heh.pl
Kanał informacyjny Heh.pl


Sobota 21 grudnia 2024 r.

artykuły | abc komputera (archiwum) | forum dyskusyjne | redakcja


Temat

Asus N6600 Podrecony Gpu 300340 Ram500560


82.160.62.* napisał:
tak jak w opisie tematu jak podniose ram o jeszcze 10 mhz to w 3dmark2003 w tescie trolls lair wyskakuja artefakty a racze tekstury szaleja do tej pory tak nie robilo

teraz problem w tym ze jade na oryginalnym chlodzeniu asusa karta jest na agp ma 256mb ASUS N6600 TD po testeach temp ram 48C* GPU 44C* jeszcze w nic na tych ustawieniach nie gralem zeby zobaczyc jak sie grzeje

wynik cieniutki 4990 icon_sad2.gif -stery 91.31 na starszych bylo ponad 5000 przy nizszym taktowaniu

pytanie:

krecic dalej czy sobie darowac czy problem z teksturami moze wynikac ze zlego zaladowania sie testu??

do krecenia uzywam rivatuner2.0 RC16
sprzecik jak nizej tylko zasilka take me 350W

i jeszcze mam prosbe pokierujcie mnie jakims linkiem do czegos w stylu instrukcji obslugi riva tuner bo jak narazie tylko hercarzem sie bawie a chcial bym cosik wiecej a i nie krzyczcie bo naprawde staralem sie cos znalesc ale szukaj nie dziala jak powinien


83.16.70.* napisał:

tak jak w opisie tematu jak podniose ram o jeszcze 10 mhz to w 3dmark2003 w tescie trolls lair wyskakuja artefakty a racze tekstury szaleja do tej pory tak nie robilo

pytanie:

krecic dalej czy sobie darowac czy problem z teksturami moze wynikac ze zlego zaladowania sie testu??

artefakty robią się najczęściej w momencie przekręcenia karty ponad jej możliwości (rdzeń karty za bardzo się nagrzewa)
czasami może pomóc lepsze i wydajniejsze chłodzenie
co do twojego pytania to jeśli nie masz zamiaru zmieniać chłodzenia to daruj sobie kręcenie i znajdź tą minimalną wartość zegarów na której wszystko chodzi okej i nie ma artów

82.160.62.* napisał:

artefakty robią się najczęściej w momencie przekręcenia karty ponad jej możliwości (rdzeń karty za bardzo się nagrzewa)
czasami może pomóc lepsze i wydajniejsze chłodzenie
co do twojego pytania to jeśli nie masz zamiaru zmieniać chłodzenia to daruj sobie kręcenie i znajdź tą minimalną wartość zegarów na której wszystko chodzi okej i nie ma artów



Dzieki bardzo
czyli zostawiam 340 na 560 i test w Oblivion jak bedzie dobrze dam rade pograc godzine i temperatura nie przekroczy 65C* to zostawiam

tylko dziwi mnie ten ram bo wersja karty 128mb ma ram ustawiony na 550mhz czyli teoretycznie powinno mi codzic nawet na 600mhz



83.16.70.* napisał:

tylko dziwi mnie ten ram bo wersja karty 128mb ma ram ustawiony na 550mhz czyli teoretycznie powinno mi codzic nawet na 600mhz

teoretycznie właśnie
nikt ci nie da gwarancji, że jak u innej osoby powiedzmy taka sama grafika wyciągnie więcej to i u ciebie też tak pójdzie (miałem raz taki przypadek - akurat z procem - klient miał taką samą płytę jak moja i taki sam proc i mój idzie tak jak w sigu a u niego nawet o 10Mhz nie chciał pójść)
możesz spróbować zrobić coś takiego - rdzeń na default i sprawdź do ilu pójdzie ci najwięcej sama pamięć, potem to samo zrób z rdzeniem i pobaw się na końcu wartościami optymalnymi dla wyników które uzyskałeś - czasami zdarza się, że mimo tego iż pojedyńczo dwie wartości pójdą wysoko ale już razem takiego wyniku nie uzyskają i trzeba się bawić (można powiedzieć, że rdzeń jest najważniejszy a dopiero po nim pamiątki choć ogólnie obydwa są ważne)

149.226.255.* napisał:
A ja powiem tak: 340MHz na rdzeniu 6600 to żenada - co prawda istnieje nikła szansa, że trafiłeś walnięty rdzeń (którego nikt ci nie wymieni, bo na defaulcie działa ok), ale moim zdaniem to b. nikła szansa icon_wink2.gif. Nawet na stockowym chłodzeniu gpu powinien pociągnąć min. 400-450MHz. Widzę kilka możliwych przyczyn tej sytuacji:
1. Czujnik GPU (LM89) jest walnięty lub wogóle go nie ma, a chłodzenie jest źle zamontowane. (temp. RAM wyższa od GPU - bzdura)
Najpierw sprawdź GPU_Diode (czywiście w stresie) - jest to jedyny w miarę wiarygodny wskaźnik temp. rdzenia. GPU_Diode odczytuje EverestUE'06 i RivaTuner, po załadowaniu pluginu "nvThermalDiode.dll" (instrukcję in english znajdziesz np. na guru3d.com)
Niektóre rdzenie 6600 nie pozwalają na odczyt tej diody - albo fizycznie jej nie mają, albo jest zablokowana w biosie - wtedy lipa.
Rdzeń 6600 jest na 100% stabilny do ok 70st.C powyżej oczywiście też działa, ale może włączać się throttling lub następować automatyczne obniżenie taktowania (błąd 106 w sterownikach) + arty.
2. Poza chłodzeniem powodem tak tragicznych osiągów może być zbyt niskie nap. zasilania gpu - skutek rozrzutów prodykcyjnych lub niestabilne zasilanie (zły styk w gnieżdzie dodatkowego zasilania lub na złączu karty, ew. zasilacz)
Napięcia trzeba zmierzyć miernikiem - po odpaleniu 3Dm na GPU nie może być mniej niż 1.3V. Dobrze byłoby też sprawdzić jak zmienia się CoreVid i temp. na wykresie HWMonitora w RT.

82.160.62.* napisał:

1. Czujnik GPU (LM89) jest walnięty lub wogóle go nie ma, a chłodzenie jest źle zamontowane. (temp. RAM wyższa od GPU - bzdura)


niestety to nie bzdura jak dzila sobie tylko w windowsie to temperatura jes o 6*C wyzsza niz na gpu
http://stronaoniczym.freehost.pl/img/temperatury.bmp

rdzen jeszcze pujdzie chyba zaraz sprawdze tylko ram zwisl na 560MHZ przeczytaj dkladnie i to ram ma wyrzsze temp od GPU a w wersji 128MB ram jest odrazu taktowany na 550 co do rdzenia to mysle ze ok tylko cos jest nie tak z ramem ewentualnie mam jakiegos 3d marka dziwnego bo w taktach 340gpu 570ram artefakty wyskoczyly w tescie Trolls LAIR, 2 pierwsze poszly ok nie kontynuowalem bo sie wystraszylem ten sam 3d mark u kumpla lubi sie zawiesic a kumpel ma gigabyte na pci-e taktowane 400gpu 800ram bez krecenia

a teraz dowcip bo sam troche sie zdziwilem i troche zasmialem ustwilem sobie gpu o 10mhz wiecej(350) a ram obnizylem do 550 i co??
i i w 3d marku miodzio wynik ponad 5050pkt czy cos jest nie tak z tym ramem, przeciez powinien spokojnie dobic do 600 z palcem nie powiem gdzie a przy 560 wywalaja sie textury i co dalej??

149.226.255.* napisał:
Sorry, źle zajarzyłem - myślałem, że chodzi o gpu - bo taktowanie ma poprostu śmiesznie małe.
RAM wcale nie jest zły - 256MB zawsze kręci się trochę gorzej, ale tak jak wyżej napisałem - trzeba zmierzyć zasilanie - to podstawa. Jeśli jest ok, to niestety nie ma innego wyjścia - trzeba zrobić vmod dla ramu i pobawić się timingami.

EDIT: a co do temp. to daruj sobie - temperatura RAMu to fikcja - czujnik mierzy temp. pcb w pobliżu gpu i pokazuje jakąś średnią z temp. otoczenia, ramu i gpu. Temp. gpu - jek wyżej - trzeba użyć diody termicznej, bo inaczej odczyty będą zaniżone - szczególnie w stresie.

82.160.62.* napisał:
no to niestety ale tego nie umiem sam zrobic, wczesniej mialem gf2 mx 400 wiec tego sie nie kreci bo i po co, od niedawna mam karte, z ktora mozna cos zrobic ale dojde do tego narazie zostwie jak jest!!

81.168.170.* napisał:
wgraj inny bios z podniesionym napięciem dla GPU z 1,3 do 1,4v i podkręcisz rdzeń do 450, ale zmień przed tym chłodzenie :]

82.160.62.* napisał:

wgraj inny bios z podniesionym napięciem dla GPU z 1,3 do 1,4v i podkręcisz rdzeń do 450, ale zmień przed tym chłodzenie :]


maotyw jest taki ze wiem o biosie ale tu nie o rdzen chodzi tylko ram zauwaz ze niemoge dac wiecej jak 550Mhz a vmoda w zyciu nie robilem

81.168.170.* napisał:
no widocznie te ramy więcej nie plecą icon_razz.gif a ilo nanosekundowe są te pamięci? jak 4ns albo 3,6ns to więcej nie będzie icon_razz.gif

149.226.255.* napisał:
no widocznie te ramy więcej nie plecą icon_razz.gif
Timingi nawet bez vmoda pozwolą na trochę więcej MHz.


83.6.204.* napisał:
Heh... =D Ja na swoim Winfascie tez mam arty w 3dMarku03 w jednej ze scenek ale juz mark05 przechodzi bez zajakniecia... karta grzeje sie do 58*C. Podkręcona jest tak jak napisane w sygnaturce.. mimo artow w marku03 zostawilem tak jak mam bo w tych grach w ktore obecnie gram nie mam artow. Testowalem gry starsze i nowsze i nie mialem artow. Włacz marka05 i sprawdz do ilu dojdziesz testujac nim. Ja juz wiecej nie podkrece grafy chyba ze zrobie pencil moda ale nie mam miernika i narazie mam to co mam.....

Podobne tematy


Działy









Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 1.53 | SQL: 1 | Uptime: 142 days, 9:37 h:m | Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl