Temat
Martwy Pixel W Acer
83.23.102.* napisał:
Witam!Własnie kupiłem Acera 5021 i w domku okazało się że niestety na mojej matrycy jest 1 wypalony pixel czy z tego powodu mam jakies prawo do wymiany sprzętu??
Wiem że kupując np w sklepie internetowym mam 10 dni na zwrot sprzętu a jak to jest jak się kupuje osobiście w sklepie??
I pytanie do użytkowników tego madelu: Czy nie sądzicie że jest on troszke za słaby bo mi np. w FarCry strasznie tnie
213.134.191.* napisał:
witam w klubie.. :/dzis zauwazylem ze w 'moim' (travelmate 2350) jest subpiksel swiecacy na czerwono :/
zastanawiam sie czy oddac i powiedziec co jest grane czy oddac bez powodu i kupic jeszcze raz.. tylko pytanie czy dostane nowy czy ten sam ;p
gdzie mozna sie dowiedziec ktorej klasy jest matryca??
213.76.146.* napisał:
Jak się człek w sklepie niedopatrzy, to ma pecha. Podstawą wymiany jest 5 czy 7 martwych pikseli, niestety (Mój Acer został nabyty w czwartek i mi to mówili, ale już mi uleciało). Oczywiście, jak miły sklep, to MOŻE dadzą się namówić na wymianę niezależnie od liczby martwych pikseli, ale nie mają obowiązku.Tylko towary nabyte "wysyłkowo" (tele-sklepy, internet, katalogi) można zwrócić w terminie do 7 (czy 10?) dni BEZ podania przyczyny zakupu.
82.181.143.* napisał:
Warunki gwarancji Acera co do uszkodzonych pikseli mowia tak:Acer jak wiekszosc producentow stosuje tutaj zasady normy ISO 13406-2. Na szczescie coraz wiecej producentow daje gwarancje typu zero badpikseli, miejmy nadzieje ze konkurencja zmusi także reszte do oferowania takiej gwarancji.
213.134.191.* napisał:
udalo sie wymienilem (media markt krakow) za 1 razem nie bylo czasu na sprawdzenie czy nawet notebook jest w pudelku, teraz sie przygladalem i nie zauwazylem nic podejrzanego a jak postawie system wszystko bedzie jasne, dali do zrozumienia ze nie beda robic problemow w razie odkrycia kolejnych subpikselico do dopuszczalnej ilosci subpikseli i zawsze zapalonych/zgaszonych to wszytsko zalezy od klasy matrycy a nigdzie nie jest napisane jakiej klasy mam matryce
(chyba ze klase matrycy okresla sie dopiero po zobaczeniu i ewentualnym podliczeniu w.w)
62.21.96.* napisał:
Czyli tragedia! Zapewne nie pojdą na układ aby wymienic mi laptopa Choć słyszalem że oddawane laptopy z tego powodu nie są oddawane producentowi tylko sprzedawane kolejnemu klientowi dlatego niektórzy nie robią z tego problemu. Producent od nich nie przyjmie tych laptopów chyba ze maja wiecej bad pixeli niż przewidują to warunki gwarancjiP.S.
Kupując laptopa nie mialem żadnych bad pixeli bo patrzylem w sklepie pod katem kolorów RGB dopiero w domu po 5 godzinnej zabawie z nowo zakupionym laptopem wyskoczył 1 bad pixel a na drugi dzień kolejny Jak w tym tempie to pojdzie to za miesiac nie bede juz nic widzial na ekranie
Reasumując znaczy to że klient nie ma możliwości dokladnego sprawdzenia matrycy w sklepie a w domku jest juz za pozno choc pixel moglbyc juz wypalony podczas zakupu Moim zdaniem powinny byc chociaz 3 dni na dokladne sprawdzenie sprzetu szczegolnie takiego drogiego bo badz co badz 4600 to dla mnie duzo
195.136.72.* napisał:
tak apropos badpixeli swiecacych na inne kolry to jest rzekomo ratunek na to firma LG proponuje masowac miejsce gdzie wystepuje badpixel zeby uaktywnic wszystkie polaczeniapodobno dziala
84.10.32.* napisał:
trzeba go piescic i szeptac czule slowka....
84.40.203.* napisał:
Moze puszczac muzyke klasyczna, podobno dziala bardzo kojaco i relaksacyjnie.87.74.22.* napisał:
Ja tez w swoim mam jednego martwego pixela co swieci na niebiesko.Acera Aspire 3503 WLMI kupilem w niedziele a w poniedzialek juz mialem martwego pixela.We wtorek zglosilem ale koles powiedzial,ze musi byc conajmniej 8 to pojdzie na gwarancji.Zastanawiam sie jak maja inni laptopy co kupuja np. Toshiby czy tam tez padaja pixele martwe...od czego to zalezy i czy nie da sie naprawde tego jednego pixela wlaczyc?Dlaczego one nie swieca i sie psuja ...
Pozdrawiam z Londynu
Mariusz
192.100.124.* napisał:
Badpixele zdarzaja w notebookach kazdego producenta (no i na "zwyklych" LCD-kach). Niekiedy niestety trafi sie jakas seria gorszych matryc i wtedy badow jest wiecej. Ja w poprzednich notebookach, ktorych uzywalem tez mialem po jednym, w Toshiba Satellite Pro 4200 takiego denerwujacego czerwonca a w Fujitsu Siemens Amilo praktycznie niewidocznego z wypalona czerwona skladowa. W obydwu pojawily sie one po ok. 1.5 roku uzywania. Co do ilosci badow do gwarancji - zajrzyj do warunkow na stronie Acera. Z tego co ja tam widze to jesli badow jest wiecej niz 4 na milion pixeli (WXGA 1280x800=1024000 pikseli, XGA 1024x768=786432 pikseli) lub wiecej niz jeden trafi ci sie w srodkowej czesci ekranu to kwalifikuje sie chyba do naprawy/wymiany.83.17.120.* napisał:
odnosnie masowania to faktycznie pomaga, ale nie przy bad pikselach, otoz czasami niektore matryce wystwietlaja cos na ksztalt bad piksela, a tak naprawde jest to wynik nie stykania polaczen.Wtedy szmatka np. do czyszczenia matryc mozna to miejsce ponaciskac i jak bedzie efekt - zniknie bad to macie naprawiony
jednak moze kiedys wrocic, glownie po dluzszym nie uzytkowaniu matrycy (kilkanascie dni).
odnosnie oddawania sprzetu, zgodnie z prawem UE mozecie do 5 (7?) dni oddac towar bez podania przyczyny i musza Wam oddac pieniadze. Warunek jest jeden, towar nie moze nosic zadnych sladow uzytkowania, musi byc nieuszkodzony mechanicznie przez Was.
83.29.81.* napisał:
Mam pytanie do kolegi Shade! Masz ten sam model laptopa tzn. TravelMate 2350 i ile u Ciebie trzyma bateria? i czy formatowałeś baterię i jak? Dzięki z góry pozdrawiam.213.134.191.* napisał:
prawde mowiac nie wiemprawie caly czas jest podpiety do sieci a ze jest nowy wiec nie bylo okazji jeszcze sprawdzic ile trzyma
wg programu ePowerManagement na 'entertainment' ~1h50 a na 'maximum battery life ~2h50 ale nie wiem jakie obciazenie biora pod uwage
62.21.16.* napisał:
odnosnie oddawania sprzetu, zgodnie z prawem UE mozecie do 5 (7?) dni oddac towar bez podania przyczyny i musza Wam oddac pieniadze. Warunek jest jeden, towar nie moze nosic zadnych sladow uzytkowania, musi byc nieuszkodzony mechanicznie przez Was.
[/quote]
Masz racje ale z tego ci wiem to tyczy sie tylko sprzetu kupowanego przez internet czyli umów zawieranych poza siedziba firmy
Ale jesli sie myle i ktos ma potwierdzone informjacje ze jest inaczej niech napisze bo moze wtedy uda mi sie wymienic sprzet...
83.17.120.* napisał:
no pewnie, ze jest inaczej. Dotyczy to kazdego sprzetu, czesto sprzedawcy, zwlaszcza w malych sklepach probuja sie od tego wybronic, ale nie maja do tego podstaw.62.21.16.* napisał:
Ja kupilem swojego w MTS Notebook w sklepie który ma duzo fili w Polsce wiec stawialem u nich na profesjonalizm lecz przed chwila dostalem maila ze nie ma takiej mozliwosci i ze z pewnoscia sie przyzwyczajeCo radzicie? Co robic?
83.20.251.* napisał:
Ja kupilem swojego w MTS Notebook w sklepie który ma duzo fili w Polsce wiec stawialem u nich na profesjonalizm lecz przed chwila dostalem maila ze nie ma takiej mozliwosci i ze z pewnoscia sie przyzwyczaje
Co radzicie? Co robic?
zarty sobie robia. masz prawo zeby oddac go bez podania przyczyna w ciau 10 dni. wiec nie mailuj tylko dzwon i mow ze wysylasz z powrotem i niech nie sapią.
83.168.75.* napisał:
no pewnie, ze jest inaczej. Dotyczy to kazdego sprzetu, czesto sprzedawcy, zwlaszcza w malych sklepach probuja sie od tego wybronic, ale nie maja do tego podstaw.
Tak jak napisał sebasw, towar możesz oddać jeśli nie minęło 7 lub 10 dni (nie pamiętam dokładnie) od daty zakupu. Nie trzeba podawać przyczyny, może poprostu nie spełniać oczekiwań. Jednak opakowanie musi pozostać nieuszkodzone, a sam sprzęt nie może nosić śladów użytkowania. Z doświadczenia wiem, że wymieniają taki sprzęt, który już na starcie ma martwy piksel - pewnie dlatego, że sprzęt który kupujesz musi być wolny od wad. Jeśli wyświetlacz już na stacie ma martwy piksel, to sprzęt jest niezgodny z umową. Jeśli po 7-10 dniach pojawi się marwty piksel nie mają obowiązku wymienić takiego sprzętu. Wtedy trzeba czytać ich warunki gwarancyjne (ile marwtych pikseli musi być aby sprzęt podlegał gwarancji itp.).
Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 6.68 | SQL: 1 | Uptime: 753 days, 11:36 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl