heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Czwartek 2 maja 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Testy GF6800 - mile zaskoczenie :-)


83.29.86.* napisał:
Pojawily sie testy tego akceleratora na PCLabie...

http://pclab.pl/print10588.html

Jak dla mnie mile zaskoczenie icon_smile2.gif. Szczegolnie test podkrecania... po odpowiednim dovoltowaniu icon_smile2.gif. Hehe...

A szczegolnie przypadl mi do gustu ostatni cytat wypowiedzi jednego z przedstawicieli NVIDIi co do odblokowania potokow:

"Da się. Nie powiemy wam jak, ale się da. Prędzej czy później ktoś wpadnie na to, jak to zrobić. Oczywiście należy się liczyć z tym, że na wielu kartach wystąpią artefakty, jednak niektóre mogą działać w pełni poprawnie po odblokowaniu potoków."

83.27.155.* napisał:
wszystko pieknie karta naprawde godna uwagi tylko czemu ten geforcy maja taki spadek wydajnosci po wlaczeniu FSAA i Anizo icon_sad2.gif bez tego sa masakrycznie szybkie po wlaczeniu wydajnosc spada leb na szyje, u ATI tak duzego spadku wydajnosci nie ma

83.27.155.* napisał:
wszystko pieknie karta naprawde godna uwagi tylko czemu ten geforcy maja taki spadek wydajnosci po wlaczeniu FSAA i Anizo icon_sad2.gif bez tego sa masakrycznie szybkie po wlaczeniu wydajnosc spada leb na szyje, u ATI tak duzego spadku wydajnosci nie ma

83.29.86.* napisał:


Trzeba koniecznie zrobic porownanie Image Quality na AA u Radka i GF... Wtedy jak mniemam sie wszystko wyjasni icon_smile2.gif.

83.27.150.* napisał:
no wlasnie tym bardziej sie dziwie bo takie porownania juz robili w wielu testach, i jakosc wygladzania na ATI jest o niebo lepsza, szczegolnie bylo to w pierwszych sterach do GF gdzie AAx4 u 6800 wygladalo jak x2 u ATI a 6xATI bylo dopiero podobne do x4 Radka wiec ..... wlasnie to jest to czego sie obawiam przed zakupem 6800GT wlasnie to AA nvidia zawsze miala z tym problemy i chorendalne spadki wydajnosci, nie mowiac juz o "oszukiwaniu" w FX, gdzie wlasnie te same tryby u radka i gef fx byly zpelnie inne na niekozysc Geforcow, mam nadzieje ze jakos sie to zmieni

83.29.86.* napisał:
Wlasnie cos policzylem i wyniki sa interesujace icon_smile2.gif

W Farcry roznica miedzy 1600xNoAAxNoAF, a 1600xAA4xAF16 jest:

- Dla Radeona X800Pro wydajnosc spadla po przejsciu do drugiego wydajnosc spadla o 41%
- Dla GF6800 wydajnosc po przejsciu do drugiego trybu spadla o... 44%

Ale np. juz w tescie UT2003 nie jest tak rozowo... wydajnosc R800Pro spada o 35% tylko, natomiat GF6800 dalej leci o ok 45% w dol...

Teraz nasuwa sie pytanie - dlaczego Radeon nie traci na wydajnosci zawsze w takim samym stopniu?

217.96.35.* napisał:


tematu oszukwiania to lepiej juz w ogole nie poruszaj...przejrzyj newsy tak z ostatnich dwoch mies...znajdziesz sporo na temat oszukiwania...przez ati...

83.29.231.* napisał:


Zabolało czy co ?? Strasznie się żołądkujesz ...
Nie będę przypominał jaka firma miała stery pod 3DMarka 2001 takie, że smoka nie było widać icon_lol.gif
Możesz dać linka do Orba z podkręconym rdzeniem do 415 ??

83.29.86.* napisał:


Prawda jest taka, ze oszukuja wszyscy... niestety.

217.96.35.* napisał:

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2716372

83.16.14.* napisał:
jordi23 juz wszyscy wiedza ze jedziesz do stanow i bedziesz kupowal grfe:) bierz 6800GT , ewentualnie tego 800pro z vivo co sie da zrobic na XT . a co do 6800 to wg mnie b dobra karta jak za ta cene , pewnie w polsce niedlugo sie da ja dostac za 1.5k albo i mniej , i dlatego nie rozumiem ludzi ktorzy nawet na forum proboja wepchnac innym radki 9800xt za okolo 1.5 k.

81.18.216.* napisał:


Ja takich rozumiem - ale nie rozumiem tych, co to kupują icon_smile3.gif

212.182.122.* napisał:
heh, może niektórzy wolą mniej za tę sama kasę laugh.gif bo 9800 ma więcej "cyferków" niż x800 icon_wink2.gif radeon 9800 pro = radeon 9000 + radeon x800 pro radeona 9000 można sprzedać i masz x800 pro + kasa za 9000 laugh.gif laugh.gif laugh.gif

83.16.14.* napisał:
no chyba ze tak icon_smile3.gificon_smile3.gificon_smile3.gif a tak serio jak w tym 6800 sie da odblokowac 16 potokow , i bedzie tych kart w miare duzo , to bedzie to hit jakich malo (pewnie w promocjach beda ceny okolo 1.4 k ( tych slabszych producentow) w sklepach a na allegro moze nawet taniej. byloby milo , choc i tak za duzo jak na grafe

83.27.150.* napisał:
Sulaco - Wiesz przeczytaj sobie np. test na pclabie gdzie opisuja jak wyglada FSAA na 6800, napisalem to zresztaz ze dotyczylo to pierwszych sterownikow, jak jest teraz moze lepiej nie wiem, ale niesmak jest, a co do serii FX to najgorsza seria jaka wyszla i nikt nie zmieni mojej opinii, i nie gadaj ze nie bylo zadnego skandalu w jakosci obrazu u nvidii zeby dogonic radeona R350/360 w markach. W zadnych z moich wypowiedzi nie twierdze ze karty 6800 to karty slabe wrecz przeciwnie sa znakomite i wielkie brawa dla Nvidii za to, ale sprawa FSAA i Anizo kart ze stajni NV (przez beznadziejna serie FX) jest dla mnie niejasna i to wszystko.
I nie denerwuj sie tak bo zylka Ci peknie

62.121.67.* napisał:


robot co się stało z twoim kumplem robocikiem icon_lol.gif icon_lol.gif icon_cool3.gif icon_cool3.gif icon_twisted.gif icon_twisted.gif

62.121.67.* napisał:


6800 ma FSAA niemal tej samej jakosci. ATI ma gorsze Aniso, które znika pod pewnymi kątami icon_smile3.gif

83.27.150.* napisał:


no to super, to tym bardziej mnie zastanawia czemu karta X800pro ktora ma 12 potokow rowna sie w trybach FSAA z 6800GT 16 potokowego, nie odbierz tego jako wychwalanie ATI wcale tak nie robie tylko poprostu sie zastanawiam

83.27.150.* napisał:


no to super, to tym bardziej mnie zastanawia czemu karta X800pro ktora ma 12 potokow rowna sie w trybach FSAA z 6800GT 16 potokowego, nie odbierz tego jako wychwalanie ATI wcale tak nie robie tylko poprostu sie zastanawiam, a czasami nawet jest szybszy (zadko ale jest)

83.27.150.* napisał:
przepraszam wszystkich za podwojne posty cos mi sie wali icon_sad2.gif

213.76.160.* napisał:
Jordi23, jestem tego samego zdania co Ty i nijak nie da się obronić GF6800 przed faktem, że sporo traci przy przejściu na AA/AF.

Sulaco, jest takie powiedzenie: każdy gospodarz swój ogródek chwali. Pomyśl nad tym....
My równiez czatujemy na nowe karty póki co ciężko jest wyrokowac jak to będzie z nimi wraz z dopracowaniem sterowników i pojawieniem się nowych gier korzystających z ich dobrodziejstw. Widać jasno ,że GF 6800GT zjada X800Pro bez używania "bajerów". Włączamy AA i... nie jest tak różowo. Niech lepiej coś z tym zrobią, bo jak nie to wiele lepszą alternatywą będzie mod na X800Pro - X800XT

217.96.35.* napisał:


icon_biggrin3.gif z pelnym szacunkiem do osoby Pana Pilarczyka, wybrales imho najgorszy test 6800 z jakim sie spotkalem...pomijajac fakt, ze powstal on ponad 2 mies. temu, w necie lezy juz kilkadsieiat nowszysch i zdecydowanie lepszych testow tego ukladu...przykre jest, ze opierasz swoja opinie, jak i probujesz wyciagac mylne wnioski wlasnie z tego "czegos"...a wystarczy tylko przejrzec net...
co do mojej zylki...dziekuje , trzyma sie dobrze icon_biggrin3.gif

83.16.14.* napisał:
daj jakis link do swoich wynikow w markach , chcialbym zobaczyc co taki mocny sprzet potrafi .

83.16.22.* napisał:
Naprawde śmiać mi się chce jak widzę niektóre texty na pclab. icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

Cyt.:
CODE
X800Pro   -    63,6

6800      -    59,8

5950Ultra -    53,6

9800 XT   -    53,3



GeForce 6800 radzi sobie bardzo dobrze - jest [b]sporo szybszy[/b] od RADEON 9800 XT i GeForce 5950 Ultra, a [b]niewiele wolniejszy[/b] od RADEON X800 PRO


X800Pro > 6800 = 4FPS
6800 > 9800XT = 6FPS

Faktycznie X800Pro jest niewiele szybszy od 6800 bo tylko o 4FPS natomiast kolosalną różnicę widać dopiero między 6800 a 5950U i 9800XT bo aż o 6FPS!!! icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif

83.27.133.* napisał:


nie martw sie przejzalem wiele recenzji i jakos nie znalazlem, tego co mowiles, wszedzie spadek wydajnosci GF jest ogromny po wlaczeniu AA/Anizo, np. w takiej grze Homeworld 2 od 6800ultra jest szybszy X800pro i to o sporo (nie mowie juz o GT) to samo tyczy sie Flight Simulator 2004 tym razem porownywalne predkosci X800pro=6800ultra
oczywiscie wszystkio przy fsaa/anizo),

faktycznie gdy nie ma "upiekszaczy" to seria 6800 zjada wszystkich na sniadanie, ale dla mnie te testy nie maja racji bytu i sie poprostu nie licza/nie zwracam na nie uwagi.
A tu masz recki ktore ja czytalem, no chyba ze tez sa beznadziejne tak samo nie rozumiem czemu recenzja na pclabie jest najgorsza jaka widziles, co tam takiego najgorszego ??? fakty sa faktami liczby liczbami nic tego nie zmieni, coraz bardziej ukierunkowuje sie do zakupu X800pro na XT wtedy 6800GT moze najwyzej pociupciac (jezeli nie znajde modowalnego X800pro to wtedy kupie 6800GT), tak naprawde wtedy dopiero mozna porownywac te karty maja po 16 potokow, golego X800pro mozna porownac do 6800 (roznia sie jeszcze zegarami ale to mozna wyrownac i wtedy sprawdzic i jestem przekonany ze X800pro zjadl by 6800)

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2044
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjMy
http://www.hexus.net/content/reviews/review.php?dXJsX3Jldmlld19JRD03ODk
http://www.frazpc.pl/artykuly_wyswietl/262
http://pclab.pl/art9926.html
http://www.guru3d.com/
http://www.rage3d.com/
http://www.ixbt-labs.com/articles2/radeon/gecube-1.html
http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r423/
http://www.ati-news.de/HTML/Berichte/ATI/RX800-XT-PE/ATI-RX800-XT-PE-Seite1.shtml
http://www.sharkyextreme.com/
http://www.tcmagazine.net/
http://www.tomshardware.com/
http://twojepc.pl
http://www.nvnews.net/
http://www.xbitlabs.com/

pozdrawiam

217.96.35.* napisał:

big ciachu...
w takim SpellForce gt jest 2x szybszy od x800 na ktorym wlaczenie aniso/fsaa zabija o polowe framerate(dla mnie to jest "chorendalny" i "ogromny" spadek) i co w zwiazku? kwestia tytulu, sterow, platformy...nadal nie widze tego "ogromnego" spadku framerate. powiedz mi jeszcze o jakim poziomie aniso/fsaa mowisz?
btw: dobrze, ze recek nie wkleiles icon_biggrin3.gif

83.27.133.* napisał:
Co do Anizo i FSAA to minimalny tryb jaki mnie zadawala to 4xFSAA 8 Anizo wlasciwie jest to tryb optymalny jak dla mnie
Sulaco - szkoda naszej dyskusji bo widze ze poprostu mamy odmienne zdania i dobrze ze tak jest, szanuje to jak najbardziej. A co do wybory kart to niemodowalny X800pro ma ciezkie zadanie zeby sprostac 6800GT dlatego jego cena (obecna, bo zobaczymy jak to sie potoczy, w stanach juz tanieja) jest na przegranej pozycji, tutaj wybor Gt jest jak najbardziej wskazany, Jednak zmodowany X800pro to juz inna bajka i takiego bede szukal jak znajde to biore bez zastanowienia, w innym przypadaku skusze sie na GT, wszystko na temat
pozdrawiam

P.S. Aha jak juz Robot poprosil ja tez o to poprosze, masz GT podaj jakies wyniki w marku i compara, i jak mogl bys to z FSAA i Anizo, chyba jestes pierwszy na forum kto ma ta karte icon_smile3.gif

62.121.67.* napisał:


wlasnie dlatego ze znika pod pewnymi katami icon_smile3.gif. Po drugie z X800 pro zrobisz XT a z GT zrobisz Ultrę, wiec? A podkręcanie daje lepsze efekty na GeForce. No i ma PS3.0 sadzac po wstepnych wynikach, w takich grach jak HL2 i Doo3 moze to dac duzego kopa i to jest fakt, gadanie że to zbędny dodatek to gadaninia fanatyków ATI, bo gdyby to ATI wprowadziło PS3.0 to oni by się zachwycali, taka prawda.

83.30.2.* napisał:
Podzielam obawy Jordi23 co do słabej wydajnosci AA i AF u NV. Troche dziwne jak GF6800GT w rozdziałkach bez AA i AF klepie RX800PRO w kazdym tescie, a już ja załączymy AA i AF to wydajnosc spada na łeb i szyje co przy ustawieniach 1600x1200 6xAA i 16xAF doprowadza do tego że GF6800GT jest wolniejszy od RX800PRO. Na dzień dzisiejszy nie wyobrazam sobie nikogo kto ładuje ponad 2000zł w grafe i gra bez AA i AF. Z tad moje obawy ze jeśli cena RX800PRO zbliży sie do ceny GF6800 bedzie miał ciezkie życie icon_sad2.gif

Ciekawe JAKIM cudem optymalizacja pod PS 3.0 znajdzie sie w HL2 icon_question.gif

83.16.36.* napisał:
Doleję troszkę benzynki do ognia i przypomnę, że Radeony mają Temporal AA, tzn. ustawiając AAx2 mamy w rzeczywistości AAx4.

83.30.38.* napisał:


Czy sie znajdzie to nie wiem... ale przynajmniej Valve bedzie mialo preteskt na kolejne przelozenie premiery laugh.gif laugh.gif

62.121.67.* napisał:


ano takim jakim w Fary Cry sie pojawiło, no chyba, że ATI na to nie pozwoli

83.29.86.* napisał:


Temporal AA jest realizowany na poziomie sterownikow... podejrzewam, ze NV wprowadzi takie cos, tylko pod inna nazwa w krotkim czasie icon_smile2.gif

83.16.22.* napisał:


Nikt tego nie wprowadzi ponieważ nVidia nie obsługuje Sample Pattern. Kiedyś o tym czytałem na Beyond3d. icon_wink3.gif

83.29.86.* napisał:


Ooo.. widocznie musze uzupelnic braki w wiedzy icon_smile2.gif

EDIT: Masz racje... chip NVIDII nie obsluguje programowalnuych sample patternsow... moze znajdzie NV inny sposob? Jak nie to cienko icon_razz.gif

P.S. Na razie TAA wlacza sie tylko jesli ilosc klatek jest wieksza od czestotliwosci odswiezania monitora, z tego co wyczytalem... co to moze znaczyc? Ze aby efekt byl odpowiedni, moze byc potrzebna odpowiednio duza ilosc FPS'ow...

217.96.182.* napisał:


dla mnie to teraz przygasiles ten ogien icon_biggrin3.gif temporal aa jest nic nie dajacym bajerkiem - zasada dziala jest sztywno powiazana z framerate na poziome >60 fps, ponizej ktorego zostaje wlaczony fsaa np.2x. majac >60 fps nie widze problemu aby wlaczyc normalny 4x fsaa lub nawet 6x...
btw bawilem sie tym trybem jeszcze za "czasow" 9800xt i imho aa2x2t nijak ma sie do normalnego 4x...

213.76.236.* napisał:


Hmmm. Nie abym sie czepial, ale cos slaby ten twoj wynik... nie miales wlaczonego AF czy innego pieronstwa? Moj X800XT PE na defaulcie bez krecenia ma tyle (na systemie po restarie +100pkt):

user posted image

217.96.182.* napisał:


imho w normie jesli chodzi athlona. zwroc uwage na wyniki z poszczegolnych testow - g1 to proc(masz P4 jesli sie nie myle), g2 i g3 jakies najbardziej miarodajne, a g4 to imho stery lub sam test. w weekend wkladam gf w kompa z prescott'em3.5Ghz praktycznie dla samego 3dm03, bo nie sadze aby w grach mialo to jakies wieksze znaczenie...
btw: farcry research ( http://techreport.com/etc/2004q3/farcry/tr-farcry-1.2-demos.zip ) fsaa4x aniso8x
12x10 Ave FPS: 53.49; Min FPS: 32.96; Max FPS: 143.33
16x12 Ave FPS: 38.92; Min FPS: 22.22; Max FPS: 103.60

213.76.236.* napisał:
Mozesz jeszcze podac procedure benchmarkowa? W jaki sposob wgrywasz mape, bo jak rozumiem same fpsy zdejmyjesz Frapsem?

217.96.182.* napisał:


FarCry.exe -DEVMODE "s_soundenable 0" "demo_num_runs 0" "demo_quit 1" "map research" "demo tr3-research"
w katalogu z demem tworzy sie gustowny pliczek z fps'ami
fsaa i aniso oczywiscie ustawione z poziomu gry lub "recznie" w pliku system.cfg

213.76.236.* napisał:
Cos malo reprezentatywne to demo:
1600x1200, ustawienia z poziomu gry-AF4, AA High:
Min FPS: 32.26
Max FPS: 123.95
Average FPS: 48.49

213.76.236.* napisał:
I to samo po ustawieniach z samych sterownikow (AF8x/AA4x):
Min FPS: 38.3
Max FPS: 132.70
Average FPS: 57.42

217.96.182.* napisał:

ustawienia z poziomu sterow nie dzialaja w grze, dlatego trzeba ustawiac z poziomu samej gry, a najlepiej w pliczku cfg - np dla fssa4x i aniso 8x:
r_Texture_Anisotropic_Level = "8"
r_FSAA_samples = "4"

213.76.236.* napisał:
Wymusilem recznie i wyniki takie:
Average FPS: 57.33
Min FPS: 37.97
Max FPS: 124.66

Czyli wyniki niemal takie same jak po recznym przestawieniu w sterach. Sam driver wiec nic tu nie miesza.

Widac ustawienie AA w samej grze na High=na ATI AA6x.

No i na koniec wsio na maxa:
1600x1200
AA 6x
AF 16x
ale AF jest z wymuszonym na stale filtrowaniem trzyliniowym wiec zabiera troszke jeszcze mocy z grafy (standardowo jest to mix bi i trilineara)
Average FPS: 47.67
Min FPS: 30.1
Max FPS: 130.2

83.16.36.* napisał:

Wg tego artykułu:
http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=4533&head=1&comments=1
i wg moich naocznych doświadczeń, potwierdzam to co jest napisane w tym artykule:

2x Temporal
(4x effective)

4x Temporal
(8x effective)

6x Temporal
(12x effective)

Dodam jeszcze, że nie potrzeba przecież >60FPS żeby to to uruchomić - przykład FarCry icon_wink2.gif

Widzę że masz na pewien czas takie "problemy" z głowy icon_wink2.gif
Podaj link do ORBa 3dm2k3
Acha, jest.

83.27.234.* napisał:
Nie zebym byl nie mily, ale 3dm03 testuje grafe a nie jak w 3dm01 calego kompa. Wynik z r9600 Pro na Durniu 750 i Bartonie 2500+ roznia sie o 10-15 pkt. Na dzien dzisiejszy wybral bym ATI ale jeszcze poczekam na opinie innych. I mi nie piszcie, ze jestem maniakiem ATI bo od prawie 4 lat mam nVidie w kompie. Czytam i czytam i dochodze do wniosku, ze GF ma strasznego kopa w grach optymalizowanych pod nVidie i ATI wcale az tak mu wydajnoscia nie odbiega. A w grach optymalizowanych pod ATI to juz inna bajka ....

213.76.236.* napisał:
Na grafach pokroju X800/6800 juz widac wplyw CPU. Nie we wszystkich testach, ale w pierwszym tescie np. wplyw procka jest dosyc duzy.

83.16.36.* napisał:
Mam pytańsko do posiadaczy nowych kart (X800 i GF6800): w jakich rozdzielczościach wy gracie?? icon_biggrin3.gif
Bo w 1024 nie ma różnicy pomiędzy np 9800XT a X800XT. No chyba, że z AA, z tym że nikt chyba jeszcze nie testował 9800 z TAA, a X800 to chyba zawsze miało TAA w tych testach?

213.76.236.* napisał:
Prosze sie nie smiac, ale ja gram w 1280x1024 z AF8x+trilinear.
Nie bede tlumaczyl dlaczego itd. To moja ulubiona rozdzielczosc (mimo 21" icon_wink2.gif ), nie wlaczam AA i basta icon_rolleyes.gif moze dlatego ze do LockOna te grafy to ciagle za slabe icon_evil.gif

Od 1280 zabki mi nie przeszkadzaja poprostu juz.

83.27.155.* napisał:
Hehe Lancer podziwiam majac taka grafe nie grasz z AA - twardy jestes i anizo x8 walnij x16 icon_smile3.gif,
co do waszego porownania w Far Cry'u to nie ma co porownywac, Lnacer masz przeciez zmodowana X800pro na XT UE, wiec GT Sulaco nie ma szans szczegolnie w Far Cry'u, (nie wiem czemu ale w Far Cray'u wlasnie Ati ma duzo lepsze wyniki niz nv)
pozdrawiam

83.30.80.* napisał:
Tez sie dziwie ale pamietam jak Lancer mowil (chyba to byl on, a jezeli nie to pewnie on tez tak mysli), ze dla niego AA robi kontury rozmazane. Po prostu sa osoby dla ktorych ladniej jest z 1280x1024 niz 1024x768 z AA.
Dla mnie oczywiscie jest to niejasna sprawa i niezrozumiala ale nie mi to oceniac.

213.76.160.* napisał:
No Lancer, zbladłem normalnie icon_wink3.gif Ludziska modlą sie by pograć na solidnym AA i AF, a ty tu takie marnotrawstwo sprzętu prezentujesz. Heh, to się nazywa samozaparcie....

A co do zamazania konturów przy AA. Jest to poniekąd w niektórych przypadkach prawda, choćby Prince Of Persia:SOT

217.96.35.* napisał:
zbiorczo...
temporal aa wylacza sie ponizej 60fps i przelacza w zwykly tryb fssa z jakiego "powstal" - sprawdzone organoleptycznie icon_biggrin3.gif na 9800xt i ut2004, przy fps >60 wszystko ok ponizej wylaczal sie...
co do wydajnosci w farcry - kwestia doboru mapy, sa mapy na ktorych np. x800 ma min. o polowe nizszy niz gf. ogolnie na obu kartach wydajnosc jest tak wysoka, ze imho nie ma o co "szat drzec"
pogrywam w 1280x960 af4x aa4x. nie wszedzie da sie ustawic 960 linii i wtedy daje 1024 - 960 bo lubie miec kolka okragle, a nie jakies jajka icon_biggrin3.gif

195.117.23.* napisał:


Kwestia przyzyczajenia. Przez tyle lat nie bylo AA i mi to nie robilo problemu. Podobniez teraz. Jak pisalem w 1280 zabki mi juz absolutnie nie przeszkadzaja i nie dostrzegam ich wcale, a wlaczanie AA w 1600 to juz dla mnie przerost formy nad trescia.
Roznice miedzy AF8x a 16 tez sa dla mnie nierozroznialne, a wszak nie pastwie sie i nie siedze przed monitem i patrze o! tu jest zabek i textura rozmazana. W akcji takie rzeczy nie robia mi juz poprostu roznicy i tyle icon_smile3.gif

Za to wole miec pewnosc ze framerate nie zejdzie mi ponizej 30fps, bo co jak co, ale dla mnie roznica miedzy 60fps a 30 jest dostrzegalna. Niestety nawet te grafy po wlaczeniu AA i AF i 1600x1200 przy wodzie na UltraHigh w FarCray potrafia przyciac.

62.87.235.* napisał:
Temporal AA polega na naprzemiennym wyswietlaniu klatek obrazu renderowanych przy tym samym bazowym poziomie AA (przykladowo 2), ale z rozym rozkladem punktow pobierania probek koloru dla danego pixela (przy AAx2 sa to 2 punkty, przy 4 - 4, itd.). Przy wysokim odswiezaniu wykorzystuje bezwladnosc oka ludzkiego i takie naprzemienne wyswietlanie 2 obrazkow (a nawet 3 przy temporal x3) jest przez czlowieka postrzegane jak jeden obraz wygladajacy jak ich polaczenie. Dlatego temporalx2 bazujacy na AAx2 wyglada DOKLADNIE jak AAx4.

Ale do jego wykorzystania jest WYMAGANY framerate ponad 60fps. Dla temporalx3 juz nawet ponad 100fps... Wiec jego uzytecznosc jest w nowych pozycjach... hmm... dyskusyjna icon_wink3.gif Natomiast w starszych mozna sobie zaaplikowac jakosc niespotykana - multisample AAx18 przy szybkosci dzialania dokladnie AAx6 !
Temporal AA to fajny bajer - ale niestety tylko bajer... icon_smile3.gif

83.16.36.* napisał:
Dlaczego kolejna osoba pisze, że do Temporal AA wymagany jest framerate powyżej 60FPS?? laugh.gif
W FarCry w miejscach gdzie mam 20FPS działa tak samo jak tam gdzie jest 60FPS i więcej.
60FPS potrzeba tylko po to, żeby nikomu nie dało się w ogóle zauważyć mankamentu jaki może powodować TAA, mianowicie lekkiego drgania wygładzanych krawędzi. Jednak nawet przy ~30FPS trudno jest to zauważyć. Można śmiało używać TAA na porządku dziennym.



Zbieracie już kasę na te nowe karty? icon_biggrin3.gif

193.251.89.* napisał:
mysle ze soon zakupie gf6800, wydajnosc jak na taka cene(1600zl) wydaje sie byc naprawde dobra, a wiecej kasy miec nie bede, wiec wydaje mi sie ze to naprawde najlepsze rozwiazanie.

btw mialem okazje pograc w colina4 i far cry na gf6800ultra, obok stal komp z fx5950ultra, heh roznica, gdy sie na to patrzy... NIE MOZNA TEGO POROWNAC laugh.gif

62.87.235.* napisał:

No - tylko to 'lekkie drganie' jesli juz zauwazasz, to znaczy ze juz nie widzisz tego, co ma finalnie dawac temporalAA - czyli optycznego zwielokrotnienia poziomu AA. Widzisz mrugajace krawedzie, a nie piekne, ostre ALE bez aliasingu icon_smile3.gif Mozna sobie ustawic w sterach bariere - przy fps > od 50 czy 60 temporal sie wlacza, przy nizszym fps bedzie bez TAA. I nie masz mrugania - jak moze, generuje obraz z temporalem, jak nie - masz bazowy AAxIle_tam_sobie_ustawisz icon_smile3.gif

Sam swego czasu bardzo bylem zaciekawiony TAA - ale po wielu testach doszedlem do owyzej przedstawionych wnioskow - fajne, ale zadna tam rewolucja. Aktualnie mam oczywiscie wlaczony TAA jesli FPS przekroczy 70FPS (cholernie jestem czuly na to mruganie - dla mnie przy 50fps bylo absolutnie niedopuszczalne, przy 60 juz niby nie widzialem, ale... icon_smile3.gif )

Aha - przy uzywaniu TAA MUSI byc wymuszona synchronizacja wyswietlania z powrotem pionowym plamki (v-sync). Inaczej rowniez efekt bedzie daleki od oczekiwanego...

212.33.81.* napisał:
witajcie jest tu temat o tych nowych grafach to tylko krótko zapytam zwaliła mi się 9800Pro moge dopłacić w sklepie 400 zł do 6800GF lub wziąść nówke tego 9800pro co zrobić jak myślicie ?

83.30.15.* napisał:
Doplacac icon_exclaim.gif I cieszyc sie icon_exclaim.gif icon_twisted.gif

62.87.235.* napisał:

Hmm, napisalbym, ze doplacac i brac - ale takie male zapytanko: co oznacza to 6800GF ? icon_wink3.gif Chodzi Ci o 6800GT czy o to GF to GeForce i Ci sie napisalo zamiast przed to po 6800 ? Choc w sumie to i tak powinienes wziasc, nawet jesli bylby to lysy 6800... icon_razz.gif

212.33.81.* napisał:
tak to GF6800 non ultra od Leadeka

213.76.160.* napisał:
Łykać i nie czekać, nawet jeśli to dopłata 400 zeta. Pomyśl ile musiałbyś dołozyć gdybyś musiał SPRZEDAĆ 9800 Pro....

213.76.236.* napisał:
Sulaco- jesli mozesz to zapodaj wyniki z pozostalych map FarCray zawartych w tym pakiecie co linka dales. Chetnie zobacze jak wypada moja grafa wstosunku do twojej.
Zrob testy ze wszystkim na maxa w grze: znaczy sie grafa na very high, woda ultra high, 1600x1200, AA4, AF8x
Jak mozesz to zapodaj tez wyniki z CodeCreatures (1600x1200, AA4/AF8).

217.96.182.* napisał:
wszytko na very(ultra)high, 16x12 fsaa4x, aniso8x

[Far Cry]
Volcano
Avg 44.23 Min 23.94 Max 66.74

Training
Avg 37.63 Min 25.00 Max 71.64

Regulator
Avg 33.70 Min 23.91 Max 48.43

Control
Avg 40.91 Min 21.31 Max 90.67

[codecreatures]
grass sec 30.3 36
water sec 37,3 43
total avg 34.1 max 43

w drodze jeszcze lockon i il2:fb, zapodam jeszcze screeny z PoP z fsaa 8s, 4x i bez, tak dla porownania jakosci - z innych gierek postaram sie tez.
...system prosi sie o reinstall icon_sad2.gif

195.136.119.* napisał:
Tem cytat mowi ze dzieki SM3 wzrasta wydajnosc

http://graphics.tomshardware.com/index.html




jednak cos daje w FarCry Patch v1.2 With Shader Model 3.0 - polepsza wydajnosc icon_biggrin3.gif

83.27.152.* napisał:
troche daje owszem, ale nie zawsze albo jak daje to 1 2 klatki szybciej ale nieraz jest duzo szybciej, sprawa jest prosta jezeli sie to przyjmie i bedzie popularne w grach to bedzie to dobre posuniecie NV, ja jednak jestem zdania ze bedzie zaledwie pare tytulow, a dlaczego bo taki bajer ma tylko NV gdyby inne grafy tez to mialy to wiecej gier by to obslugiwalo, zawsze tak jest z nowosciami wprowadzanymi przez jedna firme, tak bylo z truform itp ile gier to ma pare bo tylko ati to obsluguje

83.30.77.* napisał:
Nie chcę już się rozwodzić na temat co daję, a co nie daję, zawsze będzie to + dla nv i tego nie można negować.

Na temat wydajności - powiem tyle - poczkajmy na jeszcze trzy, cztery tytuły wykorzystujące tą technologie, wtedy ocenimy, bo ta cała zabawa z FarCry'em i patchami na odległość śmierdzi sponsoringiem icon_confused2.gif

213.76.236.* napisał:
Hmmm chyba naprawde masz system skopany bo mimo wykrecenia garafy masz marne wyniki, choc moj system do swierzych tez nie nalezy (4 miechy) :/

regulator:
Average FPS: 38.21
Min FPS: 29.28
Max FPS: 63.33

research:
Average FPS: 56.70
Min FPS: 38.35
Max FPS: 142.71

control:
Average FPS: 52.86
Min FPS: 20.44
Max FPS: 139.89

training:
Average FPS: 55.85
Min FPS: 35.57
Max FPS: 100.45

volcano:
Average FPS: 60.20
Min FPS: 35.85
Max FPS: 109.17

codecreatures
grass sec 30.2
water sec 48,2
total avg 37.2 max 52

Moze mi podeslesz pliki konfiguracyjne do FC. Sa 2: jeden w glownym katalogu, a drugi w bin32. Moze masz recznie wyedytowane jeszcze jakies inne ustawienia i dlatego taka roznica.. sam nie wiem :/

83.27.152.* napisał:


kucyk zgadzam sie z Toba w 100% trzeba poczekac na inne tytuly wykorzystujace ten bajer ale na pewno PS30 bedzie na + dla NV

Lancer - w Far Cry'u GF 6 jest ogolnie slabszy od X800 dlatego jego wyniki sa gorsze icon_wink2.gif pozdrawiam

213.76.236.* napisał:
Sa faktycznie miejsca gdzie 6800 wypada lepiej (tak wynika z tabelek porownojacych karty w ciesi), ale to co w tej chwili pokazala PODKRECONA karcioszka Sulaco to chwilami naprawde wydaje sie byc marnoscia (pewnie reinstalka windozy pomoze). Wszak u mnie w czesci demek MINIMALNA (a wiec jedyna w 100% odzwierciedlajaca grywalnosc) ilosc FPSow bywa o 40% wyzsza!

80.50.17.* napisał:
Witam !
właśnie planuje kupno nowej grafy do nowego kompa nie tego z podpisu icon_wink3.gif
Znalazłem tutaj
icon_arrow.gif http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=14-130-202&depa=1
Geforca 6800 za niewiarygodnie niską cenę niższą sporo od ATI9800XT icon_cool3.gif
Jak sądzicie jest sens dokładąć do tego Leadtek`a 80 $ ?
icon_arrow.gif http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=14-122-193&depa=1

zamierzam założyć na grafe blok wodny i troche podkręcić icon_twisted.gif

212.182.122.* napisał:
wczoraj bawiliśmy się na oc-serwis radkiem x800 pro, pamięci posżły na 1140MHz a rdzeń lekko ponad 500 przy chłodzeniu wodą schłodzoną do o k 0*C

62.121.67.* napisał:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040705/index.html

217.96.182.* napisał:
po czystce w systemie

regulator
Avg 32.17
Min 21.42
Max 54.15

research
Avg 44.66
Min 26.94
Max 107.35

control
Avg 46.80
Min 25.47
Max 123.92

training
Avg 38.81
Min 23.18
Max 90.77

volcano
Avg 51.00
Min 28.81
Max 89.39

codecreatures
grass avg.35 max 41
water avg.45,1 max 56
total avg.40,5 max 56

3dm03
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2751229

wynikow z fc nie bede komentowal, zas co do podkreconej karty - myslalem, ze chodzi o porownanie najmocniejszych kart ati i nv? po Twojej stronie x800xtpe po mojej 6800ultra(425/550 to jest obecne taktowanie nowej ultry) tak wiec Lancer nie wiem o co chodzi...mozemy ustawic standardowo karty - pro vs gt i tak testowac...w koncu to ten sam przedzial cenowy...

80.53.213.* napisał:
jeśli chodzi o GF 6800

sam będę przymierzał się do kupna tej karty, czasem prześciga RADKA X800 Pro, choć ogólnie jest wolniejszy

jednak PS3.0, a przede wszystkim świetna cena (PoV kosztuje w barwkompie z 1.45 tysiaka), X800 Pro jest dobrą kartą, ale o 800 zł za droższą

trzeba czekać aż będzie możliwość odblokowania dodatkowych potoków na 6800 - jak powiedział jeden z przedstawicieli NVIDII: jest taka możliwość

213.76.236.* napisał:


No ladne wzrosty, mi sie narazie nie chce reinstalki walic i jeszcze troszke poczekam choc z pobierznych wynikow widze ze nowe Cat. 4.7 daly tez pare klatek w niektorych demkach z FarCray a i w Marku jest teraz 13200 punktasow.
Co do zablokowywani to moze byc problem bo nie mam oryginalnego BIOSu-wszystkie jakie sa to od wrsji nonVIVO, a moja grafa zostala stworzona jako XTPE i za taka ja wlasnie uwazam (nawet jak bede kiedys sprzedawal to jako XTPE bede to robil icon_wink2.gif)
Sulaco-za podkrecona uwazam twoja ale nie w takim sensie. Podkrecenie licze od wersji Ultra a nie GT icon_smile3.gif Wiec dla mnie to masz rdzen wykrecony o 25MHz i memki o 25MHz, a nie o 75/75-wszak nie wykrecic GT do Ultry to grzech!

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.74 | SQL: 1 | Uptime: 361 days, 18:35 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl