heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Niedziela 22 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

REQ HELP : IBM Deskstar 61,4 MB IC35L060AVVA07-0


62.89.106.* napisał:
Nio i pol roku pochodzil i cos sie zaczelo dziac. Byl zadbany,czyszczony, defragmentowany, dodatkowo chlodzony.
Objawy : mianowiecie przy kopiowaniu miedzy partycjami wydaje charakterystyczny dzwiek (nie jest to pisk a nic w podobie WD) brzmi to mniej wiecej jak swoiste "klik" "klik" (nio ciezko to wam opisac - nie jest to dzwiek naprawde "przelatujacych danych").
Tak bylo od samego poczatku wiec uznalem to jako norme. Quick Bench pokazywal predkosci w granicach 47 MB/s odczyt i 38 MB/s zapis przy UDMA-5 (wiec wcale niezle). I stalo sie to jakies 2 tyg temu dysk oprocz wymienionych wczesniej dzwiekow zaczal sie zatrzymywac. Fizycznie ramie z glowica wraca do MBR-a i spowrotem w poprzednie miejsce.
Powoduje to jak sie domyslacie nagly spadek transferu na moment i dalej jest ok.
Pobralem obydwa narzedzia do dyskow ze strony IBM/Hitachi. SMART pokazal status Good, bad sectorow brak, test mimo ze trwal baaardzo dlugo wykazal ze jest OK.
Wyjalem go na wszelki wypadek i zbackupowalem wszelkie dane w pracy z niego. Pomocy co z tym zrobic ew. jakim progrmamem go zdiagnozowac czy dac sobie spokoj i oddac do sklepu ??
Zeby bylo smieszniej to ten dysk jest dyskiem wymienionym na nowy po roku uzytkowania poprzedniego i o ile dobrz wiem to teraz idac do sklepu moge domagac sie zwrotu gotowki. Wiecie jak to jest ??

80.55.232.* napisał:
dysk najprawdopodobniej pada to tylko kwestia czasu
, opisany klik jest charaktersyyczny dla IBM'ow jesli jest jeszcze na gwarancji to mozesz podpiac dysk i zapuscic kopiowanie w kolko czegos na ten dysk parenascie godzin , powinno to przyspieszyc padniecie dysku icon_smile2.gif

62.89.106.* napisał:
Nio to "klawo jak cholera". Wzialem Gwarancje i dyszczek pod pache i pomaszerowalem do sklepu.
Co sie okazalo. Moja gwarancja jest niewazna a dlaczego ? Ano dla tego ze od momentu kiedy zakupilem dysk to firma w ktorej ja kupilem zmienila status wobec Urzedu Skarbowego. Mianowicie z "s.c" stala sie "sp. z o.o." i d*** blada. Pomimo ze pracuja tam ci sami ludzie i adres ten sam to "zupelnie inna firma". Domyslcie sie jak mnie to wku****ilo. IBM daje gwarancje na 3 lata zostalo jeszcze jakies 2 i nie ma gdzie jej zrealizowac.Sprawe niezwlocznie zglosilem do UOKiK (Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumenta) zobaczymy co sie da wywalczyc tymczasem wszystkich WAS przestrzegam przed zakupami w firmie :
CODE
"Artland" Sp. z o.o.

00-032 Warszawa, ul. Przeskok 2

woj. mazowieckie

tel. (022) 827-02-84 fax. (022) 827-37-17

Niestety maja swoje stoisko na Warszawskiej Gieldzie Komputerowej
Szkoda wogole pisac na temat tego jak zostalem potraktowany - po prostu uwazajcie na towar zakupiony u nich i abyscie nie doswiadczyli podobnego przypadku co Ja.

Pozdrawiam

p.s. o dalszym przebiegu sprawy bede informowal w tym watku. wydaje mi sie ze jest to wazny temat dla nas wszystkich. jesli ktos uwaza inaczej a moze ma jakis pomysl na rowiazanie sytuacji - zapraszam do dyskusji.

80.54.115.* napisał:
Sluchaj, co to znaczy, ze ona zmienila status! Jakie to ma znaczenie?Co Ciebie to obchodzi???To ich sprawa, nie Twoja!
Co ma do rzeczy zmiana statusu prawnego???
Maja Ci wymienic i koniec!!
Mi kiedys probowali wcisnac kit, ze gwarancja juz nie wazna, bo przyszedlem tydzien przed jej koncem!Gwarancja to gwarancja!
Bardzo dobrze, ze zglosiles sprawe do UOKiK!

62.89.106.* napisał:
krycho widzisz problem polega na tym ze kiedys (czytaj : rok temu) to byla firma Artland II a obecnie to Artland SP. z o.o. i twierdza ze to inna firma. Tamta miała siedzibę w Mławie a oddział w Warszawie natomiast obecna ma siedzibe w Wawie a oddział w Mławie icon_smile2.gif
ale najgorsze ze wciskaja ludziom lipe na WGK .......

m3r

80.54.115.* napisał:
a szefostwo jest to samo? Jesli tak, to podziałaj w UOKiK-u, tak by tej firmie sie odechciało z ludzi robic wała!Niech im jakies pisemko przesla!
A straszyłeś już ich UOKiK-iem? Czesto to pomaga i czyni cuda, taka oporna firma raptem zmienia zdanie icon_wink2.gif!!

62.89.106.* napisał:
Nie straszylem ich - bo po co ?? zawinalem sie jak pies z podkulonym ogonem tak mnie zalatwili.... icon_sad2.gif
W UOKiK powiedzieli ze trzeba sie udac do konsultanta powiatowego a przyjmuje jutro od 10 - 16.
Zobaczymy.
W Artlandzie powiedzieli ze istnieje tylko jedna osoba zwiazana ze stara firma i podali mi nr telefonu komorkowego ale niestety od kilku dni proboje i nic "abonent nieosiagalny .... "

m3r

80.54.115.* napisał:
Nie, idz do nich! I pogadaj z nimi!Nie daj sie zastraszyc!Potraktuj ich z gory!Powaznie!
Powiedz, ze maja Ci dac aktualny numer do goscia!
Postrasz ich tym UOKiK-iem!!!To naprawde pomaga!
Powiedz, ze jesli sprawe nie bedzie załatwiona to sprawą zajmie się Urząd Konsumenta!

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.15 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 21:12 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl