heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Poniedziałek 29 kwietnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Bad Pixele W Lcd


82.210.145.* napisał:
Witam
Mozecie mi powiedziec ile w firmach typu Sony jest dopuszczalnych bad pixeli? W moim viewsonic jest jeden i co mnie zdziwilo ,podobno miesci sie to w normach serwisu ,i jeden badpixel to standart w kazdej firmie.... jak to wyglada naprawde??

83.29.108.* napisał:
To jeszcze zalezy czy jest to wypalony subpixel czy pixel.
Przestudiuj dokladnie warunki gwarancji powino byc tam napisane co i jak. Kazda firma inaczej traktuje problem pikseli. NIektóre wymieniaja jak uszkodzony jest juz 1 piksel.
Zazwyczaj norma ISO-13406-2 pzyjmuje 2 uszkodzone pixele i dopiero wtedy monitor kwalifikuje sie do wymiany.
Zalezy to tez chyba od polozenia tego pixela bo jeśli jest on w centralnej czesci to jest wieksza szansa.
Zapraszam tutaj:
http://benchmark.pl/artykuly/technika/ISO_13406_2/strona-1.html

83.30.70.* napisał:
Ja kupujac swojego VS dostalem 7 dni na wyszukanie uzkodzonych pixeli i subpixeli. Kupowalem w czesto krytykowanym monitor.pl.

82.210.145.* napisał:
Z tego linka wynika ze w normie jest nawet 7 pixeli takich jak ja mam (czerwono-jakis tam icon_smile3.gif ) na monitorze LCD...trudno sie mowi....chyba ze cos zle interpretuje??

195.150.77.* napisał:
Wydaje mi się że mam uszkodzony piksel (a może i nawet 2) w moim panelu, ale nie jestem pewien. Jak to rozpoznać? Jest jakiś soft do tego?

82.210.145.* napisał:
U mnie ten pixel na ciemnym tle swieci caly czas na czerwono....

pozatym monitor bomba....

80.55.38.* napisał:

Nokia test monitor.
Wlacz ktorys test z kolorkami oraz obrazem czarno-bialym i patrz czy nie widac jakis odbarwien.

83.29.89.* napisał:
Cegla jesli swieci ci caly czas na czerwono to masz uszkodzony subpixel icon_sad2.gif
Niestety jest to wada paneli LCD ..

82.210.145.* napisał:
ok dzieki jakos przezyje....czesto sie zdarzaja LCD bez zadnych uszkodzen pixeli czy jednak wiekszosc cos ma nie tak?

217.97.131.* napisał:
Ostatnio kupowałem monitor, najpierw miałem w domu LG 101735, włączam czarną tapetę, jeden piksel świeci na niebiesko, monitor odniosłem do sklepu, teraz chciałem kupić Iiyama ProLite E431S, kazałem w sklepie podłączyć, co się okazało? Jeden piksel świeci na czerwono, następny monitor, to samo, sprawdziłem 5 sztuk, każda miała jeden piksel, w różnych miejscach...wkurzyć się można, ale monitor był mi potrzebny to wziąłem jeden. Podłączyłem w chacie, nie ma ani jednego...wszystko działa, cała matryca świeci jak trzeba. Nie wiem o co chodzi.

Co do gwarancji, w mojej jest napisane, że max ilość spalonych pikseli to 0,0005% wszystkich, czyli przy rozdzielczości max 1280x1024 daje to 7 pikseli, aaaale nie więcej niż 2 w centrum obrazu (nie wiem tylko jaki obszar mam rozumieć przez słowo "centrum")

Monitor kupowałem w ProLine we Wrocławiu.

83.29.89.* napisał:
W LCD bad pixele pojawiaja sie juz na etapie produkcji matrycy, lub wychodza w 1szym tygodniu eksploatacji. Pozniej ryzyko wyskoczenia bad pixela maleje aczkolwiek nie do zera icon_smile3.gif
Ja narazie uważam że LCD sa dobre ale sa troche niedopracowanymi urządzeniami.
Kupując panel za 1600zł spodziewam sie ze bedzie on full sprawny a jesli nie to producent wymieni mi go na nowy. Jednak rzeczywistosc jest troche inna. Odpukac narazie u mnie 0 uskodzonych pixeli icon_smile3.gif

83.28.177.* napisał:
Jedynie LG (w Polsce) daje miesięczną gwarancję na 0 pixeli (nie wiem dokładnie jak z subpixelami, ale chyba też). Tzn. jeśli w ciągu miesiąca od zakupu znajdzie się uszkodzony pixel to lcd pod pachę i do serwisu (lub sklepu). Mają wymienić na nowy.
Podobną gwarancję wprowadził samsung, ale na razie tylko w Korei icon_sad2.gif .

83.30.77.* napisał:
Conti - w teorii.
W parkatyce wyglada to inaczej. Kolega kupil w PCP 17-tke LG. Kurier przywiozl po paru dniach. Po podlaczeniu okazalo sie, ze matryca ma 7 wypalonych subpixeli. Jeden obok drugiego. Efekt-zielona plama na srodku ekranu. Kolega zadzwonil do PCP i uslyszal odpowiedz, ze oczywiscie moze ten monitor odeslac,ale bedzie szybciej jezeli sam zawiezie go do serwisu. W pierwszym do jakiego zadzwonil wogole nie chcieli z nim gadac. W drugim (Sosnowiec) laskawie zgodzili sie zeby go przywiozl. Po godzinnej wycieczc do Sosnowca kolega dowiedzial sie, ze moze u nich zostawic monitor,a oni (uwaga) zastanowia sie czy sprzet kwalifikuje sie do wymiany(sic!). Po tygodniu dostal telefonu, ze serwis LG w swej nieskonczonej laskawosci wymieni mu ten LCD. Kolejna wycieczka do Sosnowca i ma nowy sprzet. Tyle, ze wg jego opowiesci facet, ktory mu go wydawal patrzyl tak jakby kumpel zgwalcil mu zone i wymordowal dzieci.
Jednym slowem viva slaskie zaplecze LG.

83.28.174.* napisał:
Polska rzeczywistość. To jest po prostu smutne. Serwisy i sklepy potrafią nie wiedzieć lub nie chcieć wiedzieć, lub udawać, że nie wiedzą (bo tak jest mniej dla nich roboty). Znajomy przeszedł przez kilkanaście sklepów komputerowych. W trzech wiedzieli o tym i nie robiliby problemów z wymianą, w jednym sam sprzedawca mu to powiedział. W pozostałych patrzyli na niego / na nas jak na idiotów icon_wink2.gif .
Po prostu jeśli sklep / serwis ma certyfikat LG to można wywalczyć swoje prawa jeśli nie - to klienta po prostu oleją.

I to jest problem - LG daje taką gwarancję, Jakiś tam sklep czy serwis olewa i nie chce sobie robić problemu.
Brawa dla LG za gwarancję chociażby dlatego, że już i Samsung powoli dołącza taką gwarancję a to już może wymusić na innych zmianę podejścia.

http://pl.lge.com/ir/html/ABboards.do?action=read&group_code=AB&list_code=PRE_MENU&seq=5175&page=1&target=pressreleases_read.jsp

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 3.21 | SQL: 1 | Uptime: 56 days, 14:26 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl