapis zachowuje się identycznie jak w przypadku 466 Mhz.
Jakie ustawienia bylyby lepsze dla gier, pamieci 466 Mhz i procek 2.33 Ghz czy pamieci 390 i procek 2.6 Ghz ??? Które z tych ustawien teoretycznie byłoby lepsze w momencie gdy mam Asusa V9999LE.
Pozostaje tez zapytanie jesli to wina pamieci to dlaczego wszystko laduje mi sie ladnie i chodzi naprawde szybko, a zminimalizowanie CSS i jego zmaksymalizowanie nie zajmuje duzo czasu.
Zauwazylem tez taka smieszna anomalie, ze gdy mam 70-80 FPS i rozgladajac sie na boki gra mi skacze (tak jak juz pisalem wczesniej), gdy zminimalizuje gre i zmaksymalizuje to nadal jest 70-80 FPS, ale gra zdaje sie byc bardziej plynna, hmmm, nie jest to jakas super duza roznica, ale jest widoczna i daje sie odczuc, ale i tak nie jest zadowalajaca, bo nadal daje sie odczuc rwanie. Boli mnie jeszcze to, że mimo, iż zminimalizuje i zmaksymalizuje gre (gra sie troszke plynniej) to w pewnych miejscach gdzie moi koledzy, majacy ta sama karte, maja po 70-80 klatek (stojac nieruchomo i wpatrujac sie w okreslony pkt.), a ja patrzac z ich oczu (bedac na spectatorze) mam kolo 40 klatek. Gdy sie zamieniamy i oni wchodza na spectatora by spojrzec z moich oczu nic się nie zmienia nadal mam 40 FPS oni 80. Dziwi mnie to o tyle, ze karty mamy takie same, ja mam wiecej ramu 750 oni 512, i wiekszy zegar na procesorze, bo 2.6 Ghz, ale moze to nie zegar jest wyznacznikiem mocy procka. Juz sam nie wiem.
POMOCY !!!!!
Acha zauwazylem tez jedna ciekawa rzecz, ze im wiecej osob na serwerze tym bardziej FPS mi spada, wnioskuje, ze chyba procek nie wydala.
Jeszcze jest jedna smieszna rzecz, ze np. po 3-4 godz. grania rwanie w grafice jest coraz bardziej odczuwalne, ale FPS pozostaje taki sam.
Jeszcze raz wolam POMOCY!!!


83.29.41.* napisał:
JTMuadip

Weź sprawdź swoją kartę graficzną u kolegów i zobacz czy to jej wina a także pozostałe części (RAM,HDD i procka jak ktoś ma płytę pod intela). Jeżeli będzie ok to wina leży po stornie MoBo lub zasiłki!!!!.
------------
P4E2,83,44(14*246)C0:( /Abit IC7-G /2x512 Hynix(2,5-3-3-6) D43/GF FX5200 Ultimate/WD Caviar 40GB/LG-DvD,LG-RW/SoundBlaster Live 5,1/LG F700B/Chiftec HPC360-302DF/
Cooler Gigabyte GH-PCU21-VG

83.22.27.* napisał:
rozwiazanie jest b.proste i 100% skuteczne

wymien grafe na radeona np. 800pro a gwarantuje ze problemy znikną jak reką odjoł ( nie znam nikogo tak do konca zadowolonego z gf6..., kazdy ze znajomych posiadjacych grafe nv uskarza sie na albo freezy, albo resety albo brak płynnosci itp- jest zreszta dupny watek o serii 6gf)

jak masz od kogos mozliwosc pozyczyc radeona klasy tego gf - na szybko odpal go u siebie w kompie (odinstalowujac stery nv rzecz jasna ) a rekę daje odciąc ze nie uswiadczysz zadnego przycinania

62.21.63.* napisał:
elvis MP
zasilacz sprawny, niedawno kupiony i jestem przekonany o jego sprawnosci;
mozliwe, ze mam walniety egzemplarz, ale jakby tak bylo to komputer zachowywalby sie w zupelnie inny sposob i nie mialbym problemow tego typu, raczej obiawialoby sie to restartami, badz zwiechami kompa;
grafa sprawna, na poprzedniej ktora mialem (identyczny Asus tylko inny egzemplarz) dzialo sie podobnie, ale mimo to sprawdze ja jeszcze u innych znajomych;
odnosnie ramu nie mam go gdzie sprawdzic, bo niestety jestem jedynym mi znanym posiadaczem plyty glownej na rimmy oraz pamieci rambus;
odnosnie samego sprzetu czyli jego sprawnosci (nie wydajnosci, bo tego akurat stwierdzic nie potrafie, gdyz sprzet jaki posiadam jest juz przeszloscia oraz rzadko spotykany, nie ma nigdzie testow wydajnosci w porownaniu do konkurencyjnej platformy jaka jest AMD) jestem przekonany, ze sprzet nie jest uszkodzony, poniewaz testy w prime95, 3dmarkach dowiodly, ze tak nie jest i kazdy z tych testow przechodzil bez problemu;

bartezjusz
z Twojej wypowiedzi wnioskuje, ze moja konfiguracja sprzetowa nie powinna wplywac na wydajnosc karty graficznej, problem raczej lezy w samej grafice, czy dobrze rozumiem ???
hmm, jesli tak to czemu tego typu problemy nie pojawiaja sie u kolegow z identyczna karta graficzna, ale na innych platformach;

ALL
moze to juz jest granica jego mozliwosci i tym samym powoduje, ze grafa nie dostaje na czas odpowiedniej ilosci informacji ???
Potrzebuje naprawde pomocy, bo w wiekszosci ludzie posiadajacy P4 maja standartowe plyty glowne znanych producentow i bardzo czesto sa to plyty na tyle popularne, ktore posiada wieksza ilosc osob, ze mozna na ich temat cos napisac.
Tak samo jesli chodzi o pamieci ram.
Jesli u mnie problemem byly by pamieci i tym samym plyta glowna to wtedy zmienie plyte i pamieci, a procka sobie zostawie, bo nawet ladnie sie kreci, natomias jesli to wina procesora to wtedy jakby nie bylo musze wymienic caly sprzet, bo w obecna plyte glowna maksymalnie moge wstawic procek na szynie 400 FSB, oczywiscie moge ustawic wieksza magistrale, ale nie wiem czy plyta bedzie w stanie wylapac nowsze procesory.
Mimo wszystko jednak chcialbym ominac tego typu rozwiazanie,bo uwazam, ze sprzet daje rade, ale nie mam pewnosci czy ogranicza grafe czy tez nie.
Druga sprawa to fundusze, ktore narazie poszly na karte graficzna. Myslalem, ze zakup dobrej karty graficznej do obecnego sprzetu ktory posiadam zalatwi moje problemy na jakies 2 lata i wtedy zmienie sobie caly sprzet bedac juz pewnym co sie dzieje na rynku jesli chodzi o system 64 bitowy.
Jesli jednak sprzet ogranicza wydajnosc grafiki i nie dostarcza jej odpowiedniej ilosci danych to szkoda marnowac drzemiaca w niej moc, bo zmieniajac za 2 lata sprzet i tak jej nie wykorzystam, gdyz karta jest na AGP.
Panowie, fachowcy, zatwardziali doradcy i magicy, powtarzam pytanie i z gory dziekuje za odpowiedz.
Czy moja konfiguracja sprzetowa, jelsi jest w 100% sprawna czy moze powodowac, ze nie dostarcza mojej grafice odpowiedniej ilosci mocy obliczeniowej???

83.22.54.* napisał:


polecam spróbowac- to nic nie kosztuje

z grafami serii 6 nv jest jak z loterią niestety - u jednego chodzi w miare poprawnie u drugiego bedzie nonstop problem - niezaleznie od konfigu, platformy itp

jesli problem bedzie wystepował nadal (bardzo watpie) po wymianie na radeona bedziemy myslec dalej

213.199.230.* napisał:
Zastanawiam sie czy dobrze zrobilem zalatwiajac sobie tego Asusa V9999LE specjalnie wyselekcjonowanego, dajacego sie zmodowac na 16 potokow i 6 vertex'ow, zamiast zakupic o 100 zl. tanszego Sepphire Radeona 9800pro, hmm;

Jakby nie patrzec ten Asus V9999LE jest naprawde godny uwagi zwlaszcza, ze daje sie zmodowac i nie ma przy tym zadnych artefaktow oraz cena cena i jeszcze raz cena;
X800pro jest dwukrotnie drozszy :{{{ ale czy dwukrotnie wydajniejszy, hmm;
gdybym mial skad poycyc takiego X800pro i przetestowac czy pojawia sie podobny problem jak na mojej obecnej karcie to nie byloby problemu, ale ja zeby to przetestowac musze kupic ta karte i sprobowac zaryzykowac jej oddanie, oczywiscie jakby cos nie gralo tak jak w przypadku Asusa V9999LEGT;

W kazdym razie nadal nie wiem do konca czy to jednak wina grafy czy reszty sprzetu, dlatego wlansie zalozylem tutaj temat, bo nie chce ryzykowac zakupienie karty za 1700 zl., ktorej nie bede mogl odac jesli problem bedzie dalej taki sam jak na Asusie V9999LEGT.

Moze to nie bedzie ladne z mojej strony, ale narazi wszystkie pomysly, ktore padly to juz dawno rozwazalem, ale sa niestety trudne do zrealizowania, bo u nikogo nie moge przetestowac ani pamieci, ani plyty, ani procka, ani tez nie mam skad pozyczyc jakiegos radeona przynajmniej 9800pro.
Wszysy moi znajomi, ktorzy maja dobre karty graficzne to maja taka karte jak ja, sprzety maja na platformach z procesorem AMD, wiec procka nie przetestuje, nie mowiac juz o pamieciach, hehe.
Powoli zaczynam popadac w paranoje, bo wczoraj odpalilem Painkillera, ktory na max detalach i rozdzialce 1024x768 pracowal bardzo plynnie w ilosci klatek od 40-100 FPS i nie bylo tego rwania/szarpania grafiki przy rozgladaniu, ale za to byly inne kosmosy w stylu zawiecha komputera na 1,5-2 sek co 15-20 sek, hahaha, chyba sprzet zaczal sie na mnie wypinac, a pomyslec, ze niedawno zalozylem mu lepsza gafike, dobra zasilke, super coolerki do dobrego obiegu powietrza w obudowie.
Mamo :{{{ Tato :{{{ a komputer mnie bije, hahaha, normalnie popadam powoli w jakis obled.

83.22.54.* napisał:
skoro nie mozesz pozyczyc to wez kompa do fury i podjedz do jakiegos sklepu

przygotuj uprzednio system (dobrze usun detonatory d.cleanerem) miej przygotowane najnowsze catalysty i odpal w sklepie- innego wyjscia juz nie widze

213.199.230.* napisał:
czyli problemem jednak raczej bedzie sama grafa, niz moj PC, hmm;

oki, postaram sie zrobic tak jak mowisz, bede musial tylko znalesc jakis odpowiedni sklepik, ktory z checia bedzie chcial mi pomoc, hehe;
powinienem sobie cos znalesc, bo jakby nie bylo w poznaniu jest troche tych sklepow komputerowych;

mimo wszystko, boli mnie to, ze u pozostalej 'trojcy' karta ta sprawuje sie naprawde godnie tylko ja na swoim sprzecie mam jakies dziwne jazdy, no, ale byc moze karta ta lepiej wspolpracuje z platformami na AMD i plytami z cheapsetem nForce, hmmm;
zaczynam obdzwaniac i szukac jakiegos sklepu;

dzieki za info;
relacje bede zdawal na bierzaco;

212.76.33.* napisał:
A ja mam takiego samego asusa tylko GT, ale jak w LE odblokowujecie wzszystkie potoki i vertexy to macie to samo icon_razz.gif:P

Nieznalazłem jeszcze gierki, która choć trochę cieła by mi sie na 1024/768 i max AA i max Aniso.
Wyższych częstotliwości nieurzywam.

Dla testu puszczałem NFS U2 na 1200/1024 i max aniso i max aa, i było też płynnie choć już wyczuwałem pewien dyskomfort, ale poniżej 35 klatek napewno niezeszło. Chyba że poprostu tego niezauwarzylem.

Więc myślę, że to niejest sprawa grafy.
Takie zacięcia sa typowe dla zbyt wolnych lub zamałej ilości pamięci.
Albo procek już się wypina. FSB 130Mhz to naprawdę niedużo.
Zreztą sam wynik 3dmarka 2003 mówi sam za siebie 9000 punktów, to naprawdę dużo więc grafa jest sprawna. Wina leży po stronie reszty konfiguracji.

PS. zapuść 3dmarka 2001se on testuje nietylko wydajnośc grafy ale całej konfiguracji, a przekonasz się że będziesz miał tyle punktów ile niektórzy na o wiele słabszych partach grafiki.

62.21.63.* napisał:
Spawacz
tak tez wlasnie myslelam, ze to nie grafa tylko reszta, ale nie wiem co dokladnie, bo jesli to tylko plyta i ram to wtedy zmienie na inna i wtedy koszt tego nie bedzie tak duzy, ale jesli to jeszcze procek nie daje rade to kurcze zmiana grafy przerodzi sie w zmiene calego sprzetu, a na to nie bylem gotowy;
tak btw. ile masz pkt. w 3Dmarku2001se ???

193.19.144.* napisał:

To raczej nie grafika. Ja mam 6600 (nie GT) i HL2 chodzi płynnie przy 1600x1024 na pełnych detalach. A 3Dmark daje zaledwie 6300 pkt. Tyle że to jest na AMD 64.
Niestety Pamięci RIMM to był kit. Chodzą Ci one na dualu, ale wydajność mają na poziomie niższym niz single DDR 400MHz (przepustowość ta sama, ale opóźnienia duże).
Podejżewam, że wymiana płyty i RAMu trochę by pomogła, bo mógłbyś puścić synchronicznie pamięci na 133 (533MHz), a może nawet wyżej. W sumie to wiele nie ryzykujesz. Kup jakąś tanią płytę (np ABIT'a) za 300PLN, pożycz od kolegów RAM i sprawdź czy to pomogło. Jeśli pomoże to dopkupisz ram i będzie po sprawie. A jak nie to sprzedasz tą płytę i resztę dołożysz odrobinę i kupisz sobie mobo i procka. Polecam jednak A64, do gier jest najlepszy.

212.76.33.* napisał:
JTMuadip - bez podkręcania w 2001se mam 17100 punktów. I też ten wynik zamula nie grafa a procek i ram bo grafa mogłaby spokojnie trzaskać i po 20000.

213.199.230.* napisał:
no ja mam jakies 12000 tys. pkt. w 3Dmarku2001se

Musialbym dorwac kogos kto ma sprzet na intelu z socketem 478, ale na pamieciach DDR i moliwoscia ustawienia innego napiecia wiekszego od 1,7volta. Wtedy przetestowac procka czy da sie go tak ladnie podkrecic jak u mnie, a moze i bardziej, bo mam wrazenie, ze procek moze by chcial, ale na plycie moge ustaic napiecie max. 1,7volt'a i niestety przy tym napieciu pracuje stabilnie i maksymalnie na 2.6 Mhz.
Jakie maksymalne napiecie moze przyjac P4 2.0 Northwood ???

Kolejne moje male zapytanie odnosnie ewentualnej zmiany sprzetu, jaka roznica jest w wydajnosci i stabilnosci pracy pamieci itp. oraz jaka moze byc roznica temperatur jesli pamieci np. 533 Mhz ustawimy na 5 x 107 = 535 Mhz albo 4 x 134 = 536 Mhz, wiadomo poza tym 1 Mhz, hehe.

212.76.33.* napisał:
1.7V to jest już dużo.

83.30.26.* napisał:
Ja kiedys jeszcze na p4 2ghz 2.54ghz miałem na gf4 ti 4200 13000pkt w 3dmark 2001se, a jeśli chodzi o woltarz to u mnie na 1.85v chodził bez problemów, ale na dłuższą mete można zajechać proca na takim napięciu. Ja osobiście polecam nieprzekraczać jakiegos 1.75v, choć to i tak już dużo. Twój wynik w 3dmark2001 jest trochę mały... robiłeś go na niekręconym procu? u mnie na niekręconym na ti4200 około 10500pkt było.

212.76.33.* napisał:
Mały :/ wynik ma normalny. To ty masz jakiś niesamowicie duży jak na swój konfig, musiałeś wszystko mocno wykręcić. A wtedy to już inna bajka.

156.17.182.* napisał:
No fakt. gf4Ti 4200 pogoniłem z 250/250 na jakieś 315/305. Kurcze, wydawało mi się że te nowe grafy w dx8.1 dużo więcej potrafią niż taka staroć jak gf4... no ale jak widać są juz optymalizowane chyba pod dx9. Zresztą, mój brat nażeka że na mojej rivce z opisu miał w cs'ie w 640x480 więcej fps'ów niż na kręconym radku9550! a cs ta jakiś stary dx, może 7 albo coś starszego...

213.199.230.* napisał:
testy robilem na podkreconym sprzecie;
tzn. tylko na podkreconej szynie FSB, ktora podnioslem ze 100 na 130;

panawiam pytanie odnosnie pamieci, co sadzicie o tym ???

"...jaka roznica jest w wydajnosci i stabilnosci pracy pamieci itp. oraz jaka moze byc roznica temperatur jesli pamieci np. DDR 533 Mhz ustawimy na 5 x 107 = 535 Mhz albo 4 x 134 = 536 Mhz, wiadomo poza tym jednym Mhz'cem, hehe."

Pamieci ustawione na 4 x 134 moga pracowac szybciej niz pamieci ustawione np. na 5 x 107, czy nie ma to w sumie zadnej roznicy w wydajnosci, jedynie temperatura bedzie inna, jak to jest???

81.219.100.* napisał:

A ja jestem zadowolony z Gf 6 - problem w tym że ludzie myślą że odpalą gierki nowe na max detalach przy 512 ramu .
Co do przycinek w gierkach obecnie nie mam żadnych.
Problem zniknął jak postawiłem 1152 ramu 2x512 w dualu - było dogrywanie z dysku.Co do proca muł pracujący w tle i NIS2005 przy HT nic nie przeszkadza.Jak miałem proca 2.4 bez HT niektóre usługi a napewno muł i NIS potrafiły powodować przycinki.
Dlatego śmieszy mnie jak ktoś pisze że kup XT - Karta tu ma najmiej do gadania skoro gra doczytuje z dysku dane .
I nie ma tu znaczenia co do przycinek czy to 333 czy 400 czy dual poprostu musi być conajmiej 1G aby tytuły typu HL2 nie przycinały gierki , a HT u Intela rozwiązuje świetnie problem programów działających w tle.

213.199.230.* napisał:
Witam ponownie

Ostatnimi czasy dostawalem duzo prywatnych wiadomosci od ludzi z takim samym problemem co moj czyli rwanie grafiki oraz nagly spadek FPS.
Na wstepie stwierdzam, iz jest to naprawde indywidualnie zalezne od kazdej platformy PC z osobna. Mimo to jest pewien schemat, ktorym moge sie podzielic. Pewne pomysly byly juz wymieniane na forum Kart Graficnych, ale mimo to wymienie je i kazdy z osobna kto ma podobny problem musi sam ocenic czy mu to pomoglo. Sa to kwestie czysto softwer'owe, pozniej podam hardwer'owe.

Bios:
- Fast Write AGP - musicie sami przetyestowac czy wam to pomaga jego wlaczenie badz tez wylaczenie, u mnie gry lepiej sie zachowuja gdy jest ENABLE
- AGP Aperature Size - tez roznie bywa, bo niektorym lepiej chodzi jak jest ustawione na 64 MB, a u niektorych gdy jest ustawione 256 MB badz wiecej; testowalem i stwierdzam, ze na 256 MB jest najlepiej, ale i tak wiecej na mojej plycie dac nie moge, wiec nie powiem wam jak by to wtedy chodzilo - kolega posiadajacy Athlona na mobo Gigabyte z nForce2 ustawil 512 MB i odczul roznice, mimo, iz mial tylko 512 MB ram lacznie;

Softwer:
- wylaczenia SmartDoctora - niektorzy widzieli roznice inni nie, ja osobiscie nie zauwazylem zadnej roznicy po wylaczeniu smartdoctora oraz odinstalowaniu Enhanced Drivers;
- przeinstalowanie systemu - niektorym pomaga znmaczaco; ja nie zauwazylem zadnej roznicy;

Drivery:
przetestowalem ich cale mnostwo i mimo, iz zmiana na inne nie powodowala wzrostu badz tez spadku FPS to jednak dalo sie zauwazyc, ze na niektorych gry chodzily plynniej na niektorych grafika rwala, a ilosc klatek praktycznie zawsze byla taka sama; pamietajcie bez wzgledu na to jak komus dzialaja drivery to jest to uzaleznione od indywidualnosci tego PC i kazdy powinien dobierac drivery pod siebie. Spawa wyglada tez tak, ze niektore gry lepiej dzialaja na takich driverach inne gry znowu na innych. Najwiecej pogrywam w HL2 & CSS i tutaj najlepiej sprawdzily sie drivery DNA-Force 1.1.7180, ale i tak nie jestem z nich zadowolony, bo mimo, iz troszke zminimalizowaly 'rwanie grafiki' to jednak nadal to rwanie pozostalo nie mowiac juz o spadku FPS, ktorego niczym nie moge zredukowac.
Pamietajcie, że wyznacznik plynnosci nie musi zalezec od ilosci pkt. w 3Dmarkach. Na niektorych driverach otrzymuje sie duza ilosc pkt. na niektorych mniejsza, ale nijak ma sie to do plynnosci gier. Tak, wiec jesli testujecie drievery pod wzgledem plynnosci gier to odpusccie sobie najnowsze 3Dmarki, bo one nie pokazuja wydajnosci calego sprzetu tylko wydajnosc samej karty graficznej. Niestety w grach jest tak, ze ich plynnosc zalezy od calosci konfiguracji PC, nie tylko karty graficznej.

Zajrzyjcie tez na forum Kart grafiki do tematow:
http://forum./index.php?showtopic=115194 - warto sprobowac moze pomoze;
http://forum./index.php?showtopic=105213 - duzy temat, ale jest tez duzo ciekawych informacji, moze komus pomoga;
http://forum./index.php?showtopic=91136 - moloch nad molochami, pewnie ktos znajdzie tam cos dla siebie, ale niestety trzeba przewertowac temat, bo ja nie bede sie powtarzal skoro cos juz zostalo opisane;


Ja jedynie moge podzielic sie moimi spostrzezeniami i jest to niewapliwie hardware, gdyz kwestie softwerowe sa uzaleznione indywidualnie od konfiguracji danego PC, niestety :{{{


Hardware:
1 GB ramu - podstawa; przynajmniej 750 MB ramu; dowod - kolega z Athlonem na mobo Gigabyte mial 512 MB ramu:
- odinstalowal smart doctora oraz Asus Enhanced Drivers i nie widzial zadnej roznicy;
- zmienial drivery widzial roznice w plynnosci, ale klatek nie mial nic wiecej;
- zwiekszyl aperature size dla AGP do 512 i zauwazyl jakas minimalna roznice;
- w jedym z tematow (powyzej podalem do niego link, temat odnoscie 3dmarkow i GF6600, ale warto w niego zajrzec, bo niektorym bardzo to pomoglo) znalazl informacje o odswiezaniu, ktore dawalo rozne efekty - moim zdaniem odkrycie warte uwagi;
Mimo wszystko, zadna ze zmian, nawet przeinstalowanie systemu nie pomoglo mu tak jak dolozenie 256 MB ram oraz odpowiednie usawienie timingow dla pamieci - nie wiem gdzie na tweaku mozna o tym znalesc, ale mnie nt. timingow przez przypadek udalo sie cos znalesc tutaj http://forum.dzikie.net/?action=show_temat&id=11288 .
Dolozenie ramu spowodowalo, ze dysk juz tak czesto nie doczytywal informacji co spowodowalo, iz gry przestaly przycinac.
Niestety tak juz jest, ze nowe gry wymagaja duzej ilosci ramu, dobrej grafiki oraz procesora przynajmniej 2 Ghz - moze nie wszystkie, ale taki Doom3 i HL2&CSS napewno.
-------------------------------------
Patrzac na moja konfiguracje sprzetowa, ktora wymienilem w jednym z postow powyzej wydawaloby sie, ze wszystko powinno byc super, ale niestety nie jest. Szukalem rozwiazania wszedzie: w karcie graficznej, oprogramowaniu, driverach, biosie itp.
Jedyne co udalo mi sie ustalic w przypadku mojej konfiguracji PC (zaznaczam, ze wszystkie testowalem przeprowadzilem na grach HL2&CSS oraz Doom3) to:
- Drivery maja znaczacy wplyw na testy w 3Dmarkach, ale na FPS nie. Maja za to wplyw na plynnosc grafiki. Juz wyjasniam o co chodzi. Otoz, jesli ktos ma w grze duze spadki FPS podczas gry to drivery nie pomoga mu znaczaco, pomoga jedynie w zminimalizowaniu rwania grafiki podczas rozgladania sie po mapie. Mowie o tych rwaniach grafiki, gdzie jestesmy na serwerze zalozonym przez samych siebie i na mapie jestesmy sami, nie poruszamy sie postacia tylko rozgladamy dookola siebie za pomoca np. myszki. Idzie wtedy odczuc, ze mimo, iz mamy jakis tam staly FPS to rozgladanie nie odbywa sie plynne, takie male przeskoki - dysk twardy wtedy nic nie doczytuje. Na to drivery maja wplyw, ale niestety nie do konca u mnie.
- problemem nie bedzie tez karta graficzna i zmiana jej na np. X800pro nic by nie zmienila, dlaczego??? wyjasnie ponizej;
- procesor mam 2.6 Ghz, wiec powinien spokojnie wystarczyc o tego by dostarczyc karcie graficznej wystarczajaca ilosc informacji;
- ram, mam w koncu 750 MB ramu 800Mhz i kurcze tez ta ilosc powinna wystarczyc.

Zauwazylem tez, ze minimalizowanie gry dawalo calkiem mily efekt, bo np. wykonujac po restarcie kompa stres test w CSS otrzymywalem wynik kolo 50 FPS. Zminimalizowalem gre, a pozniej zmaksymalizowalem, przeprowadzilem test i wynik kolo 77 FPS, smieszne ale prawdziwe. Zauwazylem tez, ze zwiekszalo to tez plynnosc gry i dodawalo troche FPS, ale najwiekszy efekt odnosilo gdy na serwerze bylem sam. Na serwerze liczacym od 16 graczy w zwyz, sztuczka ta nie odnosila zadncyh skutkow. Nadal grafika rwala i byl duzy spadek FPS.
W jeden dzien bylem juz na tyle zrezygnowany, ze posunalem sie nawet o zrestartowanie biosa, hehe, Odziwo tez pomoglo, hmm, ale tak samo jak w przypadku minimalizacji gry skutek opnioslo gdy na serwerze bylem sam, badz bylo na nim maksymalnie 10 graczy. Jak tylko liczba graczy przekrozyla 10 to juz niestety pojawialy sie czestsze spadki FPS i rwanie grafiki, a dysk nic nie doczytywal, wiec wniosek, ze ramu wystarczy.

Co jest w takim razie problemem w mojej konfiguracji sprzetowej, hmm, dobre pytanie :P i mam tez na nia odpowiednia odpowiedz, niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia mojej teori w przypadku podobnej konfiguracji sprzetowej do mojej, gdyz nawet zaden z moich kolegow nie posiada sprzetu opartego na produkcie Intela. W takim przypadku musialem sie opierac o testy porownawcze w przypadku platform na AMD.
Moim zdaniem juz nie chodzi tu tak bardzo o sam procesor czy to jest AMD czy Intel, nie ma to tak duzego znaczenia jak pamiec i magistrale FSB.
Otoz jak wiadomo pamieci DDR sa pamieciami 64 bitowymi, gdy pracuja w dualu maja lacznie 128 bit. Moje pamieci rimm sa 16 bitowe, gdy pracuja w dualu maja 32 bit. Chodzi tu glownie o szybkosc komunikacji pamiec - karta graficzna.
Mimo, iz moje pamieci sa 800 Mhz to jednak zbyt niska przepustowosc szyny danych powoduje to, ze na czas nie sa dostarczane dane z pamieci do karty graficznej co powoduje rwanie grafiki. Moje pamieci sa idealne dla serwerow, badz tez stacji roboczych, ale niestety nie do gier. W momencie gdy gram i zaczynam sie poruszac infomacje sa ciegle wysylane ze stala predkoscia z pamieci do karty graficznej, jej zaglodzenie powoduje rwanie grafiki. Zastanawiam sie w takim razie z jakiej paki karta, ktora ma 128 MB potrzebuje ciaglej komunikacji z pamiecia glowna komputera, hmm, ale to widocznie musi zalezec od danego programu/gry.
Na spadek FPS i rwanie grafy ma tez duzy wplyw procesor glowny CPU. Niestety nie myslcie sobie, ze zmina karty graficznej zmieni wasz sprzet w rakiete (o ile ktos nie ma sprzetu powyzej 4 tys zl. mowie o samej stacji, nie wliczajac cen urzadzen peryferyjnych). Moj procesor mimo, iz ma w chwili obecnej 2.6 Ghz i chodzi bardzo stabilnie i naprawde szybko w programach (ogolnie cala konfiguracja mojego PC daje sobie spokojnie rade w bardziej wymagajacych programach) to jednak nie daje sobie rady w grach. Przy dobrej karcie graficznej procesor 2.6 Ghz powinien spokojnie wystarczyc, ale tak nie jest. Dlaczego, że niestety moja magistrala rowna jest 130 Mhz i jest waskim gardlem, gdzie komunikacja pamieci - procesor niestety nie przebiega zbyt szybko przy wimianie informacji wymagajacej stalego i szybkiego przeplywu danych. Nie patrzcie na to, ze np. Intel ma wewnetrzne FSB 533 i FSB 800. Wazne jest to, zeby FSB dla pamieci i procesora bylo rowne przynajmniej 166 Mhz im wyzej tym lepiej.
Ameryki nie odkrylem, bo juz od dawna wiadomo, ze FSB ma duzy wplyw i im jest wyzsze tym lepiej. Niestety wychodzi to najczesciej w grach. W programach idzie to zauwazyc w szybkosci operacji (na cos czekamy dluzej, badz krocej), ale w nich nie ocenimy plynnosci ciagle wyswietlanej grafiki, a o nia najbardziej nam chodzi w grach.
Wyswietlanie plynnosci grafiki porownywalem na komputerach z ta sama karta graficzna, ktora ja posiadam, ale pozostalem 3 platformy byly oparte o procesory AMD 1700+, 2000+ i plytach glownych na nForce2 oraz pamieciach DDR266 i 333.

Na sprzecie z AMD 2000+ i pameiciami 512 DDR 266 wykrecilem u kolegi magistrale 166 - co dalo mu dla pamieci 333 i dla procesora 2.1 Ghz - poza oczywistym spadkem FPS spowodowanym mala iloscia ramu to gra u kolegi nie rwie, jedynie w momencie gdy dysk twardy zaczyna doczytywac informacje. Mimo, iz ma mniejszy zegar na procesorze i mniej pamieci to gra chodi mu plynniej.

Na sprzecie z AMD 1700+ i pamieciami 512MB DDR333 ustawiona zostala magistala 183 Mhz co dalo dla pamieci 366 Mhz i dla procesora 2.1 Ghz. Grafika byla wyswietlana jeszcze plynniej niz na poprzednim sprzecie, a gdy kolega dolozyl 256 MB DDR333 to problem doczytywania z dysku twardego znikl kompletnie. Teraz w CSS przy max detalach ma stale 75 FPS.

Na ostatnim sprzecie z AMD 1700+ i pamieciami 512MB DDR333 ustawiono magistrale 200 Mhz co dalo DDR400 i procesor 2.3 Ghz. I na tej konfiguracji gry zachowywaly sie najplynniej, ale juz nie bylo widac tak duzej roznicy w porownaniu do 183 jak w przypadku 166.

Wniosek nasuwa sie sam, posiadajac sprzet PC oparty o procesor Intela, badz tez AMD pamietajmy o tym zeby udalo sie nam ustawic jak najwieksza magistrale. Moj procesor nie pojdzie na wiecej niz FSB 130 (mnoznik zablokowany x 20 i tego nie przeskocze). Tym samym pamieci musza pracowac na tym samym FSB i nie ma znaczenia jaki ustawie im mnoznik (3x130 = 390Mhz, 4x130 = 520Mhz - w tym przypadku winda nie wstala, ale jak pisalem wyzej przy innej magistrali ustawilem pamieci maks na 466 Mhz i nie bylo zadnej roznicy w wydajnosci miedzy 390Mhz a 466Mhz, no ale ja mam rimmy, hehe).
Ci co posiadaja DDR pracujacy w dualu maja duzy plus w postaci 128 bitowej szyny danych. Teraz musza sia martwic wielkosc FSB a tym samym o szybki ram.
Od siebie daje 100% pewnosci, ze bez przynajmniej 750 MB ramu nie ma co liczyc na to by dysk nie doczytywal informacji w trakcie gry.
Im szybszy ram tzn. im wiecej ma Mhz tym wieksza mozecie ustawic magistrale, no chyba, ze sam procesor odmowi posluszenstwa, ale to jest uzaleznione od samego egzemplarza procesora.

Dowodem mojej teori jest fakt, ze gry na AMD64 chodza plynniej. I nie chodza tylko dlatego, ze to AMD64, ale dlatego, ze jego szyna rowna jest 200Mhz, ktora ponoc mozna jeszcze podkrecic.
Niedawno skladalem sprzet na AMD64 s939 3200+, pamieciach 512 TwimMos DDR400, plyta Gigabyte na nForce4, grafika Leadtek GF6600 PCIEX. Sprawdzajac odczyt/zapis/czas dostepu w Everestcie to na AMD64 wyszlo to mniejwiecej tak 5400/1500/54 im mimo, iz na 1700+ wyszlo 3500/1500/89 to cala konfiguracja z AMD64 chodzila identycznie jak u kolegi z AMD1700+ ktory wykrecil magistrale na 200 Mhz. Nie wiem jak w programach 64bitowych, bo nie mialem okazji tego przetestowac, ale moze niebawem bede mial, wiec zobaczymy.

W kazdym razie duzo pamieci, szybkie pamieci i wtedy zabawa z magistrala. Normalnie ejstem tym lekko podlamany, bo w takim przypadku bede musial wymienic sprzet, bo szkoda marnowac grafe warta 1000 zl. pakujac ja do sprzetu, ktory ja ogranicza.
___________
Rany Julek, ale sie rozpisalam, jestem bezczebalna niedobra i rozpustna pipka, hehe.

Pozdrawiam
---------------

ps. jesli ktos ma jeszcze jakies pomysly to niech je podsuwa, bo mnie z przeprowadzonych przeze mnie testow/badan wynika, ze kwestie ktore uznalem za przyczyne problemu sa niestety nie do odrzucenia, bleeee.

83.17.249.* napisał:
Dodam jeszcze od siebie po obfitym artykule kolegi.
Hl 2 1024x768 wszystko na max AAx4 i filtr x16 dogrywanie skończyło sie jak dołożyłem 128 ramu ponad 1G
przy 640 ramu doczytywanie było non stop..I dlatego do takich gierek lepiej postawić ram na 1024 niż w duala 2x512.
sama szybkośc ramu nie ma tu takiego znaczenia .Przy małej ilosci czyli mniej niż 1G wszystko bliokuje szybkosc doczytywania z dysku i nie ma tu znaczenia czy mamy 333 czy 400 i wiecej i czy duala czy singla.Co do gry w necie problem w tym że poprostu niektóre serwy nie wyrabiają i dlatego jest rwanie czy spadek fps.

213.199.230.* napisał:
Zgadam sie w 100% z przedmowca, ze szybkosc ramu jako taka nie ma znaczenia na plynnosc gry. Ma natomiast znaczenie przy zwiekszaniu magistrali FSB ktora nalezaloby ustawic na najwieksza jaka sie da. Przy magistrali 230 Mhz wypadaloby miec pamieci przynajmniej 433, bo wtedy jest wieksze prawdopodobienstwo, ze da sie je jeszcze podkrecic na 460 Mhz, tak zeby pamieci pracowaly synchronicznie z taka sama szyna FSB co procesor.

Zastanawia mnie tyklo jedno, bo w tym przypadku nie mam zadnego doswiadczenia, dlaczego lepiej miec 1 x 1024 MB ramu niz 2 x 512 MB ramu pracujacego w dualu ???

83.24.92.* napisał:
No to ja tez cos od siebie skrobne.Otoz mialem p4 2.0Ghz (nie krecony),Mobo - Via P4x266 (icon_biggrin3.gif),256DDR (266mhz) i Gf 5900Xt (128Mb,256bit 370490,700900 core/mem).No i mialem problem rowzniez w cs ale 1.6 fps'y latały jak na gf 2 (64mb/bit) wygladalo to w ten sposob ide ide 100 nagle 70,30,50,40,80 i tak non stop.Myslalem,ze to wina sterów albo systemu no to zainstalowalem swiezy system na to nowe stery i to samo.Juz troszeczke ku***ca mnie brala bo nie po to wydalem 1000pln zeby miec takie cuda jak na gf2.Zegary karty zmienialem od defaultowych ustawien po te co podalem na poczatku postu i nadal było to samo.No i nagle pewnego dnia komp sie nie chcial wlaczyc,znow zdenerwowany mysle co jest?Okazalo sie,ze padla plyta glowna no i uzywanej nie bylo sensu szukac bo ten moj p4 jest na socket 423 (i podejrzewam,ze twoj tez).Jedyne co mi zostalo to kupic procka i nowe mobo,tak wiec zakupilem bartona 2500 i abita an7 wszystko podlaczylem(wtedy działałem jeszcze z tymi 256ddr),odpalam cs...no i bajka 100fps non stop,dopiero w 3/4 smokach fpsy lecialy do ~70.No i mysle ,ze poprostu zrobilem blad kupujac mocna karte do juz nie najnowszego sprzetu.

btw.i ten moj biedny p4 sobie lezy i nie mam go gdzie zasadzic icon_biggrin3.gif.Widzialem na allegro miedzy innymi tego Abita TH7 tylko szkoda,ze te pamieci to rimmy co sie wiaze z dodatkowym kosztem icon_sad2.gif .W ogole to jakos to dziwne wszytsko wszytskie plyty pod socket 423 wymagaja pamieci Rimm,ata moja Via ddr'ków ;D

213.199.230.* napisał:
Moj procesor jest na sockecie 478, ale podejrzewam, ze Twoj procesor mimo, iz jest na sockecie 423 ma ta sama szyne FSB czyli wewnetrzne 400Mhz, a na plycie ustawione FSB 100Mhz x mnoznik np. x 20 co daje 2,0 Ghz.
Swego czasu Intel ostro promowal rimmy dlatego wszystkie pierwsze plyty pod P4 czy to na sockecie 423 czy tez 478 zbudowane w oparciu o cheapset Intela musialy miec zainstalowane rimmy. Dopiero z biegiem czasu zorientowali sie, ze ludzie wola miec plyty z cheapsetami konkurencji byleby obslugiwaly o wiele tansze pamieci DDR.
W Twoim przypadku sukcesem zmiany nie byla sama plyta glowna, ale przede wszystkim procesor, gdyz Barton pracuje na szynie 166 Mhz i to daje duzego kopa w porwnaniu ze starszymi P4. Gdybys mial P4 z wewnetrznym 800Mhz FSB na plycie ustawiona jest magistrala 200Mhz x mnoznik i wtedy nie mialbys w ogole takiego problemu.

83.24.92.* napisał:
Tak mam szyne 400mhz,no i pewnie masz racje,ale nie wiem jak by to bylo.Faktem jest tez to,ze ta plyta byla tez mega beznadziejna - w ogole moglem zapomniec o kreceniu.Jak bede mial jakis konkretniejszy zastrzyk pieniedzy to moze sobie sprawie taka plyte jak ty masz i te "nieszczesne" rimmy kupie,sproboje pokrecic i pozniej ojcu tego reanimowanego kompa oddam icon_biggrin3.gif.Jestem zainteresowany tym http://allegro.pl/show_item.php?item=43182005 ,ale myslalem tez nad tym http://allegro.pl/show_item.php?item=43285999.

btw. to była moja http://allegro.pl/show_item.php?item=42903610.



Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.42 | SQL: 1 | Uptime: 362 days, 6:37 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl