heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Poniedziałek 29 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Spaliłem Dzwięk:/


80.55.135.* napisał:
Miałem podłączonego kompa pod wzmaczniacz i przez przypadek dotknołem "czinczem"Do kabla z głośnika zrobiło pyk i nie ma dzwieku na płycie:/Tzn. działa jeden kanał ale bardzo ciho:/Jest jakiś sposób żeby to naprawić tanim kosztem?Bo pewnie w serwisie mi nie uwierzą ze sie samo zepsuło:-)Nowa plyta zaledwie 3 dni ma:/

83.17.45.* napisał:
Dawaj na gware, najprawdopodobniej uwierza!!

80.55.135.* napisał:
I tam mam SB Live wiec jej nie uzywam ale dobrze by bylo jakby dzialala:-)A moze poczekam jak cos innego sie zwali chociarz mam nadzieje ze nie to wtedy sie wspomni o dzwięku co Wy na to?icon_smile2.gif
A tak przy okazji to czemu na ten zintegrowanej karcie słysze biper w głośikach?:/To juz 5 płyta którą mam w rękach i na każdej jest to samo:/

80.55.161.* napisał:
...
oddaj na gware i tyle
po co kombinować?

80.55.135.* napisał:
Chodzi o to ze to nie moja płyta składałem kompa komuś!Nie mogł sie doczekac az bedzie miał kompa a teraz mu go zabiore:/i Pewnie bedzie czekał 3 tygodnie:/

83.23.166.* napisał:
Powiedz że był uwalony od początku i dawaj na gwarę. Szkoda czekać skoro i tak nie działa.
Pozdrawiam!

80.55.161.* napisał:
no to sie zdecyduj, czy chcesz oddac na gware i miec spokoj , czy miec tego kompa nadal..... skoro korzystaz w sblive to nei widze potrzeby dawania tego [przynajmniej na razie] do serwisu
ale z kolei w przeciągu tygodnia wymieniają sprzęt na nowy od ręki jezeli stwierdzisz ze wada była fabryczna..

82.143.174.* napisał:


taaa ?

ale podstawy prawnej do tego co mówisz brakuje ... oczywiście miałby prawo oddać sprzęt nawet sprawny w terminie 10 dni od daty zakupu, ale tylko w przypadku gdyby go kupił np przez internet (nie w miejscu prowadzenia działalności).

A tak na marginesie to odpowiednie ustawy się kłaniają

80.55.161.* napisał:

blah
wiem bo korzystałem z tego wieloktrotnie w wielu sklepach....
ale ty jak zawsze masz urozmaiconą w dziwne rzeczy wiedze...

81.15.194.* napisał:

wytłumacz mi to bardziej, bo nie kumam - dotknołem cinczem do kabla z głośnika - niezbyt gramatycznie i trudno mi to zrozumieć.
Dotknąłeś cinczem wychodzącego z wzamczniacza do kabla głośnika o to chodziło??


82.143.174.* napisał:


To, że ktoś z grzeczności wymienił ci sprzęt nie oznacza że jest to prawem obowiązującym w Polsce. Tak więc bajek nie gadaj, a jak gadasz podaj mój drogi przepisy na których się opierasz. Dzisiaj tobie wymienili, a jutro/w innym sklepie nie wymienią - i co im powiesz? "Panie, niech pan mi wymieni ten sprzęt w trymiga, bo takie mam prawo, bo w sklepie obok mi wymienili, więc pan też musi".

LOL icon_lol.gif Spadłem z krzesła

Jeśli nie potrafisz podać podstawy prawnej (czyli konkretnego przepisu z konkretnej ustawy) to nie pisz dyrdymałów, że takie jest w Polsce prawo.

212.127.66.* napisał:
Lozin

Chyba żartujesz?

Oddawaj natychmiast... Co prawda nie muszą, ale przyzwoite sklepy wymienią od ręki... Jak bedziesz kiedyś chciał sprzedać, to dużo straci na wartości.

Co do podstaw prawnych - były kiedyś przepisy, że w ciągu pięciu dni można było zwrócić towar i otrzymać zwrot gotówki. Ale "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianach w kodeksie cywilnym" zniosła ten przywilej.

195.39.216.* napisał:
OK chyba zrobnie tak!Zadzwonie i powiem ze wlasnie teraz zlozylem kompa na tej plycie zreszta na wszystkich czesciach z tego sklepu i ze dzwiek nie dziala!Zalezy mi bardzo na czasie i chcialbym sie dowiedziec czy wymienia mi to na miejscu!Myslicie ze to dobry pomysl?

P.S. A co z Tym biperem który słysze w głosnikach???Da sie to jakos wyłączyć??Na SBLive tego nie mam!!

81.190.145.* napisał:
pogadaj z typkiem , ze koledze kompa złożyłes, a po podłączeniu głosników dźwięk nie działa.... a kolega strasznie napalił sie na tego kompa i zalezy Ci zeby ta sprawa jak najszybciej sie wyjasniła....


195.39.216.* napisał:
No walasnie o tym pomyslalem!I tak zrobie, dzieki!A co z tym biperem???

82.143.174.* napisał:


Oddaj na gwarancję i tyle - nie masz pewności, że nie poszło coś innego ... lub, że jakaś część się np nie "nadwyrężyła" (jakiś kondensatorek uległ przeciążeniu czy cuś) i nie padnie np za pół roku.

Teraz poczekasz max 2 tygodnie (może krócej) i będziesz miał sprawną płytkę

* terminy do naprawienia wadliwego sprzętu wynikające z polskich przepisów (o ile sprzęt zakupiony był przez osobę fizyczną ... czyli np Lozina od jakiejś firmy):
a) czas wynikający z gwarancji (zazwyczaj 14 dni lub dłużej), zawarty w karcie gwar.
b ) czas wynikający z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego:
najpierw sprzedawca ma max 14 dni na ustosunkowanie się do żądania (art 8 pkt 3) ... a w razie pozytywnego rozpatrzenia prośby lub braku odpowiedzi w tym terminie, powinien uczynić zadość rządaniu w odpowiednim czasie (może to być 14 dni, może to być miesiąc) (art 8 pkt 4)

c) jeśli towar był kupiony np w internecie/przez telefon (itp - czyli poza miejscem prowadzenia działalności przez firmę zajmującą się sprzedażą) - Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni (art 7 pkt 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.)

W przypadku zakupu w sklepie pozostaje do wyboru a) lub b ) - i to z czego się skorzysta zależy tylko i wyłącznie od nabywcy

Za jakiś czas otrzymam pewnie jakąś LOLowatą odpowiedź Grobela - o tym co on napisał i czego nie napisał... o tym bym nauczył się czytać itp brednie. A ja się pytam na jakich przepisach oparł swoje twierdzenie: "ale z kolei w przeciągu tygodnia wymieniają sprzęt na nowy od ręki jezeli stwierdzisz ze wada była fabryczna..".

81.190.145.* napisał:
...
bah człowieku dociera do ciebie czy nie? kupujesz płyte główną która jak sie okazuje , wogole nieżyje, przychodzisz do domu i ona nie działa. wymieniają od reki.... nie bedziesz czekał na to 2 tygodnie, w zadnym sklepie. nigdzie nie pisałem ze jest takie prawo , ale ty widze jestes jakis niedowartosciowany, bo wyszukujesz sie wszedzie kłamstwa itd. bo tak robią sklepy którym zależy na kliencie... czyli prawie wszystkie. a ty... masz prawo zachowac milczenie bo wszystko co powiesz moze być uzyte przeciwko tobie [;

btw. może równie dobrze czekac na tą płyte 3 tygodnie ....

82.143.174.* napisał:
A nie mówiłem, że będzie kolejna LOLowata i nic nie warta odpowiedź ? do tego niepoparta żadnymi konkretnymi argumentami?



Widzisz chłopcze - w odróżnieniu od ciebie czasem umiem przyznać się do braku wiedzy wtedy kiedy jej nie mam. A od osoby, która ma jej troszkę więcej ode mnie - raczej staram się posłuchać i czegoś nauczyć, a nie ją obrażać. Poza tym mógłbyś nauczyć się odróżniać świat rzeczywisty, od świata fantazji - czyli to co obowiązuje na podstawie prawa od tego co powinno obowiązywać. A sytuacja o której mówisz faktycznie się zdarzała ... płyta/HDD/karta graf/muz się sypała, klient przychodził do sklepu, a sklep od ręki wymieniał na inną lub oddawał kasę (bo takie były przepisy). Niestety ten stan zmienił się z dniem 1 stycznia 2003 roku (to już 2,5 roku... wypadałoby zaktualizować swoją wiedzę) - ponieważ zmieniły się przepisy (przepisy o rękojmi przestały obowiązywać w obrocie konsumenckim - zastąpiono je "odpowiedzialnością z tytułu niezgodności towaru z umową". A sklepy ? Cóż - jest im to na rękę i się dostosowały - więc mają teraz kilkanaście dni i zaręczam ci... nie muszą ci nic od ręki wymieniać (niektórzy wymienią - lecz niektórzy nie).

80.55.135.* napisał:
Widze ze chyba nikt mi nie odpowie co z tym biperem:/Nie chce zakladac osobnego tematu!Po co zasmiecac forum!

82.143.174.* napisał:


Zastanawiam się co poeta miał na myśli pisząc: "na zintegrowanej karcie słyszę biper w głośnikach"

Hm... z chęcią pewnie ktoś ci pomoże - ale ja np nie wiem zupełnie o co w problemie chodzi

80.55.135.* napisał:
Co to jest biper to chyba każdy wie:-)Głośnik też, normalnie słychać biper który jest umieszczony na płycie głównej albo jest do niej podłączony.NP. kiedy uruchamiasz kompa to slychac biip:-)w kompie.A umnie słychac to także w głosnikach podłączonych do komputera!

81.190.145.* napisał:
najprostrze rozwiązania są najefektywniejsze.... odłącz głosniczek od płyty głównej i tyle ;]

83.16.138.* napisał:
Grobel- podaj stosowne przepisy prawne z odpowiednim komentarzem, sprawa się wtedy szybko wyjasni. bez różnych aluzji

81.190.145.* napisał:
a pisałem gdzies ze jest takie prawo?
pisze jak jest w rzeczywistosci

83.16.138.* napisał:
sklep nie może przekraczać przepisów, może stosować krótsze terminy niż ustawowe, ale to zależy odeń - i nie obliguje wszystkich do takich praktyk

195.39.216.* napisał:
Chyba sie żle rozumiemy:-)Powiem tak:W środku w kompie chyba każdy ma takie małe czarne coś (Lub też malutki głosniczek) co przynajmniej ja nazywam biperem lub "Speaker'em".Informuje on nas mędzy innymi o np. przegrzaniu sie CPU lub o braku RAM informuje on także ze wszystko jest ok podczas włączenia kompa krutkim sygnałem "biip"Mysle ze każdy tez ma w kompie dzwięk tzn. karte dzwiękowa podłączona pod kupione w sklepie głośniki do kompa lub tez tak jak ja wzmacniacz a do niego kolumny!Problem polega na tym ze ja słysze dzwięk który wydaje "biper"Również w moich kolumnach!:-)\Czego na innych nie zintegrowanych kartach dzwiekowych nigdy nie było!Prościej juz chyba nie moge tego wytłumaczyc:)

81.190.145.* napisał:
a odłączyłes go od płyty głównej?

83.30.105.* napisał:

W rzeczywistości jest tak, że jak kupiłem parę pamięci, i na nich system walił blue screenami, na jednej w singlu pracował normalnie, a przy drugiej wogóle nie wstawał. Pamięci prosto od dystrybutora. Walę do sklepu i mówię, że są ewidentnie walnięte, a gośc mi odpowiada, że się gryzą z mobo i mam se wymienić płytę w miejscu zakupu. I co ty na to?

195.39.216.* napisał:


Nie nie odłączyłem ja go podłączyłem!Chce mieć dzwiek z bipera, ale nie z głosników!!

Tzn. dzwięk który ma wydawac biper niech wydaje biper a nie dodatkowo głosniki!

195.39.216.* napisał:
OK juz zadzwonilem!Ale niestety gościu powiedział ze bede czekał około 2-3 tygodni:/Wiec musze sie jeszcze zastanowic:/

A jak tam sprawa Bipera? icon_smile3.gif

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.72 | SQL: 1 | Uptime: 7 days, 4:22 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl