Temat
Zasilacze Fortron
83.22.133.* napisał:
witam wszystkich !!! chcialbym zasiegnac rady specow a mianowicie ktorego fortrona byscie mi polecali do tego ''slabego konfiga ponizej''... oczywiscie tylko i wylacznie 350 W bo to ma tez dzialac jak zalozmy cos zmienie plyte i proca na wydajniejsza ... a fortron dlatego bo niedrogi a jestem splukany doslownie przez ''zabawy wakacyjne''84.10.135.* napisał:
350-60MDN REvA za 50zł z allegro
83.17.110.* napisał:
Do takiego konfiga to każdy z mocą powyżej 250W styknie.83.22.133.* napisał:
benito pisalem wyraznie ze na przyszlosc tez a nie chce jakiegos shitu brac takiego jak mam (codegen )80.55.254.* napisał:
Fortron 350W starczy na bank. bdb firma83.25.143.* napisał:
Model 300-60GTP z active PFC jest niezly. Teraz juz zszedl do 30zl... rok temu kupowalem za 100 Ale bardzo cichy i niezly zasilacz. Po dorzuceniu 6800 i dovoltowaniu proca na wc troche puchnie, ale do wiekszosci configow klasy sredniej idealny zasilacz. Glowna zaleta jest prostota, 1x 80mm ktore sie ledwo kreci i to naprawde najcichszy zasilacz z jakim mialem do czynienia.83.28.99.* napisał:
Kolego aerial zrobiłeś taką reklamę, że aż sam chcę to kupić. Gdzie widziałeś takie ceny jak podajesz?195.82.184.* napisał:
Aczy ta 350 -siątka wystarczy pod R9500Pro i proc Athlon 2000+ + OC ??80.55.254.* napisał:
tak
83.22.133.* napisał:
350-60MDN REvA a ten model jest dobry ??82.146.244.* napisał:
Rev. A (mam taką ) ma 19,5 A na linii 12V, czyli super, bo są jeszcze wersje z 18A.84.10.135.* napisał:
Chyba jest dobry własnie robię jego test tak sam dla siebie z ciekawosci:), jak na razie moc znamionową bez problemów potrafi dostarczyć. Chwilami udało mi się wyciągnąć nawet ~350W z tych 3 napięć 3.3V 5V 12V (a deklarują 320W).
http://www.friend.za.pl/FSP350W/pages/dscf0004.html
Trochę cienkie przewody = spadki napięć, na 3.3V przy obciązeniu 20A spada na 3.22V
W porownaniu do codegena ktory na obudowie miał napisane 300W a przy 195W powiedział dość - jest niezle.
Dodam tylko ze moj komp pobiera podczas grania 200W z sieci, jak podłączyłem ten zasilacz do opornic to bez problemu udało mi się przekroczyć 400W więc wychodzi na dwukrotny zapas...
Tak się zastanawiam po co komu te 450W zasilacze, co prawda konfig nie mam wypasiony ale spotykałem na słabszych mocniejsze zasilacze...
Dla zainteresowanych: ustrojstwo do ktorego podłączam zasilacze wygląda tak:
http://www.friend.za.pl/ATXPSU/pages/dscf0008.html
Sprawnsc zasilacza ~70%
84.10.135.* napisał:
Ale są jeszcze 350W bez "REV A" ktore z 12V dają ~25A, widziałem takie na allegro, z pozostałych napięc niestety tylko 130W
Te bez RevA idealne do płyt (głownie P4) ktore zasilają wszystko z 12V.
87.248.76.* napisał:
Może będę nudny ale podam konfig jaki napędza mój FSP 250W (!!!):- abit nf7,
- xp 1700 2500MHz (1.85V),
- 1 GB ram,
- R9800 PRO,
- 120GB HD,
- 2 x wentyle 120x120 na chłodnicy (+2 mniejsze) przez fanbusa.
Tak więc myślę, że 350W pociągnie mocny sprzęt (może nawet NF4- tylko potrzebna była by przeróbka 20 -> 24pin). Za 50zł chyba nic lepszego nie znajdziesz.
83.28.99.* napisał:
Kawałęk porządnej roboty kolego gmfriend. Mam jeszcze jedno pytanie, czy ten zasilacz mimo tak dużego wiatraczka nie jest głośny?Jak wychodzi w porównaniu z braćmi z wiatrakami 80mm?
82.146.244.* napisał:
Pewnie chodzi ci o FORTRON FSP350-60THA-P. Posiada on dwie oddzielne linie 12V, jedną 10A, drugą 15A. Ten zasilacz byłby dobry dla nowszych konfiguracji (mocna linia 12V, słaba 5V). Kolega potrzebuje jednak zasiłke nie tylko z myślą o przyszłości ale też taką która będzie w sam raz dla bieżącego konfigu, więc raczej FSP350-60MDN byłby lepszy...
84.10.135.* napisał:
Do demona ciszy bym go nie zaliczył ale na obecnym konfigu w zamkniętej obudowie jest porownywalny z sziftekiem HPC-360-202DF
Teraz wyczytałem w tescie:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/fsp-psu.html
ze podobny fortron BIG-FAN ma obroty od 1200 2100
83.28.99.* napisał:
Dzięki serdecznie. Przymierzam się do zmiany zasilacza i szukam czegoś cichego przede wszystkim o mocy 300-350W. W chwili obecnej mam Linkworlda 300W. Świetny zasilacz, trzyma napięcia i do tego bezawaryjny mimo ogromnej ilości zwarć jakie na nim wykonałem. Ostatnio musiałem odciąć jeden z molexów do FDD bo przy jednym ze zwarć kable się rozgrzały do czerwoności i powyłaziły na wierzch. Najlepsze jest to. że mimo tak poważnego zwarcia dalej trzymał stabilnie napięcia, bo Windows się bezproblemowo ładował . Mniejsza z tym, w każdym razie swoje wysłużył i szukam czegoś dobrego i cichego w zastępstwie. Wolałbym coś na wiatraku 80mm bo coś mi podpowiada, że one są troche cichsze. Poprawcie mnie jeśli się mylę.83.144.66.* napisał:
Fortrony to są naprawde pożądne zasilacze i nikt nie zaprzeczy.... aż żałuje że mam modecoma... Kilku znajomych ma te zasilacze i wszyscy są zadowoleni, z ciszy oraz stabilności napięć taka "trzysetka" musi mieć spory zapas power'a że ciągnie takie konfigi....83.17.110.* napisał:
Moedel 300-60 BT PPFC oraz 300-60 GTP APFC mają realnie ponad 350W. Z tym że GTP jest nieco gorzej chłodzony (cichszy) i przy wysokim obciążeniu(>300W) przez to napiecia mu trochu bardziej pływają.83.31.241.* napisał:
A ja mam pytanko w takim razie też jedno.Czy do mojego sprzętu z podpisu - tego ze Slackware - starczy 250 WAT?
Bo myślałem o 300, albo nawet 350 - ale nie wiem czy jest to potrzebne ?
80.55.254.* napisał:
Myślę że 250W spokojnie starczy sam kiedyś miałem podobnego kompa jechałem równiez jak ty na Codesichie 300W i jakoś dawał sobie rade Zależy od ceny fortrona jak będzie różnica pomiędzy 250/300/350W gdzieś 10-20zł to bierz najlepszego. 10zł ciebie nie zbawi a za to będziesz pewny że jak coś jeszcze dorzucisz do tego kompa to będzie śnigać.81.15.192.* napisał:
Ja do Fortrona mam ogromne zaufanie, poprzednio ciagnal kompaFortron 250W(Athlon2000MHz, Plyta na nF2 + to co w podpisie), wszystko
chodzilo super stabilnie, pracowal tak ponad rok i dalej jest oczywiscie sprawny, ale odszedl na zasluzona emeryture, zostawolem go jako rezerwowy zasilacz, jest niesamowicie cichy, nigdy nie przelaczal sie na
wyzszy bieg.
Obecnie mam kongig taki jak w podpisie i ciagnie go Fortron 350W, ten slabszy ktory ma na 12V tylko 18A, jest rowniez rewelacyjny i dosyc cichy, niesamowicie trzyma napiecia na nowym sprzecie, oto krotkie wyniki pomiaru napiec miernikiem:
Idle: 5.07\12.14
Kompresja XviD: 5.08\12.10
Kompresja XviD + GTA:SA: 5.06\12.12
Czego chciec wiecej ?
Jak dla mnie rewelacja, ciekawe jak zniesie dolozenie R9700PRO, ale mysle, ze nie zrobi to na nim wrazenia
Nastepnym zasilaczem ktory kupie to bedzie napewno Fortron...
83.17.110.* napisał:
Fortrony 250W miały swego czasu około 300W i to jest najlepsze , więc tego konfiga ze slackware nawet nie poczują84.10.135.* napisał:
Moj konfig pobiera tyle:
http://www.friend.za.pl/IleMocy/index.html
Więc prawdziwe 250W Ci wystarczy
PS:Gdyby nie fakt ze moj konfig duzo ciągnie z napięcia 12V to poszedł by i na fortronie 250W.
Dzisiaj zrobiłem inny test, obecnego szifteka 360-202DF obciązyłem tak ze pobierał z sieci 490W (sprawnosc 75%) czyli oddawał ~370W czyli tez ciut więcej niz deklarują na naklejce.
Jak będę miał czas to jeszcze podepnę starego fortrona 250W 250-60GTA i obciąze go tak zeby się wyłączył albo "odszedł".
Podczas zabawy z zasilaczami zauwazyłem taki problem: zasilacz podłączony bez wsadzania do obudowy komputerowej przy 100% obciązeniu jest tylko lekko ciepły, natomiast wsadzony do zamkniętej obudowy komputerowej i obciązony tylko w 50% jest znacznie cieplejszy...
87.248.76.* napisał:
Chłodzi go ogrzane powietrze z wnętrza budy.
83.28.130.* napisał:
Pewnie na 100% ma większą sprawność i mniejsze straty w końcówkach mocy. Sprawdź to.
83.17.110.* napisał:
Bez przesady, zasilacz mniej obciążony nigdy nie będzie w tych samych warunkach mocniej nagrzany, niż wtedy, gdy obciążenie wzrasta. Bo procentowo straty są mniejsze w stosunku do pobieranej mocy, ale większe mierząc liczbowo.Inaczej mówiąc , bzdury godocie panocku
Mechlin dobrze mówi, bo zasiłka po prostu ma utrudnione chłodzenie, ot cała filozofia.
83.28.130.* napisał:
Mylisz się. Każdy zasilacz ma swoją charakterystykę pracy i ma swoją optymalną moc przy której ma największą wydajność. Wzmacniacze impulsowe mają to do siebie, że lepiej się czują przy mocnychh obciążeniach niż przy słabych, ponieważ największe straty są w momencie włączania i wyłączania klucza MOSFET. W zasilaczu słabiej obciążonym procentowo więcej czasu jest poświęconego na włączanie i wyłączanie klucza aniżeli w zasilaczu mocniej obciążonym. Tak więc sam bzdury opowiadasz.83.17.110.* napisał:
wiesz, jeszcze nie spotkałem zasilacza, który na biegu jałowym bardziej rozgrzał by się niż przy jakimkolwiek obciążeniu, gdyby tak było to wiatraki wraz z obciążeniem by zwalniały w zasilaczach, żałosny jestes w tym momencie83.28.130.* napisał:
Ja jestem żałosny? Wyskakujesz z jakąś domorosłą filozofią, wogóle nie znasz teorii, uważsz się za Bóg wie kogo i jeszcze ubliżasz innym. Zastanów się nad tym kim Ty jesteś, bo ja już wiem.
83.28.130.* napisał:
Moja teoria idzie włeb? A skąd Ci się wzięło, że częstotliwość sterowania kluczy w zasilaczu pod wpływem obciążenia rośnie? Bo akurat jest odwrotnie.
Kurcze, widzę, że posty tu giną
Ja nie twierdzę, że mechl!n się myli. Oczywiście, że ma rację, ja stwierdziłem tylko jeszcze jeden powód takiej sytuacji.
83.27.128.* napisał:
Czy którys z Panów chce odpoczać od pisania postów?Wypowiadac sie prrosze na poziomie bo taka dalsza dyskusja moze to sie źle skonczyc..
83.17.110.* napisał:
Tu mnie złapałeś,przyznaję, ale twoja teoria dalej ma wady.Przy zwiększonym obciązeniu na trafo idą z przetwornicy impulsy o większym wypełnieniu, a więc pomiędzy źrodłem, a drenem klucza w jednostce czasu przepływa większa ilość energii, co powoduje większe nagrzewanie się tegoż elementu. W procesorach ilość energii w impulsie jest niemal identyczna, bo to układ cyfrowy, a w nim dopiero widzimy duże straty w wyniku przełączania.
Dodatkowo, przy dużym obciążeniu bardziej nagrzewają się inne elemanty, począwszy od dławików, diód skończywszy na rezystorach. I jak tu zasilacz ma się mniej nagrzać gdy w wielkim uproszczeniu jest odpowiednio sterowaną rezystancją.
83.28.130.* napisał:
To prawda, między źródłem a drenem płyną większe prądy, ale biorąc pod uwagę, że rezystancja włączonego MOSFETa jest rzędu setnych części oma (a nawet mniej) straty te są minimalne. Dławiki mają charakter indukcyjny a więc ich reaktancja zeleży wprost proporcjonalnie od częstotliwości a ta maleje a więc i moc strat indukcyjnych maleje. Jedynie diody będą się bardziej nagrzewać, ale one i tak się bardzo nie nagrzewają. Nie zgadzam się z Twoją teorią zasilacza jako sterowanego rezystora, ale nie będę rozwijać wątku ponieważ i tak już za bardzo odeszliśmy od tematu wątku.83.25.138.* napisał:
Wiec te fortrony 35zl - http://allegro.pl/show_item.php?item=63763827Prawda jest taka ze powietrze wylatujace na moim configu z tej zasilki, mimo ze leci bardzo slabo (cicsza) jest gorace, okolo 45C. Pewnie moznaby z niego duzo wiecej wycisnac dajac mu mocny nawiew albo bloczek do srodka.
Kiedys byly fortrony fsp 550 za ~200zl ale ostanio ich nie widac. To w kategorii cena / moc zdecydowany lider i tego mi na dzis dzien trzeba.
EDIT:
JEST
http://allegro.pl/show_item.php?item=64631866
62.69.192.* napisał:
chcem kupic fortrona 350 60mdn i mam maly dylemacik :czy jak podlacze zasilke na 20pin do plyty ktora ma 24piny, to nic sie nie popsuje na dluzsza mete ? nie bedzie to mialo wplywu na stabilnosc ?
w sumie to moge se kupic przesciowke to juz nie bedzie zadnego problemu . prawda?
87.248.76.* napisał:
Nie wiem czy istnieje fizyczna możliwość podłączenia 20-pinowej wtyczki do 24-pinowego gniazda. Na pewno nie będzie pasował zatrzask- ten jest na środku. Lepiej chyba dołożyć te 12zł na przejściówkę.195.136.107.* napisał:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/fsp-psu.html
modecom=fortron
83.17.110.* napisał:
Pomyślałem o ludziach, których nie stać na droższe firmówki i w najnowszym teście zasiłek, który bedzie na http://www.mod-planet.com będą nowiutkie FSP prosto z MODECOM Polska. Postaram się żeby uzupełnić paletę zasiłek o te, których w tym roku zabrakło na tweakowym teście. Między innymi Topower P6, Revoltec chromus 2, Sharkoon Silentstorm i kilka innych.62.69.192.* napisał:
czemu te FSP sa takie dobre , a na allegro mozna je tak tanio kupic ?jak to jest ?
84.205.223.* napisał:
tez fortrony typu mdn gtp itd sa to poniemieckie zlomy83.18.89.* napisał:
Nie marudz tylko bierz puki jeszcze sa
81.15.192.* napisał:
Tak masz racje, ja sie przekonalem jakie to sa zlomy
Chieftec 360W, trzymal gorzej napiecia od tego zloma poniemieckiego
A, ze jeszcze nie wspone o glosnosci obu zasilaczy...
dzik86
Kupuj gwarantuje Ci, ze bedziesz zadowolony
83.27.159.* napisał:
Czy Twoja gwarancja obejmuje zwrot pieniędzy, jeśli kol. nie będzie zadowolony z zasilacza?
81.15.192.* napisał:
Wiesz, w sumie zamierzam kupic taki do drugiego komputera\kolegi, wiec na chwile obecna powiem, ze tak, moglbym go odkupic, tylko musi sie pospieszyc.O widze, ze kolega dzik86 jest ze Szczecina
Mam tam dobra znajoma, wiec wszystko daloby sie zalatwic
80.72.195.* napisał:
zadowolony to na pewno bede bo moj obecny zasilacz jest glosny jak suszarka i to doslownie83.25.125.* napisał:
Szkoda ze ciezko dostac cos z fortronow w bardziej high-endowym segmencie rynku. 550 juz taki cichy nie jest niestety bo konstukcja mimo mocy standardowa. Dzis tez czliwke sobie zyczy odczepianych kabli, wentyla 120mm i lepszego wygladu213.238.91.* napisał:
Witam, do sprzetu ponizej jaki proponujecie zasilacz marki fortron(slyszalem o niej wiele dobrego), ktory bez problemu pociagnie ten zestaw(aktualnie mam w budzie Tracera 500W ktory powoli zacyzna dawac o sobie znac w postaci zwisow itp)?a) FORTRON FSP350-60THA-P |http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64164054
FORTRON FSP350-60MDN |http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65305053
Athlon XP Barton 2500+ 3200+, Abit NF7-S2, 1GB Dual DDR400 2.5-3-3-8 Apacer, Gigabyte GF6600GT 500\1000 540\1160, 2*WDCaviar 80GB, CD-ROM, CD-RW
Czy wymiana bedzie w moim przypadku wogole oplacalna?
Prosze o rady, pozdrawiam
62.69.192.* napisał:
wlasnie jade na fsp350-60mdncool & quiet a czy stable to pozycze od brata miernik i obadam
niesetety musialem kupic przejsciowke i nie wiem teraz ,czy przejsciowka moze jakos pogarszac jakosc voltarzy ?
jeszcze te kabelki budza we mnie zdzwienie, bo sa troszke ciensze od standartowych jakie daja w zasilkach
czy moze przerobic zasilke,tzn kabel i wstawic odrazu 24 piny
87.248.76.* napisał:
Można- zobacz które kabelki są w przejściówce podwójne i "pociąg je" bezpośrednio z zasilacza. Ale nie wiem czy to coś da...62.69.192.* napisał:
bo mi tylko chodzi o to czy przejciowka robi jakies straty w napieciach, bo jezeli nie, to nie ma sensu nic grzebac83.24.150.* napisał:
A ja mam pytanko apropo tej wypasionej zasilki 350w a wiec czy pociagnie mój przyszły sprzęt??Seporn 2800+ 2400
Gigabyte nforce 4 s.754
Gigabyte 6600 128mb pcie
512mb ram
I drógie pytanie czy lepiej ORT: wziąść wersje z duzym wieytrakiem(m,ówie o 350)czy ta zwykla ze zwyklym , wiatrakiem ,ktorea bedzie cichsza!!!
83.28.136.* napisał:
Co do mocy to z pewnością wystarczy, a wentylatorki to chyba kwestia gustu. Niech inni się wypowiedzą, bo ja nie miałem nigdy zasilacza z dużym wiatrakiem.81.210.87.* napisał:
Od roku używam Fortron FSP FSP350-60THN-P i naprawdę polecam każdemu ten model. Bardzo cichy i stabilny. A przy tym jak wiadomo zapas mocy nawet do 100W.http://www.fsp-group.com/english/1_product/2_detail.asp?mainid=1&fid=52&proid=213
83.24.150.* napisał:
PUNISHER ale czy ten zasilacz jest tylko cichy czy jest nislyszalny, tzn jak nic nie dziala i tylko ta zasilka to ja slychac czy nie bo kompa bede mial pasywnie chlodzonego, wiec musze miec calkowita cisze od zasilki(kompo bedzie dzialal w nocy a wiele osoób w moim domq tego nie akceptuje217.97.9.* napisał:
Też mam tego FSP 250W sprzęt wymieniam na podobny konfig to samo mobo, Barton 2800+, 512 mb ram, hdd 40gb i grafa GF4 mx 440 i myślę że również jak koledze ta zasiłka będzie ten konfig ciągła bez problemu mam słabszą grafikę i na tym zyskam ;]
83.17.110.* napisał:
Powiem coś przed testem. Modecomy MC 350 i MC 400 (12cm wiatrak) są słyszalne z odległości 80-100cm w wieczór puszczone z 45W obciążenia bez kompa.MC 350 jest odrobine głosniejszy.
Przy włączonym kompie praktycznie nie zwraca się uwagi na dźwięk zasilacza, chyba że masz wsio na pasywie.
83.16.112.* napisał:
fortron dobra rzecz jesli byl odpowiednio serwisowany itd jednak maja takze swoje wady wieksze sklonnosci do piszczenia oraz do ekstremalnego oc za bardzo sie nie nadaja .... do zwyklego domowego blaszaka w zupelnosci stykna ;]83.24.175.* napisał:
Witam, BENITO powiedz mi1. Czy jest to cichsze od chiefteca mojego w opsiie 450w(minimuym ze 3 razy chichsze ......................
2. Czy jak jest totalna cisza noc to stara uslyszy ze komp jest wlaczony w bocy(reszty w ogole nie slychac
83.17.110.* napisał:
1 nie wiem2 nie znam twojej mamy ale jak nic innego ci nie hałasuje a zasiłka zamknięta w budzie to nie widze problemów
217.97.9.* napisał:
A ja mam jeszcze pytanko czy ten FSP 250W ma jakiś czujnik temp.?Ponieważ w speedfan`ie mam 4 temp. procka, mobo, hdd i ? no właśnie?
Czy to jest temp zasilacza?? dodam że jak jeszcze miałem starego zasilacza to ta temp miała znacznie inne wartości.
81.210.87.* napisał:
Powiem tak - w nocy jest praktycznie niesłyszalny - jak zostawiam komputer na noc na ściąganie i rano do pokoju ktoś wchodzi to nawet nie wie, że jest włączony komp, bo go nie słychać
Wiadomo, że jak grasz czy podkręcasz kompa to wiatrak zwiększa obroty, ale nie można powiedzieć, że jest głośny. Z kolei komp pozostawiony "w spoczynku" jest cichutki.
83.24.175.* napisał:
No skoro ty na tym porcku i to wykreconym w spoczynku nie ma żadnego hałasu, to chyba tym bardziej nie bedzie na sempronie 2800+PS bo np. mój chieftec mimo zapewnie i wszytkiego w spoczynku dziala juz prawie na najwieskzych obroach jest tak glosny ze cholera moze ORT: wziasc..........................
212.106.169.* napisał:
Witam,z tego wątku, a także innych informacji jakie znalazłem wynika, ze te fortrony to niezłe zasiłki, szczególnie za te pieniądze.
Na allegro można spotkać obecnie dwie wersje:
1.zachwalaną tutaj FSP350-60MDN - gwarancja 6 miesięcy, pasywne PFC, cena 79 zł; http://www.allegro.pl/show_item.php?item=66023259
i
2. FORTRON 350w model F gwarancja 24 miesiące, aktywne PFC, cena 57zł;
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=65329665
ten drugi wydaje się więc lepszym rozwiązaniem, a dodatkowo jest tańszy; który warto wybrać ? Skąd więc ta różnica w cenie, może jednak 60 MDN jest lepszą konstrukcją ?
pozdrawiam,
feral
62.69.192.* napisał:
ten drugi wydaje sie nowszy bo ma wtyczki sata , 24pin wtyczke i active pfca co do stablinosci i ciszy to zdaje mi sie ze sa porownywalne
83.26.68.* napisał:
To który zasilacz będzie lepszy zależy do czego będzie podłączony FSP350-60MDN będzie lepszy do starszych konfigów zasilających procka z linii 5V (ma 30A na 5V) a ten drugi FSP350-60THA-P będzie lepszy do konfigów nowszych zasilających procka z linii 12V (ma 2 linie 12V: 10A i 15A ale za to linia 5V ma tylko 21A). Więc "lepszy" to pojęcie względne
213.199.235.* napisał:
FSP350-60MDN ciągnął to co w podpisie z palcem głeboko w D jeszcze się nudził to mu podpiałem 2x delta 120 (20w/sztuka). Po co komu cokolwiek więcej?195.16.88.* napisał:
Witam. Po przeczytaniu chyba wszyskich postów na temat Frotronów mam mam dalej mały dylemat .Mam zamiar za jakis czas zmienic mobo na MSI lub GB i klocka na Sempa 64 .Jednak narazie jest jak jest a zmiana zasiłki jest już koniecznością .Forsy nie jest zbyt dużo więc mam do wyboru to
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=65870808
co jest chyba lepszym wyborem do obecnego konfigu, i to
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=65329665
co w wypadku 754 napewno lepiej sie sprawdzi.
Z tąd moje pytanie czy ten Frotronik da sobie narazie rade na lini 5V i 3,3V bo sama jego konstrukcja jest bez wątpienia bardziej przyszłościowa i która zasiłka będzie lepszym wyborem w takiej sytuacji?.
83.25.207.* napisał:
siema:D mam takie pytanie czy ten zasilacz http://www.allegro.pl/show_item.php?item=66023259 pociagnie kreconego athlona 2500+ do 2500mhz 512mb ram gf 6800le(16/6) czy szukac czegos lepszego.217.99.8.* napisał:
Witam, wiec do konfigu takiego który fortron lepiej wybrac ten z duzym wiatrakiem i pasywnem fpc czy ten z malym i aktywnym fpc moj konfigSepron 2800+ 2400 Gigabyte nforce 4 gigabyte 6600 128nb 512mb ran(w przyszlosci 1024) segate 80gb NCQ sata i DVD lg
ktory bedzaie lepszy podkrslil bym zed zalezy mi takze na ciszy!!!
83.18.228.* napisał:
Każdy fortron 350W pociągnie w miarę rozbudowanego konfiga, napiecia nie będa idealne, ale pociągnie.217.153.82.* napisał:
A teraz mały zonk!! Posiadam fortrona FSP 350W MDN na chacie i szczerze mowiac nie jestem zabardzo zadowolony Zasilacz strasznie sie grzeje Ostanio włozyłem nowa grafe do kompa (His excalibur 9550) i jak wczesniej komp działał mi na 2350MHz z 1,9V to teraz mam zwiechy i zasilacz jest bardzo ciepły Wydaje mi sie ze ma on za mało wydajne chłodzenie.Bede przymierzał sie do kupna nowego (jezeli to ma sens).....Zauwazyłem rowniez ze frotrony maja powazne problemy z praca stabilna powyzej 1,85V (juz nie mowiac o 2V) To nie sa zasiłki do o/c
83.18.228.* napisał:
Słuchaj, kupujesz zasilacz, który niewiadomo ile poleżał sobie w Niemczech w niewiadomych warunkach za tanie pieniądze i oczekujesz świetnych wyników. Za to się płaci. Jeśli chcesz mieć pewność to kup sobie modecoma MC 350 za 2x taką kasę i wtedy masz prawo marudzić, a na podstawie 1 sztuki kładziesz na wszystkich kreskę.62.69.192.* napisał:
dzis przy jednoczesnym sciaganiu smieci przez neta , pakowaniu rarem pliku 3,5gb i graniu i fifke 06 zobaczylem ze moj fortronik byl cieply i teraz takie pytanko :1 lepiej dac do budy jakis wiatrak zeby wpychal swierze powietrze(tak sie sklada ze kumpel dal mi papsta 92x92 ,
2 czy lepiej domontowac go do zasilki zeby jeszcze wypychal cieple powietrze z budy ?ktos prubowal robic takie cos ?
czy wystarczy wentyl ktory bedzie wpychal powietrze ?
pytam bo boje sie ze moze cos sie przypalic jak bedzie tak cieplo mozliwe ze od cieplej temp. przez dluzszy czas moze cos sie skaszanic ?
213.238.90.* napisał:
WitamRowniez posiadam fortrona 350 W (tego z oznaczeniem MDN) i sie grzeje dosc mocno...zaraz po wylaczeniu kompa, ktory chwile wczesniej pracowal w stressie jakies 6h, zasilacz jest wrecz bardzo cieply (moze i goracy ale w sumie nie parzy). Co prawda temp. w budzie obnizyla sie o te 2 st. ale zasilka to male centralne w domu . Aha szczegolnie ciepla jest strona wenwnetrza zasilacza tzn ta,ktora jest od strony napedow cd-rw itd, czyli od wewnatrz. Co prawda nie zauwazylem zadnych niepokojacych obajwow w postaci resetow, zwisow czy niestabilnych napiec ale chce sie upewnic czy jest takie cos na dluzsza mete mozliwe do wytrzymania przez zasilke.
Konf: Barton 3200+, 1GB DDR400, GF6600GT, 2*WDC 80Gb, Abit NF7-S2.
Pytanie to samo jakie zadal kolega wyzej...czy wys temp moze miec wplyw na ewntulane szkody (spalenie zasilki, zwarcie w kompie, spalenie kompa itd.)?
Pozdro
217.153.82.* napisał:
Widzisz Benito moj problem nie jest jedyny.Na pc labie ten sam ludzie maja problem z ta zasiłka.Strasznie sie grzeje.Ja chyba przerobie chłodzenie w tej zasiłce....80.55.165.* napisał:
Ja z tą zasiłką nie mam takiego problemu Może nie macie w budach żadnych wentyli wywiewających?217.153.82.* napisał:
Mam jeden wentyl pod zasiłka wyciagajacy i jeden wentyl z boku budy wrzucajacy oraz Pentgrama QVC 100CU+
81.15.192.* napisał:
Na moim konfigu ten Fortron jest ZIMNY podczas pracy w windowsach, net, foobar, wywiewane powietrze jest zimne...W stress podczas gier czy kompresji XviD mozna powiedziec, ze jest LEKKO cieply, poprzedni Fortron 250W grzal sie duzo mocniej...
Napiecia trzyma poprostu rewelacyjnie.
Wiem co mowie bo kontrolujego, mam w nim czujniki temp
62.69.192.* napisał:
w windowsie tez jest zimno mojemu fortronkowi, ale jak robilem kilka rzeczy naraz to bylo mu dosyc cieplo, dzis montuje wentylek 92mm to zobacze jak bedzie w stresie157.158.180.* napisał:
ale nie bardzo rozumie czemu sie po co dyskusja na temat temp fortrona przeciez to jest chyba 2 rzedna sprawa wazne by byl cichy oraz dawal odpowiednie prady przy poprawnych napieciach bez wiekszych wahan, mialem fortrona i teraz mam tagana i moge smialo powiedziec ze o ile ten ostatnii jest chlodnych bez obciazenia to przy prime czy grach bardzo sie nagrzewa ale mi jakos to nie przeszkadza mosy chlodzone jakims buczkiem na 4v+radiatory a reszta ciepla odprowadza wc83.30.31.* napisał:
Fortron 300 PNA(PF) [bez 20>24] ciagnie config z podpisu:)napiecia mierzone miernikiem w stresie (prime95 +3dmark05):
12V=12.10
5V=5.22
3.3V=3.43
czyli calkiem niezle jak na zasilacz za 50zl:)
83.24.132.* napisał:
No to podsumwując który lepiej ORT: wziąść, bo prawde mówiąc to nie mogę sie zdecydować........ Rozsądek wskazuje na tego z małym wietraczkiem, aktive pfc, 24pin sata itd. ale za to korcimnie zeby ORT: wziąść tego z duzym wiatrakiem ale teoretycznie starszy model, wiec czy ejst rzeczywiscie jakas róznica miedzy oboma??81.219.204.* napisał:
Mam ten zasilaczyk kupiłem nie dawno ---> podpis... Jest cichutki znaczy sie jak mam freezona to zasilacz jest niesłyszalny kompletnie ma wolnoobrotowy wiatrak z dołu a nagrzewa się dość mocno przy moim configu ma stablizatory itp. dla mnie dobry wybór waży dwa razy więcej od mojego starego codegena 300 W. Chodzi stabilnie jak mam wlaczony komputer caly dzien to juz pod wieczor jest cieply lecz nawet wiatrak nie przyspiesza dla mnie pierwsza klasa kupilem na allegro za 52 zł pozdro83.24.167.* napisał:
Hmm..............a ja wlaśnie wczoraj zamowiłem http://www.allegro.pl/show_item.php?item=67179107Wziąłem z uwagi na to że ma 24pin i sata a oba złącza mi sie przydadzą.
Jestem niezwykle wyczulony na punkcie ciszy mój komp będzie miał pentagrama na porcku i grafe chlodzona pasywnie, wiec totalna cisza, jak przetestuje zasilka, to powiem wam czy go slychac czy moze moje marzenie sie spelnilo i jest nieslyszalny
83.17.16.* napisał:
Czyli FORTRON 300-60 GTP jest lepszy od 350-60 MDN ??83.31.220.* napisał:
Ja mam pytanie głównie do Benito, który w miare sensownie podchodzi do tematu:Musze się pozbyc Codegena z mojego komputera - patrz podpis. I teraz szukam czegoś cichego - i w miarę wydajnego.
W sklepach leżą i polecają Modecomy. Kosztuje taki koło 80-100PLN - czyli dwa razy więcej niż Fortron. Mogę go mieć od ręki - znaczy idę i mam, nan Fortrona czeklam i bawię się z Allegro. Rozumiem, że Modecom > Fortron ?
Na WYBITNEJ ciszy mi nie zależy - ale wiadomo, że nie może warczeć jak oszalały... Komputer po prostu chodzi całymi dniami i np. dziś rano po całej nocy miałem spalonego tego Codegena i komp nie wstaje na nim.
Nie podkręcam tego komputera więc możliwości O/C nie są takie ważne...
Fortron z Allegro, czy Modecom ze sklepu ?
83.18.57.* napisał:
To pytanie głównie do Benito ale i ja postaram się odpowiedzieć. Modecom to Fortron i odwrotnie to to samo ;]. Foltrony mają tą przewagę nad Modecomami, że są tańsze i chyba cichsze.
Moim zdaniem warto kupić na allegro za http://www.allegro.pl/show_item.php?item=67179107, ponieważ ma 2 letnią gwarę.
83.18.228.* napisał:
Modecom = nowy fortron z naklejką modecoma. Wiartaki i bebechy identyko. zatem nie ma różnicy, tyle że fortrony z allegro są już dosć wiekowe i używane i be gwarancji, więc jak ktoś się nie boi że trafi na zonka to polecam i to i to.83.26.113.* napisał:
nie prawda, ja kupilem fortrona na allegro i zasilacz nie mial zadnych sladow eksploatacji i do tego mam na niego gwarancje na 12m-cy83.17.16.* napisał:
Możesz podać link do tej aukcji jeżeli jeszcze się nie zakończyła ?? albo powiedz proszę u jakiego gościa kupowałeś ( nick )
Obecnie zlalazłem dwie aukcje z frotonem MDN :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=68707838 - tutaj za 60 zł, ale kolo ma troche neutralnych komentarzy
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=67840148 - tutaj jest za 79 zł, wydaje mi się pewniejszy sprzęt z tej aukcji.
87.248.76.* napisał:
Na tej aukcj http://www.allegro.pl/show_item.php?item=67165858 było full zasiłek. Możesz spytać sprzedawcy czy coś mu jeszcze zostało.Też kupiłem na tej aukcji- wprawdzie zasiłka jeszcze do mnie nie dotarła ale sprzedawca zaklina się, że paczkę wysłał. Pewnie znów poczta dała doopy .
83.26.110.* napisał:
no niestety aukcja juz dawno sie zakonczyla bo kupowalem go we wakacje. a podac ci nicka nie bardzo mam jak bo zamawial mi kumpel bo nie jestem zarejestrowany na allegro. ale jesli ci bardzo zalezy to moge spytac kumpla i sprawdzi. ten koles prowadzil sprzedaz na allegro z jakiegos sklepu, pozniej sprawdze na gawarancji. ale zasilacz naprawde wygladal jak nowka, to chyba jest nowka. przygladalem mu sie chyba z 10min i nie znalazlem zadnych sladow uzytkowania. wiec dziwia mnie troche komentarze niektorych ze fortrony na allegro sa uzywane i wogole... Naprawde goraco polecam. zasilacz jest swietny jak na ta cene, a dalem chyba z niego lekko ponad 50zlpozdrawiam
a i do tego jest bardzo cichy
83.31.234.* napisał:
Czyli jeśli Fortron kosztuje mnie 52 + 9 wysyłka = 61, a nowy Modecom 99 PLN, to 30 płacę za :* 'świeżość'
* gwarancję - dłuższą i u siebie w mieście
* naklejkę
Generalnie - chyba wezme tego Modecoma. Dzęki za info...
81.15.192.* napisał:
Ja trafilem napewno na uzywke Fortrona:1. Wentylator byl troche zakurzony
2. Jeden z kondensatorow jest przypuchniety
Pozatym zasilacz sprawuje sie rewelacyjnie, i jest chlodny nawet w obcazeniu
nie wiem moze wersja RevA jest inna konstrukcyjnie i grzeje sie mocniej, ja
mam starsza wersje bez RevA.
84.10.209.* napisał:
Te modecomy 350W fortrona "big fan" są na nowszym PCB i mają nowsze okablowanie.
Gucio
83.18.228.* napisał:
to jest dorzucili kilka nowych wtyczek, a jednocześnie skrócili i zmniejszyli liczbę molexów.Co do pcb bnyć moze jest nowsze, tylko konstrukcja jest taka sama.
83.17.16.* napisał:
Czy są jakieś znaczące różnice pomiedzy Fortronem FSP 350-60PN a FSP 350-60 MDN poza mocniejszą linią +12 v w MDN'ie ??Tutaj fajny fortronik : http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=106&page=1
Próbował ktoś zmieniać wiatrak w Fortronie MDN ??
83.31.241.* napisał:
Benito - Fortron ma krótsze czy Modecom ma krótsze molexy ?Bo generalnie mi zależy na długości - a nie chce jeszcze w przedłużacze i rozgałęzniacze inwestować.
I jak to jest z długością kabli SATA ?
Podobne tematy
Panteon ciszy - ciche zasilacze!
Zasilacze... ja już głupieje
2 zasilacze
Zasilacze???!!! I gromki śmiech!!!
Chieftec 420W - poszukuje hurtowni z tym zasilaczem... HELP
Zasilacze, kurcze ten temat jest niewyczerpywalny, HELP !!
Problem z zasilaczem Fortron FSP 300 - GTP
zasilacze Q-Tec
Zasilacze !!!
Zarombiste zasilacze !!!!!
Problem z zasilaczem Chieftec 360-302 DF.
konflikt kt4v z zasilaczem hiper-pc ?????? :\
Zasilacze w Enlightach
Zasilacze NeoTEC tanie, super wydajne i ciche
Co się stało z zasilaczem???!!!
Zasilacze... ja już głupieje
2 zasilacze
Zasilacze???!!! I gromki śmiech!!!
Chieftec 420W - poszukuje hurtowni z tym zasilaczem... HELP
Zasilacze, kurcze ten temat jest niewyczerpywalny, HELP !!
Problem z zasilaczem Fortron FSP 300 - GTP
zasilacze Q-Tec
Zasilacze !!!
Zarombiste zasilacze !!!!!
Problem z zasilaczem Chieftec 360-302 DF.
konflikt kt4v z zasilaczem hiper-pc ?????? :\
Zasilacze w Enlightach
Zasilacze NeoTEC tanie, super wydajne i ciche
Co się stało z zasilaczem???!!!
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 2.01 | SQL: 1 | Uptime: 58 days, 21:28 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl