Temat
Serwisowanie Bartona itp prośba o pomoc!
83.29.13.* napisał:
Witam sprawa wygląda tak:Miałem zasiłkę anteca 380W TRUE do tego koma z podpisu i działo się tak:
:arrow: Spalony bez powodu barton 2500
:arrow: Uszkodzona elektornika Nagrywarki
:arrow: Slaony dysk WD160GB
Cóz wydawało mi się to dziwne ale nie miałem powodu to podejżeń
Teraz Zasilacz wybuchł przy włączaniu kompa!!! i pociągnoł razem:
:arrow: Spalona karta TV :!:
:arrow: :!: Nowy barton Mobile!!!
:arrow: :!: RADEON 9800PRO :!:
:arrow: :!: NOWY DYSK WD 160!!!
Moje pytanie i prosba o radę do Was:
Czy moge wyciągnąc coś od sklepu/formy ANTEC za naprawę/wymiane sprzętu??
Zasiłka oczywiście na gwarancji, chyba producent gwarantuje prawidłowe działanie sprzetu..... więc jest jakas szansa na wyciągnięcie jakiejś kasy bo na kompa składałem ROK, a tu teraz za jendym zamachem zasiłki poszło wszystko się j***ć ;(;(;(
co moge w tej sytuacji zrobić ?
Moge sobie załatwić potwierdzenie z serwisu że to prawdopodobnie zasiłka spaliła wszystko....
Z góry dzieki za pomoc bo to dla mnie bardzo ważne,,.....
pozdro i WESOŁYCH SWIĄT!! dszywala
80.55.37.* napisał:
nie wyciagniesz od nich kasy ... chyba ze droga sadowa ale marne szanse :?80.53.165.* napisał:
Wyrazy wspułczucia, szkoda sprzetu, sprubuj wszystko zaniesć do reklamaicij83.25.251.* napisał:
Może było przeciążenie sieci i zasilacz nie wytrzymał? Popytaj sąsiadów, czy im się coś popsuło. Razem więcej zdziałacie. Chociaż wątpliwe, że z tego powodu...Dziw mnie bierze, że Antec tak po prostu p-ierdolną;)
(nie uciągną sprzętu? 380W, to sporo... tylko ile tak naprawdę dawał mocy... )
84.10.14.* napisał:
zasilacz to nie wszystko wazna jest jeszcze dobra listwa83.29.64.* napisał:
Listwa g..no daje.Ja rozumiem jakby to Codegen był, ale TAKA zasiłka nie ma prawa palić sprzętu!!! Przecież ona ma solidne zabezpieczenia przed takimi właśnie wypadkami i w momencie gdy nie może uciągnąć sprzętu/wyrównać napięcia z sieci ma obowiązek się WYŁĄCZYĆ a nie sprzęt palić!!! Jak mi pierwszy Chieftec eksplodował (wada fabryczna) po 15 minutach pracy to sprzęt był nietknięty. Kumplowi walnął naprawiany modecom z allegro i również nic nie zdechło.
To jest 100% wada fabryczna zasilacza, więc na Twoim miejscu puścił bym maila do dystrybutora na polskę/producenta z opisem sytuacji. Jak dba o markę to coś z tego będzie. Jak nie dba to możesz się jeszcze procesować, ale kompa musisz zabezpieczyć jako dowód na jakieś kilka lat (realia polskich sądów), więc lepszą opcją było by chyba skorzystanie z gwarancji poszczególnych elementów.
I jescze raz: LISTWA TO PIC!!! ZABEZPIECZA WYŁĄCZNIE PRZED IMPULSAMI DODATNIMI KTÓRE W PORÓWNANIU DO UJEMNYCH SĄ NIEGROŹNE.
62.21.1.* napisał:
przkro mi ale nie dasz rady wydebic sianka od sklepu ktory sprzedal ci zasialcz......wiem bo sam w takim pracuje.takie sa niestety minusy nie posiadania plaby na zestawie,ale z tego co napisales to wynika ze zarowno proc i grafa byl jeszcze na gwarze....wiec nie ma tragedii.
ale ze sklepem od zasilki tez pogadaj moze beda jakies bonusy

85.89.162.* napisał:
Gwarancja na zasilazc obejmuje tylko zasilacz, nie zas kompatybilnosc ze sprzetem. Co innego jakbys caly zestraw kupil. Tyle realia prawne. Ale pogadaj ze sklepem w ktorym kupiles zasilacz, ew. potem napisz do producenta83.26.239.* napisał:
droga sadowa jest dla upartych raczej
uważam, ze firma produkująca buble powinna brać odpowiedzialnosc za 100% kosztów spowodowanych awarią takiego bubla tytułem odszkodawania

w Polsce to nie przejdzie

mam kolegę, który taką sprawę wygrał lecz w jednym z amerykańskich stanów ....
posiadał UPS bardzo duzej mocy do którego było podłączone sporo sprzętu jednak o łącznym zapotrzebowaniu nadal w granicach określonych przez producenta UPS (firma ojca) - między siecią a przyłączem elektrycznym ma zamontowany jakiś analizator skoków napięc itp. - z atestem i akceptacją dostawczy elektryczności i właściciela sieci transmisyjnej

aha




straty które zwrócił producent UPS - poprzez firmę która budowała instalację w biórze ojca mojego kumpla wyniosły ok 30 tys $ (w samym sprzęcie, oprócz UPS) ale sąd tytułem odszkodowania doliczył jeszcze kasy za utracone korzyści (materiały których nie dało się odzyskać z uszkodzonych nosników) oraz koszty wynajęcia firmy odzyskującej dane

utracone korzyści - najśmieszniejsze jest to, że firma, zeby sie zabezpieczyc przed przypadkową utratą danych robiła codziennie backupy, w dodatku część danych trzymała w pomieszaczeniu obok i to w różnych formach






mimo, że na dach i przez okna próbowano lać wodę i tak spłonęło kompletnie wszystko co było łatwopalne


takze właściciel budyku wytoczył sprawę producentowi UPS i firmie montujacej system zasilania w wymienionej firmie ... np. dlatego, ze usunęła ona automatyczny system przeciwpozarowy z sali z UPSem bez powiadomienia i zgody tegoż własciciela


P.S. tylko, że w polsce szybciej umrzesz niż cokolwiek wyegzekwujesz za pomocą sądu

83.26.239.* napisał:
tylko w chorej polsce tak jest



to jest tak jak z dziećmi



sam kiedyś uzyskałem zwrot kosztów naprawy magnetowidu, który został uszkodzony z powodu wadliwego kabla ... a to to samo jak mniemam



jeśli tekst o niekompatybilności byłby prawdziwy to nikt nie wymieniałby np. pamięci nie współpracujących z daną płytą główną (przykład: niektóre mobo na nf2 i pamięci pracujące na cl3 albo poprostu niektóre typy pamięci) .... poza tym jeśli coś jest niekompatybilne to producent musi to określić - tzn. z czym jest nie kompatybilne .... normalne, że do płyty głownej z AGP8x nie wciśniemy karty AGP2x bo z uwagi na różnice napięcia mozemy spalić i kartęi płytę






tak izasilacz zgodny wg. producenta z specyfikacją ATX x.x i nie działajacy z płytą ATX. x.x lub innym sprzętem ATX x.x a wręcz uszkadzający sprzęt z którym powinien byc kompatybilny to bubel i producent ma obowiązek zwrócić wszelkie koszta


kiedyś głośna była sprawa gdy żle działająca poduszka powietrzna uszkodziła zdrowie małej dziewczynki



równie dobrze, moznaby powiedzieć ze goście od montażu poduszko powinni co najwyzej zmontowac nową - sprawną poduszkę nic więcej


analogia jest tu prosta i wszystko zależy tylko od teg ona jak zdolnego i cwanego prawnika stać wytaczającego proces cywilny producentowi zasilaczy


84.10.14.* napisał:
nie mowilem o listwie za 20 zl supermarketu.....83.29.27.* napisał:
Mr_Gizmo masz umnie duużego BROWARA za poświęcenie w wątku
Hmm chyba napiszę maila do komputronika i firmy Antec, opisze wszystko wyjaśnię może troche postraszę i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Sprawa ma sie nieciekawie bo na gwarancji mam tylko grafike i dysk, proc jest z USA więc wysłanie/serwisowanie to z pół roku, 8O ale co robic musze wysłać. :x
Więc w najgorsdzym wypadku na straty pójdzie karta TV za 200zł nagrywarka za 200....
Może darzą mi chociaz z serwisu w zamian ANTECA 550W albo jakis bonus... zawsze to coś

Druga sprawa to czekanie na serwis zazwyczaj ciągnie sie to kilka miesięcy mimo że w gwarancji jest 28dni....(wiem z doświadczenia)
W każdym razie odpuszczę sobie sądowanie na własną rękę, jak nie beda chcieli dac nic to poradzę się federacji konsumenta


Jakby to nie była Polska to faktycznie mógłbym się z nimi posądować, jak wygram to poszkodowanemu czyli mi zwraca się koszty procesu, do tego kase za odzyskanie danych z dysku, a gdybym jeszcze pracował jako np. grafik komputerowy w domu musieli by jeszcze wynagrodzenie zwrócić


Ale w polsce to czarna magia

Jeszcze raz dzieki za POMOC :!:
Ps takie jeszcze pytanie zasilacz kupiłem z obudową antec Sonata, budę sprzedałem już czy nie będą się strzempić jak wyslę do serwisu sam zasilacz?? Oczywiście gwarancje mam, ale na obudowę....
Jak myslicie? wkońcu padł zasilacz a nie oobudowa

213.76.93.* napisał:
Moja rada kaka. Skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenckich (czy jak to się teraz nazywa) Numej powinieneś znaleść w ksiązce telefonicznej... Życzę powodzenia.83.29.78.* napisał:
Nie strasz w mailach!!!Na początku musi być grzecznie i kulturalnie. Jak nie wykażą dobrej woli to dopiero wtedy możesz wspomnieć o jakiejś federacji konsumenta czy coś.
Jak wyślesz zasilacz na gwarancję to możesz spokojnie zapomnieć o wszelkich krokach prawnych, bo nie masz dowodu.
Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2025 | Prywatność | Load: 28.61 | SQL: 1 | Uptime: 42 days, 23:23 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl