Temat
Hdr
83.26.127.* napisał:
Tak sobie zauwazylem. HDR to chyba jest raczej chwyt marketingowy. Nie zebym sie czepiał, ale jest sprawa, że po jego włączeniu wydajność spada (a nawet nie można włączyć Antialiasingu), Jedyna różnica miedzy HDR a non-HDR jaką ja zauwazylem, to światło które po prostu świeci mocniej (refleksje swiatla). Jestem ciekawy, dlaczego producenci gier (koderzy) nie zaimpletują HDR z AA.. poniewaz te aa naprawde duzo lepiej wygląda niż HDR bez aa.. faktycznie, światło dużo daje, ale coś mi tu śmierdzi. Jakie macie Wy odczucia?\Jak wroce z pracy podam screeny z gry z HDR i bez HDR ale z AA.. sami porównacie co lepiej wygląda.
Mam nadzieje że temat nie zniknie w ciągu trzech minut, tudziez go nie zamkną:)
pozdrowienia i zapraszam do dyskusji.
83.26.36.* napisał:
wyglada calkiem fajnie, ale za duzo zzera wydajnosci, nie oplaca sie moim zdaniem...nie mowiac o tym ze HDR nie ktorym w ogole sie nie podoba...kwestia gustu?83.28.19.* napisał:
Hmm...Gdyby koderzy wzięli się do roboty i popracowali nad wydajnością to by było dobrze. A tak - stanowczo za duże spadki wydajności po włączeniu. Aczkolwiek mi się ogólnie ta technologia podoba...Far Cry w max detalach i HDR wygląda zajedwabiście (i nawet trzyma te 25-30 klatek )
Szkoda tylko że to Nvidia kombinuje z tą technologią - wszędzie się ogłaszają że to śmiga u nich na GF 6xxx - ludzie na to idą - a traci Ati. A pamiętam że piersze screeny z Far Cry'a właśnie z użytym HDR, które pojawiły się w sieci były robione na 9700...
83.16.36.* napisał:
Tak apropo nowych technologii. Przecież na przykład kompresja 3dc (pozwalająca 4x zwiększyć rozmiar textur przy zachowaniu tej samej objętości zajmowanej pamięci) jest od grudnia 2004 supportowana także przez karty NVIDIA (ATI nieco wcześniej). Ale jeszcze w żadnej grze jej nie zastosowano! Pewnie żaden z producentów nie ma interesu w wyłożeniu kasy na promocję tej technologii a i firmy developerskie nie będą się szarpały za "darmochę" z jakimiś nowościami. I podobnie z HDR. Na pewno też 3dc pomogłoby zwiększyć ilość fps na rzecz hdr, ale kogo to obchodzi.83.31.148.* napisał:
Czy 3dc nie ma czasem w Far Cry?217.113.231.* napisał:
Ja jestem za hdr'em.Po przełączaniu w konsoli->hdr, bez hdr, hdr, bez hdr... (piszę oczywiście o grze far )widziałem ogromną różnicę w grafice.Obraz stał się bardziej ostry, kolory bardziej soczyste, cienie głębsze a światło i jego odblaski powodowały ciekawsze, bardziej spektakularne efekty.Owszem, jest spadek wydajności ale nie tak wielki by nie pozwolił mi na czerpanie raodści i przyjemności korzystania z dobrodziejstw bohatera tego tematu czyli hdr.Bez tego efektu nagle wszystko staje się wyblakłe, płaskie i bez wyrazu, jak kopciuszek po godzinie 0.Przeglądając zdjęcia nadchodzących gier, wyraźnie widać naszego herosa w akcji choć jak napewno wszyscy wiedzą statyczny screen nie odda efektu widzianego w ruchu.Trzymam kciuki za optymalizację i myślę, że na sprzętach jakie mamy do dyspozycji pobawimy się jeszcze przez dłuższy czas.
Pozdrawiam.
213.238.84.* napisał:
Na screenach wygląda to gorzej niż w rzeczywistości, czyli na kompie Widziałem tylko demko SC nowego i bardzo mi sie PS3.0 z HDR podobał, ale, niestety nie da się u mnie grać - skacze.......83.26.56.* napisał:
U mnie nie skacze, jednak framerate jest niższy niźli bez HDR'a ale z AAx4.Tylko nie rozumiem tej technologii.. przeciez HDR daje tylko bardziej rozjasniony PixelShader i BumpMapping:/ Mozna chyba robiąc oprawe graficzną uzyskac bez obliczania dodatkowych efektów karty:/ fajnie to wygląda.. ale bez przesady żeby tyle mocy to zajmowało.. (inaczej napisze) niech juz bedzie ten hdr dzialac jak dziala, ale z aax4:/ dlaczego nie ma tak.. nie rozumiem marketingowców z nvidia i ich nowym wymysłem:/
ale to nic.. macie porównawcze screeny tak jak obiecalem.. robione przed chwilą na moim kompie.. aha.. u mnie bez HDR ale z AAx4 chodzi lepiej niźili na HDR (aa juz nie mozna wlaczyc). Czyli: HDR = około 26-32fps bez HDR ale z AAx4 = około 40fps:/. TESTY z najnowszej odslony Splinter Cell: Chaos of Theory (DEMO).
1. http://peseq.neostrada.pl/hdr/1a.jpg i http://peseq.neostrada.pl/hdr/1b.jpg
2. http://peseq.neostrada.pl/hdr/2a.jpg i http://peseq.neostrada.pl/hdr/2b.jpg
3. http://peseq.neostrada.pl/hdr/3a.jpg i http://peseq.neostrada.pl/hdr/3b.jpg
4. http://peseq.neostrada.pl/hdr/4a.jpg i http://peseq.neostrada.pl/hdr/4b.jpg
5. http://peseq.neostrada.pl/hdr/5a.jpg i http://peseq.neostrada.pl/hdr/5b.jpg
Czasem lepiej wygląda AAx4 a czasem HDR.. i taki gracz ze sprzetem jak ja.. juz nie wie jak ma grac:/ (a to wszystko przez ten aa.. heh.. Nie wiem, moze jestem dziwny wariat co wymaga za wiele, ale popatrzcie na to przez pryzmat mojej osoby.
pozdro.
83.28.34.* napisał:
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz...W Brothers In Arms HDR też jest i jakoś spadków wydajnościowych nie widzę (na sprzęcie z podpisu 1024x768 max + anizo max + HDR śmiga jak głupia - 45-50 klatek średnio) Czyżby tu się twórcy bardziej postarali (choć może to dla tego że grafa w BiA to nie poziom FC)...
Widać że twórcy gier idą w stronę HDR - myślę że to dobrze, czego przykładem jest właśnie nowy Splinter Cell - obłędna grafika.
83.23.4.* napisał:
HDR, HDRowi nierowny. efekt HDR uzyskany w nowszych tytulach splinter, BiA, hl2, to nic innego jak bloom - rozmycie zrodel swiatla, wraz z zwiekszona jego jasnoscia oraz zwiekszenie refleksow na tekturach . bloom jest malo wymagajacy jezeli chodzi o hardware, ale efekt jaki sie nim uzyskuje jest daleki od prawdziewgo HDR'a, ktory zaimplementowoano w Far Cry. wykorzystano do tego standard OpenEXR, dzielo ludzi z IL&M (lukas i spolka), ktory wykorzystuje glownie mozliwosci hardware obecnie dostepne tylko na gf serii 6 - 16 zmiennoprzecinkowa precyzja dla kazdej skladowej koloru, gdzie operuje sie bezposrenio na ramce obrazu. nie wnikajac kto do kogo dopasowal ten standard - czy IL&M do hardware nv, czy moze odrotnie, przyznac trzeba, ze efekt jaki uzyskano, lub jaki mozna uzyskac jest naprawde imponujacy. co do samej zas jego wydajnosci - kwestia sterow, ale oczywiscie hardware tez, pierwsze testy byly robione na sterach serii 6x.xx, na sterownikach z serii 7x.xx OpenEXR dostal prawie 100% kopa, co nie zmienia faktu, ze i tak nadal jest wolno...
jescze moze o 3Dc, dlaczego go nie ma jak jest ? 3Dc ma woje ograniczenia i wymagania. dla 3Dc potrzebne sa specjalne tekstury, ktore trzeba przygotowac - moze to zwiekszyc nawet dwukrotnie ilosc MB tekstur. jednoczesnie nie zawsze efekt uzyskany z pomoca 3Dc jest lepszy od DXT5 (obecnie wykorzystywana metoda kompresji)- aby byl lepszy trzeba wlozyc w niego wiecej pracy(czas=$) i odpowiednio zaimplementowac 3Dc w samej grze. a i jescze jedno - 3Dc i antialiasing metoda multisamplingu(obecnie stosowana metoda fsaa) srednio ze soba dzialaja. imho 3Dc to niewypal podobny do TrueForm - za duzo wymagan, ograniczen, a to w czasach gdy chodzi o czas i $ za dobrze nie wrozy takim "wymyslom"...
83.26.1.* napisał:
Dokładnie!!!Wiec dlatego mnie zdziwilo to, iż w FarCry jest ten efekt lepiej rozwiązany (prawdziwy HDR, a w Splinterze tylko jakas tam jego czesc) i Far lepiej działa u mnie! Praktycznie na HDR 7 (konsola fara) chodi lepiej niźli Splinter. Koderzy chyba na siłe go wcisneli do tej gry. Co do Fara. Ładnie to wygląda, ale mnie wkurzają krawędzie:/ na pewno nie tylko mnie.. i far cry'a ukonczylem jednak bez HDR'a na rzecz aa.
widze że jestes obyty w temacie, tak wiec mam pytanie. Dlaczego HDR tak mocno sie gryzie we wspomnianym AA ?
83.23.4.* napisał:
w przypadku Far Cry i OpenEXR, problem lezy po stronie hardware - gf6 nie obsluguje mulisamplingu i jednoczesnie zmiennoprzecinkowych operacji na buforze ramki ...imho mozlwe jest to z supersamplingiem, ale znowu spadek wydajosci na tej metodzie antialiasingu i operacje na buforze beda tak duze, ze przyjemnosc z grania moze byc b.mala...zreszta multisampling gryzie sie tez z bloom'em, tak wiec najwyzszy czas zmienic ta metode samplowania, ale to imho nie w tej gen. hardware...
Podobne tematy
Działy
Copyright © 2002-2024 | Prywatność | Load: 4.05 | SQL: 1 | Uptime: 753 days, 11:02 h:m |
Wszelkie uwagi prosimy zgłaszać pod adresem eddy@heh.pl